[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:15

Een paardentaxi misschien? Even googlen er zitten er wel een aantal door het hele land, heb alleen geen idee wat zoiets moet kosten.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:23

Zou 145 euro worden, alleen voor de heenweg... Vind ik een beeeetje veel ☺️
Maar bedankt!

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:27

Misschien kun je op bokt een oproepje plaatsten? Er zijn misschien wel mensen die tegen benzine kosten + tijd kosten voor je willen rijden. :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:34

Bedankt! Zat ik ook al aan te denken.
Zal het vanavond maar eens op bokt vragen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:35

Oké, hengst voor mn merrie gevonden!

Nu verder borduren ;)

De hengst:

Afbeelding

Prijzig maar niet zo prijzig als ik verwacht had dus dat valt me mee...

Meerdere malen world champion (in z'n.lijn) en z'n nakomelingen doen het allemaal goed in de showring en hebb n n top karakter!
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 02-04-15 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:36

Knappe bink zeg. <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:57

Dat vind ik dus ook... Nu hopen dat ze redelijk snel hengstig word (gaan eerdaags beginnen met regumate etc) en dan hopen dat ze snel pakt ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:08

Zo dat is niet de eerste de beste.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:08

Daisy krijgt in de laatste 3 maanden van de dracht Cavalor Probreed, totdat ze het land op gaat met veulen. Dan kijk ik even aan hoe ze het doet. Valt ze te veel in, krijgt ze weer een beetje en baby eet dan gezellig mee. Baby krijgt zelfs overigens Cavalor Probreed tot een leeftijd van 1 jaar.

Leuk, CL, weer samen in het DBT :D Mooie hengst!!
Is het plan om weer terug te komen naar Nederland?

Jolmer, misschien weet ik wel iemand die dat tegen betaling kan en wil doen. PB me maar als je interesse hebt :)

Enne, Dais houdt zich (uiteraard) niet aan mijn plan.
Gisteren dag 21 nadat ze de laatste keer hengstig werd en ze is nog niet hengstig. Dat betekent dat ze hoogstwaarschijnlijk niet het weekend van 18 april maar die van 25 april naar de hengst gaat. Is op zich ook nog netjes op tijd, als ze dan maar wel op tijd hengstig wordt als ze eenmaal bij Sublime staat! Aangezien madame haar babbies graag lang in haar buikje bewaart ;)

Nu iedere dag met haar langs de lokruin op stal wandelen om haar hengstigheid zo snel mogelijk op te merken :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:24

leuke mini's RX

en echt een gave hengst voor je merrie cubalibre! jouw merrie is echt onwijs mooi.

Cynthia pepper houd zich ook niet aan mijn planning,geen idee wanneer ze hengstig word en dat vind ik altijd heel erg lastig te zien bij haar als ze geen veulen heeft.

dit is mijn combi voor dit jaar

pepper

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

x

vechtzichts hylander,zou ze dit jaar ook een veulen van krijgen maar helaas verworpen deze winter.

Afbeelding

en dit is de merrie van mijn vriend.

Afbeelding

Afbeelding

waar die bij gaat is nog niet geheel zeker,kan zijn dat die ook bij hylander gaat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:26

Dat is inderdaad lastig als ze het niet goed laat zien, Inowa.

Dais is echt een pismerrie, wijdbeens, zeikend staan roepen naar alles wat voorbij komt, dus dat valt niet te missen :D

Komende zaterdag ga ik een andere merrie naar Sublime brengen. Dat zal de eerste keer weer zijn dat ik hem zie nadat Ti is overleden. Ik ben best een beetje bang naar wat voor gevoel het bij me teweegbrengt als ik hem zie.. Ti leek namelijk veel op Sublime.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:38

Mooie pony's, lekker flair.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:40

Wow dat is best handig cynthia. Liz toont totaal niet. Heb dr in de anderhalf jaar dat ik dr heb nog niet hengstig gezien :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:48

Dankje inowa ik vind pepper prachtig!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:04

Dankje R.X. als jaarling was ze toch wel zoooo lelijk,dacht dat het nooit goed zou komen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:22

Het gaat hier ineens heel snel!

Nog even over het volgende:

CubaLibre schreef:
Mag ik me hier ook al heel voorzichtig komen melden????

Merrie is nog niet dragend maar gisteren is ze nagekeken omdat ze nog helemaal niet hengstig getoont heeft.... Ei van 2.0 en nu OF afwachten (en nog meer scannen) OF we gaan haar op de regumate zetten voor 10/14 dagen waarna ze n spuit krijgt om ei te laten springen zodat we kunnen insemineren...

Met een beetje geluk krijg ik vandaag een aantal hengsten die goed gaan passen doorgegeven want nu dat ik ineens in n totaal ander ras zit ben ik daar een leek in en hebben we besloten om niet zomaar een willekeurige hengst erop te zetten maar een kenner in te schakelen.....

Als alles dus mee gaat zitten word mijn dame ergens deze maand gedekt en hoop ik volgend jaar OF hier (in de USA) OF in Nederland n veulentje rond te hebben dartelen :D

Merrie is een Solid Paint en de hengst word hoogstwaarschijnlijk een Overo paint zodat we kans hebben op overo/tobiano etc en dan heel mss met een apart (verdund) kleurtje ;)

Even n foto van de as mama:
[ Afbeelding ]

Buiten de genoemde 5-panel test ook zeker oppassen voor OLWS bij het fokken bij Paints. Zeker aangezien je met een overo hengst wil gaan dekken, zou ik zeker je merrie ook laten testen.
Ook solids kunnen het dragen, kijk maar naar mijn merrie, ze is ook zwart met enkel een blesje maar is getest en ook drager!
:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:43

Stoere pony's inowa :j

Zetten jullie je merries eigenlijk nog op rust na een dekking of inseminatie?
Ik lees alleen veel over afbouwen/op rust voor de bevalling maar niets over na het dekken?
Is het jonge vruchtje niet heel kwetsbaar, en komt het niet snel af na bijvoorbeeld een wedstrijd,
traillerrit, pittige buitenrit of iets dergelijks?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:56

er wordt wel geadviseerd stress te vermijden zoals inderdaad trailerritten als een merrie daar gevoelig voor is. Ik heb alleen de merrie terug gehaald naar huis en verder geen hele wilde nieuwe dingen ondernomen. Maar genoeg merries worden wel gewoon meegenomen naar van alles en nog wat.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:59

wow gaat weer snel hoor in het topic

pepper is toch knap inowa, hopelijk dit jaar meer geluk.

rx wat een leuke bende, en vraagje is dat rubber als omheining, kruipen ze daar niet door?

xapple sommige merries kunnen dat best aan hoor, anderen dan weer niet, is bij mensen ook zo.

CL mooie merrie en knappe hengst, maar vind de opmerking van Tinniie, stof om over na te denken, vrienden van ons hebben zo onwetend hun overo merrie laten dekken door een overo hengst, achteraf zijn ze het bestaan van OLWS te weten gekomen, hengst was niet getest, is nu jammergenoeg bang afwachten, merrie is ook drager, zoals zo velen.

AZ blij dat aziza opgeknapt is

Tigear heb ik jouw combi al zien passeren? :o ben best benieuwd

Cynthia altijd moeilijk he als je al een paard bent verloren :(:)

Marije bedankt ;) leuk _/-\o_

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:03

Haha ik heb geen combi, ik leer hier alleen bij en ik probeer mensen te helpen met de weinige kennis die ik op het moment heb. :P
Ik werk momenteel met veel drachtige merrie's dus daarom probeer ik in te lezen. :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:12

Cynthia82 schreef:
Leuk, CL, weer samen in het DBT :D Mooie hengst!!
Is het plan om weer terug te komen naar Nederland?

Zag jouw al voorbijkomen en dacht: Cool! Cynth gaat ook nog een keer meedoen!!

Uhm, tja.... in principe staat onze terugkeer naar Nederland nu gepland ergens in Maart '16 maar ja, daar kan zo maar ineens weer 6 maanden of zelfs 1 jaar verlenging volgen dus we wachten het maar braaf af. Als het te dicht op Jill haar beval datum word blijft zij sowieso achter om hier haar veulen op de wereld te zetten, dan word ze wss opnieuw aangedekt (en dan door een andere (duurdere) hengst) en komt ze daarna samen met haar veulen (en evt die in haar buik) naar Nederland.

Maar dat is allemaal nog zo ver weg..... We shall see ;)

@inowa: Thanks! Ik ben ook ubertrots op haar! De allereerste merrie die ik heb waar ik zowel op de grond als onder het zadel mee overweg kan... en dan na te gaan dat ik toch al wat merries gehad heb maar deze is echt n lot uit de loterij en laat ik dus ook echt NIET hier achter als we terug naar Nederland moeten.... Manlief weet al dat ze mee terug gaat dus dat zit allemaal goed (en zo niet heeft hij n probleem want zonder haar ga ik niet terug :P)

@Tinniie: De hengst is negatief getest voor zowel 5 panel test als OLWS dus daar hoef ik dan mijn merrie niet voor te testen aangezien de hengst al negatief getest is en je hebt 2 dragers nodig om een OLWS veulen te krijgen. Althans voor zover als mijn kennis momenteel gaat mbt paints :D

@xApple: mijn merrie zal worden geïnsemineerd en krijgt die dag rust, daarna gaat ze gewoon weer aan het werk (en we gan dan zelfs het show seizoen in hier) en dan kijk ik het gewoon aan tot wanneer zij aangeeft dat t werk te zwaar word... Heb ik met mijn vorige merries ook zo gedaan en ze geven gewoon netjes aan wanneer het genoeg is en dan mogen ze lekker op zwangerschapsverlof tot het veulen er is.... na de geboorte pak ik de merrie wel weer redelijk snel op (al ligt dat er hier nu even aan of ik dan nog steeds in de USA ben of dat ik alweer in NL ben).

@Fotsy: zie mijn reactie daarop hierboven :D
En thanks!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:14

Fotsy dankje, de omheining is van dat dikke stroomband.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:14

zo de afgelopen 17 dagen zijn weer pittig geweest, morgen Priska weer scannen. Inmiddels zijn m'n duimen zo soepel dat ik ze op m'n pols kan leggen hehe. Hoop het nou toch wel een keertje

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:17

Aaah super CubaLibre! Inderdaad, je moet enkel oppassen met 2 dragers te kruisen :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:25

Gave hengst CubaLibre!

Ik stuur je even een berichtje Cynthia!

Knappe beestjes inowa

Apple, mijn merrie wordt gedekt door de hengst en na enkele dagen komt ze weer terug. Verder gewoon lekker het werk doen wat ze normaal doet.

Spannend Woogy! Ik duim voor je!