Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybollie

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:19

Jeminee, julie gaan weer heel snel hier.
@Dreeke: Het is echt duidelijk bij jouw merrie te zien dat ze naar rechts draagt.
@Jessie: Lekker koppie hoor. En gelukkig zijn de meeste dromen bedrog, dus maar niet teveel druk over maken!
@Pauk: Mooie foto's.
@Avelienvd: Mijn Hollebol slaat/ bokt gelukkig niet als ik in de buurt ben. De enige keren dat ze bokt is als ze in de paddock is.
@Regina: Het is echt een bolletje wol.
@Chubby: Gaaf hoor dat Chivas op zo'n jonge leeftijd al coverboy is!
@Melanie: Lisa ziet er super uit.
@CubaLibre: Gave foto's! Ik ga toch ook maar eens proberen om zo'n artistieke onderaanzichtfoto te maken, die is echt leuk.
@Miekelover: Dikke buik! Maarja, dat mag ook wel met nog geen maand meer te gaan!
@Keresa: Knappe dames hoor. Heerlijk dat ze al in de wei lopen. Wij moeten nog wachten tot eind april voordat ze op de wei mogen Verdrietig ....
@Jeskim: Lijkt me sterk dat er niks in zit, je dametje is aardig bol Knipoog en lijkt toch duidelijk naar rechts te dragen.
Hier niet echt nieuws. Veulentje is nog steeds zeer aktief en mams voelt zich nog steeds goed.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:45

@Jeskim: Fit is ze inderdaad nog steeds, zou illen dat dat iets minder was, maar ach, zo kan ze nog wel even doorwerken (al wordt t wel steeds moeilijker en minder intensief)
@Dreeke: Zo zie ik tenminste dat ze lekker bolt/dik is.
Leuke foto van vinga, en lief dat ze zo voorzichtig gaat liggen, cuba doet dat ook (eigenlijk altijd al gedaan)
@jessie88: en dan nog zijn er mensen die niet weten dat ze drachtig is en zeegen: " joh die is dik, zal wel teveel te eten krijgen" Koe
@Hollybollie: Vindt die onderaanzichtfoto ook kei leuk Haha! , net als het bovenaanzicht....
Dan denk ik echt: Jemig ze is best breed Haha!

Hier verder geen nieuws, cuba heeft vanochtend even met haar grote vriend op de wei gestaan terwijl ik de staalen uitmeste, maar ze vind er geen biet meer aan en wil het liefst zo snel mogenlijk terug naar dr stal Koe .
staan ze met zn 2e bij het het te drammen en moeten ze dus allebei tegelijk terug want anders breekt er een de tent af (meestal die grote want die heeft een hekel aan alleen staan)
Dekens af gelaten op stal want t is best lekker weer, vanavond dan maar weer op gaan doen. kan ik meteen beebje checken

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:02

grooot nieuws Tong uitsteken

Vandaag heb ik Quirina's buikomtrek gemeten Haha!

De omtrek is: 2 meter 60 cm!!!! Haha!

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:21

@Quirinake: Hahahaha, dat is best eh... lang!!! Haha! Spannende tijden nu voor jou!

@CubaLibre: Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat ook wel eens gedacht heb over een hoogdrachtige merrie hier uit de buurt. Bloos In de laatste week van haar dracht zag ik iemand met haar wandelen, toen viel bij mij het kwartje pas hihi!

Als ik met Fraeva ga rijden vraag ik me ook wel eens af of mensen nou niet denken dat ik mijn paardje gewoon teveel vreten geef hehe.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:34

Na een weekendje Ardennen ben ik wel bijgelezen,maar reageren op iedereen valt me een beetje zwaar Knipoog

@zooist : gefeliciteerd met je veulen !!!!

Voor de rest veel mooie en vooral dikke buiken voorbij zien komen Koe

Hier zit Romy morgen op 3/4 v/d dracht
Iris en Ydwine bijna op 280 dagen Pling het word echt spannend !!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:08

Ik ben wel bijgelezen.. Maar ik heb echt even geen tijd om op iedereen te reageren..

Wél wil ik even melden dat Missy vandaag 200 dagen drachtig is!! Go jij! Go jij!
Daar horen natuurlijk foto's bij (van hele vieze paarden) Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog Blosje Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Missy draagt vooral in de breedte. En Blossom, tja.. Je ziet wel een beetje een hangbuikje maar verder zie je er niks van Nagelbijten / Gniffelen
Sorry voor de kwaliteit vd foto's Bloos
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 04-02-07 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:09

Hollybollie; ook al een heel eindje op weg zeg, 260 al gepasseerd!

Pauk; heeft je dame al veel veulens gehad gezien ‘t schema? Ideaal als je dan een beetje een patroon erin kan zien! Ik ben trouwens jaloers op Alonna d’r buikje, echt een lekker mooi rond buikje!

Dreeke; Vinga heeft echt een mooi buikje, mooie drachtige dame dus!
Vinga zit in de buurt van mijn dames, dus kan ik een beetje vergelijken!

Beterschap, Maseike! Inmiddels alweer wat beter?

Jessie; ik heb ook van die vervelende dromen gehad.. gelukkig is ’t bij een droom gebleven!

BoefJmouse; jou dame is er dus al helemaal klaar voor, spannend!

Pretty; gelukkig gaat het de goede kant op met ’t been!

Regina; ook een mijlpaal Haha! gefeliciteerd!

Zooist; nogmaal van harte gefeliciteerd, het is echt een dotje Lovers

Frenia; knappe geitjes Haha! ik wou dat wij thuis wat meer grond hadden, dan zou ik het wel weten, paardjes thuis, geitjes enzo… *zucht*

Chubby; wat heb je toch een kanjer, hij siert echt geweldig op de cover!

Neon; interessant die kleurgenetica. Mijn beide merrie’s hebben van die kleine stipjes en schijnbaar duidt dat erop dat ze homozygoot voor bont zijn. De papa van de veulens is ook bont, maar hetrozygoot (hij heeft 1 effengekleurd veulen gegeven). Ik verwacht dus gezien m’n merrie;s wel 2 bonten!

Melanie; ook een mooi buikje zeg!

Cuba; onderaanzicht wordt echt enorm zeg haha! Flinke buik!

Miekelover; mooie merrie, flinke buik al.. enne spannend al voor jullie!

Quirinake: wooow das een flink eind zeg haha!

Marlijn; gefeliciteerd met de mijlpaal!

Hier zitten we vandaag op 274 en 272 Haha! gaat echt behoorlijk opschieten.
Van de week ontdekte ik dat Shak ook een beetje uier begint te krijgen!! Van de ene kant leuk natuurlijk, maar van de andere kant ook wel een beetje raar, omdat de beeb echt nog wel 1,5 maand moet blijven zitten op z'n plekje Knipoog
Buik groeit de laatste tijd ook flink

upload werkt niet mee.. maar foto van Shak's buik volgt Knipoog
Van Darlah helaas geen foto's

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:24

Shakyra op 274 dagen:

Afbeelding

Afbeelding

ahum, ze is wel erg vies Bloos haha

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:33

Mooie buik heeft Shakyra hoor MM! Ja

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:13

ook wij zitten vandaag op de 200 dagen
dus marlijn wij gaan samen nagels bijten en waken Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:30

@ Mazzel-meid.. Heb je het over Alonna? Die heeft al 6 veulens gehad en dus drachtig van de 7e.. Wel haar 1e veulen bij ons..
Als je het over Pauk heb.. Die heeft 2 veulens eerder hier gehad

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:01

pauk : mag ik eens wat vragen?
ik heb begrepen dat jij keuringen loopt of heb gelopen
hoe gaat dat als je een keuring wilt gaan doen wat te doen of juist niet.
dit omdat ik nu een hafling veulen heb gekocht en met hem misschien keuringen wil gaan doen als de papieren in orde komen.
en zit er een leeftijd aan vast waarneer te beginnen?
sorry voor het geheel off topic zijn Bloos

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:15

*Voelt zich belangrijk..hahah nee hoor!*

Tuurlijk mag je dat vragen Knipoog En ik ga zo goed mogelijk uitleggen. Als je daarna nog vragen heb moet je gewoon even een gil geven!

Ik heb keuringen gelopen en loopt ze nog steeds als het seizoen weer begonnen is. Een verslaving dus pas op Haha!
Bij een keuring gaat het vooral om het presenteren van je paard. Hier gaat meer vooraf werk in zitten dan het werk op de keuring zelf
Het voeren weken van te voren. Het bewegen, ook bij jonge paarden. Het wassen en heel belangrijk het toiletteren. Vooral de laatste 2, ik ben niet snel tevreden en het moet echt stralend wit zijn zodat ze een was-wit-reclame inkunnen.. Eerder mogen ze niet onder de slang vandaan..
Op de keuring zelf wordt er verwacht dat je je paard opstelt(wat je ook thuis geoefend moet hebben) en vervolgens recht heen en terug stapt. Daarna draaf je een rondje en stel je weer op. De jury geeft een teken als je de ring uit mag. Vervolgens zal je in je rubriek op geplaatste volgorde binnen worden geroepen en stap je nog een aantal rondjes tot de officiele plaatsing.
Keuringen is voor alle leeftijden. Ik neem de veulens altijd al mee maar kijk wel of ik ze mee kan nemen en wat voor kansen ik maak.. Eentje die niet in keuringsconditie staat zal ik niet meenemen tenzij ze "alleen" een buik hebben van het veulen wat erin heeft gezeten.
Wat bij jaarlingen heel belangrijk is is dat je ze leert netjes met je mee te stappen en te draven en uiteraard stil te staan. Ik loop op dit moment nog niet heel veel met mijn jaarling (1 keer in de week) en neem dan alles even mee.. Stap draf en stilstaan. Naarmate de keuringen meer in zicht komen zal ik haar meer beweging geven.. Of dit door middel van losgooien is (alleen of samen met een ander) of stukken wandelen en haar leren op te stellen en dergelijk wissel ik af en zo lang als zij het volhoud en haar aandacht erbij houd. Je heb niets aan een dwarse jaarling die niet meer wil door verveling.
Ik heb een veldje waar we altijd even oefenen voor de keuring.. We beginnen met de oefening.. Lopen daarna een rondje voor de gezelligheid.. Vervolgens oefenen we weer.. Daarna mogen ze grazen en daarna op de terugweg naar huis. Zo blijft het leuk voor zowel de jonge als de oudere dieren.

Heel verhaal maar ik hoop dat het antwoord is op je vragen, Zo niet.. Dan hoor ik het graag van je!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:19

pffff heel verhaal maar het is dus de bedoeling dat je m zelf voorbrengt of zijn daar gekwalificeerde mensen voor dat jij het kan had ik al begrepen Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:21

Ik heb het moeten leren net als ieder ander.. Je kan het door iemand laten doen als je die persoon zelf benaderd.. Maar je kan het ook zelf doen. Het ligt eraan. Wij als "fokstal" zijnde moeten ook denken aan onze plaatsing.. maar mijn 1e keuring was puur voor de lol en ik ging heel eigewijs alles zelf doen.. Het ging niet slecht maar kon veel beter en ik heb ervan geleerd.. als je voor de lol gaat zou ik het als ik jou was lekker zelf doen

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:27

tja dat is dus eigenlijk een beetje dubbel in principe voor de lol maar ook ik moet aan de knip denken en dan is een goedkeuring als dekhengst ideaal maar ja dat wil iedereen wel Clown
het zelf voorbrengen is dus een probleempje
aangezien ik niet snel voorbijgekeken kan worden en mijn conditie flut is, maar goed als een ander hem ook zou mogen uitbrengen dan is er niets aan de hand Haha! heel heel erg bedankt voor de info en als noah weer wat vet op de botjes heeft dan zal ik eens een mooie foto maken, maar eerst mag ie flink gaan aankomen
Clown

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:29

Een goedkeuring als dekhengst zou ik niet al te snel op rekenen. Heb je een foto van toen die klein was.. De kans in nederland dat hij goedgekeurd word is zo minimaal. En zeg eens eerlijk. Wat als die goedgekeurd word, dan moet je hem verkopen om hem een eerlijke dektoekomst te geven.
Ik zou graag een foto van nu willen zien van hem.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:36

zal morgen een fotosesie van m maken zal ik ze wel ff per pb sturen
anders zijn we erg lang off topic
zijn papa is trouwens nicodemeus la ferme

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:38

Nicodemeus is afgekeurd op afstammelingen toch?
Probeer dan niet met hem naar de hengstenkeuring te gaan. Je zal hier echt op afgestraft worden tenzij hij echt te goed is

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:44

tja of ie goed is of goed kan worden daar het ik geen verstand van maar ben nu ff een album aan het maken van de foto's die ik van m heb al is dat niet veel soeps maar wel iets

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:40

@ Marlijn: lekkere buikjes hebben je dames al en nog zo'n dikke teddyvacht zeg!

@ Mazzel-meid: ik wist niet dat Vinga en jouw dames dicht bij elkaar zitten wat dracht betreft, zo kunnen we inderdaad een beetje vergelijken!!
Lekker buikje heeft Shakyra *LOL*

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:00

Hee allemaal,
ik heb een tijdje niet gekeken, en er zijn weer veel mooie buikjes voorbij gekomen.
Kiony zit nu op 333 dagen , het is allemaal zo spannend,
Voor Neon hoop ik dat ze wacht met het veulentje, maar voor mij mag t zo snel mogelijk komen Clown
Kiony is het zat, dat merk je gewoon aan dr,
[ de beeb is ook zeer druk in mamma's buik aant schoppen enzo, en Kiony heeft daar duidelijk moeite mee Bloos ]
Hahaha, een bezig bijtje dat veulentje dus.
Ik hoop dat Kiony's veulen het eerstvolgende Boktveulen van 2007 wordt,
Spannend, ik ben er al helemaal klaar voor Clown

x Amanda & Kiony [ alweer 333 dagen en nog stééds geen veulen Bloos ]

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:04

Heeey!
Lang geleden dat ik hier ben geweest Bloos
Gefeliciteerd aan degene die al een veulen hebben (Zooist, nogmaals, hij is echt lekker Haha! )
Hoe gaat het met alle ronde buikjes hier?

Mijn merrie gaat rustig haar gangetje, moet nog wel even (tot begin juni denk ik zo ongeveer) en ik ben haar rustig een beetje in het werk aan het brengen, zodat ze toch iets of wat conditie heeft (ze is 18 jaar, maar eens het zadel er op lijkt ze weer een frisse 4-jarige Clown )

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:30

Dit wordt een heerlijke periode, binnen een paar weken wordt de kraamstal hier overspoelt met geboorteberichtjes. Haha! Iedereen die een veulentje verwacht, ik wens ze veel geluk en geduld. Ook hier voel ik elke dag aan de buiken van mijn merries, en ik krijg reactie. Wat ook mooi meegenomen is! Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:18

Pauk schreef:
@ Pretty.. Alonna is drachtig van de 7e dus ik denk dat het normaal is dat haar uier al wat vertoond.. Of moet ik me daar zorgen om maken.. nee toch?

Neehoor! Zeker al niet als het al haar zevende is,ervaren fokmerrie dus!

Zooist: Gefeliciteerd met jullie veulen!!

Ik heb hier veel gelezen,maar ik moet vandaag helaas passen,heb geen zin om veel te reageren..Ik ben naast paarden-en hondenmens ook een echt kattenmens,en mijn liefste stalkatertje is helaas overleden,doodgereden..hij was erg speciaal voor me,dus ben wel even belabberd nu.. Huilen