[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:45

wij hebben dat ook al es gehad hoor, geen uier te bekennen, schoot idd vol 5 min voor de bevalling, heel gek!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:52

Even iets heel anders :o

Ik ben een soort stal naam aan het verzinnen, voor de veulens van mijn eigen merrie.
Het probleem is dat ik wil dat het voor de fransen ook uit te spreken is. Ik wil iets simpels.
Het lijkt mij een mooi idee om de letters van Cashmere en Saffier er in te verwerken, of de naam een soort verwijzing te laten zijn naar hun.
Alleen ik ben niet creatief :+
Ik wil het dan achter de roepnaam / stamboek naam zetten. Ook gewoon letters kunnen. Heb zelf al gedacht om er gewoon C of SC achter te zetten. En dan een echte stalnaam die wel weer hiernaar verwijst. (dus inplaats van de hele stalnaam achter de naam van het paard de twee letters, die dan als afkorting staan)
Iemand hier toevallig een idee??

Sorry, het is een beetje offtopic, maar uiteindelijk gaat het toch over mijn "fokkerij" ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:54

Oké, bedankt voor de reacties, stelt me weer wat gerust, Krijg echt de zenuwen hier om eerlijk te zijn (vooral omdat Sofie in tegenstelling tot haar 1e veulen -na 328 dagen geboren- nu ook ruimschoots de tijd neemt), maar kan eigenlijk ook niet anders, want ik leef al zo'n anderhalve week op cafeïne, nicotine (foei) en druivensuiker.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:01

Kan je er niet bij helpen Saffier, sorry.

En wat een tieten allemaal zeg! Bij mijn merrie verloopt het tot dusver allemaal volgens het boekje. :j Begint nu ook een beetje uier aan te maken. Ik ben benieuwd. :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:21

Proficiat met alle veulens, veel hengsten, maar wel allemaal beauty's.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:25

aslo schreef:
Oké, bedankt voor de reacties, stelt me weer wat gerust, Krijg echt de zenuwen hier om eerlijk te zijn (vooral omdat Sofie in tegenstelling tot haar 1e veulen -na 328 dagen geboren- nu ook ruimschoots de tijd neemt), maar kan eigenlijk ook niet anders, want ik leef al zo'n anderhalve week op cafeïne, nicotine (foei) en druivensuiker.

klinkt vreselijk!!!! }> :(:)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:27

aslo schreef:

Ow ik heb er dan nog een wijntje bij.
Veeeeel eten in de nacht :P

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:30

Maseike schreef:
aslo schreef:

Ow ik heb er dan nog een wijntje bij.
Veeeeel eten in de nacht :P

Ja eten lukt hier ook wel, vooral 's avonds zo rond 22.00 uur. Maar de wijn laat ik maar staan, na 1 glas heb ik 'm al aardig hangen en ben bang dat ik de wekker dan niet meer hoor ;)

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:37

Hallo allemaal,

Wat lekker dat er zoveel veulentjes zijn geboren, die zon die doet het ehm dus toch. :D
Gefeliciteerd allemaal *\o/* *\o/* *\o/*
Marije +:)+ bedankt voor je filmpje had het live gemist maar nu heb ik het toch nog even kunnen zien.

Mijn mutsje zit nu over de 26o dagen en begint zon zwangere droom blik te krijgen "Heerlijk'

Nog even een vraag over het waken met een birth alarm. Ik neem aan dat je dan toch gewoon kunt slapen en gaat kijken als dat ding belt of piept.
Ik ga in de stal ernaast slapen, dicht bij genoeg toch
groetjes Danielle

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:44

ik slaap inderdaad gewoon en wordt wakker als de BA me belt.. Tot nu toe heb ik 3 keer alarm gehad in 2 weken tijd dus dat valt mee

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:02

Saffier schreef:
Even iets heel anders :o

Ik ben een soort stal naam aan het verzinnen, voor de veulens van mijn eigen merrie.
Het probleem is dat ik wil dat het voor de fransen ook uit te spreken is. Ik wil iets simpels.
Het lijkt mij een mooi idee om de letters van Cashmere en Saffier er in te verwerken, of de naam een soort verwijzing te laten zijn naar hun.
Alleen ik ben niet creatief :+
Ik wil het dan achter de roepnaam / stamboek naam zetten. Ook gewoon letters kunnen. Heb zelf al gedacht om er gewoon C of SC achter te zetten. En dan een echte stalnaam die wel weer hiernaar verwijst. (dus inplaats van de hele stalnaam achter de naam van het paard de twee letters, die dan als afkorting staan)
Iemand hier toevallig een idee??

Sorry, het is een beetje offtopic, maar uiteindelijk gaat het toch over mijn "fokkerij" ;)

Anders zet je toch gewoon voor of achter de naam alleen maar SC of CS Ik vind het wel een goed idee... lijkt het net of ze gesponserd worden :P Klinkt heel duur :P

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:02

Zo gaat heel snel ineens! ;)
iedereen gefeliciteerd met de mooie veulens! :D *\o/*

ben zaterdag naar een hengstenshow geweest, misschien weer een kandidaat voor Sarina :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:20

spannend hoor shayla, hou dr maar goed in de gaten, die heeft het vanavond waarschijnlijk druk.

hier slecht nieuws, oma van mn vriend is overleden, ze was wel ziek maar we hadden het nog niet verwacht. zo'n lief mensje, zelf vond ze het gelukkig niet erg, nu kan ze eindelijk naar haar overleden dochter (moeder van mijn vriend). ze is overleden aan een hartstilstand in de armen van haar man, mooier kan je het niet bedenken. toch is het niet leuk.

en dat terwijl syl verwoede pogingen doet iedereen gek te maken. kling enorm slap, uier is er klaar voor (geen druppels of hars, maar helemaal gevuld) kling staat een ietsiepietsie open en er hangen druppeltjes plas? aan. ook is ze anders. maarja, voor het zelfde geld...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:22

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:22

Gecondoleerd Maartje.... hoe 'mooi' ook, het gemis is er niet minder om...

Ik denk dat de veulies voorlopig nog lekker binnen blijven, en gezien de weersvoorspellingen (al merk ik daar hier in het Zonnige Zuiden gelukkig niet veel van, dit al bijna de hele dag droog, waait net een 'beetje' :+) geef ik ze nog groot gelijk ook :D

Sandra : Shayla maakt je echt gek he... sterkte!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:23

hier net een megahoosbui maar ik heb ze lekker buiten laten staan

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:24

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:28

hier ook enorme hoosbuien, echt heel harde wind. geen weer voor een veulen. (maarja ;) )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:34

Saffier schreef:

Krijgen de veulens Franse roepnamen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:39

draakje: Wat schrikken dan, als het toch nog onverwachts was :(:) Wel mooi idd hoe ze heeft mogen gaan, dat kan dan weer een troost zijn.

Ik heb uier foto's (wie vroeg dat nu toch, die miste ze nog :) ) Ga ze eens uploaden en dan voorbeeldje van vorig jaar erbij
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-03-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:39

hier mag het veulen ook wel binnenblijven hoor, veels te koud!
Brrrrr.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:43

Sterkte Draakje. :(:)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:51

Pona 2009 er zit 6 dagen tussen de foto's
303 dagen
Afbeelding

309 dagen
Afbeelding

vorig jaar op 319 dagen
Afbeelding

en 5 dgn later op 324 dgn, 2 dagen voor de bevalling
Afbeelding

Op schema? Of zou ze voor liggen op vorig jaar?

en de buik een week geleden
Afbeelding

en vandaag
Afbeelding

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:58

Iedereen gefeliciteerd met hun mooie veulens.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:16

Draakje gecondoleerd!
Saffier: ik ga nadenken.........(kraak)
Nicole: dat ziet er al aardig uit. En of ze voor loopt??? Over 10 dagen weer een foto?

Hier giga storm bij het land. De paarden staan lekker uit de wind naast of in de schuilstal. Porva nog geen veranderingen.