Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:50

Brainless schreef:
maar als je geen contract hebt zul je als oude eigenaar moeten bewijzen dat het jouw veulen is (terwijl hij zoogt bij een merrie van een andere eigenaar).
Eigenaren met een "normaal" veulen zonder papier (alleen gefokt voor de "leuk"), zien niet in waarom ze zoveel moeten gaan betalen aan (onkosten)vergoeding/extra da kosten enz.
Die zijn vaak blij dat ze makkelijk en zonder extra kosten van zo'n veulen af zijn.
(en ja ik ken het helaas).
Dat bedoelde ik ermee, niet dat een goedkoop veulen automatisch van de eigenaar van de pleegmerrie is, maar dat soms de oude eigenaar de extra kosten niet voor het veulen over heeft, en dus het veulen weggeeft.

ok, maar dat gaat hier niet op,de koper wil het veulen zelf houden en terecht ,het is een leuk dier.
en waarschijnlijk komen wij nooit te weten wat hun afspraken wel/niet zijn
maar ik vind het erg raar gaan allemaal.

Oakland1990

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:52

Wat een verhaal zeg. Ben benieuwd wat dit gaat worden, maar gelukkig staat het veulentje nu in een opvang.

@Yvonne, ik denk dat het wel beter is voor het veulentje zelf om hem uit handen te geven, voor zover ik van je tekst kan afleiden kun je het niet onderhouden en opvoeden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:54

wel jammer dat geen van beide mensen nog reageerd

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:58

SecretLIN schreef:

misschien zitten ze samen om de tafel.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:24

Dat zou nou eens een goed besluit zijn, samen om tafel... Laten we het hopen... Heel hard....

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:49

Idd laat ze eens samen om de tafel gaan zitten ipv hier te vertellen wat de plannen zijn en er vervolgens niks mee doen naar de ander..

Eppie verteld hier heel leuk dat ze een contract gaat maken over hoe ze willen samen werken.. Nou ja hoe Eppie het wil hebben en dan moet Yvonne dat tekenen. Alleen weet Yvonne n hier blijkbaar niks van af.
Eppie heeft ook zelf bedacht dat het veulen naar de opfok ging omdat zij dat wilde.. Dus overleg was niet nodig.

Lekker om hier te zeggen tegen alle bokkers hoe je het hebben wil en vervolgens de eigenaar van het veulen niet op de hoogte te brengen..

Ik heb nog nergens kunnen lezen dat ze samen een gesprek hebben gehad en dat ze samen eigenaar worden......
Dus Eppie doet maar wat met een veulen van een ander..

Oke goed bedoeld misschien want de aktie van Yvonne kan ik ook niet echt goed keuren.. ( maar wel begrijpen als je je gevoel achterna gaat ipv je verstand)

Feit is dus dat Eppie vanalles regeld zonder overleg en wil dat Yvonne de kosten betaald.... toch??

ga eens lekker om de tafel zitten als grote mensen!!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:08

:D
Jeannine schreef:
SecretLIN schreef:

misschien zitten ze samen om de tafel.

Dat zou iets heel moois zijn al :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:33

feit is dnek wel dat mevrouw X eigenaar is van het veulen.
nu eppie haar heeft weggehaald en zelfs niet zegt waar ze is had X aangifte kunnen doen van diefstal.

ondanks het ondoordachte gedrag van X vind ik het gedrag van eppie werkelijk te gek voor woorden.
ze vidn zichzelf te goed en denkt maar te kunnen beslissen over andermans spullen , erg kinderachtig.
verder is het eerst een lief vrouwtje en dan is ze gek. vind het verhaal vaag en erg kinderachtig.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:37

Om eerlijk te zijn zou ik net hetzelfde gedaan hebben als Eppie :)
* Yvon heeft nog schulden staan, wel geld hebben om een veulen te kopen maar niet om mensen terug te betalen die jou eerst geholpen hebben?
* Ik leid duidelijk af dat Yvon niet de capaciteiten nog de financiële middelen heeft om dit beest te onderhouden.
* Voor Billy is het echt het beste, opgevoed worden door een lieve vrouw die 'haar kereltje' wil verwennen? Daar komen gevaarlijke paarden van (spreek uit ervaring).

Komt misschien hard aan maar als ik iemand geld leen en ik krijg het niet terug, dan komt die vrouw met een veulen aanzetten waar ze zelf niet voor kan zorgen? Ik zou ook een slot hangen hoor :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:04

Mallodie schreef:
* Yvon heeft nog schulden staan, wel geld hebben om een veulen te kopen maar niet om mensen terug te betalen die jou eerst geholpen hebben?
* Ik leid duidelijk af dat Yvon niet de capaciteiten nog de financiële middelen heeft om dit beest te onderhouden.
* Voor Billy is het echt het beste, opgevoed worden door een lieve vrouw die 'haar kereltje' wil verwennen? Daar komen gevaarlijke paarden van (spreek uit ervaring).

Komt misschien hard aan maar als ik iemand geld leen en ik krijg het niet terug, dan komt die vrouw met een veulen aanzetten waar ze zelf niet voor kan zorgen? Ik zou ook een slot hangen hoor :)

Mallodie, als je verder terug leest kun je zien dat eppie na 2 dagen het slot om de stal had gehangen wegens schulden. Hoe kun je in 2 dagen al schulen opbouwen? Ze zegt zelf: laten we het maar houden op schulden, ofwel: er is in ieder geval iets heel erg oneerlijk gegaan. Hoe goed ze het ook bedoelt, dit mag gewoon niet!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:32

Mallodie schreef:

en dus ben je strafbaar!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:39

Ik heb begrepen dat Yvonne al schulden bij Eppie had VOOR het veulen kwam.

Edit; @ Chocobroodje: Ik volg al een hele tijd het topic dus heb alles gelezen :)
Laatst bijgewerkt door Mallodie op 28-08-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:39

@Mirgino
Wie is strafbaar?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:40

Ik denk dat ze bedoelt dat de TS stafbaar is :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:50

Brainless schreef:
@Mirgino
Wie is strafbaar?

diegene die zonder medeweten van de eigenaar het paard ergens anders heen brengt
zoals Mallodie dat beschrijft zou zij dat ook gedaan hebben.

als je dat doet ben je strafbaar,dit heet verduisteren.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:54

Ja, ik weet dat het niet netjes is...
Ik heb begrepen dat Yvonne al schulden had voordat ze Billy kocht. Vind het gewoon erg ..
En ik vind wat Yvonne verteld toch ook niet netjes hoor. Ook de manier waarop ze over Eppie spreekt. 'Madam dit, Mevrouw dat'. Nou is iedereen plots 'Anti-Eppie' lijkt me zo.. Nou ik niet :)

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:02

HOI HOI BEN IK WEER EVEN,ZIT N.L. NIET HEEL DE DAG ONLINE.

KEER ERG ZEG IK HEB GELD GELEEND,EN NEE NIET OM JAY JAY TE KOPEN EN OOK NIET OM BIJ MEVROUW MIJN SCHULDEN AF TELOSSEN.
WANT HAD N.L. GEEN SCHULD DAAR.HIELP HAAR JUIST AL POOSJE MET HET VERZORGEN VAN HAAR PAARDEN ,STAL UITMESTEN,POESTEN,AANDACHT E.D.GEWOON OMDAT IK DAT GRAAG WOU .GRATIS EN VOOR NIKS.OF IK HEB IETS GEMIST,DAT ZE ER GELD VOOR VROEG.IK HEB GELD GELEEND ZODAT IK STRAKS FRIESLAND KAN BETALEN ZONDER DAT IK ER IETS VOOR MOET LATEN OF DOEN.HEB ZEKER AL EXTRA KOSTEN GEMAAKT WAAR IK NIET OP BEREKENT WAS.WAT IK NIET ERG VINDT.
VOOR DE GENE DIE HET GRAAG WILLEN WETEN,IK KAN GENOEG MISSEN PER MAAND OM VOOR PAARDJE TE ZORGEN.IK TREK DAAR 300,00 EURO VOOR UIT.MOET TOCH LUKKEN?ALS JAY JAY OVER DRIE MAANDEN TERUG KOMT,DAN HEB IK EEN LEUK PENSION VOOR HEM,DICHT BIJ HUIS.(10MIN) OF IK DOE HEM IN DE OPFOK 20MIN VERDEROP.PENSION LIJKT ME LEUKER EN KOMT JAY JAY OOK IN CONTACT MET ANDERE PAARDJES.IN DE OPFOK STAAT HIJ ALLEEN MET HENGSTEN OP STAL MET UITLOOP STALLETJE.GRAAG ADVIES VAN JULLIE.EN ALS HET NODIG MOET ZIJN GA IK ZEKER NAAR DE POLITIE MAAR GA ER VAN UIT DAT DAT NIET NODIG IS.MEVROUW WEET ZELF WEL HOE HET ZIT.

GA WEER NAAR FRIESLAND BELLEN

TOT LATER

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:05

MALLODIE JE MOET HET NOG MAAR EENS OPNIEUW LEZEN ALLEMAAL.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:08

@xyvonnex
Met alleen hoofdletters typen wordt normaal schreeuwen bedoelt.
Ik weet dat jij dat niet zo bedoelt, maar andere kunnen dat wel zo zien.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:09

Doe is ff normaal Yvonne. Caps lock is absoluut niet nodig en gewoon normale zinnen typen zou ook fijn zijn.'
Ik ben het met Mallodie eens. Met je Mevrouw dit en dat kom je echt niet aardig over. Ik hoop echt van harte dat je Eppie het veulen verkoopt, want ik denk niet dat jij de kunde hebt om goed voor het beestje te zorgen. Zonder Eppie was Billy er waarschijnlijk al niet meer geweest, heb je daar al eens over nagedacht?

m_aar_tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:12

Toen ze zeiden dat je met hoofdletters moest schrijven bedoelden ze alleen de eerste letter van de zin.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:14

En dat kan jij natuurlijk uit haar berichten opmaken..? Niet iedereen is even goed in dingen verwoorden, maar dat maakt haar geen mindere eigenaresse.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:14

m_aar_tjee schreef:
Toen ze zeiden dat je met hoofdletters moest schrijven bedoelden ze alleen de eerste letter van de zin.

_O- _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:26

Alleen al een veulen van een paar maanden op een pensionstal zetten is al verkeerd, besef je dat?
Die moeten gewoon bij een zooitje leeftijdsgenootjes opgroeien.
Heb je een stal met zomer en winter 24/7 weidegang mét leeftijdsgenoten?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:29

Vind het ook heel storend die hoofdletters alsof je boos bent op iedereen hier... wat ik onterecht zou vinden omdat je zelf hier post, maar goed ik ben het helemaal eens met Snoekiej dat je zelf op dit moment geen idee hebt wat je te wachten staat als ie straks uit de veulenopvang komt. Dan moet hij echt gaan leren om op eigen benen te staan en heeft hij geen lotgenoten meer zoals dat hij nu heeft.
Hij moet juist leren straks hoe hij paard moet zijn en onafhankelijk zoals elk paard, hij moet een paard of pony hebben die hem laat zien wat hij wel en niet kan en mag en wat de grenzen zijn. Dat kan je hem zelf niet leren.
Ik hoop dat je een juiste beslissing neemt en niet alleen aan jezelf denkt maar ook aan het veulen en zijn toekomst.
Laatst bijgewerkt door kappiegirl op 28-08-09 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt