Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
inkepink schreef:bij een red bag komt heel kort gezegd de nageboorte eerst, dan pas het veulen, waardoor het veulen dus zowieso enige tijd zonder zuurstof heeft gezeten.......In mijn geval of beter in het geval van folie is het veulen door snel ingrijpen van de DA er staand afgetrokken letterlijk en figuurlijk omdat het zo snel mogelijk moest (had t veulen nog bijna van schrik laten vallen toen ik zag dat het een vosje was...) Naar het schijnt overlijden 9 van de 10 'redbag'veulen na enige dagen aan hersenvliesonsteking of zijn het zogenaamde sepsisveulens (zoals die van ons)
Citaat:(had t veulen nog bijna van schrik laten vallen toen ik zag dat het een vosje was...)
MarijeR schreef:Ligt er natuurlijk aan hoe snel er ingegrepen wordt.
Ik ga niet wachten tot de placenta naar buiten komt maar voel al veel eerder op (bij iedere merrie) en indien nodig breek ik de placenta open.
Doe je dat niet omdat je niet weet wat er gebeurt, dan wordt de overlevingskans al snel minder...
Sjoert schreef:Mij was ook niet bekend dat zo veel veulens er aan overlijden om eerlijk te zijn.
Neonlight schreef:Neon heeft mij al 3 keer verrast, en ze kan het prima alleen af.
draaakje schreef:of een potje maken met alle dikke buiken mensen en er 1 aanschaffen
Airborn schreef:Suffie, van harte!
Moet wel zeggen dat het verwarrend is dat er nu iemand in de topic is met froukje als nick, das namelijk ook mijn echte naam, dus denk steeds dat mensen het tegen mij hebben.. lol...