WSW 5 merries die moeten bevallen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:16

Super!! Wat zien ze er goed uit Daan! En heerlijk zeg, al die kleurtjes! Haha. <3

Wat is Buck breeeeeeed inderdaad :oo

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:12

Ben verlieft.....op Buck <3

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:01

He he eindelijk! Vanharte gefeliciteerd met 2 prachtige veulentjes. Ze zijn super gelukt! Je bent weer helemaal blij <3 . Nu nog 2 te gaan over een paar weekjes. Wat leuk dat deze op dezelfde dag geboren zijn. Aanstekelijk zeker.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:06

oliebol, heb ik Tammy gemist. Bummer!

Ach, die foto's maken een hoop goed. Wat een paar knappe veulens zeg, stuk voor stuk!
Gefeliciteerd!

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 10:56

Sugar is kreupel geworden vannacht.Ik weet niet wat ze gedaan heeft maar aan haar linker voorbeen heeft ze een pees geblesseerd! Klein bobbeltje zit erop, ze heeft er veel last van. Arme Sugar.
Bones en Terra doen het gelukkig goed!
Veel koelen bij Sugar ik kan nu niet meer doen.Hopen dat ze wat rust neemt.
Diana

tamara16

Re: WSW 5 merries die moeten bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:10

och jeetje diana, kan er ook nog wel bij
en dat met een klein dartelend veulentje om dr heen

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:44

Jaja, we zijn er weer!!! De laatste twee merries staan er klaar voor!
Maggie en Tuck!
Maggie is vandaag 312 dagen en Tuck 308 dagen maar het ziet ernaar uit dat Tuck eerder gaat bevallen! Zij is ook een maiden dus dat zegt weer niets maar haar uier onwikkelt zich snel en goed!

Maggie is mijn opper-Alfa merrie! Ze is de moeder van vele fantastische veulens 8 in het totaal! Pinky is een dochter van haar en de vader van de pas geboren Bones (uit Sugar) is een kleindochter haar vader was de palomino hengst uit dezelfde combinatie van dit jaar Maggie X Peppy (Little Peppy Easter). Dit is de 4e keer dat we deze combi maken en ik ben tot nu toe steeds heel tevreden geweest over de veulens die allen hengsten zijn.

Afbeelding
Maggie (Macs Hollywood Star) 19 jaar en nog steeds een topper!
Haar uier vandaag:
Afbeelding
er kan nog veel meer bij en dat gebeurd meestal in de laatste 6 dagen. Maggie is tot nu toe heel goed te peilen, ze harst en drupt melk op dezelfde dag en bevalt dan ook!!!

Tuck, is de andere merrie en zij is niet van ons zelf maar van Judy & André (klanten van ons) ook Tuck is drachtig van Peppy.
Het is haar eerste veulen dus weer extra spannend. Tuck is 6 jaar en har uier gaat de goede kant op!
Afbeelding
Mooie merrie (vind ik zelf) deze dochter van Tuck R Command!
Haar uier vandaag:
Afbeelding
Mooi uiertje, nietwaar?

Veel plezier met deze blondines!!
Diana

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:10

Wow 2 mooitjes op de cam!! Wat een uiers hebben die al zeg! Gaat de goede kant op. Nou, ik ben er weer bij!

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:18

zijn zeker mooie merries's, benieuwd wat hier uit gaat komen
de andere veulens zijn al voor publiek toegankelijk?

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 10:12

Maggie is 315 dagen en Tuck 311 dagen vandaag en het is Koninginnedag!!

Maggie is nog hetzelfde maar ze staat in haar eigen stal, dus niet in de grote veulenbox. Ze wil daar niet staan, haha! De veulenboxen staan met z'n tweeën aan de achterzijde van de stallen en Maggie wil graag bij haar "onderdanen" blijven, zij is onze Koningin en dus begrijp ik dat wel! Ze brak de stal af toen ze in de veulenbox stond naast Tuck, waar ze ookal niet goed mee overweg kan.
Ik ben niet blij met Maggie in de kleine stal, 3x3meter, maar aan de andere kant is zij daar al 8x in bevallen en heeft ze daar nooit problemen mee gehad dus laat ik het maar zo. Nu moeten we wel de hele boel om gooien, camera weg uit de veulenstal en om hangen naar Maggies stal.....maar ja het is niet anders. Maggie heeft nog 5 dagen voor haar veilige zone,dat haalt ze gemakkelijk. Haar vroegste veulen (ook uit dezelfde combi met onze Peppy) was 334 dagen. Haar langste ooit (ook haar eerste veulen) was 362 dagen, heeft ze gelukkig nooit meer herhaald! Gemiddeld draagt Maggie zo'n 339 dagen!

Tuck is nog 9 dagen van haar veilige datum verwijdert maar voelt zich niet meer zo happy, ze eet al slechter en heeft duidelijk last van haar dikke buik. Uier groeit goed en ik ben benieuwd hoelang ze het volhoudt! Denk echt niet dat ze haar 335 dagen haalt.
Ze ligt nu eindelijk weer eens dus dat is fijn voor haar.

Beide merries zijn al redelijk week in het kruis, Tuck al zo'n 50% en Maggie iets minder maar bij haar is het zo wie zo al zachter na al die bevallingen.
Diana

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:14

Blij jou verhaal te lezen. Mijn merrie heeft echt al een flinke uier en de banden zijn 50% los; ze zit nu op 309 dagen dracht. Dit wordt ons 6e veulen, maar ik heb het niet eerder meegemaakt dat een merrie zo vroeg al zo'n flinke uier had. Ik was al bang dat ze de kritieke 320 dagen niet ging halen! Roquera heeft al meer veulens gehad, maar niet bij ons. Ik ben nu toch gerustgesteld; lekker afwachten dus. :D

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 14:18

gitje65 schreef:
Blij jou verhaal te lezen. Mijn merrie heeft echt al een flinke uier en de banden zijn 50% los; ze zit nu op 309 dagen dracht. Dit wordt ons 6e veulen, maar ik heb het niet eerder meegemaakt dat een merrie zo vroeg al zo'n flinke uier had. Ik was al bang dat ze de kritieke 320 dagen niet ging halen! Roquera heeft al meer veulens gehad, maar niet bij ons. Ik ben nu toch gerustgesteld; lekker afwachten dus. :D

Hoi Gitje65! Fijn dat je er wat aan hebt gehad! Ik begrijp het heel goed, ken dat gevoel ook dus ben blij voor je dat je door deze foto's wat meergerustgesteld bent. Houd haar wel goed in de gaten, maar dat zal je vast wel doen.
Ik heb vaker merries die al vroeg beginnen met de "zucht" op de uier. Je kunt testen of het nog steeds zucht is of wanneer het om het "echte" werk gaat. Bij zucht kun je een putje drukken in de uier met je vinger en deze blijft dan nog even zichtbaar. (bij alle oedeem wat zucht eigenlijk nog is, is dat zo) Houd me maar op de hoogte dat vind ik heel leuk! En natuurlijk veel succes met je merrie en de aankomende bevalling.
Ik heb zelf ook een merrie die al hars heeft terwijl de uier nog grotendeels uit zucht bestaat. Maar kan snel omslaan naar echte uier!

Maggie is vandaag 317 dagen & Tuck is 313 dagen.
Maggie is eindelijk weer zichtbaar op de cam, hier is de link:

http://www.marestare.com/cam.php?alias=westernstable

Beide merries zijn palomino, dus de stalmuur met de grote "M" is van Maggie!

Uiers zijn nog niet spectaculair groter geworden dus nog geen verwachting op korte termijn.
Veel kijk plezier.
Diana

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:41

Maggie is 318 dagen en Tuck 314 dagen.

Nieuwe foto's van de blondines.
Maggie:
Afbeelding
en haar tepels:
Afbeelding
Maggie heeft al 8 veulens gehad en is 19 jaar dus haar tepels zijn altijd groot. Ze zijn nu langer geworden.

Tuck:
Afbeelding
en haar tepels:
Afbeelding

Beide merries hebben nog wel even te gaan! :D

Maggie is net uitgegleden in haar stal en op haar gat gevallen, ze kwam met veel moeite overeind en ik ben me rot geschrokken! Gelukkig staat ze gewoon haar hooi te eten, maar ik hou haar toch maar extra in de gaten! Hopelijk heeft haar veulen hier geen last van gehad.

Diana

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:21

Mooie uiers! Plakken die hartjes aan de tepels van Tuck?
Nou, wat kan je dan schrikken. Vorig jaar is porva vlak voor de bevalling ook giga onderuit geklept. Gelukkig zat alles goed stevig van binnen ;-) en is er niets gebeurd.

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:20

quintusgl schreef:
Mooie uiers! Plakken die hartjes aan de tepels van Tuck?
Nou, wat kan je dan schrikken. Vorig jaar is porva vlak voor de bevalling ook giga onderuit geklept. Gelukkig zat alles goed stevig van binnen ;-) en is er niets gebeurd.

Ja, er is wat gelekt bij Tuck maar heldere vloeistof dus ben nog niet ongerust.

Dank je wel, dat helpt! Onder uit "kleppen" (hihihi) is inderdaad het goede woord!
Ik denk dat Maggie voor een eerdere bevalling gaat dat tot nu toe, haar kortste was 334 dagen (uit dezelfde combi trouwens) en ze is nog nooit zo vroeg al zo mooi vol in de tepels. Haar uier moet nog veel meer! De refracto was pas 7, dus ....maar ze heeft wel al melkachtige vloeistof, ondoorzichtig en grauwwit. ik zal morgen een foto maken!

Weltrusten!
Diana

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:39

Komt vast goed met Maggie hoor..... :(:)
Ik zie wel dat 1 van je cams heel erg wazig is. Of het nu stof of condens is kan ik niet beoordelen.

Er ligt nu 1 "gele" :P , een beetje te schommelen op haar buik, alsof ze haar buik als een skippybal gebruikt :+

hee....... daar verschijnt de andere "gele" in de mist :D .

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:44

Ja, ik weet het, die cam in de "mist" is Maggie! Omdat zij zonodig in haar eigen stal wilde blijven hebben we de camera naar haar box verhuisd, zoiets als de berg en mohamed...Haha, maar ja daar kan ik niet al het licht laten branden de hele nacht!! Dus staat ze daar in het donker, en de mist word ook veroorzaakt doordat er te lange kabels nodig waren....daar wordt de kwaliteit niet beter op. (zo blijven we bezig, moet volgende keer echt beter) Als Maggie gaat bevallen doen we het licht wel aan hoor!!
We kunnen heel misschien nog een extra lamp bij haar box hangen....moet ik mijn mannetje vragen en die word zo'n beetje gillend gek van dat gedoe om die merries en de camera's! 8)7

Maggie voelt zich vanavond niet super, ze heeft last van haar dikke buik!
Tuck is okay!

Vanaf morgen is Maggie safe, dat is altijd weer een hele opluchting!!
Diana

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:34

Hoi,

Ik heb ook last gehad van mist op mijn 'oudere' camera's.
Dit werd veroorzaakt door aanslag op de binnenkant van het glas wat voor de lens en IR-leds zit.
Bij mij kon de voorste kap eraf en kon ik de mist eruit poetsen.
Misschien is dat bij jullie ook het geval :j

Succes met de dames!!

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:44

Sadie schreef:
Hoi,

Ik heb ook last gehad van mist op mijn 'oudere' camera's.
Dit werd veroorzaakt door aanslag op de binnenkant van het glas wat voor de lens en IR-leds zit.
Bij mij kon de voorste kap eraf en kon ik de mist eruit poetsen.
Misschien is dat bij jullie ook het geval :j

Succes met de dames!!

Hé, sadie: van A little Bit Famous!!!! Hoe isset met jou dames gegaan dit jaar????
Halo is geweldig maar foei lelijk op dit moment...(ik ben gewoon eerlijk!) Ze word echter ooit weer super mooi!! Ze is geweldig en zooooo lief!

De camera is overdag gewoon helder, zodra het begint te schemeren dan begint ook de "mist" raar toch?

Diana

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:50

WSW schreef:
De camera is overdag gewoon helder, zodra het begint te schemeren dan begint ook de "mist" raar toch?
Diana

Dat was volgens mij bij ons ook.
's Avonds schijnen de IR-leds op het fijn en dan zie je het vuil dus zitten :j

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 10:03

Nou, dan ga ik toch proberen de camera schoon te maken! Dank je wel!

Maggie is 320 dagen!! *\o/* Tuck is 316 dagen.

beide dames hebben een pauze ingelast, dus geen vooruitgang!

Ben blij dat alles goed gaat met Maggie, zag vanmorgen haar "kleine" bewegen onderin de buik!

Diana

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 09:53

Maggie is 323 dagen en Tuck 319 dagen (dus ze zit zo goed als veilig)

Het is me niet gelukt de camera schoon te maken, drukte hier!

Wel twee nieuwe foto's van de uiers!
Afbeelding
Tuck haar uier! Melkklier is echt veel breder geworden!

Afbeelding

Maggie haar uier, ze gaat lekker! Maggie vult haar uier pas uit op de dag dat ze bevalt en begint dan ook te druppen. Zij heeft nooit hars, en haar uier zit toch al dichtbij de grote die ze normaal heeft voordat ze volschiet! Ben zeer benieuwd want Maggie bevalt graag met mooi weer, en daar kunnen we voorlopig nog niet op rekenen!!

Tuck heeft al regelmatig ongemakken, trapt naar haar buik etc. Maar ze is ook hetgevoelige type dus tja....zeg het maar?
Duidelijk is, dat Tuck erg moe is, ze kijkt beroerd uit haar ogen....gewoon zielig om haar zo te zien. Ze eet haar eten met lange tanden en ligt nog steeds vaak en erg lang!

Diana

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:55

Ach die arme dames, wens ze maar sterkte met de laatste loodjes :D . Het valt ook niet mee voor ze.
We wachten nu weer vol spanning wanneer deze dames hun veulen krijgen.

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:17

WSW schreef:
Maggie haar uier, ze gaat lekker! Maggie vult haar uier pas uit op de dag dat ze bevalt en begint dan ook te druppen. Zij heeft nooit hars, en haar uier zit toch al dichtbij de grote die ze normaal heeft voordat ze volschiet! Ben zeer benieuwd want Maggie bevalt graag met mooi weer, en daar kunnen we voorlopig nog niet op rekenen!!

Tuck heeft al regelmatig ongemakken, trapt naar haar buik etc. Maar ze is ook hetgevoelige type dus tja....zeg het maar?
Duidelijk is, dat Tuck erg moe is, ze kijkt beroerd uit haar ogen....gewoon zielig om haar zo te zien. Ze eet haar eten met lange tanden en ligt nog steeds vaak en erg lang!

Diana

Die Tuck klinkt als onze Bethan, alleen is Bethan keihard! Zal ze daarom het zolang volhouden? Kan het echt met het weer te maken hebben dat ze maar niet wil bevallen en het domweg ophoud? (Ben ik blij dat het beter weer word....)

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 10:04

Maggie is 327 dagen en Tuck 323 dagen

Ja, dit weer helpt zeker niet mee!!! Wat een regen!!! En ook zo koud! Er is een mooi gezegde: het veulen bepaald de dag, maar de merrie bepaald de tijd!! Ze kunnen het lang ophouden, en een ervaren merrie doet dit bewust terwijl een "maiden" dit onbewust kan doen omdat ze zich er tegen verzetten.

Maggie en Tuck houden het lekker op, voorlopig gebeurd er niet veel. De normale ongemakken, buik trap, staart omhoog en wat zwiepen ec.
Maggie haar buik is veranderd, hangt meer en ze valt ook in op haar flanken. Tuck haar veulen is gedraait dus dat is ook goed. Uiers blijven redelijk goed maar zal nog wel meer worden.

Maggie heeft 10 op de refractometer dus nog steeds te laag, haar melk is geelachtig en niet plakkerig maar wel veel! Tuck had 19, dat is al heel netjes maar nog niet genoeg.

Het is gewoon maar afwachten....
Diana