[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:15

Ik ben eindelijk terug bij mijn paard paard geweest vandaag! Ik heb het gevoel alsof haar uiers groter zijn geworden!
Vandaag is dag 335!
Afbeelding
Weet iemand wat die witte puntjes zijn op haar tepel? Want volgens mij is het geen hars.

Robinvdbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:02

Vandaag is mijn merrie 222 dagen drachtig, word langzaamaan steeds ronder , haar uier is mooi terug getrokken ten opzichte van paar weken terug! Dus heel blij mee
Afbeelding

Deze foto had ik vorige week gemaakt en ze lijkt elke week wel beetje te groeien :P
Afbeelding

Laylah2002

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:18

Hier dag 307, uier is iets gegroeid denk dat die nog wel even blijft zitten als ze dadelijk veilig is, maar je weet het nooit natuurlijk.

Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:40

Ik vind het zo leuk om met jullie mee te lezen en al jullie voor uitgang te zien qua uier maar nu wordt ik ook ongeduldig......
Toen ik nog niet mee was ging het allemaal zo heerlijk aan me voorbij en was ik er totaal nog niet mee bezig maar nu echt al aan het aftellen. Vandaag dag 308

Gister is mijn merrie 17 jaar geworden en vroeg me af tot welke leeftijd jullie jullie merries laten dekken. Ik doe het om het jaar want ik vind dat gezeul met zo een veulen erbij helemaal niets dus zou dan op haar 18de weer gedekt kunnen worden. Tot welke leeftijd is het oke?

Robinvdbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:05

DDDara schreef:
Ik vind het zo leuk om met jullie mee te lezen en al jullie voor uitgang te zien qua uier maar nu wordt ik ook ongeduldig......
Toen ik nog niet mee was ging het allemaal zo heerlijk aan me voorbij en was ik er totaal nog niet mee bezig maar nu echt al aan het aftellen. Vandaag dag 308

Gister is mijn merrie 17 jaar geworden en vroeg me af tot welke leeftijd jullie jullie merries laten dekken. Ik doe het om het jaar want ik vind dat gezeul met zo een veulen erbij helemaal niets dus zou dan op haar 18de weer gedekt kunnen worden. Tot welke leeftijd is het oke?

Hangt van je merrie af, ik ken mensen die hun 20+ jarige merrie nog dekken, afgelopen jaar had een 23 jarige nog een veulen op de wereld gezet. Dus hangt echt af hoe de conditie van de eigen merrie er uit ziet

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:19

DDDara schreef:

Mijn vorige merrie heeft haar laatste met 24 gekregen. Ze was fit maar viel met veulen aan de voet wel vlot in. Dus toen gezegd dat het de laatste was.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:40

Sonjim. Ze ziet er goed uit!

Lideli. Ohhh spannend. Ik ben benieuwd of ze vannacht gaat

Muronia. Oeh het uier wordt echt breder. Hopelijk hoef je niet al te lang meer in spanning te blijven

Ciara_Lady. Heerlijk die beelden

Crazy_funky. Hoe is het nu met haar?

Imani_abby. Dat is wel heel spannend! Hoe is het nu?

Nieky. Flinke uiers bij jouw drie samen. Pfff dat Adora al een week met zo’n uier loopt. Zal ze dan ineens stiekem gaan denk je?

Amitro123. Flink uier zeg! Spannend.
Bedoel je de twee slotgaten? Doe je ook aan ph meten?

Robinvdbrink. Ik snap goed dat je daar blij mee bent. Ze heeft wel een bescheiden buikje :o Ze ziet er gezond uit :j

Mijn merrie was gisteren 300 dagen. Toch wel een “mijlpaal” vind ik <3

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:46

Phileine83 schreef:
Sonjim. Ze ziet er goed uit!

Lideli. Ohhh spannend. Ik ben benieuwd of ze vannacht gaat

Muronia. Oeh het uier wordt echt breder. Hopelijk hoef je niet al te lang meer in spanning te blijven

Ciara_Lady. Heerlijk die beelden

Crazy_funky. Hoe is het nu met haar?

Imani_abby. Dat is wel heel spannend! Hoe is het nu?

Nieky. Flinke uiers bij jouw drie samen. Pfff dat Adora al een week met zo’n uier loopt. Zal ze dan ineens stiekem gaan denk je?

Amitro123. Flink uier zeg! Spannend.
Bedoel je de twee slotgaten? Doe je ook aan ph meten?

Robinvdbrink. Ik snap goed dat je daar blij mee bent. Ze heeft wel een bescheiden buikje :o Ze ziet er gezond uit :j

Mijn merrie was gisteren 300 dagen. Toch wel een “mijlpaal” vind ik <3

Ik meet haar ph waarde niet want ze vind het heel vervelend als ik dicht bij haar uier kom en dan begint ze te stampen, dus ik kan jammer genoeg niet zien of ze dicht bij haar bevalling is of niet.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:47

O precies ik snap t. Het ziet er in ieder geval erg spannend uit al :j

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:53

Kwa leeftijd is mij gezegd dat het in principe tot een jaartje of 24 makkelijk moet kunnen.

Maar ik doe dat in overleg met de voortplantings deskundige en afhankelijk van hoe bevallingen gaan natuurlijk. Gezondheid van de merrie staat voorop.

Ik kan het veulen er wel uit kijken, uier blijft stilstaan, ph tussen de 6,5 en 7. Wanneer zal ze ons verrassen ?

Eira is met haar 305 dagen ook langzaam iets meer uier aan het aanmaken.

Als de ene nog langer wacht en de ander iets eerder gaat komen de veulens aardig bij elkaar in de buurt :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:17

Hier ook zolang er gezondheid is en ze her aankunnen.
M'n oudste merrie is 17 nu geloof ik. Is n paar jaar leeg geweest dus dat is ook fijn.

Ze zeggen wel dat als je ze leeg laat dat funest is.. dat ze onder 'oud' vallen vanaf 12 jaar met bepaalde handelingen. Er wordt veel gezegd. Dus doe vooral waar je je goed bij voelt.

Hier gaat er elk jaar een veulen in, als het pakt, de merrie gezond is en ee goed uit ziet/het goed doet.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 02:15

Sharonindez. Misschien niet ideaal. Maar wel fijn dat deze stal straks beschikbaar is voor de bevalling

Imani-abby uier lijkt idd niet vol. Maar ph van5.5 is wel serieus

Tjstables. Zo lijkt ze idd goed rond!

Nieky. Die gaan elkaar straks snel opvolgen :j als ze dan tegelijk gaan, is het één nacht doorhalen ipv 3 :+
Wild Thing loopt één dag verder als het lijstje. Ze is vandaag 325 dagen

Myrthee. Wachten op de laatste eindsprint. Hopelijk maakt ze deze snel!

Amitro. Dat ziet eruit als een heel vol uier

Dddara. Lastig. Wild Thing is nu 22 jaar. Ze doorstaat een dracht makkelijk. Vorig jaar ook super makkelijke bevalling gehad. Ik heb heel de tijd gezegd dit wordt de laatste. Nu zeggen heel veel mensen in mijn omgeving dat ik gewoon nog moet proberen.

Phileine. Zeker een mijlpaal *\o/*

De kleine doet het hier super. Had het in begin zo koud. Heel de tijd rillen. Nu doen we enkel voor de nacht een dekentje op. Halverwege volgende week wordt het warmer snachts, dan kan het dekentje af blijven.

Het is echt een boefje en moeders veel te lief :=

<3

Wild Thing is ondertussen 325 dagen drachtig. Dinsdag komt de dierenarts om haar open te maken. Uier doet al wel wat, maar verwacht de eerste week nog niks.
Afbeelding

Zirkonia is ook al 269 dagen drachtig. Ik zag daar vandaag het veulen enorm te keer gaan. Voor deze moeten we nog even geduld hebben.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 02:23

AM_Horses. Dat was genieten, jouw filmpjes. Mooi hoor, en makkelijk bewegen :))

Schiet ook al lekker op, qua dagen, met Wild Thing! :):)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 07:20

Wat een lekker ventje AM, heerlijk zo brutaal :=

Wild Thing der uier schiet ook al op, <3

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:42

O wat spannend allemaal!
De volle maan heb tot nu toe niet echt zijn ding gedaan. Ze houden het spannend de merries.
Hier dag 336 en weinig verandering. Uier blijft beetje het zelfde qua grootte. Kling was gisteren wel ook heel slap. Ik denk dat het nog wel even blijft zitten.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:08

Misschien wachten de veulens tot de temperatuur wat hoger is wat ze voorspellen :') ze maken het wel spannend!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:11

Kwa leeftijd dekken. Ik denk dat dat echt afhankelijk is van de merrie.
Ik ken een merrie die op haar 26e nog een veulen heeft gehad.dat was wel de laatste..maar ging heel goed.

Wild things houdt het spannend
AM gaaf!!

Hier geen veranderingen. Goldy houdt het nog even bij tot het mooiere weer denk ik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:45

Gefeliciteerd Atilla *\o/*
Welkom anomien!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:40

Ivo is vandaag 334 dagen. Alles lijkt klaar alleen nog niks aan de spenen. Dus nog ff geduld.
Ze is er zelf wel echt aan toe. Eet alleen nog wortels en hooi al het andere laat ze staan.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:16

Afbeelding

Zulke slappe banden :')

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:35

Kel inderdaad _/-\o_

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:46

Dat zal toch niet heel lang meer gaan duren zou je zeggen.

Wij zitten op dag 313. Verder weinig bijzonders. Uier loopt terug na beweging, ze is rond en ze eet niet haar portie eten in 1x op. Dus we wachten rustig af.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:46

Eef dr uier lijkt ‘s morgens ook heel wat, maar gister toen ze naar stal ging was het toch teleurstellend leeg voor 333 dagen.
Eten gaat er nog in als koek, hooinetje is ‘s morgens niet leeg, maar overdag hebben we kuil op het land dus daar zal ze zich wel vol eten.
Gisteren einde middag:
Afbeelding
Vanmorgen:
Afbeelding

En nog een mooie foto van haar van afgelopen week:
Afbeelding

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:16

Veel voller maakt ze het nooit, spenen staan inmiddels naar beneden, ze is rustiger, eet veel, ik denk dit weekend wel. ~~}> althans, dat hoop ik

Memerel vult mooi!!

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:35

Eloon heeft het ook gered tot aan de laatste mijlpaal, 340 dagen vandaag. Vannacht heeft ze me bezig gehouden want ze was flink onrustig maar het heeft niet doorgezet.

Haar uier nu, ik betwijfel of het nog meer gaat vullen dan dit.
Afbeelding

Aan haar been zit ook "iets" sinds gisteren.
Afbeelding