Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CubaLibre schreef:Heb weer mooie veulentjes voorbij zien komen!!! Iedereen met een veulen: gefeliciteerd!!!
Cuba had gister weer een mijlpaal, ze was dus 300 dagen dragend....
Post hier niet zo veel omdat ik het echt zo druk heb gehad de laatste tijd...
Vandaag gaat cuba naar een andere stal toe en ik begin nu toch wel wat zenuwen te krijgen.... Is ook niet niks om een hoogdrachtige merrie te verhuizen naar een geheel nieuwe stal maar daar krijgt ze meer verzorging dan waar ze nu staat en het is voor mijn spieren (heb iets aan mn spieren) ook beter want ik hoef straks niets meer te doen behalve haar borstelen en rijden.... dus als ik dan een keer een mindere dag heb hoef ik me niet zo schuldig te voelen als ik niet naar haar toe ga en dat doe ik nu dus wel aangezien ze anders niet uit stal komt.
Zal proberen iets meer hier te komen en iets meer te gaan posten.... laat wel weten hoe de verhuizing is gegaan....
Suelza schreef:Groot gelijk heb je!
Heb je trouwens nog geluk mee gehad, als de nageboorte eerder aan het loslaten was. Had een Red Bag kunnen worden, dus...
Maar goed, gezonde dochter op de wereld en alles gaat verder goed. Dan ben je al je zorgen toch meteen vergeten.
yashilha schreef:Goedemorgen
Pino Gefeliciteerd
Pauk Gefeliciteerd met je merrieveulen
Wat een lekker ding zeg(vind ik zo gaaf bij haffie's een kolletje op het hoofd)
adnil35 schreef:Maikuh; wat een prachtig veulen! Dat er nog vele mooie Spielbergjes mogen volgen op Bokt![]()
Pino en Pauk gefeliciteerd! Het lange wachten is eindelijk beloond![]()
Gefeliciteerd Thirsa met deze twijfelachtige eer..... jij bent de eerste die aan de buurt is!
Pauk en Thirsa gaan het gemiddelde zo wel goed omhoog schoppen!
CubaLibre schreef:@suelza: vorig jaar heeft het veulen ook een veulenprik gekregen, doen ze hier standaard.
Verder is de verhuizing in goed overleg met de va gegaan en als die het had afgeraden had ik het niet gedaan....
Ze draagt idd gewoon goed en is ook geen stress kip dus verwacht niet echt erge problemen....
Daarbij komt ook nog eens dat ze helemaal apart komt te staan van de andere paarden dus dat scheelt ook wel weer, ze heeft straks alle rust die ze nodig heeft en een box waar ze in kan galopperen
jessje schreef:Wbt de veulenprik doen wij standaard een bloedtestje de dag na de geboorte, kunnen ze meteen zien of het veulen alle antistoffen heeft die nodig zijn en indien nodig een spuit geven. Is nog nooit nodig geweest want volgens de DA heeft mijn merrie altijd super-biest, de veulens hebben net heel veel antistoffen, maar ik vind het toch geruststellend zeker te weten dat alles ok is (maar ik ben dan ook ietwat overbezorgd met het veulen)
Suelza schreef:CubaLibre schreef:@suelza: vorig jaar heeft het veulen ook een veulenprik gekregen, doen ze hier standaard.
Verder is de verhuizing in goed overleg met de va gegaan en als die het had afgeraden had ik het niet gedaan....
Ze draagt idd gewoon goed en is ook geen stress kip dus verwacht niet echt erge problemen....
Daarbij komt ook nog eens dat ze helemaal apart komt te staan van de andere paarden dus dat scheelt ook wel weer, ze heeft straks alle rust die ze nodig heeft en een box waar ze in kan galopperen
Aha.. de DA hier adviseerde alleen een veulenprik in bijzondere gevallen (verhuizing, te laat drinken, problematische geboorte etc.), mits de merrie tijdig en voldoende geent is gedurende de dracht uiteraard...
In dat laatste geval is een veulenprik feitelijk overbodig...