zit hier ook wel in de stress moet ik bekennen,
die twee dames van me ben ik zo stilaan wel gewoon
maar dat nieuwe exemplaar... ten eerste is ze zelf natuurlijk nieuw, waardoor je haar toch moeilijker kan inschatten, ten tweede mag je nog niet overal aankomen (oefenen we nu al elke dag zodat dat tegen eind maart geen probleem meer is
) en ten derde is ze ook nog maiden (nouja, als je de vroege miskraam vorig jaar niet meerekent, maar die stelt me nu ook niet meteen geruster
)
als ze nu al eens een veulen gezond had gehad he, dan was de zorg al de helft minder
ik vertrouw eigenlijk wel bijna blindelings op het alarm, uiteraard houden we zelf ook een oogje in het zeil door de merrie grondig te observeren en er staan nog steeds 2 camera's op, maar moet zeggen dat ik er de vorige jaren eigenlijk geen slaap voor gelaten heb 
Vorig jaar wilde ik al een week de birth alarm op angel, maar omdat het met zo'n singel is, vond mn ma dat zielig en werd en werd het maar uitgesteld... tot ik op een avond in actie schoot en besloot dat het nu welletjes was geweest: die BA ging erop! Tegen de tijd dat ik de vijsjes los had, batterij erin, vijsjes nét allemaal weer aangedraaid, kwam mijn vriend juichend binnen: "hou er maar al mee op, veulen staat er al naast
" mijn gevoel was dus goed, had alleen iets sneller mogen zijn 
In datzelfde jaar heeft Tinkerbell er dus iets eerder aan moeten geloven, wilde niet nog eens hetzelfde scenario
BA heeft ons netjes gewekt (doet overigens best bizar zo die eerste keer wakker worden van dat gepiep)
Dit jaar ook bij Angel BA erop, wisten van s avonds al: dit wordt em! we zaten eigenlijk alleen maar te wachten van: wanneer gaat ze plat en begint het te piepen... vlak voor we naar bed zouden gaan, was het dan plots zover, op de camera vlak ervoor nog NIKS te zien, dus zonder BA hadden we er zeker een uurtje doorheen geslapen vooraleer we onze wekker zouden hebben gezet
danku BA 
Bij Tinkerbell ging het vlotter, mams belde (BA en 1 scherm staan bij ons, paarden en 1 scherm bij moeders, ontvanger van BA kan ik lekker meenemen
we wonen niet ver uit elkaar) "als je niet wilt wachten tot je schrikt van het gepiep van je BA en je dan moet haasten, kom je nu al naar hier, zal niet lang meer duren, kwestie van paar minuten."
die paar minuten waren lichtelijk onderschat
heeft wel nog een uurtje geduurd, maar hebben dus met zn allen naar het scherm zitten staren en dan ging ze neer en konden we met zn 4ren countdown tellen tot de BA ging piepen 
Dit jaar wordt wellicht ietsje krap: Angel moet de 20ste en Siuan de 24ste maart
Ik hoop dus dat Angel, zoals altijd, iets eerder gaat en Siuan iets langer wacht 
wil graag minstens een week ertussen ivm stalling en gebruik BA