Dit wordt het 2de veulen van Znoes. Haar eerste veulen hoor ik nog regelmatig wat van via zijn eigenaresse. Via fb maar ook via bokt. Zij zit namelijk ook op bokt. Zo is ze ook aan de advertentie gekomen.
Van mijn vorige merrie (Marissa) heb ik van de 4 veulens nog contact met 2 eigenaars
Fabbie is inderdaad niet echt dik.. Maar dat word ze echt pas later.. Daarbij word ze ook sowieso niet echt dik. Dit is fab in 2012 drachtig van een grote kwpn hengst(3e veulen):
Kitzbi hahaha. Topic even bekeken. Kan me eigenlijk niet meer herineren of ik toen (2008-2009) een volg topic had. Zat toen ook wel in het DBT. Maar niet zo fanatiek. Maar die van mij was ook zo buikloos hahaha
ponyparadijs
Geplaatst: 03-12-13 22:09
Filmpje van 20 januari 2009. Bruine merrie is van mij. Was toen uitgerekend op 28 maart Andere merrie was toen uitgerekend op 24 maart Beide maiden merries toen.
Foto's van toen doen het niet meer. Dus moet even gaan zoeken op de computer
geshahquille
Geplaatst: 03-12-13 22:15
Wat een verschil bij een of de ander PP bij jouw paard zie je voor mijn idee echt niks net als bij DL. Onze merries zijn altijd heel erg zwanger maar misschien komt dat ook wel omdat arabieren kort gebouwd zijn.
Die andere merrie op het filmpje is een KWPN merrie die heeft toch wel heel veel buik. Nou moet ik wel zeggen dat er 1 groot verschil zat tussen beide merries. De mijne werd nog volop gereden.' De ander was daar nog niet eens ingereden
Bij Pony zie ik het ook nog niet enorm, maar die is van zichzelf ook giga zwaar gebouwd met een flinke pens Toen ik op de stoeterij werkte was elke merrie anders, sommigen met ene heel klein beetje een bolling en andere kwamen de staldeur haast niet meer door. En al die merries deden niet veel, dus daar lag het niet aan
zal eens een foto opzoeken van mijn ene A die ik nu verkocht heb,arm beest.
foto gemaakt op 4 april 2012,veulen is geboren op 20 april 2012
geshahquille
Geplaatst: 03-12-13 22:54
Misschien heeft de ene merrie ook wel wat meer vocht dan de anderen bij fok merries die niet gereden worden zie je ook meer buik uit eindelijk. Ik denk dat het voor de merrie zelf wel fijner is wat minder buik al lijken ze er bij ons nooit heel veel last van te hebben. Met sinterklaas 5 december is noor al weer zeven maanden zij wilden overegens SET ook zondag niet van het erf af toen ik met haar wilden gaan wandelen van de week weer even proberen als ze dan weer niet wil laat ik haar lekker thuis voortaan. Sil daar in tegen vind het echt heerlijk even wandelen voor haar is het ook goed omdat ze wat vocht in haar benen heeft wat gelukkig al weer wat minder word! Nog een maandje dan begint weer het nieuwe jaar en kan het aftellen beginnen
Yellomofoon
Geplaatst: 04-12-13 01:00
Pfff, om half 10 belt de staleigenares... Casu heeft koliek! Wij super snel daarheen, colosan gegeven, gestapt, 10 minuten laten inwerken, geen verschil, de da gebeld zij was er binnen het half uur. Ze voelde op en zei dat het vooral gas was, en waarschijnlijk komt het door het veulen, normaal gezien ligt het veulen links of rechts en bij casu ligt het veulen "tussen" de darmen, normaal gezien kiest het nog wel een kant. Ze voelde ook heel duidelijk dat het veulen leefde, ik vroeg dat omdat wij het nooit zagen bewegen, maar dus omdat ze/hij tussen de darmen ligt zien wij nooit veulenbewegingen.
En dan te weten dat ze 1 jaar, 1 maand en 1 week geleden geopereerd is aan koliek. Ik stond op mijn benen te trillen, en dat kwam niet door de kou
Yellomofoon, dat is schrikken! Zeker als ze al eens geopereerd is. Hopelijk is het idd van het veulen wat niet op een fijne plek ligt.
Hier beginnen de eerste merries in de ochtend al met zucht voor het uier. Overdag lopen ze dat uiteraard wel weg. Party Girl heeft 's ochtends niet zo'n haast meer om naar de wei te gaan, handig met een maatje die niet snel genoeg kan dus dat betekent 2 boze merries aan het touw Eind van de middag staat Isis al bij het hek te wachten tot ze weer op stal mag.