Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:34

Het dooit trouwens nu ook, dus erg koud is het niet meer Lachen
of ze willen helemaal wachten tot het zonnetje erbij schijnt Schijnheilig
(gaat vreya wel doen Haha!)
Ik lig lekker in het zonnetje naast vreya Lovers heerlijk in een t-shirtje en in het hoge gras Haha! *zucht.. droomt helemaal verder Haha!*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:37

Ik heb het allemaal in de agenda van HM Famosa neer gezet. Een apart schema Lijst in haar stal boven de voerbak en een extra boven haar hooihoek Lijst en een extra reserve Lijst boven de drinkbak.
Ze zei: Pfffff, ik krijg het druk Gaaaap . Ik zal vreselijk mijn best doen. Wel op 1 voorwaarde Haha! : Dat jullie mij ook steunen als ik dat etterbakje van een ADHD A....??? op de wereld zet Nagelbijten / Gniffelen . Steun me nu ook maar alvast een beetje. Het kreng is errug druk voor zijn hoefmaat. Boos!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:35

vrijalover schreef:
Ik lig lekker in het zonnetje naast vreya Lovers heerlijk in een t-shirtje en in het hoge gras Haha! *zucht.. droomt helemaal verder Haha!*

*LOL* Same here Tong uitsteken
En 's nachts zit ik lekker met een dikke trui aan, buiten op een geweldige tuinstoel buiten de stal van Vank met een kat op mijn schoot Dromen.

Ik vind eigenlijk ook wel dat er morgen minstens een veulen van Macy, Pepsi, Simply, Vanta of Pride moet zijn... Schijnheilig

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:21

Jeetje het is niet meer bij te houden hier hoeveel er gepost wordt!
@ Odess (ongeveer drie pagina's terug Knipoog ): zeker leuk dat we rond hetzelfde aantal dagen zitten, ik hoop wel dat jouw merrie nu wel weer 'normaal' drachitge merrie gedrag gaat vertonen, maar het lijkt de goede kan op te gaan he. Want nu zou het nog wel vroeg zijn als het veulen zou komen, als ik dus ook kijk naar mijn merrie en dat ze nog wel een maand moet dragen. Ik houdt Siena eigenlijk nog helemaal niet echt in de gaten, ik kijk alleen elke ochtend naar de uier maar die verandert nog niet. Ik heb nu een paar dagen vrij, dus ga heel veel aandacht aan haar besteden. Heb ook helemaal niet meer met haar kunnen lopen vanwege de sneeuw enzo. Ga ik haar ook ontwormen voor de laatste keer voordat ze het veulen krijgt (hopelijk krijgt die er dan al wat van mee, schijnt toch zo te zijn) en we gaan dit weekend bij het plaatsje voor de stal ook schrikdraad wat lager spannen, zodat het veulen er niet meteen onderdoor piept Rolleyes
Dus alles eigenlijk helemaal in orde maken voordat het veulen komt, gelukkig hebben we nog wel even de tijd maar je weet maar nooit of ze te vroeg is he.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 19:24

Ok, DA is on his way. Mijn moeder heeft gebeld en die laat niet over zich heen banketstaaf... Ben benieuwd.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:43

Succes bij de DA Odess! Ach gut

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:44

Ik ben ook benieuwd odess! Hopelijk is het nieuws positief Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:48

Super Odess, dat de VA onderweg is, ben benieuwd wat ie zegt.

Ik heb net weer enkele foto's gemaakt, jammer genoeg was het merendeel onscherp maar ik probeer het straks ofzo gewoon nog is. In ieder geval, wat zit daar op die spenen? Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

Haar kling lijkt ook hoe langer hoe meer open te komen staan

http://www.xender.be/fotos/8maart_012_kopie.jpg

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:50

zo, dat is duidelijk die laatste foto!
Haar uier groeit wel, dat zie je duidelijk Lachen Maar nog steeds een beetje in elkaar gepropt Clown de melk moet nog even goed doorlopen tot in de spenen! Lachen

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:26

Goed, DA is net weer weg.

Hij heeft Odess bekeken en het viel hem mee. (Mij na vanochtend ook zoals jullie weten). Heb hem uitgelegd dat het een jojo effect was en dat het dus zo morgen weer erger kan zijn. We hebben hem heel duidelijk gemaakt dat we echt heel graag een veulen willen dit jaar en dat begreep hij ook helemaal. Hij heeft antibiotica en regumate voorgeschreven. Ze heeft net al een spuit antibiotica gehad en dat ging zo raar! (van Odessa's kant!) Ze verzette zich hevig en steigerde zelfs, hij moest 3 keer prikken voordat het goed ging! Bloed overal, jikes. Ze zal morgen wel een dikke plek hebben omdat ze al haar spieren spande tijdens het prikken. Ze heeft echt nog nooit eerder verzet getoont tegen een spuitje! Maar goed, de eerste dosis antibiotica zit erin. Ook heeft ze haar eerste dosis regumate gekregen. Allebei zal ze krijgen totdat het veulen er is. (2 x daags 3 schepjes antibiotica en eenmaal daags 7 ml regumate)

Het veulen schopte zelfs nog eventjes Lachen

Ik hoop echt dat dit het laatste bezoek ik van de DA tijdens deze dracht. Ik zou graag willen dat alles vanaf nu mooi rustig gaat verlopen! Maar we doen in ieder geval alles wat we kunnen!

En nu kan ik weer rustig gaan slapen 's nachts...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:29

Odess schreef:
Goed, DA is net weer weg.

Hij heeft Odess bekeken en het viel hem mee. (Mij na vanochtend ook zoals jullie weten). Heb hem uitgelegd dat het een jojo effect was en dat het dus zo morgen weer erger kan zijn. We hebben hem heel duidelijk gemaakt dat we echt heel graag een veulen willen dit jaar en dat begreep hij ook helemaal. Hij heeft antibiotica en regumate voorgeschreven. Ze heeft net al een spuit antibiotica gehad en dat ging zo raar! (van Odessa's kant!) Ze verzette zich hevig en steigerde zelfs, hij moest 3 keer prikken voordat het goed ging! Bloed overal, jikes. Ze zal morgen wel een dikke plek hebben omdat ze al haar spieren spande tijdens het prikken. Ze heeft echt nog nooit eerder verzet getoont tegen een spuitje! Maar goed, de eerste dosis antibiotica zit erin. Ook heeft ze haar eerste dosis regumate gekregen. Allebei zal ze krijgen totdat het veulen er is. (2 x daags 3 schepjes antibiotica en eenmaal daags 7 ml regumate)

Het veulen schopte zelfs nog eventjes Lachen

Ik hoop echt dat dit het laatste bezoek ik van de DA tijdens deze dracht. Ik zou graag willen dat alles vanaf nu mooi rustig gaat verlopen! Maar we doen in ieder geval alles wat we kunnen!

En nu kan ik weer rustig gaan slapen 's nachts...

HM Famosa zal over Odessa waken. Ach gut

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:32

Dat zal ons Desje heel fijn vinden, ik denk dat ze hevig onsteld is over 'de prik'... Ga haar zo maar even iets lekker brengen denk ik. Ach gut

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:40

Ivanka doet elke keer precies hetzelfde als wat Odessa deze keer deed bij het prikken, ze spant dan de spieren zo aan dat de DA echt moeite heeft om de spuit er goed in te doen en zo duurt het alleen maar langer... Maar leg dat paardlief maar eens uit Knipoog.
Ik hoop ook voor jullie dat dit het laatste bezoek was van de DA. Maar zou het kunnen dat Odessa vorig jaar een miskraam heeft gehad omdat ze toen ook een ontsteking had aan de placenta? (want dat is nu toch ook, als ik het allemaal goed begrijp?).
Sterkte en succes iig Ach gut ...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:02

Leuk om al jullie verhalen zo te lezen. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken.
Al die nachten dat je loopt te waken en er niks gebeurd. Hopelijk laat mijn merrie dat niet gebeuren.

Odessa: wat vervelend dat je merrie wat last heeft. Hopelijk gaat het na deze kuur wat beter. Ik zal voor je duimen dat alles goed gaat deze keer.

En voor ieder andere bokker die momenteel een merrie op knappen heeft: Veel succes!.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:33

ik word nou toch wel een beetje nieuwsgierig wanneer die veulentjes komen Bloos ik heb zelf geen drachtig paard/pony maar ik hou het topic al de hele tijd in de gaten Vingers aflikken hahaha

maarja veel succes en ik hou alles in de gaten Ach gut Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:43

Hier ook nog niets.
De merrie ligt weinig. Ze draafde nog wel in de bak toen ze wat hoorde. Maar deed voor de rest weinig actie.
Ze is lekker rond. En het lijkt iets witte puntjes bij de uiers.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:16

Hoort natuurlijk ook een foto bij.
Afbeelding
Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:25

pff Odess, wat een gedoe he. hopen dat alles nu weer OK gaat zoals het hoort. gelukkig heb je HKH Famosa die de boel voor je regelt Knipoog

Dyonne: wat een lekkere buik zeg! Rond en laag.. hoe zat het ook alweer, dat werd een hengstje geloof ik toch? Tong uitsteken mm is het trouwens iets van een engels ras?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:41

Nancy heb ik vanmiddag maar even aan de longeerlijn geknoopt; die stond al vanaf die sneeuw op stal en had alleen 2x wat gestapt buiten.
Nou dat heb ik geweten, staart ging de lucht in en hiiiihaaaaa daar ging ze.
Daarna nog even in haar box gezeten en het veulen was goed wakker, dus we gaan er maar vanuit dat het goed gaat.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:44

Hier werd ook al hard gegrapt dat het een hengstje werd. Ik wacht wel gewoon.
En ja, is 100% Engels. Is zelfs in Engeland geboren. Ze is een Welsh Cob, en geïmporteerd naar Nederland.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:51

@ Odess: Ach... die arme Dess in de stress Ach gut , maar goed dat HKH Famosa aan het waken is. Knipoog

@ Dyonne, mooie ronde buik al Haha!

@ Iedereen: jeetje wat wordt er veel gepost!!! Heb gewoon heel veel tijd nodig om alles te lezen.

@ Tinne (reactie op paar pagina's terug) Clown : wat je schrijft over die openstaande kling, ik herken dat ook bij Fanja wel. De ene keer staat het wat open, de volgende keer is het dagen achtereen weer gesloten. Maargoed, ik hou het ook pas in de gaten sinds ze drachtig is... Dus veel zinnigs kan ik er niet over zeggen...

Update Fanja:
Haar humeur is ver beneden peil. Zwiepte ze eerder met haar staart als je aan de uier zat, nu zwiept ze al als je alleen maar kijkt! Boos! Ernaar wijzen is al helemaal uit den boze.
Vanavond tijdens de poetsen wilde ze het liefst dat ik helemaal nergens aan zat. Het zwiepen werd gevolgt door een achterbeen wat NIET op de grond bleef staan.
Terwijl ik mevrouw streng toe sta te spreken begint ineens die hele buik te bewegen... Ik weet dus niet op die mep voor mij bedoeld was... Afijn, morgen weer een dag, het is te hopen dat dit niet blijvend is, anders worden het nog drie hele lange maanden...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:05

Dyonne, zag net dat die van jou ook al bijna uitgerekend is! Whoeii, ik wist helemaal niet dat ze al zover was (het is trouwens wel te zien aan haar buik Wow! ).

Fnanne; ik kan er zelf ook niets zinnigs over zeggen en Ivanka lijkt er geen last van te hebben, dus ik laat het maar voor wat het is..

HOH, ik ging vandaag rijden en er was echt geen land mee te bezeilen Gestoord . Vorige week had ik natuurlijk heel de week niet kunnen rijden omdat de weien ondergesneeuwd en te hard waren, maar ik was afgelopen zondag een buitenrit gaan maken en ze was eigenlijk helemaal niet zo hyper zegmaar. Niet zo van: ik heb teveel energie, want ik heb een week "stil" gestaan.
Maar vandaag wilde ik weer even gaan dressuren.. Gestoord . Niet dus . Allereerst zat er een (mannetjes)pauw ontiegelijk te k*tten, die was bij mijn oom de weien in gewandeld en Ivanka vond dat beest maar al te leuk om naar te kijken, dus die hebben we eerst maar de wei uit gejaagd ( Schijnheilig ).
Maar toen ging ik galoperen, beetje overgangen maken, toen merkte ik al dat ze behoorlijk sterk aan het worden was en opeens naait ze er zo tussenuit... Pfff, dat heeft ze echt nog niet vaak gedaan, zou best kunnen dat dit zelfs de eerste keer was dat ze dat deed in 2,5 jaar tijd Haha!.
Ik werd boos, maar er zat geen rem meer op en ik zag me er al afvliegen aangezien ik echt totáál geen controle meer had. Toen was ik het beu en werd ik écht boos en ze ging van héélhardgaloperen, naar stilstand Clown . Nja, daarna was er ook niet veel meer mee te doen, dus heb haar maar laten galoperen totdat ze wat rustiger werd... Hoop dat ze morgen dan wat beter te rijden is...
Ik merk iig wel dat ze het rijden nog goed aan kan Haha!.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 23:16

Nou ik heb mn dametje even een half brood en een appeltje gebracht, en alles is weer bijgelegd Vork Haha! Heerlijk zo'n ongecompliceerd paard, ze is totaal niet gevoelig. Doe dit bij de fjord en hij ontwijjkt je een week, terwijl dat van die stoere beesten moeten zijn!

Ik mis trouwens een Jeddah en een Mac... Zou het dat Sim en Pepsi ontdooit zijn... Nagelbijten / Gniffelen

Go jij! Go jij! Go Pepsi, Go Sim, poep out a pretty veulen Go jij! Go jij! Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:26

Haha, nee, niks ontdooid hier! Ben wel blij dat het er voor Odess erg goed uitziet!! Das super nieuws!

Over Sim valt niets te zeggen... niks nieuws in elk geval.. ben gewoon druk druk vandaag Knipoog .
Straks na afvoeren weer een update...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:29

@ Odess:
Ik ben blij dat te horen Lachen Komt vast helemaal goed nu!