[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:24

Ldenboer, welkom ! Knappe fries hoor !

Droversrun: Ook welkom ! Die hengst is ook erg gaaf! :wave:

Knolselder en de pony's welkom ! Leuk die kleintjes met al die bijzondere kleurtjes! Ben altijd benieuwd wat eruit tevoorschijn komt ! Bij mij is het dit jaar niet zo spannend kwa kleur :')

Monatoetje, pff daar ook weer achteraan gaan.. echt irritant zijn dat soort dingen !

Kan me niet herinneren dat er vorig jaar mensen met friezen in het topic zaten dus leuk dit jaar friesjes !

Hier moet ik mijn merrie weer wat beter op gewicht krijgen, ze is toch flink ingevallen van het bij de hengst lopen ! Binnenkort anders wegbrengen zodat ze weer op een volle wei kan staan. Ze staat nu wel heel de dag op de wei, maar het gras is een eind op. Uiteraard voer ik veel hooi bij zodat ze heel de dag door kan eten en daar knapt ze wel goed van op. Punt is alleen, als ik haar wegbreng kan ik haar geen merriebrok mee bijvoeren en heb het idee dat dat nu toch wel heel goed werkt om haar terug op gewicht te krijgen! Wat is wijsheid ?

Hier een foto; kan je toch zien dat ze wat dunnig is/mager bespierd ! Terwijl ze dat absoluut niet was toen ik haar 3 maanden geleden wegbracht ! Toen was ze keuring op gewicht en lekker bespierd !

Afbeelding

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:28

Ze hadden gewoon moeten zeggen dat hij ziek was geweest .... nu voelde ik me gewoon een soort van opgelicht. Als de man van de KI het niet gezien had, had ik het niet eens geweten van het sperma :(

En wat doen ze nu, ze verschuilen zich achter het feit dat niet iedere hengst een match is met iedere merrie en ik moet blij zijn dat ze de gust-kosten van Spielberg niet in rekening hebben gebracht :(

Als ze dit niet netjes oplossen, dan is dit meteen de laatste x dat ik bij hun dek :o

Waar ik nu ergens wel benieuwd naar ben: zijn er meer mensen die met Spielberg gedekt hebben in de periode juni/juli en dit probleem hebben gehad?

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:50

Dat is echt een naar verhaal over spielberg zeg! Bah! Hoop dat je het netjes afgehandeld kan krijgen!

Ik ben even op zoek gegaan naar cameras, en kwam deze tegen:
Afbeelding

Hier moet een simkaart in voor het netwerk, maar kan ik dan gewoon een sim only abonnement afsluiten bij KPN ofzo en die sim gebruiken?
Want dan lijkt dat me wel erg aantrekkelijk!

En dan natuurlijk wel het belangrijkste... Gebruikt zo'n camera 24/7 mbs of alleen als je streamt?

Cardy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:13

@ Kimsel94: je kan een simonly nemen welke maandelijks opzegbaar is. Zo vond ik bij T-mobile 10 GB data voor € 14 per maand en onbeperkt € 20 per maand.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:21

Ja ik zit zelf al bij KPN dus krijg standaard 5 euro korting op abonnementen en dan kan ik ook mbs delen. Ik heb 20gb op mijn telefoonabonnement maar ik kom nieteens aan de 10 per maand.. Daarom leek het bij KPN dus voordeliger voor mij, zolang die camera geen 500mb per dag gebruikt ofzo... :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:53

@Femskie, dankjewel. Ben er zelf eerlijk gezegd ook wel een beetje trots op :o Maar het is gewoon zo'n fijn paard om mee te werken en onwijs slim ook. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ze nu verplicht rustiger aan moet doen, we gaan zo hard. Wat leuk dat je vriendin ook een veulen verwacht van Elias. Ik ben ontzettend benieuwd naar zijn nakomelingen.

Camera's blijft een dingetje. Wij hebben ze laatst ook laten installeren omdat ik er om bleef zeuren :+ Was er alleen duidelijk zelf niet bij toen ze geinstalleerd werden. Je hebt met de 2 camera's zicht op alle boxen, behalve die van mijn merrie :') Blijven ze bij jullie ook gewoon 'thuis' om te bevallen?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:31

Goh zo spannend zijn de kleurtjes hier ook niet dit jaar hoor, buiten bij 1 merrie. De rest gewoon vos, zwart of bruin :') (ik wil dolgraag wat bruins)

Wat naar met dat Spielberg gedoe... had je het zaad laten testen dan? Dan kunnen ze er toch niet omheen?

Ik heb ook een pan--lift-zoom camera en dat is heeeeerlijk. Overdag richt ik hem op de paddock en snachts op de stal.
Maar met 4g heb ik geen ervaring.

Mijn merries komen 'aan huis' bij mijn moeder. Die werkt thuis, dus handig. En ik woon een km verder, ben er dus snel. Dat in combi met alarm en melkstrips en heel veel checken heb ik vorig jaar niets gemist, en 2 bevallingen van ruim oopvoorhand kunnen volgen (voor het eerst ook die rode vulva gezien en inderdaad: 20min later was het veulen er).
Ik kan er ook overnachten als ik wil.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:43

De man van de KI heeft het zaad onder de microscoop gehad en telde geen levende/bewegende cellen. Ik heb dit met eigen ogen ook gezien, maar dit staat natuurlijk niet op papier. Wel is er meteen contact geweest met het dekstation en de volgende dag werd er nieuw vers sperma opgestuurd. Toen werd ook verteld dat de hengst ziek was geweest. Het nieuwe sperma was niet van hele goede kwaliteit. Je telde onder de microscoop slecht enkele traag bewegende cellen. Probleem is wel dat alles telefonisch is gegaan .... maar ik hoop altijd dat mensen niet zo zijn, misschien achteraf naïef ;(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:17

hier in de kliniek leggen ze standaard altijd het zaad onder de microscoop na inseminatie, en dan bekijken ze de beweeglijkheid en kwaliteit dus ik zou dit op papier laten zetten door mijn da dat het zaad dood was en je niet hoeft te betalen dan. Wat erg dat mensen nooit te betrouwen zijn.

veel friezen dit jaar, is lang geleden denk ik

kimsel ken er niks van maar kan je het verbruik niet vragen aan de verkoper of aan je provider? weet je meteen hoe groot je abo moet zijn.

hier bevallen ze thuis, man werkt zelfstandig, ik maar parttime en kan altijd thuisblijven als ze moesten beginnen voor ik wil vertrekken :')

is halla ook nog aan het zogen? want dan heb ik hier net hetzelfde probleem, big momma begint eindelijk wat vet kwijt te raken maar helaas ook rugspieren, dus merriebrok maar na het spenen zal dit vlug opgelost zijn.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:26

Hier komt ze ook onder de camera. Ik sta op een grote haflingerfokkerij waar elk jaar wel 2 veulens worden geboren dus ik laat haar lekker thuis staan. Ze staat vanaf 1 oktober ook al in de stal waarin ze gaat bevallen. Melkstrips zit ik wel aan te denken om het misschien nog beter in de gaten te kunnen houden. Verder heeft de staleigenaar nog een extra camera naast bed staan en een camera waarop 3 telefoons mee kunnen kijken. Ik kan dus meekijken en nog 2 anderen mocht het nodig zijn. Is via een app op je mobiel: Doby heet ie. Kan ook worden opgenomen en later terugkijken en je kunt geluid horen. Mocht ze echt tekenen vertonen blijf ik gewoon op stal en anders woon ik op 5 min afstand.

Hier zitten we op de 130 dagen :)

Afbeelding

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:46

Hier ook camera en melkstrips. Verder is er ook bijna altijd iemand thuis, mijn vriend heeft gewone daguren en ik werk in een bioscoop, dus vooral savonds.

Vorig jaar hadden we idd geen friesjes he? Ik vind het ook steeds leuk als er zoveel rassen vertegenwoordigd zijn :)

Hoe staat het eigenlijk met de enquête van vorig jaar? :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:44

Ivm Halla misschien inderdaad goede vraag of ze nog zoogt. Heb er ook eentje aan de schrale kant, maar die is ook aan het zogen.

Mijn camera kan ook oonemen. Heel leuk om achteraf weer te bekijken :D

Zijn er hier ook al aanwezig met mini shetlanders? Dat is naast de minipaarden een andere grote liefde :)

Dood sperma... jammer dat alles mondeling is gebeurd... Hopelijk zijn ze van hun woord!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:48

Aaaaaaah ik smelt opnieuw <3
Komen net nieuwe fotos online van de hengst waarvan ons veulentje verwacht wordt :D

In Style (Eye Catcher x Lorentin I) uit 2013
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:32

Khaleesi is een mini shet :D
Maar wel door een amha gedekt :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:43

Moratoetje..... Hopelijk komt het toch nog goed. Hier kreeg ik eerst ook een rekening die niet volgens afspraak was, 3 dagen later lag de juiste op de mat na een mailtje.

Kimsel......Zag hem toevallig net voorbij komen, hij ontwikkel zich goed!

Leonie....Schiet bij jullie ook al op.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:46

Ik ga nog uit van een goede afloop, al was hun eerste reactie niet degene waar ik op gehoopt had. Maar ik ben hardnekkig en geef niet zo maar toe :o

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:38

Goed zo Moratoetje !

Kimsel: DAT is een kwijlhengst !

Ben zeer benieuwd wat voor kleur er bij mij vewacht wordt.
De oudere merrie is niet zo spannend

Vos, Schimmel of Palomino of net zo'n spikkel sls onze Vanety

Maar wat voor kleurtje Vanety eruit gaat gooien ben ik zeer benieuwd naar. :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:42

pff moratoetje wat een gedoe, hoop dat het nog goed komt

kimsel wat een knappe hengst :j

tinne wat voor enquete ?

leoniee, daar begint een buikje te komen, wat ziet ze er nog gaaf uit, mijn mini's zijn echt al bolletjes wol met dikke ronde buikjes

mooi die friezen, ik vind ze prachtig, maar voor mij veel te groot haha

ik heb even uitgerekend hoe ver mijn meisjes nu zijn, schiet toch best op vind ik

Camille

Afbeelding

Glowy

Afbeelding

qua kleuren hier ook niet echt veel bijzonders, Camille is homozygoot voor zwart, dus dat word bruin, zwart of valk, kan wel sabino zijn
glowy krijgt in elk geval een vosje, maar kan ook bont of sabino zijn :)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:25

droversrun schreef:
Bedankt allemaal :D Ben blij dat mijn merrie niet als enige zo vroeg uitgerekend is.
@Ldenboer62 leuk dat jij nog voor Take hebt gekozen, mag ik vragen waarom deze hengst? :)

Balen van je factuur Moratoetje, alsof je er nog niet genoeg teleurstellingen van hebt gehad, moet je ook nog hier achteraan....

Hij past heel mooi in de bloedlijn maar het allerbelangrijkste voor ons zijn zijn relaxte aanhankelijk nakomelingen. Mijn merrie is wat sensibel dus we willen wat rust toevoegen. Bovenal vind ik take geweldig en heeel braaf.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:49

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:13

Hier wordt ik vrolijk van :D (tenminste, van de onderste 3 _O- )
Afbeelding

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:35

Wat een mooie mini's knoldelder!

Gaaf een dekking van Elias! Die hebben wij ook nog overwogen.

Ik wil ook graag een camera in stal. Nog even uitzoeken of we een kabel leggen of dat de WiFi vanuit huis zo ver reikt.

Prachtige hengst is het Kimsel!

Wat een naar staartje van Spielberg..

Maira zit over de helft en is al best wel rond

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:05

Onze eerste zit vandaag op 200 dagen!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:45

Wat schiet het al op voor een hoop! Al bijna op de helft, of er al voorbij! Wij zitten nu op 151 dagen en woensdag komt de dierenarts voor een gezondheidsverklaring zodat ik nog een vruchtverzekering af kan sluiten :) Heb toch liever het zekere voor het onzekere

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:49

Flirt is nu 157 dagen drachtig. Bijna op de helft. *\o/*