Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:08

Das een mijlpaal Gefeliciteerd

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:13

terra is vandaag 277 dagen drachtig dus nog ongeveer 58 dagen te gaan dacht ik
ze is nog steeds lekker fris alleen is het nu kwa rijden in de positiefe
zin te verwerken
Afbeelding
Afbeelding

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:14

OKey. Ik vroeg me al af hoe ik in hemelsnaam aan 350 dagen kwam . Geen idee nog hoe ik eraan kom.

In dat geval is Utah al een heel eindje.. Ze moet nog 78 dagen vandaag! (zit te denken, wat ik op stal heb opgeschreven klopt dan ook niet)
Morgen even alles nog een keertje narekenen!

Aan Utah is behalve haar dikke buik niet veel te merken. Wel wordt ze soms wat zwakker van achter. En ik merkte gister in de trailer, dat ze in een 2 paards trailer, met tussenschot wel voort goed klem staat . Zal morgen weer eens wat fotos van dr buik maken.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:17

Ik ben benieuwd naar de foto's! En 78 dagen is niet zo lang meer, wanneer is ze ongeveer uitgerekend?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:18

Ow BlonT zie nu in je onderschrift staan dat het 4 april is

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:22

marlijntjuh schreef:
Das een mijlpaal Gefeliciteerd

morgen pas he maar toch bedankt

marjan_tjuh

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:32

de fries van me oom verwacht 18 a 19 februarie een veulen . ik heb er helaas geen foto's van want ik was vergeten me digi mee te nemen maar haar buik was in iedergeval erg dik ze krijgt dit jaar volgens mij haar 14e veulen . ik hoop dat het 18 februarie word geboren want dan word mijn moeder 50 dat zou wel erg toevallig zijn maar ik blijf het hopen dat het dan geboren word !

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:36

whaah ik nog maar 79 dagen dan
@ alcarion(Uhhh...) Ik had foto's gezien en inderdaad niet zo'n buik maar je rijd haar nog toch? Kan het ook aan liggen..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:51

@carpediem, jij hoeft nog maar 77 dagen
@ pauk, mijn hol is op 2 april uitgerekend dus nu nog 79 dagen, jij was toch 3 april? dus 78 dagen? ik heb t wel honderd keer nageteld of het echt wel de juiste dagen waren, dat ik niet teveeltel, maar het is echt zo

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:53

Ik heb pas net mijn onderschrift aangepast, dus het kan zijn dat het er nog niet instond.
Utah heeft wel een buikje! Maar om nu te zeggen dat het nog zo kort is.. Wel grappig, kwam er net achter dat ze op mijn verjaardag nog precies 50 dagen zou moeten!
Klinkt misschien raar, maar zal toch heel erg blij zijn als er een gezond veulentje uitkomt, en Utah de 1e uren ook goed doorkomt. Heb zelf tijdens mn werk teveel ellende gezien.. Fokken is niet goed voor mijn hart. Hoewel ik het verzinnen van namen wel helemaal geweldig vind!Volgens een tolk krijgt ze een merrieveulen, hengstennaam had ik al maar had nog niets voor een merrie. hebben jullie al namen? Of wachten jullie ook totdat ze de 1e uren hebben overleefd?

edit: 77 dagen is nog korter!! ik ga het nu allemaal aftellen in me agenda Bedankt voor het uitrekenen! (tel jij de dag zelf wel of niet mee?)

marjan_tjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:56

haha wat grappig mijn vader word 4 april 50 jaartjes OUD ..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:57

ik tel de dagen wel drie keer op een dag, elke zaterdag in mijn agenda staat nog het aantal dagen en op mijn weblog staat hoeveel dagen holly al drachtig is.
ik wacht tot het veulen een dag oud is, koop ik gelijk een halstertje die erbij past en dan een naam erbij. vind t denk ik er moeilijk wanneer ik al een naam heb en t veulen dood is.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:01

pauk 5 april... Al dat getel Het is weekend dan heb je dat.. En als het 3 april is is het toch nog 80 dagen? dus nog 82 dagen nu.. Of reken ik fout?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:03

Hollybolly schreef:
i.
ik wacht tot het veulen een dag oud is, koop ik gelijk een halstertje die erbij past en dan een naam erbij. vind t denk ik er moeilijk wanneer ik al een naam heb en t veulen dood is.

en ik zet hem/haar meteen op bokt.. te koop Sorry MOEST het gewoon zeggen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:03

Ik kom met 77 dagen op 31 maart uit...
hoeveel dagen houdt jij aan met tellen??

Het zou vandaag volgens mij 81 dagen moeten zijn. Heb het nu afgeteld in mijn agenda!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:15

Cayusejuhh schreef:
Hollybolly schreef:
i.

en ik zet hem/haar meteen op bokt.. te koop Sorry MOEST het gewoon zeggen

sorry, ik volg je opmerking nu niet helemaal...

@pauk: je telt goed hoor
@carpediem, ik telde verkeerd sorry, je moet nog 81 dagen. hol is 2 april uitgerekend dus nog 79 dagen, die van jou 2 dagen later

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:18

Maakt niet uit. Heb de hele stal weer uitgerekend Morgen even aanpassen op het bord. We hebben tot nu de dagen opgeteld, vind het nu wel voort tijd om af te tellen. Hoewel er 1 nog lang niet op de helft is!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:26

oke, succes met aftellen he ik tel af in mn hoofd, op bokt, in mn agenda en op mn weblog. dus.. ben al vanaf 145 dagen dracht aan t aftellen. dus ben al even bezig en t ging niet echt langzaam hoor. die laatste 2 maanden gaat nog wel, ik denk dat je die laatste 3 weken met teveel spanning bezig bent om dan nog af te tellen. weet niet hoe ze bevalt, voor of na de uitrekendatum, ik gok op op de uitrekendatum

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:35

Ik tel alleen maar op.. Missy moet nog te lang om al af te gaan tellen, dus ik ben iedere dag weer blij als ik er weer een dagje bij op mag tellen

Ik heb al wel een lijstje met namen voor het veulen, maar ik beslis pas wat het wordt als het veulen geboren is. Alleen vorig jaar wist ik al zeker dat ik het veulen als het een merrie zou worden Begley Faye zou noemen. Alle veulens die bij ons geboren worden krijgen de naam Begley ervoor (betekend little hero in het iers) en Faye had ik al een aantal jaren daarvoor verzonnen, maar had nooit een merrie die ik zo kon noemen.

marjan_tjuh leuk dat de fries van je oom ook een veulen krijgt. Kan je gezellig met ons mee zenuwachtig doen tegen die tijd Het zou ook wel heel leuk zijn als het veulen geboren word op de verjaardag van je moeder, dan is het dubbel feest !

marjan_tjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:38

marlijntjuh schreef:
Ik tel alleen maar op.. Missy moet nog te lang om al af te gaan tellen, dus ik ben iedere dag weer blij als ik er weer een dagje bij op mag tellen

Ik heb al wel een lijstje met namen voor het veulen, maar ik beslis pas wat het wordt als het veulen geboren is. Alleen vorig jaar wist ik al zeker dat ik het veulen als het een merrie zou worden Begley Faye zou noemen. Alle veulens die bij ons geboren worden krijgen de naam Begley ervoor (betekend little hero in het iers) en Faye had ik al een aantal jaren daarvoor verzonnen, maar had nooit een merrie die ik zo kon noemen.

marjan_tjuh leuk dat de fries van je oom ook een veulen krijgt. Kan je gezellig met ons mee zenuwachtig doen tegen die tijd Het zou ook wel heel leuk zijn als het veulen geboren word op de verjaardag van je moeder, dan is het dubbel feest !

ik doe al zenuwachtig want dit jaar (2005 dan) is er een veulen dood gegaan alleen die was niet van haar maar toch als het weer gebeurt !

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:39

nog te lang om af te tellen, ze is al 233 dagen, dus nog maar 107 dagen
wat erg van dat veule marjan_tjuh

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:43

107 nog.. das echt nog te lang *baal baal*

Wat erg dat je een veulen bent kwijtgeraakt, ik weet hoe naar dat is, mijn andere merrie heeft dit jaar ook haar veulen verworpen maar ik ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig voor Missy. Dat zit wel goed volgens mij. (letterlijk en figuurlijk )

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:45

Ik vind dat onze cheerleaders wel heel goed in de maar kunnen springen hollybolly (valt me iedere keer op als ik 2 berichten van ons zie onder elkaar )

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:46

ik hoop t voor je marlijntjuh, had je dan dat gevoel niet bij spirit? het is maar een vraagje hoor
ik heb soms als ik naar hol kijk ook wel t gevoel dat t in orde is, maar zeker weten doe je t nooit.
toen ik dit bericht wilde plaatsen zag ik die van jou weer staan.... je hebt gelijk

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:47

waar zijn de andere DB mensjes nou? zitten wij hier alleen marlijntjuh?