[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288Jarig

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:26

Ja, cams zijn gewoon super handig, dan voelen ze zich ook alsof ze alleen zijn. Ik ben erg blij met het alarm, hier staan ze in de wei en als je steeds moet gaan checken, stoor je ze weer.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:27

Wat hebben jullie precies allemaal voor alarm?

Nicole288Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:32

Ik heb Equipage. Met een pieper. En twee zendertjes (in maart hoop ik er een te kunnen lenen voor merrie nr 3! ze zitten allemaal binnen 2 weken van elkaar)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:33

Oké ik ben me aan het oriënteren want dit is mijn eerste veulentje. Ben sowieso wel van plan erbij te gaan slapen en dan elke 2 uur te checken met evt een camera.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:35

Leuk televisieprogramma Marije. *\o/*

Ik heb een halsteralarm van birthalarm en dat in combi met véél opstaan zou moeten lukken :')

Mijn hondje is thuis van gisteren en het is natuurlijk geen sinecure. De fixator is nog omvangrijker dan verwacht,geen mooi zicht. We hebben er nu iets omgedraaid maar schoonmoeder ging even iets handiger maken,met velcro,een soort "jasje"

Afbeelding

Even piepen van langs onder

Afbeelding

(sorry voor de offtopic :o )

Het is allemaal zodanig duur(ding moet er ook weer uit!),dat ik niet weet of ik deze maand nog mijn merries ga laten scannen :o Ik keek er zo naar uit,maar we moeten ergens beknibbelen. En ik heb alles strak in de gaten,heb de dekdatums staan,eigenlijk kan je niet missen,maar toch,het is zo leuk ze eens op het scherm te mogen bewonderen en bij geen enkele merrie in twijfel te moeten staan tot de laatste weken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:39

Jeetje dat ziet er heftig uit! Hoe is je hond eronder? Lijkt niet veel pijn te hebben?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:45

ze krijgt nog pijnstillers nu,maar ze heeft toch wel nog pijn hoor. Dat moet ook,zodat ze zichzelf toch wat rustig houdt.
Ze is een border collie,en rusten is vaak niet hun sterkste vak. :o Maar tot nu toe doet ze het wel!
Ze is er behoorlijk onder,maar ze moet soms de kap op,om er niet aan te likken,en dat vind ze afschuwelijk!
Ze kan al lopen met het ding,ze kan zelfs opspringen ermee...maar het is dus belangrijk dat het niet teveel stoten krijgt,lastig in combi met nog een hond in huis en een zoontje van 4.5 jaar... We weten wat gedaan.
Paardjes moeten even zichzelf behelpen nu,buiten de gewoontelijke voerrondes..Gelukkig zijn die wel nog een paar maand zoet alvorens de veulens komen,tegen dan is Tess hopelijk helemaal gerevalideerd!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:53

Tooske schreef:
Oké ik ben me aan het oriënteren want dit is mijn eerste veulentje. Ben sowieso wel van plan erbij te gaan slapen en dan elke 2 uur te checken met evt een camera.

Om de 2 uur checken is echt te weinig hoor! :)

Veulentjes kunnen heel snel geboren worden,
voor mij was om het uur checken zelfs te weinig, je hebt ze zo gemist! :+

Dan zou ik in de buurt gaan slapen met camera+pieper, dan heb je de meeste kans op slagen, met steeds om de hoek kijken "stoor" je ze ook.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:54

Ahh Pretty.. :(
Wat erg..:(
En wat vervelend dat je je merrie's nu misschien niet kan laten scannen... wat zijn de kosten daarvan per merrie, als ik vragen mag?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:55

ziet er heftig uit pretty,,
maar fijn dat hij weer thuis is!!
en hopelijk houd hij zich een periode rustig met zijn pootje!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:03

de kosten van buitenaf scannen vallen eigenlijk wel erg mee hoor,15 euro per paardje,en de visite van 30 euro.
Zou iets van 75 euro zijn voor mij,kan het best betalen maar het is gewoon dat deze operatie en alles errond een veelvoud van 1000 euro kost,net nu we heel zware verbouwingen aan het doen zijn,ergens moet je eens "stop" zeggen tegen iets. (uiteten,uitgaan,kleren kopen,...doen we sowiezo al nooit,dus daar kunnen we niet op besparen :P )
Ochja,het is nog zo vers allemaal,we zullen wel zien. Weet wel zeker dat ik het vanzelf ontdek hoor,als ze drachtig zijn,ik woon erbij,ik heb ze strak in de gaten,zie veranderingen wel goed,en ken mijn beestjes. Data staat in het boek,dus eigenlijk is het best bij te houden. Alleen dan dat ik er misschien een stuk of 2 intensief opvolg die dan gewoon te dik blijken te zijn :P

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:43

Heftig gezichtt dat ding Pretty, sterkte voor je hondebeest!!
En idd zal flink in de kosten lopen.
Mijn merrie staat nu op een stal met land en gaat straks verhuizen naar TC thuis. Daar een alarm en camera en ik ga logeren :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:02

beterschap met de hond :)

onze camera's zijn aan vervanging toe, dus er moeten nog nieuwe gehaald worden :')

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:12

Mijn merrie zit nu op 178 dagen :)
Dit is mijn eerste keer dus ik vind het allemaal erg spannend. Gelukkig wel kundige mensen op stal die me tegen die tijd kunnen bij staan.

Afbeelding Afbeelding

Denken jullie dat het slim is nog een keer een echo/scan te maken? De laatste keer (na 3 weken) zag alles er goed uit, maar ik zou toch graag wel zekerheid willen hebben. Aan de andere kant vind ik het een beetje sneu voor mijn merrie een 'pretecho' te maken...

edit: Ik lees nu hierboven over een scan van buitenaf? Heeft iemand hier ervaring mee?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:42

ik dus,verleden jaar gedaan bij mijn mini's. Is helemaal niet zo vervelend voor je paard,ze doen dat voor de uier. Natuurlijk,bij een groot paard,ga je misschien niet veel zien,behalve wat stukken veulen ofzo. :+
Hier scande ik op een 5 maand dracht en toen zag je echt mini-babietjes zwemmen.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:48

pretty schreef:
ik dus,verleden jaar gedaan bij mijn mini's. Is helemaal niet zo vervelend voor je paard,ze doen dat voor de uier. Natuurlijk,bij een groot paard,ga je misschien niet veel zien,behalve wat stukken veulen ofzo. :+
Hier scande ik op een 5 maand dracht en toen zag je echt mini-babietjes zwemmen.

Ik wil ook een mini-baby zien!! <3 haha voel me net een pennymeisje

Ga eens even informeren bij de vee arts :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:52

Hier ook al eens van buitenaf gescand, op 5 maanden is prima te doen, je zal niet het hele veulen zien maar je ziet wel of ze nog drachtig zijn.
Wij willen binnenkort ook nog even scannen (ook weer van buiten af), en lief gaat dan gelijk een gokje wagen voor het geslacht :+
Vandaag is Casa trouwens 200 dagen drachtig *\o/*

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:20

bonnieaw; je merrie ziet er mooi drachtig uit, maar als je maar 1x gescand heb, zou ik het ook willen weten, dus zou ik haar evt. laten opvoelen of scannen van buitenaf inderdaad.
Maar ze ziet er goed drachtig uit!

Zijn hier ook mensen die met hun veulens naar de veulenkeuring gaan?
Voor mij is het de eerste keer met een stamboek veulen, heb wel eigen paarden op keuringen laten lopen, maar met een veulen ben ik nog nooit weggeweest.
Daarnaast is mijn veulen natuurlijk erg laat en is tie maximaal 12 weken als de late veulenkeuring is, hebben jullie weleens met zo'n jong veulen gelopen?

Mijn mini baby was ook heel schattig vorige week! En ik moet zeggen... de echo's werken verslavend, maar heb mn eigen voorgenomen hem nu pas weer te zien als ie naast zn mamma ligt! :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:27

ik wil volgend jaar met het veulen naar de veulenkeuring van BarockPinto.
daar ben ik toen ook met Amaretto geweest.
ik heb zelf niet met de paarden gelopen, dat hebben speciale voorbrengers gedaan. maar het veulen liep verder ook los in de kooi

edit: filmpje toegevoegd van amaretto

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:32

LiiNd_Y schreef:
ik wil volgend jaar met het veulen naar de veulenkeuring van BarockPinto.
daar ben ik toen ook met Amaretto geweest.
ik heb zelf niet met de paarden gelopen, dat hebben speciale voorbrengers gedaan. maar het veulen liep verder ook los in de kooi

edit: filmpje toegevoegd van amaretto
[ Video ]

Oei jij hebt echt een prachtige bonte!
Ik heb ook een bont hengstje gehad, ik wilde altijd al graag met een bonte de dressuurring in, helaas is hij door een noodlottig ongeval in de wei overleden,
het heeft niet zo mogen zijn, aan mijn bonte droom is een einde gekomen.. ;(
Caprice zou nu 5 jaar geworden zijn....

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:33

Leuk ding zeg! :D
Hoe heeft hij het toen gedaan, niet slecht neem ik aan?!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:36

jaa dat is mijn droom ook!
maar of ik dat nog kan vervullen met amaretto weet ik nog niet :n
hij heeft namelijk een chipje van 2,5 mm in zijn kogel, hij loopt momenteel dus niet goed.
hij moet dus geopereerd worden, maar mijn vader wil nog niet echt meewerken omdat we al erg veel dierenarts kosten hebben bij de koeien.
ik zit er dus over te denken om de operatie zelf te betalen, maar dan is mijn bankrekening helemaal leeg.
maar ik wil hem niet verliezen, in 2007 ben ik dus ook een bont paardje op dezelfde leeftijd verloren door ongeluk in de stal.

Volgend jaar verwacht ik dus weer een bonte, uit dezelfde merrie :)
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 04-12-12 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:37

Mexxuna schreef:
Leuk ding zeg! :D
Hoe heeft hij het toen gedaan, niet slecht neem ik aan?!

3e premie helaas, hoopte wel op een 2e, kwam daarvoor een half puntje tekort
stap: 7
draf: 6
galop: 7
rastype: 6,5
bouw: 6
beenwerk: 7

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:38

En hij was daar ook nog niet zo oud denk ik hé?
Ik zou graag weten of het echt in je nadeel is als je met een jong veulen komt, een veulen van 4-5 maanden ziet er natuurlijk al een stuk beter uit dan een veulen van 10 weken..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:40

hij was daar 4 maanden, maar volgend jaar zal ik met een jonger veulen komen aangezien wessa nou pas begin juni uitgeteld is en de keuring begin augustus is...