[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:41

Oh en t chipje kwamen jullie pas achter na het opnieuw dekken van de merrie? Want neem aan dat een chip verwijderen niet zo duur is als een nieuw veulen ter wereld laten komen?

Balen is dat zeg... :(
En extra vervelend dat hij er ook nog last van heeft..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:42

LiiNd_Y schreef:
hij was daar 4 maanden, maar volgend jaar zal ik met een jonger veulen komen aangezien wessa nou pas begin juni uitgeteld is en de keuring begin augustus is...

Hier hetzelfde, veulen wordt verwacht begin aug. en de late-veulenkeuring is geloof ik de eerste week van oktober....

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:42

1 ding is zeker: ik sla een jaartje over met fokken, dan kan ik de volgende keer vroeger beginnen. :) :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:43

ja dat weten we nu ruim een maand...hij is toen eerder uit de opfok weer gekomen omdat hij aardig ziek was.
alles in zijn lichaam was ontstoken.
gelukkig is hij nu wel weer gezond.

Het hele proces van de operatie incl 4 dagen verblijf en controle kost 750 euro.
heb afgelopen jaar alles voor school moeten betalen, dus heb niet heel veel meer over...dus als ik dit betaal is alles op

ik sla straks zowieso ook een jaartje over om dan later weer vroeg te kunnen beginnen.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 04-12-12 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:43

Dustinlover schreef:
Pff ik wil ook camera :( maar door die verdomde stal van ons van ijzer kunnen we niets draadloos instaleren :(

Ik ken het. Bij mijn huis boven de stallen is speciale brandwerend isolatie materiaal gebruikt ivm hooiopslag e.d.
Mooi dat het veilig is maar draadloos ontvangst van camera's werkt zelfs niet als de ontvanger precies boven de camera staat met 30cm er tussen :+
Hier gaat dus alles met kabels het huis in naar de quad/switchers en daarvandaan naar de pc.
Kan je niet met kabels werken tot een punt buiten de stal waar je wel bereik hebt?

Mexxuna, ik kan idd ook op m'n iphone kijken met de marestare cam.
Met het grote bereik van de equipage is dat wel ideaal. Ik kan in het dorp boodschappen doen en als de pieper gaat op m'n telefoon kijken of het vals alarm is :')

Nicole, idd een van de voordelen van de camera's is dat je ze niet hoeft te storen. Hoe vaak ze hier ook niet bevallen zijn vlak na het afvoeren en dat ik het licht uit deed...

Pretty, sterkte voor je hondje. Zal idd nog een flinke klus worden als ze er niet aan mag komen...

Veulenkeuring weet ik nog niet.
Ligt er een beetje aan waar het EK gehouden wordt. Afgelopen jaar heb ik erg getwijfeld want toen moesten we naar België en toen vond ik een weekend in een vreemde stal + ruim 750km reizen niet eerlijk tegenover de veulentjes.
Maar ik heb ook wel eens eentje met nog geen 3 maanden oud geshowd en die werd europees kampioen terwijl het de jongste van zijn groep was.
Bij ons moeten ze ook zonder de moeder geshowd worden in de ring dus dat is op echt jonge leeftijd wel lastig.
Nu ziet het eruit dat we voor het EK naar Frankrijk moeten en dan ga ik geen veulens meeslepen :n

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:44

LiiNd_Y schreef:
ja dat weten we nu ruim een maand...hij is toen eerder uit de opfok weer gekomen omdat hij aardig ziek was.
alles in zijn lichaam was ontstoken.
gelukkig is hij nu wel weer gezond.

Het hele proces van de operatie incl 4 dagen verblijf en controle kost 750 euro.
heb afgelopen jaar alles voor school moeten betalen, dus heb niet heel veel meer over...dus als ik dit betaal is alles op

ik sla straks zowieso ook een jaartje over om dan later weer vroeg te kunnen beginnen.

Ja en dan moeten er geen complicaties optreden.. pfoe meid, dat is erg vervelend op zn zachtst gezegd.. :(:)
Heeft hij pijn?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:45

bah wat een weer :(
moet de stallen doen, maar heb geen zin :n :=

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:46

jaa daar moet ik dus ook nog rekening mee houden.
ik weet eigenlijk niet zo goed of hij pijn heeft. hij loopt wel rond, rent een keertje, maar je hoort wel wat knakken in zijn kogel, dus alsof dat botje wel in de weg zit.
maar het is gewoon heel erg vervelend omdat mijn vader niet mee wil werken, en ik ben wel afhankelijk van hem want hij zal wel met de trailer moeten rijden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:51

vervelend Lindy,ik ken het dus helaas ook. Bij ons gaven ze een prijsindicatie van 1300,dat was al schrikken,maar we wilden het toch doen. Intussen weet ik al dat dat bedrag bijna x 2 zal zijn,als alles afgelopen is,en dan moet er niet iets ergs gebeuren qua complicaties.
Marije ze heeft zo een kap om,als we ze niet in het oog kunnen houden,dat vind ze natuurlijk verschrikkelijk,maar het moet.

Zo ook de pony's gaan op stal steken,het begint hier te regenen en het is zooo koud. Ze zullen al in rij staan wachten,dat weet ik zeker!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:53

dan vallen de kosten voor mij nog mee.
had ook andere prijzen gezien op internet dus toen ik het hoorde bij ons vond ik het nog meevallen.
maar voor mij is gewoon veel geld als arme student :n

ennehm... meneer is ondertussen bijna 2 jaar, maar zijn ballen zijn nog niet ingedaald, komen die nog of moet ik ook nog vrezen dat ik een klophengst heb?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:57

Tuurlijk is dat veel geld voor een student!
Toen ik pas werkte en nog amper iets verdiende,moest mijn paard ook naar de kliniek. Kostprijs van haar hart-behandeling was toen ook 750 euro. Ik heb ook moeten nadenken maar kon het gelukkig betalen dan! Ze kreeg complicaties en de behandeling mislukte,ze was er bijna van onderdoor gegaan aan bijwerkingen van de medicatie,en ik heb nooit 1 cent moeten betalen. Ik weet tot op vandaag nog niet of dit zo bedoeld was of niet,maar ik zwijg stil. :o (is 9 jaar geleden)
Snap heel goed dat het veel geld is en je moet nadenken! Hopelijk kan het een beetje wachten,zodat je nog tijd krijgt!
Wij moesten direct beslissen bij de hond,het was op leven en dood natuurlijk.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:57

Ja dat is gewoon kl*te.. :(

Zijn er hier meer mensen die een NRPS veulen fokken? en daarmee naar de veulenkeuring willen?

Hier regent het ook, komt weer eens met bakken uit de hemel, onze rijbak is nooit nat, maar gisteren konden we zwemmen, dus maar niet gereden, en vanavond zal t weer niets worden... grrr...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:12

Mexxuna schreef:
bonnieaw; je merrie ziet er mooi drachtig uit, maar als je maar 1x gescand heb, zou ik het ook willen weten, dus zou ik haar evt. laten opvoelen of scannen van buitenaf inderdaad.
Maar ze ziet er goed drachtig uit!

Zijn hier ook mensen die met hun veulens naar de veulenkeuring gaan?
Voor mij is het de eerste keer met een stamboek veulen, heb wel eigen paarden op keuringen laten lopen, maar met een veulen ben ik nog nooit weggeweest.
Daarnaast is mijn veulen natuurlijk erg laat en is tie maximaal 12 weken als de late veulenkeuring is, hebben jullie weleens met zo'n jong veulen gelopen?

Mijn mini baby was ook heel schattig vorige week! En ik moet zeggen... de echo's werken verslavend, maar heb mn eigen voorgenomen hem nu pas weer te zien als ie naast zn mamma ligt! :D

Ik ga bijna elk jaar naar de keuring, nu als het goed is ook weer. Ik heb er eentje in april en eerste stamboekkeuring is al vrij vroeg, dus ga die maar nemen denk ik, anders loop je daar met een dikkerd tussen al die kleintjes :), vorig jaar kreeg ik wel een eerste premie, maar brutale ding bleef niet bij moeder lopen, ging de hele ring, in een racegalop door, bokken springen, op moeders springen :s -O- geen beweging te zien dus, erg jammer, werd dan ook achteraan geplaatst met mn eerste premie, al die andere waren nog jonkies die mooi naast hun moeder liepen, stond ik daar met zo'n brutale aap :')

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:17

Haha grappig zeg! Lijkt me ook een vak apart hoor, met een veulen aan de voet een keuring lopen..
Vond het met een paard zonder veulen al een heel gedoe! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:20

ja kun je ook met zn tweeen doen, maar ooit kregen ze het grandiose idee dat het veulen een rondje los naast de moeder moet *zucht*

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:41

Ik denk dat ik het uit handen geef, ik ga wel veilig aan de kant staan! ;)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:42

zo wat gaat dat hier in een keer snel hahaha
marije mooi hoor zo die beelden ga zeker straks proberen te volgen wanneer ze online zijn.
Bonnieaw mooie merrie mooi buikje!
als je wil kan je altijd echo maken via buiten kant als je dat wil maar je kan wel zien dat ze drachtig is!
ik heb ook via buiten kant nog echo gemaakt maand terug toen was ze 7 maanden drachtig erg mooi en leuk dat wel!! kon echt genieten om kleintje te zien en dat die wakker werd!
ik kon echt longen zien hartje echt hartslag meten pezen enz van de benen(wat een pootjes al hahaha)

mexxuna voor mij ook eerste keer maar is wel de bedoeling om naar keuring te gaan met baby!
maar laten veulen keuring zijn toch allemaal veulens die nog jong zijn??
de nrps heeft een keuring voor normalen veulens voor een datum en een late keuring voor veulens die naar een datum geboren zijn zodat de jonge niet tegen de ouden veulens hoeven!
ik fok nrps

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:43

mexxuna heb even opgezocht laten veulen keuring bij nrps mogen alleen veulens aan mee doen geboren naar 1 juli!
en de anderen keuring dat is voor veulens geboren voor 1 juli

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:46

polleman schreef:
mexxuna heb even opgezocht laten veulen keuring bij nrps mogen alleen veulens aan mee doen geboren naar 1 juli!
en de anderen keuring dat is voor veulens geboren voor 1 juli

Dat klopt inderdaad, had ik het niet goed verwoord?
Ik moet dus automatisch naar de late veulenkeuring, met een klein prulletje.. :)
Jij ook?
Voor mij ook inderdaad de 1e keer met veulen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:01

nee ik niet merrie is 10 maart uitgerekend,

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:30

Ow ja, dat is waar, op Mexx dr verjaardag!
Misschien kom ik dan wel kijken naar jullie keuring, wil mini-Wup wel zien! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:49

Marije ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen en wat ik dan nodig heb en qua kosten..
Daarom zou een birth alarm(als het werkt) voor mij ook een oplossing zijn omdat ik ze aan huis heb staan.. Maja moet wel men bed ervoor uit dus dan is een camera ook wel fijn :P

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:31

LiiNd_Y schreef:
jaa dat is mijn droom ook!
maar of ik dat nog kan vervullen met amaretto weet ik nog niet :n
hij heeft namelijk een chipje van 2,5 mm in zijn kogel, hij loopt momenteel dus niet goed.
hij moet dus geopereerd worden, maar mijn vader wil nog niet echt meewerken omdat we al erg veel dierenarts kosten hebben bij de koeien.
ik zit er dus over te denken om de operatie zelf te betalen, maar dan is mijn bankrekening helemaal leeg.
maar ik wil hem niet verliezen, in 2007 ben ik dus ook een bont paardje op dezelfde leeftijd verloren door ongeluk in de stal.

Volgend jaar verwacht ik dus weer een bonte, uit dezelfde merrie :)

Bonita is gevallen met inrijden
Had ook een chipje heel klein hebben we laten
Weg halen 1500 euro alleen operatie
Daarna nog eigen dierenarts kosten verband wisselen
En de complicaties die er kwamen
Waren ook nog 500 euro ongeveer

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:34

jeetje wat een geld!
wat voor complicaties waren opgetreden dan?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:47

onder het verband eczeem iteratie,
kogel bleef dik naar operatie tijdje nog kreupel,
extra verband moeten wisselen door eczeem en jeuk,
door dat de kogel dik bleef moesten we extra foto`s laten maken,
ze is gevallen uit de nacoze daar door hechtingen in haar hoofd
en door de val met inrijden en de val uit de operatie heeft ze atroze op 3 plekken in haar hals.
ze kreeg door de box rust koliek kreeg ik nog rekening van van 800 euro,
maar kijk dit is natuurlijk wel alle peg bij elkaar
en dat hoeft zeker bij jou niet te gebeuren!!!