kannie schreef:pretty..wat vreselijk. heel veel sterkte voor jullie.
cynthia: komt jouw merrie helemaal niet buiten dan? misschien heb ik wat gemist?
Normaal staat ze vanaf 30 april 24/7 buiten. Nu staat ze nog op stal tot het veulen er is. Daarom baal ik vooral dat het zo laat is. Ik wil gewoon dat ze lekker naar buiten kan.
Maar ze wil nu echt niet. Ik ga iedere dag zo lang mogelijk met haar grazen, maar ze loopt als een dood vogeltje achter me aan. Eet dan soms 20, soms 40 minuten op haar gemakje gras en dan is ze het zat.
Dan loopt ze gewoon naar huis, of je nou meegaat of niet. Ik probeer dan nog een kwartier haar bij me te houden, rustig te laten worden en haar weer te laten grazen. Maar ze wil echt niet. Ze loopt dan resoluut naar huis, kijkt geen grasspriet meer aan.
Als ik dan op stal aankom en haar eerst nog even wil afspuiten, of haar vastzet, zodat ik haar box kan opstrooien, moet ik haar echt bij haar stal wegtrekken, want ze MOET naar binnen.
Dus ik doe haar er ook geen plezier mee om langer dan 2, hooguit 3 uur uit stal te halen ( 3 uur is wel mijn streven iedere dag)