[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinskee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:12

ze ziet er gezond uit Lachen
van hoeveel dagen dracht ga je uit.. Lachen?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:26

mauvestraat: Kwijl die sokken joh! Kwijl doe je er iets speciaals mee? (elke week ontklitten, wassen, bijknippen ofzo?)
ze staat vast niet in de blub?
vond haar op het eerste gezicht niet zo dik, maar ze draagt zoals Angel Ja toch al een mooi buikje hoor!!!!!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:05

Rajate zit vandaag ook op 170 dagen dus we kunnen gaan aftellen Knipoog
Wodile zit op 127 dus dat duurt nog ff.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:18

TabeR schreef:
ze ziet er gezond uit Lachen
van hoeveel dagen dracht ga je uit.. Lachen?

Ik heb het berekend op foalcam.nl en volgens mij rekent men daar met 340 dagen. Het is voor mijn merrie d'r eerste veulen maar voor mij ook dus ik heb geen ervaringen om op af te gaan. Is 340 dagen een goed gemiddelde?

frenia schreef:
mauvestraat: Kwijl die sokken joh! Kwijl doe je er iets speciaals mee? (elke week ontklitten, wassen, bijknippen ofzo?)
ze staat vast niet in de blub?
vond haar op het eerste gezicht niet zo dik, maar ze draagt zoals Angel Ja toch al een mooi buikje hoor!!!!!

Mijn dame staat overdag in de wei dus ook in de vieze modder... 's Nachts staat ze echter binnen en dan kan ik de opgedroogde sokken 's ochtends uitborstelen. Daarnaast heb ik sinds de zomer af en toe dressuurwedstrijden dus ik was de sokken en staart (want ze plast erover....) regelmatig met biotex en ontklit met dtangler en op die manier krijg ik regelmatig een 8 voor verzorging op wedstrijden Pling
Maar het is altijd veel werk om al dat haar bij te houden, zucht, het leed wat tinker heet Knipoog

Haar buikje valt op zich ook wel mee maar ten opzichte van normaal zie ik al heel veel verschil. Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet tegen het eind. Als ik me goed herinner is het voor Angel niet de eerste keer he?

@ Wodile: gefeliciteerd! We delen een mijlpaal, van welke uitgetelde datum ga jij uit?

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:33

mauvestraat schreef:
@ Wodile: gefeliciteerd! We delen een mijlpaal, van welke uitgetelde datum ga jij uit?

ook 8 mei, dus we kunnen samen gaan waken Haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:16

zo ook weer eens een berichtje van vicky.
Het gaat echt super met haar. We zijn nog lekker aan het rijden. Afgelopen weekend ben ik samen met een stalgenoot lekker naar buiten geweest. Haar vriend is foto's komen maken

voor het resultaat [ITP] Drachtige vicky op de zandvlakte.......

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:31

mauvestraat: ik weet het niet ik ben maar gewoon uitgegaan van 11 maanden.. dus 1 juni voor laatst gedekt veulen word verwacht 1 mei.. denk dat ze wel wat eerder is,
maar weet het niet het is haar eerste veulen hoop dat ze alles een beetje accepteerd..

heb gereageerd! Lachen
leuke foto's je zou niet zeggen dat ze al zover is..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:55

@ijsklontje, erg leuke foto`s, plezier voor 4 Haha!
Hoe is het eigenlijk met haar been, zo te zien heeft ze er geen last meer van hè.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:21

Wodile schreef:
mauvestraat schreef:

ook 8 mei, dus we kunnen samen gaan waken Haha!

Ooohw spannend rond die tijd, Nina is 9 mei uitgeteld (uitgaande van 11 mnd). Haha!

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:40

@ijsklontje

gave foto's en al een lekker drachtig buikje.. Super Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:42

vond het buikje nog reuze meevallen voor 218 dagen zo uit mijn hoofd..

Haha!

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:59

Lekker bewegen met die drachtige dame, het ziet er naar uit dat jullie reuze lol hebben Lachen

@ Wodile & linda_lekuri : de merrie van Mazzelmeid is ook begin mei (de 8ste) uitgeteld, tegen die tijd hebben we geen vingernagels meer over met z'n allen Knipoog En hebben we al kunnen genieten van geweldige veulenfoto's van sommige andere in dit topic die al verder zijn!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:07

SA; die is er het dichtste bij Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:27

TabeR schreef:

Njadien wrs wel...
Nors opkijken Wat is het record ook al weer? 415 dagen? Shanaya doet nog niets en we zitten binnen 6 weken al op 1 januari, dus die gaat wrs overdragen... Haar gemiddelde draagtijd is 323 dagen, 1 januari zal ze zo rond 334 dagen zitten gok ik, dus dit word wrs haar langste dracht tot nu toe...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:39

ik ben benieuwd hoor Haha!
en we worden op de hoogte gehouden toch Tong uitsteken ?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:44

De dikke dame hier op 202 dagen.....

Afbeelding

Afbeelding

M.i.v. 1 dec gaat ze lekker 's nachts naar binnen en alleen overdag naar buiten.
Kan ik d'r manen en d'r sokken ook weer eens fatsoeneren.
Gek idee eigenlijk dat er al zeker 9 maanden geen borstel over heen is gegaan. Verdrietig

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:59

noetanchamon: zo dat is al een dikke buik!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:08

ShamalArabs schreef:
TabeR schreef:

Njadien wrs wel...
Nors opkijken Wat is het record ook al weer? 415 dagen? Shanaya doet nog niets en we zitten binnen 6 weken al op 1 januari, dus die gaat wrs overdragen... Haar gemiddelde draagtijd is 323 dagen, 1 januari zal ze zo rond 334 dagen zitten gok ik, dus dit word wrs haar langste dracht tot nu toe...

415 DAGEN!!! Wow!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:10

gaat toch snel he?!
Lijkt bij n ander dan nog veeeeeeeeel sneller te gaan!
Ach nog even en dan is het januari, en vanaf dan zal het voor sommigen al gaan beginnen!
Brr wel koud dan hoor voor die kleintjes om dr uit te komen! Duivel

Heb er echt de pee in dat ik volgend jaar maar 1 veulen in de wein heb dartelen ipv 2.
We hadden dr echt moed op, en het is zo leuk voor die beestjes als ze met meer zijn!
maar ja, helaas!
Heb al rondgekeken voor n andere drachtige merrie die ver gelijk ligt met Rubi, maar ga het niet doen denk ik!
maar es even wachten!
heb n veulen van dit jaar, een jaarlinghengst, Rubi zelf met volgend jaar dr veulen en n drie jaarse merrie!
Eigenlijk wel genoeg dus! Bloos Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:15

zaterdag komt de smid om al mijn paarden weer mooi op de voeten te zetten (de jaarlingen hebebn het zomerseizoen buitendijks gelopen, dus die zijn hard nodig, alleen kon de smid die ik perse wilde niet eerder). zal ik gelijk daarna wat foto's maken, ook van de buiken !! Kunnen jullie gelijk zien waarom ik denk dat Donja niet meer drachtig is... (die zou nou op 211 dagen zitten) de andere twee zitten nu op 190 dagen en de mini op 186 dagen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:03

Hallo Doei!

is donja niet meer gescant dan?
Noetanchamon : lekker buikje Haha!

Speedy zit nu op 175 daagjes Haha! Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:22

@SA, 415 dagen!!! nee, dat kunnen ze ons niet aan doen, ach het zijn nog 6 weken, kan nog veel gebeuren toch Haha!

@Noetanchamon, wow dat is toch al een flinke buik.

@peetje82, dat lijkt me idd wrang, je hebt op 2 veulens getelt en krijgt er nu maar 1. Ach gut

@Donja, jammer zeg, als Donja niet meer drachtig lijkt te zijn Ach gut

In vergelijking met vorige week vind ik dat de buik van Relana al flink bij gegroeid is, tijdens het draven begint het nu een beetje op en neer te waggelen Haha!
Was me vorige week helemaal niet op gevallen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:52

Donja is nu 24, ze heeft dit jaar nog een veulen gehad en ik heb haar op de veulenhengstigheid laten dekken. Ze was in 1 keer drachtig, alleen op de scan van 18 dagen waren 2 vruchtjes te zien.. omdat ze heel dicht bij elkaar lagen heeft de DA een aantal dagen gewacht en op 25 dagen was er nog maar 1 bevrucht eitje... Daarna heb ik haar niet meer laten scannen. Ze werd ook wat voller, maar nu blijft ze slank.. ze is de eerste van mijn 4 merries die zou moeten, maar is het slankst... Heb met de staleigenaresse afgesproken dat als de DA er toch een keer is, Donja wordt opgevoeld.. als ze nl drachtig is, gaat ze op tijd naar de bevalbox, anders niet. Ik laat alleen de DA er niet speciaal voor komen, dat kost me alleen maar geld, en ik doe nu toch niets met de uitslag Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:09

yashilha, leuke foto's!

Fijn dat het zo opschiet met jullie huisje frenia

Gefeliciteerd met je mijlpaal TabeR Begint al op te schieten. *LOL*

Wat vervelend dat je nog steeds geen data weet Dana

Raya leuke foto's! Ze heeft al een behoorlijk buikje.

Ik snap goed dat je nu het gevoel van controle mist cindybijl Ik weet zeker dat ik het zelf ook hartstikke eng zou vinden! Maar het gaat vast allemaal goed met het veulen. Ja

Ben benieuwd naar de foto's keresa

Wat een leuke foto Myrdal!

mauvestraat wat een ontzettend mooie merrie!! Wat een sok! Wow!

Wat een leuke foto's van vicky ijsklontje

Vervelen dat ze waarschijnlijk gaat overdragen ShamalArabs maar zo vroeg in het jaar kan je een veulen beter te laat dan te vroeg hebben. Knipoog

Wat een buik noetonchamon! Wow!

Ik weet precies hoe je je voelt peetje82 Wij hadden dit jaar gerekend op drie veulens. Uiteindelijk is het er maar eentje. Dat is echt een heel ander verhaal! En zoals je idd al zegt: Voor een veulen is het echt veeeel leuker als ze een vriendje hebben. Ik zie dat verschil dit jaar echt heel sterk.

Hier gaat alles zijn gangetje. Moet nodig eens wat foto's van Meagan's buik maken! Ik heb gewoon nog helemaal geen buikfoto's Bloos Maar dat zal ik een keer doen als ze wat minder ranzig is hahaha.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:24

Meld me ook weer even.
Zie weer van alles voorbij komen prettige dingen mooie ronde buikje of nog een mooi strak lijntje maar helaas ook weer minder leuke berichten.

Hier gaat alles naar wens ben een weekje op vakantie geweest en dan zie je wel een verschil als je ze 7 dagen niet gezien hebt.
De DA is maandag nog geweest voor het vijlen van de kiezen. Toen ik binnen kwam met Bonnie zei hij gelijk ja en die is te dik.
Toen ik vroeg of ze ook te dik was als ze 6 maanden drachtig is vond hij haar er mooi uit zien.

Bonnie begint al een leuk onderbuikje te krijgen.
Afbeelding

Ook vandaag Bonnie even licht laten werken zie hier [ITP] Elize (2 jaar) samen met Bonnie (shet)

Maaike is alweer enorm maar die is altijd al dikker geweest.
Afbeelding

Ook met het trekpaard gaat het goed die is in 6 weken 10cm ronder geworden. Dus ook zij groeit lekker.

Ik probeer de shetten toch 5x per week aan het werk te houden
Meestal wordt het longeren of lange lijnen maar af en toe komen er kleine kinderen op rijden.
Ook rijdt er nog een meisje op van 11 jaar alleen begin ik bij Bonnie te merken dat die het soms niet echt prettig meer vindt.
Dus nog even aankijken hoe lang dat door kan gaan.
Anders komen alleen de kleine kinderen er nog maar op. En kan Mariska met ze gaan wandelen of ze longeren.