Zweden is 2-3 keer zo duur met dierenarts en veulen neemt de verzekering gewoon nee naar volgende eigenaar, voor zover ik begreep.
_Lente
Geplaatst: 12-08-20 20:00
mirjamalvaro schreef:
Zweden is 2-3 keer zo duur met dierenarts en veulen neemt de verzekering gewoon nee naar volgende eigenaar, voor zover ik begreep.
Aha!
Muronia
Geplaatst: 12-08-20 20:10
Cp en smeetje gefeliciteerd! Goed nieuws, mooi.
Fotsy Lily groeit ook flink zeg! Ik doe nu niks, maar ik rij door totdat ze aangeeft niet meer te willen. Ik probeer dat goed te lezen, Wainonia laat het heel mooi merken.
Het inschrijven bij welk stamboek.. Ik heb persoonlijk meer met het NRPS (Als oud regio-bestuurslid), maar het zijn an zich beide goede stamboeken. Voor verkoop zou KWPN meer commercieel zijn. Je hebt me wel op een idee gebracht. Ik heb er meteen even een mailtje uit gegooid naar Het Groninger Paard om de opties te bekijken. Anders ga ik denk ik voor een Duits stamboek.
Interessant linkje om de ontwikkeling van een foetus zo mooi te kunnen zien.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 12-08-20 21:09
KWPN papier is commerciëler dan nrps, maar vooral ook afhankelijk wat het doel is met het veulen.
Ik heb de dracht+veulens uitgebreid/maximaal verzekerd (Zweden), merries zelf zijn ook volledig verzekerd. Nederland nooit gedaan.
Gefeliciteerd met de drachtige merries.
Verder vooral in de meelees stand. Vosje heeft nu een bijna eekhoorn (76 dagen) en ribjes zien op echo is ook super tof.
Ik zal het veulen zelf houden. Het idee is dat het tzt de opvolger van de merrie wordt. Twijfel omdat ik kwpn-papier zelf wel mooi vind ivm kwpn-hengst. Als het dekken met diepvries was gelukt had ik Portugees kruising papier willen aanvragen (als dat zou kunnen vanuit nederland). Maar het is aardig duurder dan nrps én kwpn-veulennaam moet volgend jaar met een R beginnen
Met de dracht van April zijn we heel blij. Kostte een hoop tijd, geld en energie, maar was het uiteindelijk waard. In september beginnen me met het bouwen van de stallen aan huis, dus voor de winter heb ik ze alle 4 aan huis staan. Heerlijk En dan kunnen we April volgend jaar ook goed in de gaten houden. Ik slaap beneden, en dan ben ik binnen 10 seconden in de stal.
Veulen verzekering geen verstand van. Wist niet eens dat het bestond .
Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries. Zitten er nog veel op het wachtbankje momenteel?
Wij zijn gelukkig klaar. Nouja 1 moet officieel nog gescanned maar daar loopt de hengst bij dus als die leeg was geweest had ik dat inmiddels wel gemerkt .
In september komt de DA aan huis en laat ik de hele bups scannen voor de zekerheid. Je weet het nooit nu met die rot hitte of ze toch misschien weer vergooien