Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:13

pretty schreef:
Ik heb hier veel gelezen,maar ik moet vandaag helaas passen,heb geen zin om veel te reageren..Ik ben naast paarden-en hondenmens ook een echt kattenmens,en mijn liefste stalkatertje is helaas overleden,doodgereden..hij was erg speciaal voor me,dus ben wel even belabberd nu.. Huilen

Veel sterkte hoor, ik leef met je mee.

Ik heb ook al een paar katten moeten afgeven op die manier. En ik zou mijn liefste Zazou nu ook niet willen kwijtspelen.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:19

Veel sterkte Pretty... ik kan me voorstellen dat je je nu belabberd voelt...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:30

Ohh wat erg Pretty, ik ben zelf ook een groot kattenvriend en heb 3 bengels hier thuis rond lopen, ze mogen ook niet naar buiten omdat wij aan een hele drukke straat wonen waar regelmatig katten worden doodgereden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:42

Dank je,hij woonde eigenlijk bij mn schoonouders,zij wonen op een boerderij,maar ik zorgde altijd voor hem,en was echt gek met hem..het is inderdaad maar te voorkomen als je je poezen binnenhoudt;helaas..

Voor mij is deze poes even belangrijk als mijn paarden,net als mijn hond..mn dierenhart is veel te groot,al zou ik echt niet zonder kunnen..maar dat verdriet als je ééntje kwijtspeelt.. Huilen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:29

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:48

Dank je..het is inderdaad mooi..en ja,die tranen blijven maar komen Huilen

Ik ben wel blij het even te kunnen vertellen tegen dierenvrienden,want andere mensen begrijpen dat vaak niet..hoe je kan verdriet hebben om "maar" een dier..maar dieren zijn zo eerlijk,hun liefde is oprecht..en die liefde had mijn katje elke dag weer volop,voor mij Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:10

Oh ik zou zo met je mee kunnen janken hoor, mensen zeggen inderdaad vaak het is maar een kat of een hond of wat dan ook maar het zijn altijd de eerste die je begroeten als je thuiskomt en de enige die geen oordeel over je hebben.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:13

Ooh wat vreselijk pretty! Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt... ik heb op deze manier ook 2 katten verloren. Ik was ontroostbaar, en heb dagen lang gehuild. Verdrietig Dan besef je pas hoeveel je om zo'n beestje geeft.
Je kunt het inderdaad voorkomen door je kat binnen te houden.... maarja, ik zie ze dan liever lekker buiten rondstruinen. Lachen

Jeetje..... heel veel sterkte ermee!! Ach gut

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:46

Pauk: Alonna is goed afgericht, goede manier om je bak begaanbaar te houden Haha!
De andere buik is idd niet heel dik. Ik twijfelde rond die tijd ook over Upona, ben dan ook heel benieuwd hoe die er nu uitziet. Ga jij nog laten opvoelen?

Frenia: De namen van jouw veulens beginnen niet met dezelfde letter? Je mag gewoon zelf kiezen?
De geitjes, wat een schatjes!!

Chubby: Wat gaaf, Chivas als coverboy! Gaat hem goed af OK dan!

Melanie20: Lisa ziet er goed uit! Zowel buik als halster mogen er zijn Ja

Cubalibre: Cuba heeft al geen zin meer in het zadel? Wel fijn dat ze er zo al aan went dat mensen aan haar buik zitten.
Wat kan ze mooi draven!

Miekelover: Martina hoeft ook niet zo lang meer! Het hoeveelste veulen wordt dit?

Quirinake: Alles gaat ongeveer gelijk op met de vorige dracht of niet? Het gaat nu wel heel erg opschieten!
2 meter 60 buikomtrek, wow! Haha!

Keresa: precies even lang drachtig, dat gaat spannend worden straks!

Jeskim: Als de veearts het veulen heeft gevoeld zou ik nu toch echt met een gerust hart gaan genieten hoor, dan zit het er heus wel in Lachen

Dreeke: gave rol-foto van een ronde Vinga Lachen

Amandake: We gaan zoetjes aan richting de baby-boom. 3 veulens in april.. ben je al aan het voor-slapen? Haha!

Marlijn: Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Mazzelmeid: mooie buik OK dan! Jij kunt ook al serieus gaan aftellen he!

Merel: Ook al 200 dagen, proficiat!

BoefJMouse: Ga jij uit van 335 of 340 dagen? Hoe dan ook, het is al bijna klaar om geboren te worden! Spannend!!

Pretty: Oh wat triest! Sterkte Ach gut

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:56

valt even binnen omdat ze haar naam ziet verschijnen Haha!
(ik lees ijverig bij, maar reageer niet zo vaak, morgen doe ik een poging Knipoog)

ja, ik mag zelf kiezen.

Eerste tinkerveulen: Argon
Tweede tinkerveulen: Baileys
Datzelfde jaar toevallig nog 2 dranken bijgekocht, maar niet hier geboren en hebben hun naam behouden: Stella en Artois
Derde: Chenoa
Vierde: D...... (veulen van Angel, 11 maart uitgerekend)
Vijfde: E..... (veulen van Tinkerbell 17 april uitgerekend)
En volgend jaar dus F en G Pling

even gecheckt, we kleppen helemaal niet zoveel als vorig jaar Knipoog toen zaten we op 5 februari aan pagina 251 Wow!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:13

Komt nog wel, Frenia Knipoog

Ik zit even in de meeleeshoek, maar wil toch even melden dat ik gisteren Go jij! Go jij! Keeva's beebje voor het eerst gevoeld heb Go jij! Go jij! (2 dagen achter elkaar ook nog !). Dus ben blij en helemaal gerustgesteld, want twijfelde toch wel een héél klein beetje of ie er nog zat ... Bloos Knipoog . Ze is vandaag 241 dagen drachtig.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:16

Hoi .ik meld mebij deze even ; Bloos
ik heb een 11 jarige KWPN keur merrie waarmee ik Z1 dr heb gereden ,voor haar afstamming zie onderschrift ; Pling
op deze foto ,zondag gemaakt (met mijn nichtje van 17 die haar sinds kort recratief berijdt )is ze bijna 8 maand drachtig van haar 4e veulen ..........
Ik ben erg benieuwd ;zou het dit keer een vosje worden? (zoals Tolando )
Ik heb 3 bruinen op stal staan die allen geen of bijna geen aftekeningen hebben)

Afbeelding

Met mijn dochter en haar NF ruin Cool

Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:32

@ Nicole288 Morgen ga ik bellen voor een bloedonderzoek.. Dan weet ik het zeker!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:47

@nicole288: Ja ze is al helemaal klaar voor de grote bevalling Clown Alles gaat goed met haar, alleen ze is véééél dikker dan vorige keer en haar uier is nu ook al dik en vorige keer was dat nog niet Haha! Ben oooo zo benieuwd!

De eerste jaargang van Royal Jubilee worden dit jaar drie. Heb via mail gehoord dat de eerste nakomeling bij hen zadelmak is en het héél goed doet en dat er binnenkort fotos op de site komen Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:14

Spannend Q!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:41

Wooooow jullie kletsen momenteel echt superveel zeg! Helaas kan ik niet zoveel meer mee posten ik hoop dat dit geen probleem is Bloos!
Ik heb nu namelijk nog 1 week toetsen en daarna zit ik elke dag van 9 tot 6 op stage en hoop dan 's avonds weer mee te kunnen posten, maar vooral met de toetsen is het even knokken.
Vorige week ben ik de hele week ziek geweest en zaterdag is onze kat van 18 jaar overleden. Ik ben nu 19 jaar en weet niet beter dat ze er altijd was.. en ik voelde het aankomen. Vrijdag op zaterdagnacht hoorde ik haar overgeven wat wel vaker gebeurd dus ik besteed er niet teveel aandacht aan. Ze was al doof, vol klitten, mager, last van oortje. Die nacht dacht ik nog wel vandaag gaat ze... het is haar tijd. 's Ochtends kwam mijn moeder bij me en die vertelde me dat ze van achter verlamd was. Ze kroop weg en had pijn ze was gewoon op. We hebben haar in laten slapen.. ze was bij de narcose al bijna weg en we hebben haar begraven bij ons thuis. Ze heeft een fijn leven gehad, maar het is erg kaal zonder haar.

@ melanie20
Gefeliciteerd met de mijlpaal! Ze ziet er goed uit!

@ CubaLibre
Erg mooi buikje ze draagt super! Ik ben benieuwd wat voor voetballertje daar in zit.

@ keresa
Gefelictieerd met de mijlpalen! Mooie buikjes Ja

@ Jeskim
Je merrie draagt echt heel mooi bescheiden, maar ze heeft wel een veulenbuikje Haha!

@ Dreeke
Nog gefeliciteerd met de 270 mijlpaal Haha! Die rolfoto is geniaal met die bolle buik *LOL*

@ Jessie88
Haha die van mij hadden gisteren ook een gekke bui en moesten helemaal gek doen.

@ Quirinake
Omg buikomtrek meten Tong uitsteken

@ _Marlijn
Nog gefeliciteerd met de mijlpaal! Ik vind die vieze paardjes leuk geeft teken van leven en plezier ik weet niet het heeft wat ze zien er goed uit Haha!

@ Mazzel-meid
Zo ze krijg nu echt een flinke buik!

@ merel1618
Nog gefeliciteerd met de mijlpaal Haha!
Ik heb trouwens ook haflingers en ga naar de keuring, maar zowel Nicodemus zelf als de vader van Nicodemus zijn afgekeurd op afstammelingen. Ik ben bang dat, dat in Nederland erg lastig word. Het kost trouwens ook onwijs veel geld allemaal.. er zijn dit jaar ook maar 3 hengsten doorgegaan en eigenlijk zouden dan maar 2 zijn, maar 1 konden zen iet afkeuren.

@ BoefJMouse
Wooooow wat zitten jullie alweer een eind! Spannend!

@ Vanneke
Het blijft toch de mooiste periode van het jaar vind ik zelf Haha!

@ pretty
Bah dat is echt heel naar. Heel veel sterkte Ach gut Ik snap hoe je, je voelt ik ben ook een kattenfreak en helaas ook dit weekend een kat verloren.

@ frenia
Ik hou het kleppen nu al amper bij *LOL*

@ Keeva
Aaah dat is super de beeb voelen. Ik wil dat ook Clown

@ amaze
Welkom! Daar zit al een behoorlijke buik onder, maar ze draag heel erg mooi Ja

Hier gaat alles zijn gangetje. Soms denk ik dat Nikita's uier wat voller is, maar volgens mij is het nog steeds wel redelijk hetzelfde. Het trekt in ieder geval niet weg na beweging. Ze zijn op moment weer gek op kriebelen en Misty heb ik voor het eerst zien schuren een leuke coupe pleeborstel voor mij dit jaar.
Mijn vader is er steeds niet en wil nu de cam wel is bestellen, want wil binnen 2 weken ze toch op internet hebben.

Ik vond het wel weer tijd voor foto's. Nog even en Misty zit op 300 dagen en dan ga ik toch echt aftellen Haha!

Nikita buikje 268 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Maiden uier Clown
Afbeelding

Misty no pictures please.. 287 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Niet maiden uier Clown
Afbeelding

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:07

@amaze: Welkom!

@Faniek: WOW, wat een buiken! Die 2 dames van jou staan nu al bijna op knappen. Wow!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:20

@ ameze: Welkom

@ Pauk: spannend zeg dat bloedonderzoek!!

@ Faniek: lekker buikjes hebben jouw meiden zeg Ja

Ik ben er eindelijk uit hoe ik Vinga wil laten bevallen. Geboorte alarm was eerst de bedoeling maar bij Divoza is het echt belachelijk duur, andere ruitersportzaken hadden hem in april al verhuurd dus dat ging niet door, maar we hebben een andere oplossing:
ze gaat onder (draadloze) camera bewaking.
Ik slaap op het zoldertje boven Vinga dr stal en zet een monitor naast mijn bed zodat ik alleen maar op de monitor hoef te kijken en zo Vinga niet elk uur van de nacht hoef te storen als het zo ver is.
Is ook voor mij wat minder vermoeiend dan telkens uit je bed om te gaan kijken. Op die monitor wordt een video aangesloten zodat ik de hele bevalling op video heb straks. Alleen moet ik eerst nog achter een goede camera aan dus dat is nog even zoeken. Maar daar hebben we nog 8-9 weken de tijd voor dus dat komt wel goed Haha!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:25

Ik kom hier regelmatig om te kijken en post nu maar wat.

Onze Korn mag nog 43 dagen vandaag en ik vind het nu toch wel spannend worden. Ze begint al goed rond te worden en de beeb kan ik al regelmatig voelen en ZIEN bewegen. Cool is dat. Ben de dagen af aan het tellen dat het er nog in zit aangezien ik de zenuwen krijg dat het mis gaat. Ach gut (vorig jaar mijn andere merrie verloren, dus krijg de kriebels als ik iets vreemd zie)

De geboorteband heb ik al gepast, maar aangezien Korn niet zo groot is hebben we nog wat ruimte over, nog beetje groeien dan komt ie wel vast te zitten. Hoop ik. Ik zal van de week eens foto's maken.

Allemaal veel succes met jullie merries en dat alles maar goed mag gaan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:45

Bedankt aan iedereen die meeleeft met het verlies van mn katje..het doet helaas vandaag nog evenveel pijn..elke dag wordt je opnieuw met je neus op de feiten gedrukt hé,als hij je niet komt begroeten.. Huilen

Faniek,aan jou ook heel veel sterkte..jeetje,ze was al zo lang bij jou..ik weet exact hoe het voelt.. Ach gut

Dreeke: Daar heb je gelijk in,absoluut,de liefde van een dier is oprecht..

Jessie: Het is hier ook al de tweede maal dat het gebeurt..en zoiets went nooit hé..

Verder:

Faniek: Wat een buiken OMG!! Haha! Nikita kan er weg mee zeg,dat wordt een uiergeval à la Macy van Marije Clown
In elk geval,overduidelijk drachtig,alletwee! Haha!

Amaze: ook een fijn buikje al!

Pauk: spannend,laat maar gauw de uitslag weten! Knipoog

Frenia: Ik heb nu al moeite om deze topic bij te houden,en dat zal vast hopeloos worden zo rond maart/april/mei Clown

Dreeke: Fijn zo,,met camerabewaking,gaat vast helemaal goed gaan!! Ik deed het de verleden keer met een birth-alarm,en toch nog gemist..Dees keer ga ik gewoon maar zelf waken denk ik!

Hier geen bijzonder nieuws;alleen het uiertje van Vicky groeit langzaam maar zeker door,en de buik zakt nu ook volledig naar de grond,zo in een punt precies!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:47

Ow, dat gaat ook al opschieten lucas03....
die dagen vliegen voorbij aan het einde en dan opeens is het er....
Haha! Tenminste, zo ging het bij ons....

Maar kan me voorstellen dat je de kriebels hebt na zo'n nare ervaring. Tijdens de bevalling verloren of ging er iets anders mis?

@Pretty, sterkte!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:49

hmm.. geen tijd gehad om te bellen.. dus het word waarschijnlijk volgende week.. ik zit tot over me oren in het werk dus helaas..

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:52

Zooist schreef:
Ow, dat gaat ook al opschieten lucas03....
die dagen vliegen voorbij aan het einde en dan opeens is het er....
Haha! Tenminste, zo ging het bij ons....

Maar kan me voorstellen dat je de kriebels hebt na zo'n nare ervaring. Tijdens de bevalling verloren of ging er iets anders mis?

nee koliek, ze was net gedekt door Vleut... zou een van de eerste veulens van hem worden.

Maar vorige week lag deze merrie smorgens in de stal (even slapen of zo) maar dan schrik je toch wel, want ja.... smorgens slapen voordat je naar buiten gaat??? Mijn hart stond even stil, maar verder was er niets loos. Misschien was ze moe.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:59

Oe, dat kan ik me voorstellen dat je dan gelijk de schrik hebt.
Nou succes! Laat elke keer hier even wat horen want ik lees veel mee!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:42

Nou idd, je schrikt je lam Ach gut