Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fotsy schreef:wat ik me afvraag als jullie keuze hebben tussen twee stamboeken, heeft het veulen dan een half stamboekpapier of zie ik dit verkeerd?
Fotsy schreef:wat ik me afvraag als jullie keuze hebben tussen twee stamboeken, heeft het veulen dan een half stamboekpapier of zie ik dit verkeerd?
astridklomp schreef:Heb een tijdje niet in dit topic gekeken, moest heel wat bij lezen.![]()
Wat een beweging zeg in de buik van je pony Marijer! Toevallig heeft een vriendin van mij drie drachtige merries en bij 1 merrie ook extreem veel beweging en de merrie had er echt last van. Ze heeft toen de dierenarts gebeld en deze zei dat het erge bewegen van het veulen kan komen door mineralen tekort. Ze hebben bloed afgenomen en de merrie had inderdaad een groot mineralen tekort. Ze geeft nu mineralen erbij en het veulen is weer rustig. Het extreme bewegen is ook niet zonder gevaar volgens de dierenarts, de navelstreng kan dan namelijk afbreken. Ze heeft bij haar andere merries ook bloed laten prikken en 1 merrie zat goed met de mineralen en d'r andere had ook wat mineralen tekort.
Ik denk dat het bij mijn merrie en hengstje wordt, maar ik hoop op een merrie. Het veulen gaat niet in de opfok maar blijft thuis.
Cemlys schreef:Hier weer eens foto s, de witte zit rond de 180dagen, de grijze rond de 200. Grijze is het eerste veulentje.
[ [url=m/WO56cD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EEReET.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uBlsPI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tHQaSS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YrOETB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaarlingen worden pas aan het eind van het weideseizoen mooi vind ik.
keresa schreef:Jive heeft het koppie van pappa