En voordat dit topic op slot gaat ook nog een bericht van deze meelezer! Jullie zijn toppers! Sita, vriendlief en TS, geweldig dat jullie dit willen en kunnen doen voor Spirit! Ik blijf dit nog wel even volgen! Succes!
lieskehh
Geplaatst: 04-05-11 08:38
super volg dit topic al heel de tijd stieken. Ben echt zo benieuwd hoe die wondertje er uit ziet
Adil
Geplaatst: 04-05-11 08:40
Respect, Sita!
fjordowner18
Geplaatst: 04-05-11 08:40
wat ontzettend goed van je sita. ben erg blij dat het veulen ookj zom goed drinkt en ben benieuwd naar de foto's
kainda
Geplaatst: 04-05-11 08:42
Ik ben ook stille meelezer
Wauw wat een verhaal. Maar wat een geweldige actie van jou Sita! Zo te horen kan de kleine man zich geen beter stalletje wensen
Hoe gaat het contact met de merrie naast hem?
Ik denk zomaar dat Spirit boktveulen van het jaar gaat worden Mijn stem hebben jullie alvast!
lelijke_heks
Geplaatst: 04-05-11 08:42
ben benieuwd naar de foto's... met de zorg zit het wel goed zo te horen
Ja idd we moeten de TS en de dames daar natuurlijk niet vergeten, door hun snelle optreden en "moeite" heeft dit mannetje nu een fijn huis heeft waar hij welkom is!
En Sita hoe was het met de merrie die naast Spirit stond? Nog steeds "verliefd" op 'm.
P.S. Volg je naar het nieuwe topic!!! ga je daar de foto's plaatsen?? ben zo benieuwd!
Helemaal top zeg! haha en hem om drie uur wakker maken, die kleine was natuurlijk helemaal versleten!
Zet hem op veel succes! En ook ik ben erg benieuwd naar foto's van de kleine !!
Sita_
Geplaatst: 04-05-11 09:08
Zo, eindelijk een passend maatje voor hem gevonden.. 3 van mijn 4 merries mepten hem tegen de vlakte ook de merrie die naast hem stond vannacht Had ik écht niet verwacht... Ben daarin ook echt teleurgesteld.. Heb nu mijn Shetlanderruin erbij, dat gaat super! Wanneer Spir dan weer wat ouder is en zich wat meer kan verweren ga ik hem langzaam introduceren in de kudde..
Ik ga nu even ontbijten, dan nog een paar foto's maken en dan komt zijn eigen topic..
Wat jammer dat de merries hem niet wilde accepteren. Dan maar bij de kleine eigenwijze shet, altijd leuk toch? Begrijpelijk dat het even gruwelijk tegenvalt maar dit is ook een goede oplossing!
Veulens worden vaak niet geaccepteerd door oudere paarden, wellicht als hij wat ouder is.
Corelli
Geplaatst: 04-05-11 09:15
Hmm, snap dat je teleurgesteld bent..Had ook gedacht dat het met die merrie die je er naast had gezet, wel goed zou gaan! Fijn dat hij nu in ieder geval een maatje heeft
Jammer, maar gelukkig heeft hij nu toch een klein maatje! Wacht met smart op foto's!!!
arabs
Geplaatst: 04-05-11 09:21
ik heb het topic de hele tijd gevolgd en vind het fantastisch wat je doet Sita! Wat erg voor dat mannetje dat hij steeds zo wordt afgewezen... ik heb weleens vaker gelezen dat ruinen heel goede moedertjes kunnen zijn Succes! Ben benieuwd naar de foto's!
Klinkt goed Lekker dat hij goed aan het drinken is . Wat jammer dat de merries hem niet accepteren, maar fijn dat hij dan een adoptievader heeft ipv een adoptiemoeder
Hier nog een stille meelezer, wat top dat hij de nacht zo goed is doorgekomen en dat hij iig een maatje heeft gevonden in jouw shetlanderruin. Zet hem op!
griebels
Geplaatst: 04-05-11 09:38
Was het niet een beter idee geweest om hem eerst naast de merries in het land te zetten, zoals ze met nieuwe paarden in een kudde ook doen? Het is maar een idee hoor, waar je nu trouwens ook niet veel meer aan hebt.. Gelukkig accepteert je ruintje hem wel...
maartje_h
Geplaatst: 04-05-11 09:38
Jammer dat de merries hem niet accepteerde Siet.. Die kleine Spirit toch, heeft nu een kleine shettevriend.. Dat moet ook helemaal goed komen toch..
.
tjady
Geplaatst: 04-05-11 09:40
Sita, hier een stille meelezen. Compliment hoor! Super dat hij vannacht zo lekker heeft geslapen en gedronken. Jammer dat hij door de merries niet geaccepteerd werd, was ik al bang voor. Een flessenveulen snap niets van andere paarden, weet niet hoe hij daarmee om moet gaan. Ookal is hij nog maar een paar dagen oud. Twee jaar geleden had ik ook een flessenveulen. Weet dus al de ins en out ervan wel. Mijn veulen heeft ook bij de shetruin gelopen en pas weken later met meerdere. Nou was ze zelf ook een shet, dus dat was prima. Ze dronk uit een emmertje vanaf de bovenkant, niet met een speen. Dat leren ze heel snel en is heel makkelijk met voeden. Mocht je nog info of tips willen mijn pb staat open. Ik heb ook een handleiding gekregen van PAVO over moederloosveulen, omdat ik aangemeld stond bij veulencentrale. Kan je ook zo aanvragen denk ik. Veel succes, het valt niet mee. Gelukkig helpt je vriend.
Anoniem
Geplaatst: 04-05-11 09:41
niets mis met een pleegvader fijn dat kleine spirit nu iemand heeft ( stille maar fanatieke meelezer )
chivaldi
Geplaatst: 04-05-11 09:42
ik wil ook hier nog even reageren. ik vind het echt top dat je de zorg van spirit op je neemt het is enorm veel werk weet ik helaas uit ervaring. Ik hoop dat spirit op kan groeien tot een prachtig en sterk veulen en ook ik ben benieuwd naar foto's!!