Het zou voor ons zomaar kunnen vannacht maar het kan ook nog paar dagen duren.. Afwachten.. Lon harst of kegelt nooit maar ze is wel heel apart vanavond
Zijn jullie merries trouwens ook soms zo lomp? Vanmiddag lag Woody ineens bij Abbey tussen de benen omdat ze m ondersteboven liep (en daarna gelijk zich in allerlei bochten wringen om er maar niet op te gaan staan). Als ze los gaat en ze bokt oid slaat ze m soms haast raak... Ik vind het dood eng (waarschijnlijk ivm wat er met Hon gebeurt is). Ze is écht een goede moeder, maar ze is zo ontzettend lomp af en toe!
Lomp is die van mij ook, maar met Hepsi eigenlijk heel voorzichtig. Daar kan ze op de vierkante mm, precies omheen draaien, terwijl ze mijn dan bwv spreken al 10 x op mijn tenen had gestaan, weggeduwd of geplet.
Hoewel ik in het begin 2 x Hepsi heb moeten redden, toen ze ging rollen, toen lette ze echt niet op. 1 x Hepsi weg moeten trekken aan een been en 1 x Sjol vanaf de Hepsi kant overeind moeten schoppen. Maar dit was is de Hepsi is nog maar zielig dingetje fase.... Heb haar eigenlijk verder geen Hepsi aanvaringen zien hebben en zelfs die gesjeesde zwarte van me let op dat ukkie.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 08-05-11 22:56
Pretty, heel veel sterkte.
Maseike, wat is ze toch knap! Mart een afspraakje in haar oor aan het fluisteren? Dealtje aan het maken?
Marieke, gefeliciteerd, wat een knapperd!
Dazzle en Hepsi zijn flying!!!!!
Cynthia, ze klinkt als Neon, die wilde ook niet echt naar buiten. Hoewel, toen ze moest bevallen wilde ze niet naar binnen. Maar ik wilde haar toch al, als het nog kon, de wei op jagen voor de bevalling, dus dit kwam goed uit.
Dennis, je moet echt aan postzegels beginnen zo te horen.
Ineke, fijn dat het nu zo goed gaat. Ze ziet er ook knap uit!
KootMiraDrum
Geplaatst: 08-05-11 23:12
Knap kind, kleine Hello! Bolle Monchique Vergrootglas huren, Dennis? Balen dat zo'n uier dan ineens weer foetsie is. Pretty wat vreselijk.........
Mijn uk is al weer 2 weken en 11 minuten oud. Morgen weer werken
Nou hier komen foto's van Cemlys P... (sorry nog geen officiele naam, erg druk weekend gehad en nog geen tijd gehad voor zo'n dingen), allang blij dat die kleine eruit is (merrie trouwens ook want die draaft en rent er weer over . Het is een behoorlijk groot merrieveulen (arme merrie, mooi dat ze dat ding er zo snel en vlot uitgekregen heeft alleen), bruin (wordt schimmel, nu al duidelijk brilletje rond de ogen), pienter ding (mama krijgt een vlot achterbeen als ze die kont schoonmaakt ), stiekem wel stoer (want ze gaat je zo achterna, tot grote ergernis van pascha die haar kleine altijd weer terug kan roepen), en ze is gewoon erg stoer. Ik zie er heel veel van de hengst in terug, mooi halsje, mooi hoofdje (hengst kan nogal een simpel hoofd geven, maar dat is hier zeker niet het geval), en boven verwachting is ze vrij normaal getekend. De hele buurt heeft vandaag genoeg te kijken gehad (en alle mama's vonden het een geweldig moederdagcadeau :s), nou weet ik ook hoeveel die merrie bijgevoerd wordt, echt iedereen komt met appels, wortels, brood aanzetten, er gaat mooi deze week een bord op met niet voeren (zit nl ook taxus in de buurt). Oh en pascha heeft haar er een dag te snel uitgepoept, 1 beentje is qua aftekening niet afgewerkt aan een kant. Merrie heeft trouwens haar beste beentje voorgezet. 21.00 niks aan de hand, 3 uur later (dacht toch maar even kijken of ik moet gaan waken), stond het veulen al recht en aan het drinken , ben ook een half uur van slag geweest, kwam zo onverwacht. Maar al bij al heel blij met mijn eerste fokproductje. heerlijk ding is het. Kijk en geniet:
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 08-05-11 23:57
Zitake, ze is prachtig! En inderdaad enorm groot. Jammer dat ze schimmel wordt, ik vind haar erg leuk getekend.
@Neonlight klopt helemaal. Mart heeft paar dagen vrij / genomen of wilt als veulen van Mon geboren word. Dus hij zei Mon schiet op want ik ben toe aan paar dagen vrij en kan ik even chillen en uitslapen op de wei. Maar Mon had van joh kom volgende week maar terug met die vraag.
@KootMiraDrum je hebt een prachtig veulen hoor. Echt gaaf. En werkse weer
@zitake wat een droppie, zal mij dochter leuk vinden zo,n kleine.
druk weekend gehad dus nog niet kunnen bijlezen ga ik nu doen zitake: gefeliciteerd met je veulen is een knap meisje Voor de rest ook aan iedereen anders gefeliciteerd waarvan de veulens zijn geboren
Uiers van mijn dames waren vergelijkbaar met die van Pauk. Die van Judith nog steeds, die van Lotje is een maand terug in de tijd.
Waar ik gister nacht 20 keer alarm had heb ik vannacht geen een keer alarm gehad (was dus al bang dat ze dat ding afgeschuurd had, maar dat viel mee). En waar Lotje afgelopen nachten de stal uit kwam alsof ze een maand in het oerwoud gewoond had had ze nu alleen een paar plukjes hennep in haar vacht. Haar stal zag er wel weer uit als een maanlandschap, de mesthoop licht er zowat netter bij.....
Ik had goede hoop voor afgelopen weekeind, maar stel het nu maar een week (of 2) uit.
O, wat een schatjes zie ik weer voorbij komen. Heerlijk. Bella lekt maar maakt verder geen aanstalten. Ze moet eigenlijk ook 14 dagen...ze veranderd wel.
Zo druk weekend gehad met veel kraamvisite. Pretty heel veel sterkte, t is vreselijk om na elf maanden een levenloos veulen te krijgen. Weer een echte merrieveulen bom onploft dit weekend. Zit op mobiel, dus helaas geen namen, maar allemaal gefeliciteerd!