of ze willen helemaal wachten tot het zonnetje erbij schijnt

(gaat vreya wel doen
) Ik lig lekker in het zonnetje naast vreya
heerlijk in een t-shirtje en in het hoge gras
*zucht.. droomt helemaal verder
* Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
heerlijk in een t-shirtje en in het hoge gras
*
in haar stal boven de voerbak en een extra boven haar hooihoek
en een extra reserve
boven de drinkbak.
. Ik zal vreselijk mijn best doen. Wel op 1 voorwaarde
: Dat jullie mij ook steunen als ik dat etterbakje van een ADHD A....??? op de wereld zet
. Steun me nu ook maar alvast een beetje. Het kreng is errug druk voor zijn hoefmaat.
vrijalover schreef:Ik lig lekker in het zonnetje naast vreyaheerlijk in een t-shirtje en in het hoge gras
*
Same here
.
): zeker leuk dat we rond hetzelfde aantal dagen zitten, ik hoop wel dat jouw merrie nu wel weer 'normaal' drachitge merrie gedrag gaat vertonen, maar het lijkt de goede kan op te gaan he. Want nu zou het nog wel vroeg zijn als het veulen zou komen, als ik dus ook kijk naar mijn merrie en dat ze nog wel een maand moet dragen. Ik houdt Siena eigenlijk nog helemaal niet echt in de gaten, ik kijk alleen elke ochtend naar de uier maar die verandert nog niet. Ik heb nu een paar dagen vrij, dus ga heel veel aandacht aan haar besteden. Heb ook helemaal niet meer met haar kunnen lopen vanwege de sneeuw enzo. Ga ik haar ook ontwormen voor de laatste keer voordat ze het veulen krijgt (hopelijk krijgt die er dan al wat van mee, schijnt toch zo te zijn) en we gaan dit weekend bij het plaatsje voor de stal ook schrikdraad wat lager spannen, zodat het veulen er niet meteen onderdoor piept

Maar nog steeds een beetje in elkaar gepropt
de melk moet nog even goed doorlopen tot in de spenen!

Odess schreef:Goed, DA is net weer weg.
Hij heeft Odess bekeken en het viel hem mee. (Mij na vanochtend ook zoals jullie weten). Heb hem uitgelegd dat het een jojo effect was en dat het dus zo morgen weer erger kan zijn. We hebben hem heel duidelijk gemaakt dat we echt heel graag een veulen willen dit jaar en dat begreep hij ook helemaal. Hij heeft antibiotica en regumate voorgeschreven. Ze heeft net al een spuit antibiotica gehad en dat ging zo raar! (van Odessa's kant!) Ze verzette zich hevig en steigerde zelfs, hij moest 3 keer prikken voordat het goed ging! Bloed overal, jikes. Ze zal morgen wel een dikke plek hebben omdat ze al haar spieren spande tijdens het prikken. Ze heeft echt nog nooit eerder verzet getoont tegen een spuitje! Maar goed, de eerste dosis antibiotica zit erin. Ook heeft ze haar eerste dosis regumate gekregen. Allebei zal ze krijgen totdat het veulen er is. (2 x daags 3 schepjes antibiotica en eenmaal daags 7 ml regumate)
Het veulen schopte zelfs nog eventjes
Ik hoop echt dat dit het laatste bezoek ik van de DA tijdens deze dracht. Ik zou graag willen dat alles vanaf nu mooi rustig gaat verlopen! Maar we doen in ieder geval alles wat we kunnen!
En nu kan ik weer rustig gaan slapen 's nachts...
.
...
ik heb zelf geen drachtig paard/pony maar ik hou het topic al de hele tijd in de gaten
hahaha

mm is het trouwens iets van een engels ras?
, maar goed dat HKH Famosa aan het waken is.
: wat je schrijft over die openstaande kling, ik herken dat ook bij Fanja wel. De ene keer staat het wat open, de volgende keer is het dagen achtereen weer gesloten. Maargoed, ik hou het ook pas in de gaten sinds ze drachtig is... Dus veel zinnigs kan ik er niet over zeggen...
Ernaar wijzen is al helemaal uit den boze.
).
. Vorige week had ik natuurlijk heel de week niet kunnen rijden omdat de weien ondergesneeuwd en te hard waren, maar ik was afgelopen zondag een buitenrit gaan maken en ze was eigenlijk helemaal niet zo hyper zegmaar. Niet zo van: ik heb teveel energie, want ik heb een week "stil" gestaan.
. Niet dus
. Allereerst zat er een (mannetjes)pauw ontiegelijk te k*tten, die was bij mijn oom de weien in gewandeld en Ivanka vond dat beest maar al te leuk om naar te kijken, dus die hebben we eerst maar de wei uit gejaagd (
).
.
. Nja, daarna was er ook niet veel meer mee te doen, dus heb haar maar laten galoperen totdat ze wat rustiger werd... Hoop dat ze morgen dan wat beter te rijden is...
.
Heerlijk zo'n ongecompliceerd paard, ze is totaal niet gevoelig. Doe dit bij de fjord en hij ontwijjkt je een week, terwijl dat van die stoere beesten moeten zijn!
Go Pepsi, Go Sim, poep out a pretty veulen
.
Komt vast helemaal goed nu!