[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:16

wat ik me afvraag als jullie keuze hebben tussen twee stamboeken, heeft het veulen dan een half stamboekpapier of zie ik dit verkeerd?

Vitaquilla

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:45

Hier word t veulen ook vernoemd, merrie naar de merrie, hengst naar de hengst. Mijn namen had ik al voor ze drachtig was.. alleen zit ik een beetje met de afkorting van mijn stal naam die ik erachter wil hebben, Incredible Stables af gekort IS... :o

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:58

Ik moet zelf een R, een D en een J hebben. Daar kom ik wel uit, zat op het lijstje, maar als ik iets met een K zou moeten verzinnen werd het iets van 'Kinky' ofzo

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:58

@Neonlight; Rock 'n Roll?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:00

Fotsy schreef:
wat ik me afvraag als jullie keuze hebben tussen twee stamboeken, heeft het veulen dan een half stamboekpapier of zie ik dit verkeerd?

Nee gewoon vol papier. Ik kan inschrijven bij nwpcs, wpcv en geloof ook weser
Ems. Ik ga gewoon weer voor wpcv, die zijn nu ook officieel Door het moederstamboek erkend wat betekent dat ze ook wpcv geregistreerd zijn, wat handig is ivm export en Engelse deklicenties

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:07

Fotsy schreef:

mijn merrie is KWPN stamboekmerrie en de hengst een Groninger. Bij het KWPN zou het veulen een register B papier krijgen volgens mij, maar ik laat hem inschrijven bij het Groninger stamboek. Daar wordt hij fokboek, wat inhoudt dat hij vol papier krijgt. De merrie wil ik waarschijnlijk ook bij het Groninger stamboek laten inschrijven, dan zou ze 2 stamboekpapieren krijgen. Zij kan in het sportboek bij het Groninger stamboek.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:14

Mijn merrie staat ook in 2 stamboek ingeschreven, in duitsland bij het holsteiner stamboek en bij het kwpn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 06:21

Mijn merrie is BWP, de hengst KWPN en ik vind KWPN interessanter voor het papier dus ik schrijf het veulen daar in. BWP is erkend dus gewoon een vol papier.
Wel een rottige letter, de k, de merrienaam heb ik, met de hengstennamen ben ik heel blij dat ze meedenken in het topic van het veulen!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 06:23

Ik vond de K juist heel makkelijk.. de I was een drama, had ik nog niet eens een naam toen hij geboren werd :oo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 06:28

De I lijkt me dan weer makkelijker, daar kun je eventueel nog voorstukjes gebruiken zoals bijvoorbeeld iets als In Time (even zonder nadenken hè) .
Bij de K klinkt het snel grof of het is heel afgezaagd.

(Jij bent er ook al vroeg bij trouwens)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:17

Zo,ik zal weer goed moeten bijlezen na het weekend.

BalouK wat schattig die laatste foto.

Urielle mijn BWP heeft tijdens haar eerste dracht pas op 10 maand iets laten zien wat wees op babybuik. Zijn haast weddenschappen geweest op stal dat ze niet drachtig was,maar ze heeft hun allemaal een poepie laten ruiken :P

Inowa je bespeurt inderdaad een voorzichtig buikje.

DB wat leuk! Zo een pony zou ik wel willen voor mijn zoontje. <3 Alleen dan nog iets meer doorgetraind natuurlijk. Geweldig veulen ook. Hoe ziet die er nu uit?
Geweldig koppie had het vosje!

Fotsy geweldig om te zien hé?? Nou niet meer twijfelen hoor!
Wij kunnen wel samen waken eventueel. Nikita en jouw merrie zijn ongeveer even ver dacht ik. :)

Vita wat naar dat hij door slechte verzorging in de opfok overleden is. :(:) Was dit het veulen wat je ook hebt laten opereren aan zijn gebit?

Myrthe ze glanst lekker! En ik bespeur zeker een buikje al.

Murosh bij sommigen heb ik een voorgevoel ja maar ik durf dat niet echt uitspreken. :o Ik denk Lisa weer een merrieveulentje en ditmaal in de bruine tinten en Nikita ook maar dan in zwarte tint. Maar ik zit er niet altijd recht op hoor. :+

Opfokkudde van bokt? Daar zouden mijn arme kleintjes nogal moeten opboksen tegen jullie grote veulens :P

Namen verzinnen doe ik pas aan mee als ze geboren zijn. Meestal kan ik dan pas bepalen of een bepaalde naam bij hun past. Durft dus al eens een aantal daagjes duren :o
Alhoewel vorig jaar had ik niks te zeggen en mijn 6-jarige heeft 2 van de 3 namen gekozen en deze MOESTEN het worden. }>

BonnyCT hier geen chagrijnige drachtige merries. Nikita is net heel hevig in vergelijking met haar vorige dracht,waar ze te lui om te donderen was. Daarom dat ik dit maal een merrietje verwacht }>
Lisa is altijd even gemoedelijk,vriendelijk en lui. :+

Irishcob leuke foto!

Ymor wat ziet jouw merrie er geweldig uit! <3

Woei wat is Khaleesi al dik :wow:

Lovelyn wat een mooie merrie heb je,schattig die ligfoto.

Hoi Wijkhiujs oeps Wijkhuijs. (ja we zijn weer vertrokken :+ ). Ik zou ze zeker een maandje tevoren op stal zetten 's nachts ja.

Sultan15 wat een overheerlijk TE schattig veulentje op die foto! <3

Alles goed hier met de dikke dikkies. De 1 nog hevig als altijd,in haar voerbak kruipende :+ en de ander te lui om te helpen donderen. Lisa heeft echt al een dikke buik en Nikita is zo meer helemaal rond. Ik moet ze nog eens op de foto zetten maar met dit weer zijn ze altijd lekker vies tegen dat ze op stal komen 's avonds en ik begin er niet aan ze te poetsen. :P

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:28

@Pretty, ik heb ook alleen maar kleine veulentjes. En vwb de merrie en haar veulen; gister heeft er een klein meisje van stal op gereden, ging super!

En Jive, haha, die ziet er nu verschrikkelijk uit. Heeft de term naarling uitgevonden denk ik. Maar dat koppie blijft waanzinnig. Ik zoek zo een foto op

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:32

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:35

Afbeelding
Dit was hij in augustus

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:43

Ik vind hem nog steeds leuk hoor! Hij komt straks wel weer in verhouding,en inderdaad zijn koppie blijft schattig! Wat is hij licht geworden ook! Net als Donder,die leek ook bijna vos toen hij geboren was en nu zo goed als wit. Deze zomer worden ze dan weer mooi crèmig. <3
Mijn zoontje (6 jaar) kan nog niks behalve erop zitten en heeft best wat schrik ook,dus ik zoek voor hem straks een 100%(nouja 99,het blijven dieren ;) ) betrouwbare pony zo met een stokmaat van minimum 1m10.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:08

Dan zou je aan Jorja wel echt een goeie hebben. Zo geduldig met kinderen. Ze kunnen haar allemaal poetsen. Maargoed, is ook wel ver weg voor jou. Kijk maar, je bent altijd welkom om te komen kijken.
Ze gaan komend weekend haar eerste buitenrit o.h.z. maken. Voor de wagen gaat het goed.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:29

Ik hou haar in gedachte. :)
Sowiezo ga ik nu nog niks beslissen tot na de winter. Is voor mijn zoontje ook gewoon leuker om in het voorjaar/zomer dan meteen lekker aan zijn pony te kunnen wennen en erop te gaan rijden. En hij moet eerst nog maar eens bewijzen dat hij echt wel een pony verdient want ikzelf heb niks aan die maat pony,te klein om zelf er op te rijden en te groot voor mijn fokdoel.
Goed over nadenken dus. :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:41

Ja vind ik ook hoor.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:13

Heb een tijdje niet in dit topic gekeken, moest heel wat bij lezen. :o

Wat een beweging zeg in de buik van je pony Marijer! Toevallig heeft een vriendin van mij drie drachtige merries en bij 1 merrie ook extreem veel beweging en de merrie had er echt last van. Ze heeft toen de dierenarts gebeld en deze zei dat het erge bewegen van het veulen kan komen door mineralen tekort. Ze hebben bloed afgenomen en de merrie had inderdaad een groot mineralen tekort. Ze geeft nu mineralen erbij en het veulen is weer rustig. Het extreme bewegen is ook niet zonder gevaar volgens de dierenarts, de navelstreng kan dan namelijk afbreken. Ze heeft bij haar andere merries ook bloed laten prikken en 1 merrie zat goed met de mineralen en d'r andere had ook wat mineralen tekort.

Ik denk dat het bij mijn merrie en hengstje wordt, maar ik hoop op een merrie. Het veulen gaat niet in de opfok maar blijft thuis.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:14

Jive heeft het koppie van pappa

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:22

Ik lees vanavond even bij en zal dan uitgebreid reageren!

Zie sowieso weer leuke foto's voorbij komen en jullie hebben het over namen gehad.

Ik heb het gevoel dat het een merrie veulen wordt en heb de naam al een lange tijd in mijn hoofd geprent.

Merrienaam moet met een R beginnen.
Hengstennaam moet met een N beginnen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:51

Hier weer eens foto s, de witte zit rond de 180dagen, de grijze rond de 200. Grijze is het eerste veulentje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaarlingen worden pas aan het eind van het weideseizoen mooi vind ik.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:56

Adstridklomp zou dit kunnen van mineralen tekort? Mijn merrie krijgt mineralen en vitaminen kuur tussen haar eten nu en alles eet ze op behalve die korreltjes. _-:( Is nochtans super eter. Die merrie toch.
Diane basje jij hebt ook erg leuke pony's staan, mooie hoofdjes een voor een <3
Pretty na de winter is het aanbod natuurlijk groter maar duurder. Ik denk dat als je hem kan overtuigen hij er best veel plezier zal aan hebben, zijn eigen pony.
Lopen onze merries beetje gelijk oh wist ik niet, zo leuk.
De merrie's gaan hard nu, de ene al wat meer buik dan de andere, wij kunnen al beginnen uitkijken naar de eerste veulens *\%/*

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:00

astridklomp schreef:
Heb een tijdje niet in dit topic gekeken, moest heel wat bij lezen. :o

Wat een beweging zeg in de buik van je pony Marijer! Toevallig heeft een vriendin van mij drie drachtige merries en bij 1 merrie ook extreem veel beweging en de merrie had er echt last van. Ze heeft toen de dierenarts gebeld en deze zei dat het erge bewegen van het veulen kan komen door mineralen tekort. Ze hebben bloed afgenomen en de merrie had inderdaad een groot mineralen tekort. Ze geeft nu mineralen erbij en het veulen is weer rustig. Het extreme bewegen is ook niet zonder gevaar volgens de dierenarts, de navelstreng kan dan namelijk afbreken. Ze heeft bij haar andere merries ook bloed laten prikken en 1 merrie zat goed met de mineralen en d'r andere had ook wat mineralen tekort.

Ik denk dat het bij mijn merrie en hengstje wordt, maar ik hoop op een merrie. Het veulen gaat niet in de opfok maar blijft thuis.

O dat wist ik niet. Die van mij krijgen dagelijks metazoa naast hun ruwvoer en krachtvoer, hoop dat dat voldoende is. Maar bloed afnemen is lang geleden hier.

Cemlys schreef:
Hier weer eens foto s, de witte zit rond de 180dagen, de grijze rond de 200. Grijze is het eerste veulentje.

[ [url=m/WO56cD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EEReET.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uBlsPI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tHQaSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YrOETB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaarlingen worden pas aan het eind van het weideseizoen mooi vind ik.

Zien er goed uit!
Nou dat wordt nog een maand of 9 wachten op een knappe hengst hihi. Hij is ook echt een sukkel, merkt totaal nergens aan dat het een hengstje is.

keresa schreef:
Jive heeft het koppie van pappa

Ja? Dat is mooi! Ik ken Heart-Beat alleen van de foto's en daar lijkt hij er idd op, maar leuk dat jij hem in Jive terug ziet

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:11

Cemlys ik vind die koppies van de Welsh zooo leuk <3 Ik zou er dus best zo ééntje willen hebben in de wei voor de zoon hoor. Maar hebben die vaak niet te veel pit voor de echte beginnende ruitertjes? Wat is het gangbare karakter eigenlijk van "de" Welsh?

Fotsy wanneer is ze uitgeteld eigenlijk? Ik dacht ook in maart toch,niet?

Ja ik weet dat ze na de winter duurder zijn maar als je ze nu koopt moet je ze ook een winter voederen en uitmesten dus volgens mij maakt dat niet uit. En het is ook gewoon leuker als ze kunnen wennen in de kudde,in de weide. 's winters zou de nieuweling dan meteen mee op de paddock moeten met de andere,waar de oppervlakte minder is en ze dus vlugger kan opgejaagd worden eventueel. Ik laat ze liever rustig wennen en dan bijvoorbeeld eerst met één van de rustigste pony's op de wei alvorens hij/zij de weide opgaat met de rest van de kudde.