Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirm

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:14

Dana is afgelopen vrijdag bij haar moeder weg gegaan. Het is gelukkig allemaal goed gegaan. Ze staat nu op de wei bij nog wat veulens en een paar oudjes. Ik hoop alleen wel dat ze de schuilstal in gaat als het zo vreselijk giet van de regen....

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:14

Mabon hoop dat je paardjes snel weer opgeknapt zijn
Aira haar bloedbeeld wisseld nog al,zo nu en dan plast ze bloedlichamen uit,ze hebben geen flauw idee waarom en ze geeft dan beelden van bevangenheid
De combi begrijpen ze al helemaal niet en het bloedbeeld is nog nooit gezien
Er is zelfs overleg gepleegd met Amerikaanse arsten,ze weten het niet Verward
Ze heeft ook een lekker koudje op gelopen en staat dus nu op de ab en haar bloed hersteld zich zelf weer
Monique nee het hengstje/ruin heb ik niet meer
Meneer ontsnapte iedere keer Nors opkijken en er staan bij ons eigenlijk op 2 na alleen maar merrie's
Hij heeft dus ook een paar keer Aira gedekt(gelukkig niet de pony's van de buren Tong uitsteken )
Ik verwacht niet dat zij drachtig is hoor Knipoog
Lekker hoor Deluxe wordt nu echt groot hé

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:37

Richtje: nou dan gaan we duimen dat het over 2 weken echt over is!

Monique; ja altijd moelijk als een veulen weggaat. (ilana gaat a.s zaterdag)

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:10

Yashilha: Jeetje wat gek van je shet, hoop dat ze er achter komen wat de oorzaak is.
Essie: Wat fijn dat het weer goed gaat tussen je twee katten.
Monique: Wat zijn de foto’s van de fotoshoot gaaf geworden Wow! !
Richtje: Mooi dat Vief dr mok al wat minder wordt, ik zou voorzichtig proberen af te bouwen om te kijken of haar lichaam het zelf op kan lossen. Je kan het niet eeuwig blijven smeren.
Jeetje Balder helemaal naar de kliniek, hoop dat hij de goede kant op gaat Ach gut .
Danielle: Wat fijn dat ze weer thuis is. Is de operatie goed gegaan en hoe zijn de vooruit zichten?
Amandeke: Wat een gaaf beest is die Mujalin geworden!
Cindy: Wat begint Aziza op haar moeder te lijken!
Jennyk: Leuk om te horen dat Sun goed terecht is gekomen. En helemaal super dat je mag komen kijken.
Taber: Vervelend dat de werkdruk zo hoog is. Hopen dat je mag blijven!

Ik weet nog steeds niet wanneer Zephyros naar de opfok kan. De eigenaar van de opfok had ook twee hengsten maar die zijn beide een maand jonger. En ik moet afwachten tot hij zijn veulens wil afspenen. Zephyros is nu bijna 5 maanden en begint al een beetje interesse in de hengstige merries te krijgen Nagelbijten / Gniffelen . Ik vind hem hartsikke lief maar ik hoop wel dat hij snel naar de opfok kan. Want sinds gister staan ze ´s nachts weer binnen en het is toch wel aan de krappe kant met zijn tweeen in één normale box.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:55

@yashilha, beterschap met Aira, moeilijk als ze niet weten wat ze mankeert.

@Jenny, hoe gaat het met Ilana, komt ze weer gewoon naar je toe? Bah dan ben je vanaf zaterdag veulenloos, maar weer toeleven naar volgend jaar.

@odique, dank je Haha!

@Richtje, hoe gaat het met Balder, knapt hij al wat op?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:44

monique: ja ilana en ik zijn weer vriendjes! Gelukkig wel hoor! Idd vanaf zaterdag weer veulenloos, zal wel wennen zijn, maar van de andere kant ook wel weer rustiger. En dan kan ik weer bij gaan houden hoelang creamer drachtig is, weer elke dag onderschrift bijwerken vanaf dit weekend Tong uitsteken Wel leuk want over zo'n 50 dagen is die al weer op de helft!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:07

Schiet al op inderdaad jennyk!

@Yashilha, wat apart.... frustrerend zijn die vage ziektebeelden Ach gut

Balder voelt zich prima Haha! Iets te goed nu hij veel op stal staat.... Verder is er nog weinig over te zeggen, het hoesten moet stoppen maar dat is nu nog te kortdag. Verder was hij al niet echt ziek natuurlijk.
Ik baal wel een beetje van dat ze zoveel binnen moeten staan nu, dat is helemaal niet goed voor de mokbenen van de merrie. Die moet juist zoveel mogelijk buiten lopen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:11

ah klinkt goed dus met balder! Nu even rustig afwachten dus! Altijd moelijk he om te moeten bedenken wat nou voor beiden kan!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 00:13

Yashilha wat apart zijn die vage ziektebeelden

Richtje hopelijk stop binnekort het hoesten bij Balder ook.

Ik heb net de DA hier gehad.
De shetten hoestte niet meer dat was gelukkig door de cubarmix al over. Maar toen ik om 22 uur de lamp bij de shetten uit wilde gaan doen kwam ik erachter dat Angel niet lekker was. Ze heeft waarschijnlijk toch iets te veel grasjes naar binnen gewerkt want ze had last van gaskoliek. Ze heeft van de DA een spuit buscopan met pijnstilling gekregen en gelukkig begint ze ook al op te knappen. Ik had de camera er nog steeds hangen dus die staat nu weer aan kan ik haar gemakkelijk in de gaten houden vannacht.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 00:16

mabon: dat is ff minder... gelukkig heb je de camera nog hangen.
hier loopt het shettebeest alweer op eieren(hoefbevangenheid) dus die mag ook niet zoveel gras meer.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 00:17

Cindy jij ook sterkte met de shet. Ja ik ben blij dat ik de camera nog niet opgeruimd had.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:26

Even een update.

Het gaat weer goed met Angel.
Vanmorgen haalde ze alweer uit naar haar moeder die haar brokjes op wilde eten. Knipoog
Toen ze gisterenavond de spuit kreeg was ze best nog wel opstandig op een gegeven moment zei ik: "Angel nou moet je ophouden, ze probeert je alleen maar beter te maken." Begint de DA te lachen zegt ze:"Je had haar beter Devil kunnen noemen." Duivel
Maar van die spuit is ze gelukkig weer opgeknapt vandaag mag ze alleen minder lang de graswei op.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:28

mabon gelukkig is ze weer beter het is altijd schrikken als het gebeurt

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:01

@Jenny, sterkte vandaag Ach gut met Ilana.

@Richtje, fijn dat Balder zich beter voelt, wel weer minder voor Vief.

@Mabon, gelukkig gaat het beter met Angel, hoera voor de camera Knipoog

@Cindy, beterschap met de shet, heb je al eens phytodoloor van firma steigerwald geprobeerd, bij onze merrie die bevangen is geweest hielp dat erg goed.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:42

Even een stipje hier. Ga proberen hie ook weer mee te lezen/posten! Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:45

ilana is weg. Niet gedacht dat ze makkelijk de trailer op zou lopen, braaf paardje! Creamer is erg onrustig, loopt te hinniken, afentoe een hap gras en dan weer rondjes rennen.
Ze zal onder tussen wel aangekomen zijn in Amsterdam en vriendjes zijn met het shetje waar ze ook mee in de trailer stond.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:58

Fijn dat ze zo braaf was jennyk Lachen Hopelijk accepteert Creamer het ook snel!

@Mabon, fijn dat Angel alweer opgeknapt is Lachen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:55

monique: nee nog nooit geprobeerd, wat is dat precies?

jennyk: hoe heb je haar de trailer op gekregen?
altijd vervelend als ze je gaan verlaten, arme creamer..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:21

cindy: (ik moest effe omschakelen bij je avatar Knipoog ) op de trailer ging heel gemakkelijk, ze hadden een shetje mee genomen, die lieten ze even uit de trailer, even snuffelen en weer op de trailer. Ilana wilde er wel achteraan maar durfde nog niet. Shetje er weer uit, en er weer in en Ilana liep (na een duwtje op haar kontje) er zo achteraan (natuurlijk wel aan de andere kant van het tussenschot)
Creamer hinnikt nog steeds, is wel duidelijk rustiger aan het worden. Ik had haar (en sjanty) op een andere wei gezet met meer gras, dat vond ze geen goed plan, nu ze weer op de wei staat waar ze stond met Ilana is ze veel rustiger.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:22

@Jenny, fijn dat Ilana zo braaf op de trailer ging, hopelijk wordt Creamer snel rustig Ach gut

@Cindy, Phytodoloor is een homeopatisch middel tegen spier en gewrichtsproblemen, ik heb dat toen van een homeopatische DA voorgeschreven gekregen, heeft toen goed geholpen, is vloeibaar, we deden het in een spuit (zonder naald Knipoog ) en dan in de mond spuiten, ik kan je ook wel zijn tel.nr. geven, is Dkt Zomer, die kan je bellen tussen 8.00u - 8.30u door de weeks, hij geeft je dan advies.

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:56

Bijna 4 weken na de operatie en ze knapt lekker op.

ze staat nog wel op rust waardoor ze wel erg last heeft van stalbenen maar over een week mogen we weer wandelen en hoop dat het dan wel wat afneemt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:11

creamer is al veel rustiger vandaag, hinnikt alleen soms nog even. Uier is ook niet erg groot, maar ik had ook al het idee dat Ilana nog maar weinig mocht drinken de laatste weken.
Ook Ilana is goed aangekomen op haar nieuwe stekkie. Ze is de hele rit braaf geweest.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:17

monique: bedankt voor de uitleg!

jennyk: gelukkig is het met beide goed. Ik wil binnenkort met moeder en veulen naar het strand, dus ben heel benieuwd hoe ze de trailer in gaat...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:42

Fijn dat ze zo opknapt Danielle!

@Jennyk, mooi dat Creamer al rustiger wordt Lachen

@Cindy, gewoon doen of het normaal is! Balder loopt ook zo de trailer op Lachen Laatste keer naar de kliniek even iets lastiger, maar op de terugweg ging het alweer aardig makkelijk.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:00

cindy: leuk joh naar het strand! Zou ik ook wel eens willen, is alleen best ver vanaf hier en lastig als je geen trailer hebt.