Wat doet mijn baasje toch steeds? Zo af en toe staat ze op een afstandje naar mij te kijken… Alleen kijkt ze niet meer naar mijn knappe koppie, maar naar mijn buik!
Ze loopt dan rondjes om mij heen om mijn buik even van alle kanten te bekijken. Soms pakt ze dan ook nog eens haar telefoon en gaat ze van alle kanten foto’s van mij maken. Ik dacht dat ze na al die jaren inmiddels wel genoeg foto’s van mij had. Ze maakt zelfs foto’s van achteren! Ik weet dat ik zo’n mooie pannenkoek op mijn kont heb, maar ook daar heeft ze al genoeg foto’s van… Kijken mag van mij, maar soms moet ze mijn buik ook even aanraken. Nou, daar ben ik wel een beetje klaar mee en dan loop ik gewoon lekker weg.
Nu heeft ze wat nieuws bedacht, want ze raakt mij nu aan als ik mijn slobber sta te eten. Tja, dan moet ik keuzes maken… Weglopen of slobber eten! Dan maar slobber…
Gisteren legde mijn baas niet haar hand, maar ineens haar oor op mijn buik.
Blijkbaar wil ze horen hoe slobber door mijn buikje gaat!
Toch is er iets anders dan anders… Ik kan niet zo lang meer hooi eten, het voelt alsof mijn buik dan vol is. Gelukkig past er na een uurtje weer hooi bij. Zal het aan het hooi liggen?
Ook doet mijn buik soms raar, het lijkt alsof ik knor en beweeg van de honger. Maar toch krijg ik eten genoeg… Ook voelt het alsof ik al ouder ben dan mijn 18 jarige pony vriendinnetje. Ik moet af en toe liggen, maar zij houdt het gewoon de hele dag vol!
Ook wil zij af en toe heel hard rennen, nou daar heb ik even geen puf voor hoor…
Ik weet niet wat er aan de hand is, jullie horen snel van mij!
Chinouk.