[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:12

Selente schreef:
Misschien nogal wat die nog niet in de OP staan maar wel drachtig zijn?

Mijne staat er geloof ik ook nog niet in. :o

alicelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:14

Mijn merrie heeft twee veulens gehad. Eerste geboren op 329 dagen 8:15 ochtends en de tweede rond 21:30 ook op 329 dagen. Dus ik ga stiekem uit van 4 maart. O:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:07

Ik ga uit van 340, Sarona schommelt daar omheen. Nu op dag 87.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:51

Zo even lekker weekje naar Oostenrijk geweest en weer even bijgelezen :)

Super fijn Mirjamalvaro dat ze nu goed hengstig is geworden en geïnsemineerd is, toch goede keus geweest die regumate! Hoelang nog tot de scan?

Jee wat ontzettend balen Dais... wat naar dat ze er wel twee had maar niet goed was. Begrijpelijk dat je er klaar mee bent :(

Geen idee Setteli, nog niet meegemaakt

Wat een ontzettend aansprekende zwarte pony Dustin, ik hou sowieso heel erg van zwart <3

Fijn kloppend hartje Mer, Ladonna, Angelpam, Piarens en Tiwi/(vulina) *\o/*

Wat fijn Charmfaith!!! Nu duimen

Fi ziet er super uit Cynthia :))

Spannend Smeetje, wanneer hebben jullie de scan voor kloppend hartje?

Jammer stal HD....

Spannend Wisanda!!

Mooi buikje muronia hihi

Hier geen opfok meer na vorig jaar's drama... maar dat is meer een angst dingetje geworden. En ga verhuizen dus ze kunnen lekker aan huis blijven

Ik laat scannen op 16 dagen, 30 dagen en dan vaak nog rond de 90 dagen, nu misschien iets later na het verhuizen om te kijken of alles nog wel goed zit. En daarna heeeel lang wachten :roll:

Dit jaar hier ook een dikke vette rekening met alles bij elkaar opgeteld wat er gedaan moest worden maar wel met resultaat!

Ik hou ook 340 dagen aan. Lotus is nu 75 dagen en Quenza 55 dagen. Bijna eekhoorn & hamster dus. Zo benieuwd wat er uit komt. Lotus heeft nu een merrieveulen die ook aan huis blijft dus als alles goed mag gaan volgend jaar leuke gemengde kudde met twee merries, jaarling merrie en 2 veulies. :+

Voor wie is het nog spannend nu, is nog aan het proberen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:13

Hier ook zaterdag de rekening gehad, moet nog 1 x scannen bij komen maar we waren er (helaas) met mijn oude jack en had gevraagd of hij me al een ide kon geven.
Ze kan der maar beter een heel knap veulen uit duwen. _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:34

Zo staat het er nu voor. Dus nog 9 dagen in spanning afwachten of de laatste dame ook drachtig is.
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:35

Wij gaan vanavond weer scannen met de shire. 17 dagen...
Ik ben er bang voor :n zeker nu weer met die rot hitte... Geen idee of ik daarna nog een ronde probeer.

Zowel, dan sowieso de andere hengst. Zien of dat verschil maakt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:50

Ik ga voor je duimen CP.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:51

Ik hoop ook dat je goed nieuws krijgt cp.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:03

Duimen maar weer cp

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:05

Duim voor je CP!

Hier was het grootste verschil 364 dagen en 318..(voor een mini) nou met die 318 was ik zo bang, maar gelukkig allemaal goed gekomen.

Van Yessie de schimmel zag ik dat ze deze dracht over had gedragen dus hou ik daar vast rekening mee. De rest heb ik geen idee van

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:28

Duimen cp!!

Iemand hier ervaring met veulens en navelbreuk en daarvan de eventuele kosten?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:15

Zo, had al een tijdje niets meer geplaatst, was het hele fokkerij gebeuren even goed zat! Moest opeens 20 pagina’s bijlezen hier, weet nog niet of ik dat ook daadwerkelijk ga doen :Y)

Naja, de ene merrie Idaza is nu 76 dagen drachtig en is uitgerekend op 13 april.

Lana werd sowieso al een beetje laat na haar lange dracht dit haar van 387 dagen, dus met de DA overlegd en besloten toch nog een poging te wagen dit jaar. Veulenhengstigheid hebben we op zijn advies overgeslagen en daarna hengstig gespoten. De dag dat we zouden insemineren was het sperma er niet... :( Had de DA alleen een smsje gestuurd dat we graag voor die dag wilden bestellen, maar naar het verkeerde telefoonnummer :x Naja, niets meer aan te doen, dus op zijn kosten gingen we het dan nog een keer proberen. Duurde alleen wel weer 2 weken voordat we weer hengstig konden spuiten... dus op 5 Augustus is ze eindelijk geïnsemineerd **\O/**

Nu 6 dagen dus als ze drachtig is komt het pas in Juli := Of September als ze er weer 2 maanden aan plakt :=
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:05

Bleghh Sterre kan erg slecht tegen deze hitte, stond net zelfs met bloedneus. Hopelijk blijft de kleine er wel in.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:41

Ik blijf alles meelezen, maar reageren heb ik momenteel niet altijd de ruimte voor. Was naar de kliniek met paardje voor ademhalingsklachten en om meteen rechtsachter te late checken. Eindstand niks mis met luchtweg maar rechtsachter helaas in veel slechtere staat dan gedacht. Allemaal schade aan verschillende pezen. Prognose met operatie 60% kans dat ze op niveau zal lopen waar ze nu op loopt. Helaas vond ik operatie teveel risico met het veulen. Dus gekozen lokaal te laten behandelen met bloedplaatjes en te revalideren. En gezien het oud trauma is, is het niet accuut en maken die extra maanden niet uit. Wel bagger dat ik daar dus al die tijd mee doorgereden heb. Ze heeft het wss opgelopen al voordat ik haar kocht en ze was verder doodbraaf. Arm beestje. Maargoed ik lees dus alles bij maar reageer even niet overal op.

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:26

Mijn rekening was voor 3 veulens terwijl er als alles goed gaat 1 mag komen. En toch ben ik eigenlijk niet helemaal tevreden over hoe het met Wainonia is gelopen. Ik heb vanaf het begin van het seizoen aangegeven dat ik een Swab wou omdat ik het gevoel heb dat er een gekke bacterie in haar baarmoeder zit. Ronde 1 vonden ze een afwijking op een eierstok maar er zat zo'n mooi ei en geen vocht dus Swab was niet nodig en eerst maar insemineren. Niet drachtig en ze kwam na 12 dagen al terug voor volgende hengstigheid. Ik zag er toen ook vuil uit komen achter. Terug naar de kliniek, wederom vonden ze Swab niet nodig en was de eerste keer gewoon pech. Ze was weer mooi hengstig en de afwijking aan de eierstok was niks want op die kant zat juist een mooi ei. Geinsemineerd en afwachten weer. De dag voor de scan zag ik weer vuil aan haar achterkant. Weer naar de kliniek, niet drachtig maar ook niet hengstig. Op aandringen van de hengst houder naar het dekstation bij hem in de buurt gebracht. Aangegeven dat ik het niet vertrouw en graag een Swab wil. Eerst wachten op hengstigheid. Die kwam niet, dus hengstig gespoten. Hielp niet dus een week later nog eens hengstig gespoten. 2 dagen later werd ze hengstig. Er is weer geen Swab genomen, want dat zou te veel tijd kosten en ronde verloren zijn. Vers geinsemineerd en spuitje gehad tegen vocht. Ook kreeg ik medegedeeld dat ze cysten had, waar de kliniek nooit iets van heeft gezegd. Na 18 dagen niet drachtig en opeens veel vocht. Paard naar huis gehaald en einde dek-pogingen. Al met al weet ik nog steeds niet hoe het zit met de bacteriën en heb ik het gevoel dat als er nou meteen naar me was geluisterd aan het begin van het seizoen, dat het heel anders had kunnen lopen. Dit voelt als 2 weggegooide jaren zo en ik ben een vermogen lichter terwijl ik geen antwoorden heb. Merrie is trouwens nog niet weer hengstig geweest sinds ze terug is, zo'n 2 maanden denk ik? Maar dat wijt ik dan ook aan die bacterie. Ik heb getwijfeld om alsnog weer alles uit de kast te gaan trekken om erachter te komen, maar ik ben er ook wel klaar mee nu.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:46

Oh das mooi lijstje mirjam

Muronia ze glimt heel mooi
Ik spot buikje

Ik zou voor nu het laten en volgend jaar misschien nog eens proberen.

Mijne wordt ook best dik. Tot hoelang rijden jullie door?

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:58

Muronia, ik snap dat je er voor dit jaar klaar mee bent, maar je kan wel dit verhaal met je veearts bespreken en zeggen dat het je niet lekker zit en dat er niet naar je is geluisterd.
Wellicht kan je met je veearts iets afspreken over volgend jaar (eventueel met wat korting ofzo). Niet geschoten is altijd mis.

Evelyne, wat is ze toch mooi he <3 Hoeveel dagen is ze nu?

Ik rij door tot het laatste moment. Kijk daarbij wel goed naar wat Fi nog leuk vindt en wat lukt. Dit jaar ook tot een week van te voren door gereden (recreatief).

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:36

Riv_Q dank voor de compilatie. Ik lees vooral mee.
Mirjamalvaro, spannend nog, ook met zo'n bloedneus. Hoeft met vruchtje natuurlijk niets te doen, maar die hitte vind ik ook maar niets (ondanks dat hier wel altijd schaduw te vinden is).
Janinevv geen ervaring met navelbreuk (behalve van Dr.Pol op tv :+ ).
Libera, goed om weer van je te lezen! Wat een gedoe, na het veulen een da met verkeerd telefoonnummer...spannend nu weer of het gelukt is.
Floripori17, balen van het been! Hopelijk hersteld/verbeterd het met de behandelingen!
Muronia, kan me je frustratie wel voorstellen. Je zou toch denken, hadden ze gewoon een keer een swab genomen, misschien dan te laat voor die poging (maar je kan toch nog tot een dag of 3 na insemineren de baarmoeder behandelen?), dan alleen al voor jouw gemoedsrust/omdat jij als eigenaar er om vraagt. Zou het gesprek met de da er nog wel over aangaan.
En Fotsy over doorrijden. De mijne vandaag op 37 dagen gescand (en mini-veulen formaat olijf gezien)! Ik doe weinig met dit warme weer en heb tijdens alle pogingen (en dagen kliniek en hh) heel weinig gedaan, maar ga haar na de hitte wel weer oppakken en zo lang als mogelijk/goed gaat blijven rijden en ook daarna in beweging houden (longeren/wandelen).

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:01

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:20

Dit was niet de pagina die ik zocht, maar dit is ook wel echt een hele mooie!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:57

_Lente schreef:
Ik zocht de bron van het plaatje van de olijf, hamster... en kwam die tegen in een document met verschillende scans erbij. Was dit het overzicht dat pagina's geleden een keer werd gezocht?
http://www.doublelacres.com/FOAL_DEVELO ... pment.html

Dat is een gave, ook met de ontwikkeling real life wanneer je doorscrollt naar beneden.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:25

En nu nog 2 vragen:
- veulenverzekering afsluiten, of niet? Wat doen jullie?

- en, erg op de zaken vooruitlopend, maar toch: veulen inschrijven bij kwpn (want kwpn-hengst) of nrps (want merrie is buitenlands kruising en ik ga toch niet naar keuringen)?

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:01

Vandaag hebben bij April weer laten scannen (33 dagen) en ja het vruchtje zit er nog *\o/* goed gegroeid en een mooi kloppend hartje

Op naar een kleine Hero ACB X April <3

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:48

Afbeelding
Nog even een foto van het vruchtje