Wordt je wel hebberig van hoor al dat leuk kleine grut.
En dan Is het nog zo lang wachten

Vandaag 111 dagen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Quir schreef:Hier ook 27!
Maar heb wel 't idee dat steeds meer jongeren mensen (beginnen met) fokken, paar jaar geleden waren 't vooral nog ouderen mensen (60+), bij 't kwpn dan. Wel erg leuk vind ik, fokken is ook erg mooi en leuk. Vind ik dan hihi.
Zag iemand met een merrie voorbij komen die een keizersnee gehad heeft en weer terug drachtig is. Lijkt me toch zó spannend, veulentje fokken is sowieso altijd al spannend, maar na een keizersnee lijkt 't me nog veel spannender. Gelukkig dat het "gewoon" puur pech was, dat het niets erfelijk was of zo.
Heel veel succes, hopelijk gaat 't deze keer helemaal goed met een gezonde merrie en veulentje!
Ik lees trouwens elke dag braaf bij, maar (op iedereen) reageren lukt me niet zo goed. Dat trek ik helaas niet. Of dan vooral mn hersenen niet.
Iedereen met drachtige merries gefeliciteerd in ieder geval! Op stal komen er maar erg weinig merries terug, dus veel drachtig. Lees hier alleen toch wel veel merries die niet drachtig zijn...
Tot wanneer gaan jullie eigenlijk door? Wanneer is 't klaar?
Mijn merrie is tot nu toe elke keer terug gekomen, maar haar cyclus liep niet erg goed (ook erg kort telkens, met 12 dagen stond ze al weer zo hengstig dat ze geinsemineerd moest worden). Ze heeft een cyclus op regumate gestaan, de cyclus daarna was ze goed met "normale" aantal dagen. Nu is ze de 19e weer geinsemineerd en was nu mooi 't ei dag er na weg en lijkt 't allemaal goed te kloppen. Ze is verder helemaal goed en schoon, maar toch deze keer na 't insemineren gespoeld (wie weet helpt 't). 6 augustus zou ze dan 18 dagen zijn. We hebben nu goede hoop, ze is ook best anders in gedrag (nog knuffeliger dan afgelopen weken).
Echter, als ze nu weer terug komt. Wel of niet nog een poging doen? Laat veulen vind ik overigens niet erg, ze gaat nu ook weer even terug de sport in voor 't sport (en dus ook elite) predicaat. Dus niet drachtig is ook geen heel erg groot probleem... Dan beginnen we volgend jaar gewoon op tijd (niet te vroeg, want ze gaat volgend jaar mee naar Zweden en wil niet al in februari/maart een veulen, aangezien er dan gewoon nog sneeuw ligt).
Ik vind 't erg lastig. Al hoop ik natuurlijk dat ze nu drachtig is!
We waren met haar eind mei begonnen, haar veulen dit jaar is 19-5 geboren. Dus ook nog niet super laat. Kan 't zijn dat deze hengst geen goede combinatie is met haar? Nu ga ik dit jaar niet meer van hengst veranderen, maar toch.
juval schreef:hier ook een 40er.. dochter van 15 (en nog 3 jonger). qua gevoel de ene dag 70 en de andere dag 20...heel wisselend.
@Silly, hoe was de MacJonas? die stond/staat namelijk ook hoog op ons lijstje om eens te gebruiken.
Ik ben ook geen fokker, nog niet althans, maar wil het gewoon graag allemaal eens meemaken, wie weet krijg ik de smaak te pakken. Heb 3 merries staan en ruimte genoeg
Silly1972 schreef:Ik ben stik jaloers Diane haha, ben 44 nog nooit getrouwd geweest, komt er voorlopig ook niet (aangezien ik vrijgezel ben) van en moeders leeft niet meer dus helaas :p
KellyDV schreef:Quir schreef:Hier ook 27!
Maar heb wel 't idee dat steeds meer jongeren mensen (beginnen met) fokken, paar jaar geleden waren 't vooral nog ouderen mensen (60+), bij 't kwpn dan. Wel erg leuk vind ik, fokken is ook erg mooi en leuk. Vind ik dan hihi.
Zag iemand met een merrie voorbij komen die een keizersnee gehad heeft en weer terug drachtig is. Lijkt me toch zó spannend, veulentje fokken is sowieso altijd al spannend, maar na een keizersnee lijkt 't me nog veel spannender. Gelukkig dat het "gewoon" puur pech was, dat het niets erfelijk was of zo.
Heel veel succes, hopelijk gaat 't deze keer helemaal goed met een gezonde merrie en veulentje!
Ik lees trouwens elke dag braaf bij, maar (op iedereen) reageren lukt me niet zo goed. Dat trek ik helaas niet. Of dan vooral mn hersenen niet.
Iedereen met drachtige merries gefeliciteerd in ieder geval! Op stal komen er maar erg weinig merries terug, dus veel drachtig. Lees hier alleen toch wel veel merries die niet drachtig zijn...
Tot wanneer gaan jullie eigenlijk door? Wanneer is 't klaar?
Mijn merrie is tot nu toe elke keer terug gekomen, maar haar cyclus liep niet erg goed (ook erg kort telkens, met 12 dagen stond ze al weer zo hengstig dat ze geinsemineerd moest worden). Ze heeft een cyclus op regumate gestaan, de cyclus daarna was ze goed met "normale" aantal dagen. Nu is ze de 19e weer geinsemineerd en was nu mooi 't ei dag er na weg en lijkt 't allemaal goed te kloppen. Ze is verder helemaal goed en schoon, maar toch deze keer na 't insemineren gespoeld (wie weet helpt 't). 6 augustus zou ze dan 18 dagen zijn. We hebben nu goede hoop, ze is ook best anders in gedrag (nog knuffeliger dan afgelopen weken).
Echter, als ze nu weer terug komt. Wel of niet nog een poging doen? Laat veulen vind ik overigens niet erg, ze gaat nu ook weer even terug de sport in voor 't sport (en dus ook elite) predicaat. Dus niet drachtig is ook geen heel erg groot probleem... Dan beginnen we volgend jaar gewoon op tijd (niet te vroeg, want ze gaat volgend jaar mee naar Zweden en wil niet al in februari/maart een veulen, aangezien er dan gewoon nog sneeuw ligt).
Ik vind 't erg lastig. Al hoop ik natuurlijk dat ze nu drachtig is!
We waren met haar eind mei begonnen, haar veulen dit jaar is 19-5 geboren. Dus ook nog niet super laat. Kan 't zijn dat deze hengst geen goede combinatie is met haar? Nu ga ik dit jaar niet meer van hengst veranderen, maar toch.
Haha ja het is inderdaad nu nog spannender
Hoe vaak heb je nu geprobeerd met dezelfde hengst? Het is zeker mogelijk dat de combinatie gewoon niet wil.
mooney schreef:Quir ik denk dat erg persoonlijk is en ook aan de faciliteiten op stal ligt.
Voor mij is het dekseizoen al over, daarom was de keuze om de tweede scan over te slaan ook makkelijker. Wij hebben een zeer basic stal, voor de paarden heel fijn (veel weidegang, rust en kleine stabiele kudde) maar we hebben een wei, een paddock en een rijtje (4) buitenstallen. Ook zitten we op kleigrond. Een veulen in mei is dus prima maar richting juli zou ik te laat vinden, ik wil wel dat het veulen groot genoeg is om bij de groep te kunnen als ze op de paddock moeten wanneer het land te nat wordt. (Veulentje is ook van een B pony en andere zijn +1.48 dat speelt ook mee).
Zelf ben ik ook geen fokker, ik vind mijn pony gewoon erg fijn in het werk en wil graag met een nakomeling van haar weer verder dus is gewoon een eenmalige actie en als het niet lukt is het balen maar is het niet het einde van de wereld.
Vulina schreef:Quir, het ligt er aan of je een laat veulen kwijt kan. Wij hebben veel land, en daardoor maakt het bij ons weinig uit. Ik wil graag onze veulens de wei op hebben tot het afspenen. Daarna gaan ze regelrecht de opfok in met leeftijdgenootjes. Een juli veulen of zelfs augustus vind ik nog geen drama. Maarrr, het liefst heb ik ze in mei of juni. Het is toch allemaal net wat fijner, qua weer etc. Ik heb ze ook wel in februari/maart, dat vind ik ook niet handig (koude nachten, dus kunnen ze nog niet 24/7 de wei op)
Ik denk dat ik mezelf wel een fokker mag noemen
Diane_Basje schreef:Silly1972 schreef:Ik ben stik jaloers Diane haha, ben 44 nog nooit getrouwd geweest, komt er voorlopig ook niet (aangezien ik vrijgezel ben) van en moeders leeft niet meer dus helaas :p
Ochjee ik snap het. Was voor mij extra bijzonder. Mn moeder was in 2013 bijna overleden, was echt randje.. Eind 2013 mn schoonmoeder verloren en begin 2015 mn schoonvader. Mijn vader heeft 2 weken terug een herseninfarct gehad maar herstelt goed. Dus was heel dankbaar dit samen met mijn moeder te kunnen doen.
Leeftijd? Ik ben 34 en over precies een maand 35. Lichamelijk meestal 80 door Reuma en Artrose, maar mentaal een twintiger. En dat Penny. Dat herken ik ook. Zeker met mijn welshpony's hihi