[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 05:14

Nog niks Vulina?

Hmmm namen. Voor veulen 1 heb ik al een naam. Die schoot ineens te binnen. Voor veulen 2 nog zat tijd.
Namen met een L, Let ' s go crazy :D ja ik en namen verzinnen

ML niks meer van te zien idd. Ik heb het eigenlijk nooit eerder gezien. Weet je ook precies wat het was of hoe zoiets er komt?

Mooie uiers zien voorbijkomen. Tja uiers ook weer moeilijk. Soms dan kan het in een paar uur zo veranderen. Ik kijk gewoon naar het totaalplaatje.

En bah ik lig al een uur wakker, dat wordt weer lekker gesloopt erbij lopen morgen. Mn oma gaat de laatste dagen flink achteruit en verwachting is dat ze het weekend niet haalt. Dusja dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:17

Qua halsters hebben we drie totaal verschillende veulens gehad. Arie was super lief vanaf dag 1 kon zo halster om en ook al vrij makkelijk vast staan. Tara was een heks die sloeg en beet, die wilde ik persee een halster om doen om wat basis respect te leren, is wel worstelen geweest, maar zij was niet gek groot dus kon je zo om haar lijf pakken.
Mas nu was wat schuw en vluchterig, eind april willen we hem mee nemen naar show dus moet wel wat gewend zijn, dat is de enige die we steeds met halster hebben staan .

Geen baby vulina? qua namen is het een kwestie van smaak en stijl naar eigen behoefte.

Iemand vroeg een l ik zeg Love on the run :-)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:18

Gesloopte nacht gehad! Mijn merrie was heel onrustig, liggen, staan, schrapen dat is lang zo doorgegaan..uiteindelijk lag ze knock out languit te slapen..Birth alarm ging af dus klaarwakker..Lang naar het t scherm liggen staren en uiteindelijk zelf heel licht in slaap gevallen..
Nou op naar dag 346 kijken wat dat wil brengen..

Sterkte iedereen!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:02

Fotsy schreef:
Doe maar Rianne

Ja DL jij hebt ook altijd leuke namen

Er is iemand in het topic die altijd cijfers in de naam verwerkt, vind ik ook heel knap( weet alleen niet meer wie dat was)
Ik vind het leuk dat je wel ergens iets van een thema hebt, ben je al een heel eind verder want het gamma is zo uitgebreid.
Hier allemaal Disney namen, lady Flo, flo is de oldtimer uit cars, iedereen kent dan Elsa en haar zoon noemt Olaf? Lily komt van tiger Lily, een elfje.

Dat is Arianne! Die kan toffe namen bedenken! Wij moeten bij het nsps de K dit jaar. Nou, het is de eerste keer dat ik zelf een naam mag gaan bedenken, ik dacht wat leuk! Maar wat een drama :')
Heb er paar op een lijstje, maar ik zag alweer een paar namen van 'mijn lijst' }> voorbij komen bij geboren shets. Dan denk ik alweer 'laat maar' haha.. Wil wel beetje origineel!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:02

@Lisanne
in november zeiden ze dat ze al aardig opweg zou zijn omdat ze de botten enzo al kon voelen (moesten uit gaan van maart/april), maar we hebben niks gemerkt/gevonden.
wel had ik eigenlijk al vanaf het moment dat ze het zeiden van binnen het gevoel dat ze niet drachtig zou zijn(echt heel raar), maar ik ging uit van wat de DA zei en heb dat gevoel eerst genegeerd.
deze DA zei dat als ze het veulen verworpen zou hebben dit zeker 3 maanden geleden geweest moest zijn, die tijd stond ze nog op een stalling met kleinere weides dus dan zou je het veulen zeker wel gevonden moeten hebben.

maar de eigenaresse van de hengst ken ik gelukkig al langer en het was echt geen enkel probleem dat we gelijk kwamen. een beetje overdonderd omdat er eigenlijk eerst nog een veulen gepland stond, maar ze zei gelijk al als het vandaag(gister) niet lukt kom je toch gewoon morgen/overmorgen en desnoods zondag ook gezellig langs :D

verder word het nu nog een iet wat langere rit naar een veulentje toe, maar nu kan ik ook mee doen met de dagen tellen ipv gokken :P (always look on the bright side of life {:} )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:03

Mijnlieverd; mooie foto's en wat een kereltje is het al! Dat voorplukje maakt hem wel extra schattig.

Rianne; bij ons niets kleiners dan de kat qua dieren. Grote honden hebben wij, maar ik vind het zo fijn om buiten te komen en bestormd te worden door 2 enthousiaste bulldozers. Of je nu lelijk, dik of juist knap bent, die hond zal je leuk vinden om wie je bent. Fijn hoor.

Ik zie toch wel hele leuke namen voorbij komen die door sommigen bedacht worden. Hengsten naam heb ik al maar merrie??? Moet met een C zijn en moeder heet Candy en vader Hywel. En dubbele namen zijn bij voorkeur erg leuk! Heb al wel 40 namen op het lijstje staan met songteksten, spreuken. Op mijn verjaardag (14 april) zal het Celebrate... of Celebration worden haha. Maar goed... tot nu toe nog niet echt het wauw gevoel.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:05

ow en voordat ik het vergeet, nog gefeliciteerd met alle veulentjes.
ik blijf het hier nog wel gezellig volgen, allen wat minder posten(al deed ik dat al niet heel veel O:) )

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:09

woogy Dutch is niet schuw of braaf of gaat bokken heb meer het idee dat hij me uitdaagt. als ik al kom waarschijnlijk komt het Door zijn moeder staat hij al met zijn kromme oren bij de stal deur hij ken net zo beetje lopen geuren de stal in .. maar als ik er voor sta gaat gij ze hele stal bokkent en stijgend Door
. ieder geval die mislukte pogingen.

De show ik wil met Dutch ook show lopen ..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:11

Ennasil, zonde dat je merrie toch niet drachtig blijkt te zijn -O-
Kom je nu snel meekletsen in het DBT2017? :)

ML, hij is er af! Wat is hij toch vreselijk knap hè? <3

Vulina, hoe was je nacht?

Aniek, mooie tietjes al hoor :j

Hier op dag 295, nog 5 dagen tot dag 300 *\o/*
Vanmiddag weer naar de paarden na 4 dagen, dus het eerste wat ik doe is onder die buik hangen ;)
Het veulen mag over een dag of 25 al komen. Dat is een heel gek idee, zeker omdat ik bij Dais uitga van +350 dagen :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:16

ML, hij was al knap, maar nu stiekem nóg knapper <3

Rianne, gefeliciteerd met je nieuwe hondje.

Ennasil, vaag verhaal maar goed dat je het positief bekijkt :j

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:19

@Cynthia82
ow die was ik nog niet tegen gekomen, ik zoek hem gelijk op :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:50

Cynthia82 schreef:
Vulina, hoe was je nacht?

Lang :') En veulenloos.. Had écht gedacht vandaag een veulen te hebben!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:50

Hahaha 'lang' :')
Het kan nog vandaag :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:46

Geen veulens? Jammer.

Hier was Elsa's uier zoals voorspeld mega deze morgen bij de check, benieuwd voor vanavond dan, ze gaat ineens hard. Krijg al kriebels :P

Ml <3

Ennasil ook ooit eens gehad en op een weide van meer dan 1 hectare die ik niet alle dagen afzoek, had ik rond zes maand ook niks gevonden, wel wat bloed aan haar kling maar da zei dat dit een ader kon zijn ook.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:52

AniekR zover ik weet mogen we maar 1 naam. (Soms ook wel fijn, maar lijkt me soms wel leuk een langere naam te hebben en daar een roepnaam van) moet het eigenlijk eens navragen hoe dat zit..

Mijnlieverd wat een mooie foto's van een knap veulen!! :o

Vulina wat balen, ze heeft je voor de gek gehouden.. is ze nu wel weer rustig of nog onrustig?

Ennasil wat zonde van het veulen.. maar wel fijn dat je gelijk nog bij de hengst terecht kon!

Rianne wat een schatje <3 veel plezier met je nieuwe hondje!

Wat betreft het halster, ik doe het halster in de eerste 24 uur al eens een keer om, af en weer om. Zodat ze het een keer meegemaakt hebben. De dagen daarna doe ik hem altijd heel rustig eens om en weer af. Mijn eerste veulen heeft nooit moeite gehad met het halster :) (best apart om te zeggen mijn eerste veulen, inmiddels is ze bijna 2 en net zo groot als haar moeder :') )

Kletsen jullie het weekend niet teveel? :+ Ik ga een weekendje weg en heb daar amper wifi dus zal pas dinsdag weer meelezen/reageren, mijn gevoel zegt dat ik dan heel veel bij te lezen heb :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:20

Ze is opzich wel rustig, maar dat was ze andere keren ook. Ze heeft alleen echt melk aan de spenen hangen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:34

Jammer Vulina, maar kan nooit lang meer duren.

BianCatjee, veel plezier!

pol1, hopelijk niet teveel van die gebroken nachten meer.

Ik blijf het leuk vinden om te zien hoe de uiers kunnen verschillen, de ene is al vroeger in de dracht veel verder dan de ander die al verder is.

Tegen de verwachtingen in vannacht toch een rustige nacht gehad, met maar 1x alarm.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:37

Vulina dan kan het nooit meer lang duren :)

Kiki1976 dankjewel!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:41

mijnlieverd wat een prachtige merrie is de moeder ook zeg :~ ze lijkt wt op een quarter die ik ooit wilde

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:41

Vulina spannend hoor! Dan komt het vast snel toch!

Kiki goed dat je een rustige nacht gehad hebt,nog wat slaap tanken.

Biancatje idem. Ik ben wel niet weg maar bijlezen en reageren zal niet voor dinsdag zijn. Wel effe spieken als er veulens geboren zijn natuurlijk!

Evelyne ha Elsa gaat het al spannend maken? Ze wil weer een kleintje aan haar tiet. :j

Cynthia zo ineens al op 295 dagen! Dat vlot! Loopt ze ongeveer gelijk met Vera en Clio,leuk!! *\o/*

Ennasil92 jammer hoor dat ze toch leeg bleek te zijn. :(:)

ML ooh het is leeg ineens op zijn hoofdje zonder wrat! *\o/* *\o/*

Pol :(:)

Cemlys oh neen dat is al helemaal erg,sterkte :(:) :(:)

Rianne jeetje wat een bijleespost!! Wat is Anouk ineens DIK geworden! _/-\o_
En gefeliciteerd met je hondje.

AniekR die gunnen jou nog wat rust vooraleer ze beiden los gaan met hun veulentjes. 8-)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:44

Pretty haha ik heb heel soms tussendoor even wifi dus kan wel even spieken of er veulens geboren zijn maar het echte reageren gebeurd pas dinsdag of woensdag (zal wel woensdag worden, dan ben ik vrij :+ )

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:58

Dag 323 :D

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:03

Hooo Linda ze heeft besloten voort te doen! _/-\o_

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:10

Maar in verhouding met vorig jaar moet de voorkant nóg gevulder en dan kan ze het nog rustig een tijdje binnen houden :') dus ik mag me nog niet verheugen (al hoop ik natuurlijk stiekem wel dat ze een paasbaby voor me in petto heeft :o )

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:17

Even een vraagje,
Gister had de merrie een echte vochtbult tussen haar voorbenen,
dit trekt gewoon weg na de bevalling? -O-