[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:11

mooney, Wat een leuke foto! Heerlijk om zo samen te zwemmen.

Milan_lover, Klinkt goed een stuk wei er bij, hopelijk gaat het lukken!

Kabayo, Mooie foto! Ben jij de linker of de rechter?

Setteli, Woww, 117 dagen al weer!

Casarell, Ook al weer 60 dagen!

Silly1972, En bij jou 111

Ik durf de dagen van Trees nog niet te tellen.
Na al dat gedoe van vorig jaar wil ik het eerst nog een keer zien.
Zodra er zekerheid bij Gipsy is laat ik haar nog een keer scannen.

Quir, Hier komt de HH tot eind augustus.
Voor nu denk ik dat ik het nog 1 keer probeer, wordt nu toch al een juni of juli veulentje.
Scheelt wel dat ik de dames aan huis heb staan.

Ik ga proberen om een 'fokker' te worden :o
Probeer mini en kleine maat shetlanders te gaan fokken in de wild kleur.
Maar..... Moet eerst maar zien of ik de veulentjes kan verkopen ( is tot nog toe niet mijn ding)

Pfff, lees nu bij jullie dat het toch ook best vaak mis gaat....

Memere, Dat geneest mooi!

Knolselder, Dat zou geweldig zijn als het op de valreep nog gelukt is!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:46

Hinte ik ben de rechter op de foto :)

Diane_BasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:01

Memere, ik zweer ook bij honingzalf. Gebruik het voor mezelf ook. Ideaal voor bijv ontstoken kloofjes langs je nagels. Volgende dag bijna weg.

Foto's zien er netjes uit trouwens. Knapt goed op!

Silly1972 schreef:
Nou dat geloof ik absoluut Diane, ik ben zelf mijn moeder (2007) vader en stiefmoeder (tegelijk eind 2011) verloren dus ik begrijp hoe speciaal het is.
Gewoon lekker van genieten :D

Ach ook al zoveel achter elkaar. Echt zwaar.
Ik ga zeker van elke minuut genieten.

polleman schreef:
Diane_Basje wat leuk dat je gaat trouwen gefeliciteerd wanneer is de grote dag?

Naar alle waarschijnlijkheid 24 april

Mooney gefeliciteerd

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:34

Nog nooit van gehoord honingzalf.. Maar wat ziet die wond er al mooi rustig uit zo!

Pollenman, ik ben inderdaad heel moe de laatste tijd Door alle spanningen. Maar over 2.5 week even 8 dagen op vakantie dus dan even ontspannen!

Het grappige is dat ik zelf later ook de fokkerij wereld in wil voor de kost. (Het liefste) Maar ik fok de veulens van ushi voor mijzelf puur omdat ik gewoon iets speciaals van mijn meisje wil. Ushi is tenslotte mijn allereerste paard wn ze betekent de wereld voor me. Als ik echt voor de verkoop had gefokt had ik nooit een pre of akhal teke gebruikt, tenzij deze helemaal het einde was deze dagen. Wel wil ik echt wel verschil gaan maken, ik word ziek van alle paarden die inteelt hebben. En die lijnenteelt kan ik ergens wel begrijpen maar ik ben er zeker geen fan van.

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:10

De fokkerij in voor de kost, dan moet je van goede huize komen :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:17

Ik heb vroeger als klein meisje maar ook als tiener graag de fok in gewild.
Een echte stoeterij beginnen.
Gelukkig nooit gedaan, valt volgens mij geen droog brood in te verdienen.
Ben nu boekhouder en fok 1x een veulentje, ook leuk Hahaha :D

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:29

Honingzalf is echt mooi spul. Dani geneest mooi memere. Hopen dat haar spier ook goed heelt.

Hinte gefeliciteerd met je verjaardag.

Volgens mij moet je het wel heel goed doen wil je kunnen leven van het fokken. Als ik nu kijk wat ik kwijt ben aan kosten die er aan vooraf gingen. Stamboek opnemen/reis kosten/paspoort op naam zetten/aantal keer scannen/lid worden van stamboek etc etc dan heeft dit "veulen" me al bijna 300 euro gekost zonder dekgeld en zonder uberhaupt te weten of er een veulen in zit. :P Maar gelukkig is het hobby en daar hebben we genoeg voor over. :D Ik ben nog steeds fanatiek aan het aftellen, 12 augustus kunnen we weer scannen.

Lovelyn lekker op vakantie! Heerlijk relaxen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:41

Maar stamboek opnemen en paspoort is nu nog niet aan de orde toch?
Ik zit als er nu niets fout gaat aan de 1200 aan kosten, maar dat is dan puur voor het veulen.
Dan heb ik de kosten voor de merrie, extra kosten voor grotere stal extra voer etc niet eens meegenomen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:47

Nee voor het veulen niet maar mijn merrie moest nog stamboek opgenomen worden, kosten voor het overschrijven op mijn naam van het paspoort. Hoewel dat natuurlijk wat meer onder de algemene kosten valt. Het is iig niet goedkoop om een veulentje te fokken. :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:03

oke, ik heb wel de lidmaatschap er bij gerekend, maar niet het op naam zetten van paspoort.

Nee goedkoop is het zeker niet haha, maar wel super leuk!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:24

Dat is zeker zo!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:17

Even een ego berichtje :o

Gipsy heeft afgeslagen, 22 dagen na de 1ste dekking.
Woensdag komt de HH weer, spannend......... Zo ver zijn we nog niet geweest!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:35

gefeliciteerd met je verjaardag Hinte! en ik duim mee dat het nu is gelukt met Gipsy!@

qua kosten zit ik denk ik ongeveer hetzelfde als jij Silly.. maar ik heb nog geen rekening gezien verder. dekgeld was 700 ex btw, 10 dagen stalkosten a 6,-. dierenartspakket voor scannen etc 120,-, 2x extra laten scannen door de eigen veearts. 1x hengstig gespoten a €? .. nou ja, het gaat best hard inderdaad. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:34

Gefeliciteerd met je verjaardag hinte! En fijn dat Gipsy nog afslaat, hopen dat je dan toch twee veulentjes mag verwachten voor volgend jaar.
Ik hou zelf absoluut niet van zwemmen :+ maar mijn merrie is er gek op, dus samen met haar vind ik het wel leuk om te doen. Normaal zijn we in de zomer op vakantie op Terschelling, dus ze is de zee gewend. Ze moest nu dus ook even twee keer kijken of ze water zonder golven ook leuk vond :') .

Iedereen voor de felicitaties ook nog bedankt, de 18 dagen scan is al wel even geleden hoor (merrie zit nu op 48 dagen) maar ik ben even afwezig geweest in het topic dus zijn wat nieuwe gezichten sinds die tijd.

Kosten kijk ik maar niet teveel naar, veulen heeft me sowieso al meer gekost dan de aankoop van mijn merrie (maar dat is ook niet heel moeilijk :') ) . Tot nu toe op zich geen gekke kosten gehad, verblijf bij de hengst was langer dan verwacht maar dat zijn nu niet echt de grote kosten. Verder dekgeld, 2 x scannen (voor het dekken en 18 dagen dracht) en hengstig spuiten. Ben alvast lid geworden van het stamboek, merrie heb ik al 8 jaar maar stond nog niet op mijn naam :o , dus die moest ik sowieso overschrijven. En dat was het volgens mij wel.
Maar ik ben er ook ingegaan met de gedachte dat het geld gaat kosten, zie nooit wat langskomen op de verkoopsites wat me aanstaat als opvolger en denk die wel voor mezelf te kunnen fokken (met eigen veulen ben je misschien ook wat minder mierenneukerig dan bij pony's kijken) dus is puur voor de hobby en investeren in de toekomst.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:17

Hinte, dubbel gefeliciteerd! Duim voor je dat Gipsy nu eindelijk drachtig is.

Honingzalf is inderdaad ideaal. Mijn veulen van vorig jaar had zijn borst open gescheurd. Zat een gat van zo'n 10/15cm ook in spier. Hechtingen er in, maar toen ze na een week weer de wei op mochten had sukkel de hechtingen er uit getrokken. Toen moeten smeren met honingzalf. Toen was het met een week of 2 netjes dicht en aan het genezen terwijl uk elke keer als ik de zalf er op smeerde zelf een deel van de zalf er af haalde en weer op mijn jas smeerde. Zucht.

Ik denk dat als je wilt fokken als inkomsten dat je wel flink goede merries en combinaties moet hebben. Als in top papier etc. Of hele interessante combinaties natuurlijk. In elk geval erg lastig om dat doel te bereiken denk ik.
Hier dus eerste veulen om sowieso te houden, die van volgend jaar (als ze het vruchtje laat zitten natuurlijk) wellicht wel voor de verkoop. Ligt er aan hoe zijn karakter wordt.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:58

Bedankt voor de complimenten over wish! Wij zijn ook erg blij met hoe ze eruit ziet voor haar leeftijd :)

Leuk om al die verschillende inzichten te lezen over het voeren. Hier geven wij dus wel wat extra’s 2 a 3 maanden voor de bevalling, maar meer dan 1 a 1,5 kg per dag zal dat niet zijn. Anderen geven niet meer of juist minder en dat is dan alsnog meer wat hier gevoerd word :D wij kijken vooral naar de merrie en wat zij nodig heeft. Wish heeft bijvoorbeeld niet zo veel nodig, maar Fairy is vorige keer best ingevallen tijdens het zogen. Als zijn nog drachtig wordt, willen we haar in een eerder stadium al wat dikker hebben, zodat ze wat reserves heeft.

Kelly fijn dat het bij jou gelukt is om je merrie weer drachtig te krijgen! Wat een rot ervaring moet dat zijn geweest, zo’n keizersnede. Gelukkig is je merrie er goed uitgekomen! De wonde ziet er mooi uit!

DL spannend! Kan me voorstellen dat je niet kan wachten om te scannen.

Polleman was eerder vergeten te reageren op jou! Wat vervelend dat ze niet drachtig is! Wat leuk dat jullie het nog een keer gaan proberen! Ik duim voor je!

Myrthe wat lastig zeg! Liby houdt je wel in spanning zo!

Diane_Basje wat leuk dat je gaat trouwen! En de jurk al uitgezocht! Leuk!!

Lovelyn gefeliciteerd!! Wat fijn dat ze drachtig is!

Knolselder wat balen!!

Hinte gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier ook een twintiger! 23 :) Ik heb samen met mijn beste vriendin 2 veulens gefokt, aankomend jaar nummer 3 en hopelijk ook nummer 4. Ik heb Fairy 2 jaar terug drachtig gekocht, dus tot nu toe staat de teller op 3 veulens waarvan 2 zelf gefokt :) Het eerste veulentje die we fokte is geboren toen ik 19 en zij 20 was. Geld verdienen met fokken is een droom, maar voorlopig houden we het hobby matig ;) Het idee is wel om op regelmatige basis veulens te gaan fokken en hopelijk ook nog is iets te verkopen. Tot nu toe lukt dat nog niet zo goed en hebben we alle veulens (en mama’s) nog in ons bezit :+ :D We hopen dat we een merrie veulen fokken waar we mee verder kunnen fokken :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:12

Ik fok het veulen in principe voor mezelf.. maar als er iemand komt die er leuk geld voor geeft.. tja..
Wil eigenlijk wel naar het Zangersheide veulenkampioenschap volgend jaar!
Maar goed.. laten we eerst maar eens afwachten hoe alles gaat.. :o

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:18

Quir hopelijk is het nu wel gelukt, je hoort het inderdaad wel is soms dat een bepaalde combinatie niet lukt.

Memere zo wat een verschil, wist niet dat dat zo goed hielp, toch binnenkort ook maar is bestellen,

Setteli dankjewel, ja jou merrie ziet er echt super goed uit <3

hinte gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^)
hopelijk is ze nu drachtig.

Lovelyn hopelijk was vandaag alles goed? je kan dus gaan aftellen voor je vakantie en dan inderdaad lekker ontspannen en genieten.

sultan15 dankjewel erg spannend maar we gaan er nog een keer voor, en anders houd het op voor dit jaar en zien we volgend jaar wel weer verder.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:34

Juval, ik hrb qua kosten ook het paspoort en chippen en 100 euro aan da kosten voor na de geboorte bij opgeteld en lidmaatschap van het stamboek.

Dekgeld Was 600 incl btw, 300 aan da kosten en 65 koerier dst een zon beetje

Vandaag Harmony verhuisd en ging gelukkig super relaxed!
Ze staat er lekker bij
Afbeelding

Succes voor degene die nog moeten scannen.
Maar komt vast goed :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:42

Succes polleman, hopelijk lukt het alsnog
Jeetje ik speel niet eens dat spel en mijn gsm maakte van je naam onmiddellijk Pokemon :')

Hinte gefeliciteerd met je verjaardag
Hopelijk meer geluk nu

Fokken, ik denk niet dat er echt veel geld mee te verdienen is, laat staan dat je er van kan leven. Je moet dan al goeie merrie's en zelf een hengst hebben, dus de accommodatie erbij en dan nog je veulens zo vroeg mogelijk verkocht krijgen. Anders lopen de kosten veel te hoog op en dan nog zal je een bijjob moeten hebben denk ik.

Hier ook alles puur hobby, al denk ik niet dat ik met mijn twee zelfgefokte veulens en drie jaar proberen voor het eerste veulen ik me kenner kan noemen en dan heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om eentje te verkopen zelfs niet het eerste veulen van Elsa dat ik niet zelf heb gefokt. Kreeg hem er gratis bij als ik merrie kocht en zelfs hem kan ik niet wegdoen. Ik krijg het nog niet over mijn hart maar ooit zal ik de stap wel moeten nemen als ik wil blijven fokken want ik kan ze nu eenmaal niet allemaal zelf houden.
Sultan we zitten dus in zelfde schuitje.

Quir en de anderen duimen draaien hier nog steeds overuren voor jullie merrie's.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 02:49

Hier helaas pech, Merrie was niet drachtig op de scan en begon ook weer hengstig te tonen. We hebben besloten om het nog een keer te proberen en anders word het volgend jaar. Balen zeg.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:07

Igniss schreef:
Hier helaas pech, Merrie was niet drachtig op de scan en begon ook weer hengstig te tonen. We hebben besloten om het nog een keer te proberen en anders word het volgend jaar. Balen zeg.

Wat balen zeg! Hopelijk laatste keer raak dan maar..!

polleman schreef:
Quir hopelijk is het nu wel gelukt, je hoort het inderdaad wel is soms dat een bepaalde combinatie niet lukt.

Memere zo wat een verschil, wist niet dat dat zo goed hielp, toch binnenkort ook maar is bestellen,

Setteli dankjewel, ja jou merrie ziet er echt super goed uit <3

hinte gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^)
hopelijk is ze nu drachtig.

Lovelyn hopelijk was vandaag alles goed? je kan dus gaan aftellen voor je vakantie en dan inderdaad lekker ontspannen en genieten.

sultan15 dankjewel erg spannend maar we gaan er nog een keer voor, en anders houd het op voor dit jaar en zien we volgend jaar wel weer verder.

Gelukkig was gister alles goed. Het zwarte bolletje was niet meer te zien en te vinden. Dit kwam dus tot de conclusie dat er inderdaad 2 hebben gezeten maar dat ushi die kleine heeft afgestoten. Het is wel weer typisch ushi die rijpt altijd 2 eitjes. Er zit in iedergeval nu 1 heel mooi ei met al een mini embryo erin. (Links onderin dat kleine vriemeltje) ook hebben we gezien dat het hartje al klopt. Ik wist nooit dat dit al bij 21 dagen kon! :=

Afbeelding

Dinsdag 23 augustus hebben we weer een scan gepland staan. Op aanraden van de da pas na 40 dagen aangezien we nu al een kloppend hartje hebben gezien. Ze zal dan 45 dagen drachtig moeten zijn.

Ik ben heel erg blij en opgelucht. Ushi telkens met dr tweelingen.. (vorig jaar ook al 8)7 )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:37

wat fijn lovelyn!

Diane_BasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:44

Igniss balen...

Lovelyn wat een goed nieuws!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:47