Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:50

Ik moet inderdaad toegeven dat ik bij Spirit dit jaar nooit echt het idee heb gehad dat ze een veulen zou krijgen. Ik wist wel dat ze drachtig was, maar voor mijn gevoel niet echt. *staat wel heel stom als ik het zo schrijf*

Volgens mij zijn wij inderdaad alleen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:52

ik ga pitten, ik lees morgen al jullie verhalen enzo wel weer bij, ga morgen lekker naar mn meisie, beetje rijden en de wei in met dr deken, vind ze helemaal geweldig, beetje rustig aan
ja, beetje apart gevoel dus bij spirit, ik heb nooit een veulen mee gemaakt dus ik heb zowiezo het gevoel dat het toch niet goed zal gaan, terwijl ik vurig hoop van wel natuurlijk. maar alles is goed dus dat geeft weer moed, ik ga je nu verlaten marlijntjuh doei tot morgen

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:54

hoi

Hollybolly schreef:
@carpediem, jij hoeft nog maar 77 dagen
@ pauk, mijn hol is op 2 april uitgerekend dus nu nog 79 dagen, jij was toch 3 april? dus 78 dagen? ik heb t wel honderd keer nageteld of het echt wel de juiste dagen waren, dat ik niet teveeltel, maar het is echt zo

huh.. 2 april 79 dagen is dan is 3 april toch nog 80 dagen?

@ terorita: is het wel goed om nu nog met haar te gaan springen?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:54

Weltruste.. dan ga ik ook maar naar bed:P

jessje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:55

Net bijgelezen en weet weer niet meer wat ik allemaal ging zeggen
Kwa gevoel... Omdat mijn merrie geen megabuik oid kreeg vorig jaar en daarbovenop nog eens hengstig was, was er altijd een deel van mij dat niet echt geloofde dat er een veulen zou komen, tot het er écht was!
Ook dit jaar heb ik een beetje dat gevoel, al ben ik er nu wel iets meer gerust op...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:57

dit is echt mn laatste berichtje, @ pauk: ik dacht dat je het over 5 april had, sorry, ben dus echt te laat opgebleven.
@ terorita, ja ik dacht ook al; springen? nouja, moet ieder voor zichzelf weten, misschien ben ik te overbezorgd.
@ jessje: meer met zo'n gevoel dus dat gelukkig niet waar was ik hoop dat het bij mij ook zo is

truste hoor ik ga nu echt

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:58

joehoe ik ben er ook, kom net pas uit bad gestapt

ik denk dat ik toch volgende week naar de winkel ga omdat veulenhalster te halen het draalt nog steeds een beetje door mijn hoofd!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:02

dames ik denk springen waar hebben jullie het over
kijk ik ff terug staat er een verkeerde foto bij

dat is volumnia het andere paardje dat ik rijd
'die is sinds een maand of 3 onder het zadel en heb ik vanmorgen
voor het eerst mee gesprongen

sorry sorry dat ik jullie in de stress jaag tis terra niet
geen haar op me hoofd die er aan denkt om nu nog met haar te springen ze is 277 dagen drachtig ben niet hellemaal gek
i

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:06

haha! ok.. misverstandje!
kan gebeuren!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:08

Ohhhhh Cajusejuhh, dat is TE erg, dat met die vlecht . Wat een draak!

@Fleda: kan het filmpje wel horen, maar niet zien ...

@Marlijntjuh: bedoel je van die "in splotshes" die aangeven dat een paard homozygoot is? Dat is nl. wel vaak zo.

@Marije, haha, dat had ik dus ook met Lee. Op de foto lijken ze veel dikker dan in het echt!

@Twinkel: schattig, Nootje (hihi) met zijn kleine vriendjes

@flettie: schrompeltietjes!!

@Neonlight: geniet van je ontspanning - nu het nog kan

@Dennis: wat is Angel voor kleurtje?

@marjan_tjuh: da's alweer snel! Jij hoeft niet zo heel lang meer te wachten!

Hier verder geen nieuws van het veulenfront. Ik taai ook af. Tot morgen!

Ik houd gewoon de dekdatum aan min 1 maand. 18 juni gedekt = 18 mei uitgerekend.

Veulens zijn in principe (!) levensvatbaar met 320 dagen.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 00:19

Pfff ik houd het topic niet meer bij hoor, zoveel pagina's op een dag.
Gelukkig heeft Mac een samenvatting gemaakt

Macy heeft vanavond weer een flinke poetsbeurt gehad en ik heb haar vanavond eens wat eerder gevoerd.
Vaak gaat ze een uurtje na het voeren liggen slapen en ze SNURKT dan vreselijk
Ook ligt ze steeds te hinniken in haar slaap.
Mijn slaapkamer is boven de veulenboxen en ik word er iedere keer wakker van.
Nu hopen dat ze wat eerder gaat liggen en dat ze weer opstaat als ik op bed ga

Oh en over de kat in de stal, ik heb er hier 5 lopen en ze zitten heel vaak bij de paarden in de stal.
Soms liggen ze zelfs onder het stro te slapen en de paarden stappen er dan heel voorzichtig over heen.
Ik heb pas 1x een hoop gekrijs gehoord, denk dat er toen eentje op een staart is gaan staan
Vlak na de bevalling zitten ze te loeren op de nageboorte, daar zijn ze gek op.
Moet die dus ook altijd goed opbergen als ik die nog door de DA na wil laten kijken de volgende dag

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:29

lekker handig, een snurkende macy marije
@ terorita: gelukkig maar, haha
@ mac: had ik dus toch gelijk met 320 dagen.
o.. en goedemorgen allemaal ben weer uit mn bedje hoor dus

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:29

Goeiemiddag allemaal!

Ik heb vandaag foto's gemaakt van Iwaya's buik en tietjes
Ga zo eerst ff eten en douchen en dan foto's uploaden. Dus jullie moeten nog even in spanning zitten
Dan volgt ook een update hoe het met haar gaat.

Tot straks

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:51

Hehe, dacht ook al: nu nog springen met terra??? Gelukkig niet dus

Die zwarte kat heb ik trouwens al eens op de cam gezien Vond ik keigrappig

Wat heb ik nog gelezen....? Geen idee meer...

Oja! Ik trek gewoon een maand af van de laatste dekdatum dus dat komt neer op 335 dagen. Denk echter dat ik er volgend jaar zéker 340 van ga maken...gezien tinkerbell toch over de 335 gaat...en dan duurt het wachten extra lang

Heb ook buikenfoto's gemakt vandaag, staan alleen nog niet online Was ook niet de bedoeling, ik wou eigenlijk angel en oni trekken en filmen die aan het racen waren, maar dan kom je aan met je camera en houden ze op

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:36

Goedemorgen! *schaam schaam, is al half 2 en kom net mn bed uit *

Gelukkig is het een foutje van de springfoto van Terra, lijkt me niet zo goed om dan nog te springen. Maar dat was natuurlijk nog je eigen keuze geweest

Foto's van Iwaya, ik ben benieuwd!

En over een veulenhalster kopen, die koop ik een zodra ik een lila halstertje vind. Die heb ik vorig jaar een gezien maar toen had ik mn roze al, dus mocht ik die van mezelf niet meer kopen . Dus als ik binnekort in een ruitershop kom en ik zie een lila halster dan is die van mij . Mocht ik die niet kunnen vinden dan koop ik een appelgroene

Mac schreef:

@Marlijntjuh: bedoel je van die "in splotshes" die aangeven dat een paard homozygoot is? Dat is nl. wel vaak zo.

Ja, die bedoel ik

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:14

Hihi Ik verzuip al in de veulenhalstertjes
Heb 2 bordeaux met beige bies, een lichtblauw, een zwart, nog een paars, een rood, 2 donkerblauwe, een wit...
(Hoezo ik kan een eigen winkel openen??? )

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:17

Mijn veulens mollen hun halster meestal net voor ze een nieuwe krijgen Ik heb een baby-blauwe, een baby-roze een donkerblauwe en een zwarte. Maar ik vind het gewoon altijd zo leuk om een nieuw halstertje te kopen voor een veulen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:44

Zo hier dan de beloofde foto's na een heel gevecht met het uploaden Digi werkte vanochtend ook niet helemaal mee. batterijen waren na een paar foto's al leeg. Maar toch nog wat foto's voor jullie om een indruk te krijgen van Iwaya.

Dikke buik? Hier niet echt te zien...

Afbeelding

Afbeelding

Maar toch is ie er wel

Afbeelding

Madam denkt... jij foto's maken? Dan ga ik in t zonnetje staan luieren

Afbeelding

En de tietjes! Overigens nog echte theezakjes:

Afbeelding

Update:

Iwaya vind het echt heerlijk om gekroeld te worden. Had haar vandaag eens grondig gepoetst en ze stond echt te genieten Je kan ook overal gewoon aankomen zonder protest. Op dit moment staat ze stil omdat ze een beetje kreupel (onregelmatig) is. Wel een klein stukje gewandeld vandaag in het zonnetje, waar ze duidelijk van genoot! Ze is een ster in aanstellen en ziet nogal eens spoken Dus ze ging lekker snuivend en kijkend over straat... De muts
Ze staat gewoon lekker drachtig te zijn en is nu wat rustiger dan normaal. Maar verder alles prima

Nog 46 dagen!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:10

Jeetje!!! Leuke foto's vind toch dat je op de eerste ook buik ziet hoor
Bij jou begint het al erg te korten... Nog ongeveer anderhalve maand

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:15

Ja idd, de tijd vliegt! Op de eerste zie je idd ook wel buik. Is maar goed ook maar IRL lijkt ze echt dubbel zo dik als op de foto's! Dus toen ik deze uploadde dacht ik... mhhh dat valt eigenlijk best mee.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:23

pfffffffffff paar dagen geen tijd om te lezen en kon nu 10!!!! pagina's gaan lezen zo daar was ik ff zoet mee
gaat wel lekker hier met de dikke buiken van de dames
ze zien er allemaal geweldig uit
mijn faye moet nu nog 96 dagen (denk ik als ik de 2e dekking aanhou)
dus ook hier schiet het alweer op
en misschien kan zij en haar veulen bij ons nieuwe huis staan(als het doorgaat natuurlijk en dat is nog lang niet zeker )er is daar wel ruimte genoeg om ze bij huis te zetten en ook een stalling is daar te realiseren .
ook ik heb al zitten bedenken wat het zou kunnen worden en ik denk zelf dat het een merrie word hoop ik eigenlijk ook wel hoor want dan zal ik het veulen voorlopig houden een hengstje niet die word wel verkocht

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:33

Faye schiet ook al op dan idd Wat gaat het toch snel nu allemaal he! Vind ik tenminste wel, maarja Iwaya hoeft ook nog het minst lang van de dikke buikjes hier (dacht ik)
Leuk trouwens dat je haar en haar veulen miss aan huis kan plaatsen. Dat zou wel heel fijn zijn je paardjes zo dicht bij

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:39

Ik heb inderdaad ook altijd dat op fotos de buik stukken minder lijkt dan in het echt. Morgen gaan we met onze as moeke naar de bossen. Energie heeft ze nog genoeg. Ze rijd nu wel lekker zonder zadel, maar dat doe ik alleen maar in onze eigen bak.
Haar dekens zitten wel steeds strakker, en ik heb vandaag tussen de uier het schoongemaakt. Daar zat me een partij zooi tussen, en stinken! Bijna net zo erg als de smegma van een ruin. Ik heb t nu schoon gemaakt, denk da ik er maar iets van vaseline of uierzalf tussen smeer. Of wat doen jullie daarmee?

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:43

ja dat hoop ik ook helaas is het nog ff afwachten we zijn wel al even gaan kijken hoe het eruitziet enzo dus de eerste nieuwschierigheid is bevredigt en het ziet er leuk uit op een leuke plaats en een stukje grond gelijk naast het huis en achter het huis schuurtjes waar wel wat van te maken is (lees stallen ) dus het zou leuk zijn als het doorgaat maar dat weet ik nog niet.

bij faye doe ik er niets aan maar als je dat heb schoongemaakt zal een beetje vaseline geen kwaadkunnen denk ik

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:44

Ohhh ik ben jaloers! Lijkt me heerlijk om weer eens in het bos te rijden. Maar op de manege waar ik rij doen ze dat in de winter bijna nooit Veel plezier iig

Bij Iwaya zit ook best wat zooi bij haar uiers. Heb er wel wat vanaf geplukt, maar niet alles (geen tijd meer). Maar ik weet niet of het ook echt nodig is om dat schoon te maken. Heb wel eens gehoord dat het zichzelf ook wel reinigt en dat een beetje vies geen kwaad kan. het precieze weet ik er ook niet van eigenlijk.