[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:59

Pretty sterkte!

@sjolvir: Hepsi en Dazzle Me konden wel broer en zus zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook hij KAN lief zijn.....
Afbeelding

Al_Zawraa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:10

Pretty, wat erg zeg, sterkte! Gelukkig hebben jullie de merrie kunnen redden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:26

VERMIST: uier.......

Zet de dikkies net op stal. Van het land, over het bruggetje naar de stal beide in hun eigen deel van de box, hop hop hop niet meer in galop (maar een sukkeldrafje kon er nog wel af).
Judith staat er nog net zo voor als afgelopen dagen (dikke uier, slappe billen, maar nog niets spannends, dus prima en we hebben nog even geduld (heeft tot nu toe op 346 en 337 dagen haar merrieveulens bij mij gehad, en we zitten nu pas op 326).
Lotje heeft afgelopen week moeilijk gelopen van haar dikke en vooral mega harde uier. Het lijken nu verdorie wel thee-zakjes. Op het oog lang niet meer vol en ook zacht en flubberig ipv extreem hard en strak. Vulva leek vanmiddag weer minder gezwollen, nu wel weer dik, lang en anders.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:45

CL, Dazzle'tje toch.... Kan hij wel lopen? Volgens mij heeft hij onzichtbare vleugeltjes :+
Dennis, _O- , niet je boodschap, want dat is balen, maar de manier waarop je het zegt: hop, hop, hop, niet meer in galop _O-
Dat de uier vermist is, geeft een teleurstellend gevoel.. had ik twee weken geleden ook.

Ik ben net nog even teruggegaan naar Dais. Ze stond weer te hijgen op stal op haar (met recht) dikke stalpootjes.
Dus ik heb haar maar weer afgespoten.
Toen ik haar daarna binnen zette, oogte ze iets fitter en ging hooi eten..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:50

heeft Dais het ook zo zwaar?Ravina stond vanmiddag aardig te pompen,en een beetje apatisch voor zich uit te kijken op sommige momenten.

ik heb Ravina ook even lekker afgespoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:53

Zo even bijgelezen na een heftige dag. Een prachtige dag dat vooral uiteraard. Echt heel bijzonder om ene eigen veulen te krijgen. heel anders dan als kennissen of vrienden een veulentje verwachten.

ook al was Hillie over tijd, ik ben toch voorgekropen op de lijst. veel succes voor de rest. vannacht weer een babyboom.

ik ga nu naar bed toe. Morgen krijgt ze een eigen topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:56

en ik smelt weg van Dazle en Hepsi .. nog steeds <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:59

Dais heeft het heel zwaar, Snoevie. Het is gewoon zielig... Dat heb jij dus met Ravina ook :(:)
Als ik haar nog een keer laat dekken, doe ik het een maand eerder. Liever een veulen eind maart (nou ja... met Dais dr olifantendracht zal dat niet lukken als ze eind april gedekt wordt), dan zo'n arm hoopje pony in stal aantreffen. Het is veel te warm voor haar en al haar stalgenootjes staan op de wei overdag (behalve haar directe buurvrouw, maar die gaat komende zaterdag).
En normaal staat Dais ook vanaf 30 april 24/7 op het land.
Het is dat ze nu zelf alleen maar binnen wil staan, en het dus niet zo erg lijkt te vinden, maar ik wil dat ze lekker buiten kan spelen..

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:00

Sjolvir schreef:
Oh, wat een snoepje!!!

Wat ik me ondertussen afvraag..
Waarom hebben veulens eingelijk beentjes? Vleugeltjes zou beter zijn geweest, zo af en toe...
Afbeelding

Afbeelding

haha ze zijn echt geweldig!!! <3 <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:11

Lot en Judith zijn er ook aardig zat van. Lot vond een lekkere douche wel verfrissend. Judith is panisch voor water dus heb ik geen poging bij gedaan (alleen een goede poetsbeurd voor het laatste kriebel haar.

Heb het alarm net weer om gedaan bij Lot ook al is haar uier zo zielig. Lotje is mijn zorgenkindje, wil haar gewoon top in de gaten houden.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:12

pretty..wat vreselijk. heel veel sterkte voor jullie.

cynthia: komt jouw merrie helemaal niet buiten dan? misschien heb ik wat gemist?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:16

Ravina is wel een aantal uren buiten,maar wil op een gegeven moment wel naar binnen als het zo heet is. Volgende keer ga ik ook voor het dekken rond half a eind april

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:24

@pretty : heel veel sterkte !!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:31

kannie schreef:
pretty..wat vreselijk. heel veel sterkte voor jullie.

cynthia: komt jouw merrie helemaal niet buiten dan? misschien heb ik wat gemist?

Normaal staat ze vanaf 30 april 24/7 buiten. Nu staat ze nog op stal tot het veulen er is. Daarom baal ik vooral dat het zo laat is. Ik wil gewoon dat ze lekker naar buiten kan.
Maar ze wil nu echt niet. Ik ga iedere dag zo lang mogelijk met haar grazen, maar ze loopt als een dood vogeltje achter me aan. Eet dan soms 20, soms 40 minuten op haar gemakje gras en dan is ze het zat.
Dan loopt ze gewoon naar huis, of je nou meegaat of niet. Ik probeer dan nog een kwartier haar bij me te houden, rustig te laten worden en haar weer te laten grazen. Maar ze wil echt niet. Ze loopt dan resoluut naar huis, kijkt geen grasspriet meer aan.
Als ik dan op stal aankom en haar eerst nog even wil afspuiten, of haar vastzet, zodat ik haar box kan opstrooien, moet ik haar echt bij haar stal wegtrekken, want ze MOET naar binnen.
Dus ik doe haar er ook geen plezier mee om langer dan 2, hooguit 3 uur uit stal te halen ( 3 uur is wel mijn streven iedere dag)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:37

Goed nieuws. Gwen is verzot op muesli (slobber vind ze vreemd genoeg iets minder lekker) en daarmee kan ik nu eindelijk een band met haar scheppen.
Hier even wat foto's van mijn kleintje waar ik zo razend trots op ben :D. Ben zo blij dat ik haar mag houden :D

Afbeelding

Hier zat ze op maar een paar centimeter van de camera, ze durft steeds dichterbij te komen.
Afbeelding
Afbeelding

Is het geen beauty? :D. Als ik deze onderstaande foto bekijk lijkt ze wel wat ouder te zijn dan net 12 dagen. Ze is al zo fors, zeker in vergelijking met haar moeder. Moeders zal wel pokon aan de melk toevoegen :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 08-05-11 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:37

Sjees Cynthia, wat voor kunstwerk is ze er van aan het maken dan? 351 dagen, uuuuuuuhhhppffff. Ik denk dat ik inmiddels al gek was geworden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:51

Ja dat zegt iedereen wel,maar je kan niks anders doen dan afwachten :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:52

InekeH87 wat een moppie zeg.
Lijkt beetje op mijn veullie 2010.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:53

Wat is ze schattig, Ineke :) Fijn dat ze wat meer gaat durven nu.
tja, Diane, want denk je dat ik aan het doen ben nu? 8)7
En morgen kom ik op mijn werk en dan is het eerste dat mijn collega's zeggen: Is het er nou nog niet??
Ehhmmm... Nee..
Weet je, toen Dais nog voor de 340 zat en ik las over merries die zo lang droegen, dacht ik 'ik zou gek worden!'
Maar hoop doet leven :) en iedere dag denk ik weer 'misschien boeken we vandaag dan ineens vooruitgang.' Gebeurt dan niet, ga ik naar bed met de gedachte 'misschien morgen dan.' :D
Dag voor dag.. Enne, er is er nog nooit 1 blijven zitten.
Het veulen heeft nu vast een kwastje in zijn rechtervoorhoef en is witte voetjes en een bles aan het maken :D
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 08-05-11 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:54

Cynthia het is nu ook al wel erg lang dat je moet wachten. Zal vast wel een heel bijzonder kleurtje zijn als mams er zo lang over doet met afbakken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:54

Hahaha cynthia dat heb ik ook,op het werk,familie,vrienden,stalgenoten

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:55

Vast en zeker en dan ook nog hengst, kan niet missen! (Moederskindjes!)

Merrie van een oud-stalgenote van mij droeg een volle maand door, dus tot 365 dagen. Dat was in de P-jaargang, dus veulen werd Patience. Was ook een hengst, maar wel een heeeeele mooie. Die was na de bevalling en het opdrogen die hele extra maand stressen gelijk vergeten. Was trouwens ook een knoeperd van een veulen met hele lange beentjes.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:59

InekeH, Zuhra is toch ook maar net zo groot als Bridie (1.60m)? Dan heeft ze het toch goed gedaan om zo'n flink veulen af te leveren. Ik zal morgen wel even verse foto's plaatsen, maar vanmiddag heb ik een foto gemaakt van Gilly-Gail naast Bridie aan de bar, maar dat is zo'n zelfde beeld. En die veulens worden alleen nog maar groter ;-). Leuk dat je haar kunt houden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:00

Whahahaha.. Patience :D
Ach, inmiddels HOOP ik dat het na precies 1 jaar wordt geboren. Dan weet ik tenminste zeker dat ik over 2 weken een veulen heb :)
Een kennis van mij heeft afgelopen week na 374 dagen een merrieveulen bij haar Shet gekregen. Dus het kan nog :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:04

Ik ben t wachten ook zat!!
Al past t afwerken wel bij de naam die ik heb bedacht voor t veulen :D