[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:35

:wow: wow Linda ze is echt in gang geschoten

Loesvl ja trekt weg maar kan toch wel enkele weken duren, ik verschoot vorig jaar dat de oedeemplaat toch best lang is blijven zitten bij mijn merrie

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:12

Linda whow dat gaat ineens snel. Goede vooruitgang. *\o/*

Loes ja een zuchtplaat trekt weer weg, kan wel langer duren. Alles moet door het lymphesysteem worden opgenomen. Kost wat tijd.

Vulina aaaah geen veulen afgelopen nacht. Maar als er nu melk uit loopt dan toch zeker vandaag/vannacht. Succes met waken.

Ennasil gatver jammer dat ze leeg is. Is toch een teleurstelling. Maar nu kun je alles zelf plannen. Top dat je probeert de bright sight of live te zien. :j

ML ziet er ineens toch anders uit zonder wrat. Knapperd.

Cemlys heel veel sterkte hoor, dat is echt verschrikkelijk.

Rianne met de bijleespost van de eeuw _/-\o_ _/-\o_ whow echt respekt. Fijn dat je een Chi heb, dat is inderdaad supergoed. Ras maakt niet uit maar honden geven echt heel veel.
Fijn dat t wat beter met je gaat.

Aniek wat een prachtige halsters hihihi. 2 stuks nog wel. leuk.

Biancaatje veel plezier dit weekend. Enne ik kan je garanderen dat je minimaal 10 paginas bij moet lezen hihihi. Er komen beslist veulens dit weekend dus misschien nog wel meer bijleesacties.

Halster doe ik vanaf dag 1 om ook al zijn ze in het begin vaak te groot. Ik doe ze om....laat ze een uurtje onder toezicht ermee lopen, of als ik minder tijd heb direkt weer af. Het gaat me vooral om het feit dat ze het omdoen accepteren. Als pasgeboren veulen 2x per dag omdoen minimaal.

Crines niks vannacht dus?
Ik zou uitgaan van wat de merrie andere jaren ook gedaan heeft.
Al mijn dames lopen ieder op hun eigen manier volgens een redelijk gelijk stramien. En dan durf ik het wel aan met slappe banden en volle uier een nacht te gaan slapen. Als ze tig drachten geharst heeft in ieder geval. Bij maidens durf ik dat niet. Tweede veulen doe ik het ook niet.
Derde mwah.... als het beide vorige keren identiek verlopen is wel.

Cynth jeuuuuhhh nog vijf daagjes. Hier dus ook.... *\o/* *\o/*

Pretty ik had me even niet gerealiseerd dat ook wij dicht op elkaar zitten met twee dames.

Ik ben superbeniewd hoe Annisse het dit jaar gaat doen. Herhaling van vorig jaar, dus echt te vroeg, of was dat toen omdat ze een maidenmerrie was? Ze begint nu wat uier te ontwikkelen.

LoesvL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:22

Heerlijk mannetje mijnlieverd,
en Rianne leuk koppie heeft ze <3

Fotsy en Tjinta dankjewel.
Ik hoop dat diegene die dit weekend niet bij kunnen lezen veel moeten lezen dinsdag, laat die veulentjes maar komen hoor, ben wel benieuwd wat in die buikjes allemaal verstop zit.

Nicole, Mierela laat ook nog lang op zich wachten na de spanning afgelopen week

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:33

Zo, aantal mensen hebben dus een spannende nacht gehad vannacht.

Ines, sterkte met je oma :(:)

Bianca, fijn weekend!

Linda, die is mooi vaart aan het maken zo te zien.
Hier nog aan het wachten tot er druppels melk te zien zijn, maarja bij een maiden kan het ook maar zo wegblijven tot 10 minuten voor de bevallen natuurlijk ;)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:34

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de foto van amia gevonden.
Hier in 2014 en 2015 op dracht dag 320
Op beide Fotos lijkt t nog te gaan maar op 340 is ze gewoon huge.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:58

sorry even egopost!
Ik ben tante geworden van een super schattig meisje genaamd Yinthe!

nog geen veulen verder :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:01

Gefeliciteerd Rianne, ook leuk!

Kim en Mier schieten niet op, al denk ik dat het bij Mier nog even kan duren, dat het de "10 dagen" draai was die een aantal dagen geleden haar zo onrustig maakte.
Kim wordt wel schattig gezelschap gehouden door een mascotte. _O-

Vulina dus nog geen veulen, schot blijf er wel inzitten? Uier nog meer aan het lekken wellicht? Leken wat doorzichtigere druppels op de foto gisteren, nu wat witter?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:04

Aniek, er hoeven helemaal geen druppels aan te komen natuurlijk ;) mijn maiden vorig jaar had een mooi gevulde uier maar verder niks. Geen (zichtbare) slappe banden, geen kegelen, geen druppels, geen lage melkwaardes :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:16

Linda2008, kijk die gaat snel nu _/-\o_

AniekR, spannend.

Tjinta, ik vind d'r op die foto's al huge, kan je nagaan als het met 340 nog erger was hihi
Wel mooie foto's overigens

Rianne1994, gefeliciteerd *\o/*
Wat een lief koppie heeft je pup <3

Hier vanmorgen het uier weer terug gelopen in vergelijk met gisteravond. Maar ze stond nu al een uurtje of 3 buiten toen ik op stal kwam.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:18

Voila, netjes alles bijgelezen :j
Is toch niet zo makkelijk als je 's avonds geen internet hebt omdat je moet waken .

Ik zag heel wat leuke namen voorbij komen. Ik vind dat namen niet zo universeel zijn. Een Quarter moet volgens mij bv echt een stoere lange naam, een mini ook minimum een dubbele naam, een shet kan dan weer goed wegkomen met een korte stoere naam, een Fries moet echt een Friese naam en een warmbloed mag wel een echte sportnaam vind ik, een ICS moet Ierse naam en een PRE dus een Spaanse :+

Wings: bij een merrieveulen zou ik zeker voor Leviosa gaan!! Ik vind het op zich al wel een mooie naam en daar komt dan nog eens bij dat het me onmiddellijk doet denken aan WINGgardium Leviosa (uit Harry Potter). Maar dat is wrs geen toeval :+

Ik ben er ook nog niet aan uit hoor die namen. Ik had een lijstje voor Imperiosa haar veulen en zou dan wel kiezen als het er eenmaal was. Gek genoeg vind ik nu dat voor het veulen van Sierra ik andere namen moet bedenken, maar ik heb echt geen inspiratie meer :')
Iemand leuke ideetjes? Geen verplichte beginletters of iets dergelijks, enkel mijn eigen voorkeur voor een ietwat spaans klinkende naam.

Leuke halstertjes zeg! Ik heb er 1tje in saai bruin, maar toch wil ik die gebruiken :) Vorig jaar kocht ik namelijk een heel pakket paardenspullen over van iemand die stopte met rijden. Tussen een hele hoop andere spullen vond ik opeens ene gloednieuw veulenhalstertje <3 Ik had toen absoluut nog geen vooruitzichten op een veulen dus eigenlijk was ik van plan om het te verkopen, maar ik kreeg het niet over mijn hart dus heb ik het maar aan mijn bed gehangen...
2 of drie maanden later heb ik Imperiosa gekocht 8-)

Intussen heb ik met de solden ook wel nog een mooi lederen halstertje gekocht met messing gespen en versiering. Die heb ik ook aan m'n bed gehangen. Er hingen dus 2 halsters naast elkaar.
Weer enkele maanden later en ik vind Sierra 8-) Twee halsters voor twee veulens :+

Ik ben niet bijgelovig maar dit is toch bizar hoor.

Arianne: wat een bijleespost :wow: RESPECT _/-\o_

En op enkele van je quotes terug te komen: die merrie is eergisterennacht al bevallen van een prachtig valkkleurig merrieveulen. En ik wilde haar wel kopen hoor, de eigenaar had alleen last minute beslist om haar toch te houden
Proficiat met je nichtje! :D
Anouk is wel heel erg dik hé :=

Tjinta: amai, huge is idd het juiste woord :wow: Ik heb het gevoel dat Imperiosa ook zo iets gaat worden tegen het einde van haar dracht :P
Nee geen veulen helaas. Ze heeft maar een uurtje of twee gelegen vorige nacht, ook nooit helemaal plat weeral. Ik kan helaas niet uitgaan van wat ze vroeger deed. Sierra heeft enkel in 2009 een merrieveulen gehad, maar dat was in Spanje, dus verder niets over geweten.
Deze ochtend was haar uier wel nog voller dan gisterenavond. Maar geen harsjes of melk.

Cemlys: Sterkte met je oma :(:)

ML: Aah eindelijk closeups van z'n knappe hoofdje dus <3 Heel leuk veulen, echt waar!

Ennasil: ooh zo spijtig. Maar gelukkig heb je toch al nieuwe fijne vooruitzichten +:)+

LoesVL: een vochtbult tussen de voorbenen. Geen idee eerlijk gezegd. Misschien heeft het een andere oorsprong en heeft het niets met de dracht te maken?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:27

Zo linda hopelijk zet ze een beetje door!

Tjinta mooie merrie heb je toch :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:07

Wow tjinta wat een buik, ik vind haar hier ook al huge hoor!

Proficiat Rianne!

Namen zijn hier ook al gekozen, jade kreeg dus een Big Chex N Diamonds (Chexy) die van crome wordt waarschijnlijk Cromed Dual Dun It , roepnaam Tank :P en die van Cheyenne gaat de dochter kiezen, veranderd dus nog elke dag.

Gisteren had crome weer een natte uier en hars langs 1 kant, vanmorgen weer gezakt op melktest, bijna 6 nu. Het komt dus hopelijk dichterbij ..
Afbeelding
Afbeelding

Spenen kunnen nog wel wat voller, maar bij een maiden weet je nooit he..

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:10

Bijna 6? Dat wordt dus wel spannend waarschijnlijk..

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:11

Ja ze zat al dagen op 6,5, vanmorgen dan wel stuk lichter maar nog niet helemaal 6 vind ik :P deze avond misschien/hopelijk

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:21

Dat word spannend :):)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:24

Spannend Tinniie *\o/*

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:32

Crines nee dat zou ik ook absoluut het risico niet lopen.... helaas verplicht waken dus.
Ik hoop dat je op je Veldbed daar toch wel wat kunt slapen.
Of gewoon nu vannacht een veulen!

Tinniie klinkt goed gezakt naar 6. Qua vulling van uier kan er nog wel wat bij.

Grappig hoor, de ene merrie harst en heeft melktest van 6 met niet gevulde uier
andere heeft supergevulde strakke uier maar harst niks noppes nada....

Wij willen veulens!!!!! :j _/-\o_

Rianne gefeliciteerd. Toch een beebje...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:34

Idd Tjinta, wel leuk om te zien die verschillen.

Zo en nu vandaag is het goede vrijdag dus laat het voor veel baasjes dan ook echt goede vrijdag wezen en laat de veulen boem maar losbarsten *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:35

Alee Crome schiet nou eens op, ik wil je veulie zien! :D

Ik ben slecht geweest vandaag, duo penotti (jut&jul) aka Jill&Gentle buiten in de regen gezet :j en volgens mij zijn er mensen die denken dat ze van suiker zijn want die vinden het zo zielig.... whahahahahaha, ik moet dan zo lachen.

Zet ze nooit heel lang in de regen buiten maar ze moeten het er maar gewoon mee doen ;)

Stalletje uitgemest en toen ik weer buiten kwam wandelen stond jill aan de poort te roepen, prinses op de erwt vind regen helemaal niet leuk en modder/plassen ook niet _O-

En Gentle stond erbij en keek erna...

Vieze benen

Afbeelding

Maar meneer gaat eerdaags wel aan n touwtje mee leren lopen want bij mama blijven staat niet in zijn woordenboek >;)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:41

Ja idd tjinta raar die verschillen, er valt echt geen lijn in te trekken.. Crome heeft vorige week al bijna een week geharst, benen helemaal vol. Zeker bij een maiden weet je het nooit, uier staat wel super hard en ze heeft echt niet graag meer dat ik er aan zit. Ik hoop dat het eindelijk eens doorzet.. :P

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:57

Afbeelding
Vandaag
Afbeelding
Gisteren

Ga vanavond weer bijlezen hoor

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:02

Zo das een verschil Rianne ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:07

He eindelijk Tinne!! :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:08

ooohhh wanneer leer ik nu eens om het DBT niet meer op werk te openen :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:34

Spannend Tinnie, zo zakken is hier vaak een teken dat ze vaart maken

Rianne, zo die uier verschilt.

Mijn merrie net,
Afbeelding
nu 182 dagen. Beetje last van een dwarsligger :D