[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Tetske__

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:24

Kan ik me ook aanmelden voor dit topic? Heb ook een drachtige muts rondlopen die in mei 2010 uitgerekend is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:21

Welkom!!! Van wie is ze drachtig??

Ik ga maandag even naar Emmeloord bellen, vragen of ze de foto's van Casa dr benen, gemaakt in 2004 op kunnen sturen. Ik wil na het veulen het werk wel weer oppakken met Casa, maar voor die tijd kijken hoe de atrhose nu is. Misschien is het helemaal niet verstandig weer te gaan rijden..... En dan bedoel ik echt springen...... Mocht dat het geval zijn laat ik Casa volgend jaar weer dekken. Buiten ritjes kunnen ook met een dikke buik :D

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:23

Saffier: Ze is drachtig van Dries 421. Op 14 juli is ze drachtig gescand van een tweeling en toen is dus een dag later een vrucht weggeknepen. Afgelopen woensdag weer gescand om te kijken hoe het met het vruchtje ging en we zagen een hele sterke hartslag en het was goed verder gegroeid.
Rond 10 mei 2010 word ik dus oma ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:10

hoi tetske welkom bij het gezellige en super meelevende topic gezellig hoe meer ziel hoe meer vreugde toch? Gefeliciteerd met de dracht van je merrie

Juwel gaat op dit moment wel aardig ze heeft nog even in de wei gestaan en wilde niet mee naar de stal en toen eerst O'marisa gepakt en hek open laten staan en ze kwam al dravend aan hollen dus was ik echt heel erg blij mee nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan ik ben weer een beetje positief zag het vanmiddag heel even niet meer zitten toen ze koorts kreeg. Maar nu gaan we weer vol goede moet de nacht in.

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:22

KG: Zit net even terug te lezen wat er precies met Juwel aan de hand was. Wat een gedoe zeg meis. Denk je dat het beter gaat, komt er weer wat bij. Ik hoop dat jullie allebei goed de nacht door komen en dat de koorts morgen weg is.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:15

@kg fijn dat ze weer aan kwam draven!

@mabon met nobel gaat het echt super!! al 117 dagen ofzo geloof ik. ze zoekt de ruzie gelukkig niet meer op in het land en houdt zich afzijdig.
enne we hebben een tinkerveulen en die werd vrijdagavond gewassen voor de keuring, en toen werd ik ff lichtelijk de stal door gesleurd met een hinnikende nobel hahaha. maar ze voelt zich ook echt top!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:17

kappiegirl schreef:
hoi tetske welkom bij het gezellige en super meelevende topic gezellig hoe meer ziel hoe meer vreugde toch? Gefeliciteerd met de dracht van je merrie

Juwel gaat op dit moment wel aardig ze heeft nog even in de wei gestaan en wilde niet mee naar de stal en toen eerst O'marisa gepakt en hek open laten staan en ze kwam al dravend aan hollen dus was ik echt heel erg blij mee nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan ik ben weer een beetje positief zag het vanmiddag heel even niet meer zitten toen ze koorts kreeg. Maar nu gaan we weer vol goede moet de nacht in.

En hoe gaat het nu :?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:52

peetje82 schreef:
Ik kom mn neus hier weer even binnen steken!
iedereen van harte met de drachtige merries!!!

Met de mijne gaat het nog altijd goed!
Veulen loopt er nog steeds bij , is nu al ouder dan drie maanden, maar hij moet erbij blijven tot de veiling van Prinsjesdag, want daar mag hij naartoe!

Volgend weekend moeten we ermee naar Ermelo voor de filmpjes en Foto's, even voor uit trekken, want het is 300km enkele reis vanaf hier!

Wat onwijs peetje :+
Ik heb die van mij niet op gegeven voor je veiling, haalde wel 1ste premie op de veulenkeuring en stond als 3e in haar groep.
Maar bij mij begonnen ze zelf al te bieden op het veulen :P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:53

Hier even een stipje, wil jullie ook weer gaan volgen!

Onze maiden tinkermerrie is nu drachtig.
Chayenne x Taffy en uitgerekend met 340 dagen op 4 mei 2010!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:21

Juwel heeft de nacht weer goed gedaan gelukkig alleen wil ze haar o zo belangrijken slobbertje met lijnzaad niet eten wel wat brokjes maar niet van harte, ze is weer stram en stijf en dat zint me eigenlijk helemaal niet meer, Ze heeft 39.7 koorts en de dierenarts komt tussen 13.00 en 15.00uur weer antibiotica spuiten en pijnstillers. Als het morgen nog niet het gewenste vordering geeft wil ik met haar naar de klinic dan heb ik het wel lang genoeg geprobeerd vind ik zelf.
ik ga ook eens aan de dierenarts vragen of dit echt door het scannen zou kunnen komen want voor het scannen liep ze nog lekker met de pony's van de buren over het land te crossen en gek te doen en nu kan ze helemaal niets meer. Misschien dat ie een zenuw heeft geraakt ofzo ze is ook heel slap in haar achterhand en dat was ze nooit ze heeft altijd gesprongen ze is zelf 1.07m en sprong een 1m met gemak op haar oude leeftijdje van 17jaar. Ze is verder ook wel sterk want O'marisa staat met een voorste luchtweg infectie en daar heeft ze geen snotneus of hoestje van over genomen. Ze is ook nog niet ziek geweest sinds we haar hebben.
Ik laat het jullie weer weten als de dierenarts weer is geweest.
dank jullie wel voor jullie medeleven

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:40

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:43

He bah KG! Ik hoopte echt goed nieuws te lezen nu..... :(:)

@Tetske, welkom :)

@LA, hoe oud is de pony?

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:51

Pony is 5 jaar oud. Nog niet zo oud dus.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:41

Jeetje kappiegirl sterkte! Hopen dat t snel allemaal goed komt! Duim voor je!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:27

LadyAngel schreef:
Pony is 5 jaar oud. Nog niet zo oud dus.

Daarom vraag ik het ook :)

Wij hebben hier een shetlander staan, dat leek net een vos maar naarmate ze ouder wordt, wordt ze steeds meer appaloosa. Met bijbehorend pigmentverlies rond de ogen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:30

Ha die pony ken ik nog wel, Richtje! Wat leuk dat die er nog altijd is.

KG, ik schrik van je berichtje! Onze dierenarts (vrouw met kleine handjes) heeft zonder problemen onze shet gescand toendertijd. Ik mag dus echt afkloppen dat alles is goed gegaan. Ik duim voor jullie!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:04

Ja die is er nog :D En zal er ook nog wel blijven..... De enige die er nog is van de paarden die er toen stonden volgens mij.

Gefeliciteerd met je drachtige merrie :) En welkom!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:08

snowdon: wat leuk dat je er ook weer bij bent!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:13

@ Richtje, mag toch hopen dat ze zo niet word := Vind ze enorm leuk hoor, maar dan mag ze niet meer in het stamboek..
Maar dat zal het niet zijn, ze is nu koffievos en elk jaar is ze wel donkerder of lichter, maar komt geen appaloosa in het welsh stamboek voor dus lijkt me niet..

Heb wel gelezen dat het kan komen door koper tekort, en het vaak onstaat of verergert bij drachtige merrie's.. Dus weer een beetje meer hoop dat het dit keer mischien toch gelukt is.
Het is niet erger geworden nog.

@ kappiegirl, Hoop dat Juwel al een beetje meer opgeknapt is.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:34

Dan is het niet zo waarschijnlijk nee :+ Anders eens een bloedtestje laten doen? Kan je testen op een mogelijk tekort :)

Zie trouwens dat onze merries tegelijk uitgerekend zijn *D Alleen moet je je aantal dagen dracht nog even aanpassen :P

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:55

Aangepast :D

Ga zowiezo summerfit bijvoeren, ze staan nu dag en nacht op het land en krijgen met ze 4e zo'n 2 kilo brok per dag..
En als we dan toch gaan om te scannen indd even aan de dierenarts voorleggen voor een bloedtestje, kan nooit kwaad.

Haflinger haar buik gemeten en die groeit per week wel 5 cm in omvang :D dikste deel was vandaag 2.25
Die van de welsh 2.08 die groeit ook wel elke week iets, maar kan ook van het gras komen :+

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:14

@ KP: Hoe is het afgelopen met de vee arts??

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:20

Ben ook benieuwd hoe het nu met Juwel is!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:50

Juwel krijgt praatjes, ze ging alweer stijgeren met prikken bij de 2de prik stond ze echt heel express op de voet van de dierenarts en is ze boos op alle mannen die in haar buurt komen maar goed het is gelukt en ze is daarna nog weer even op de wei geweest en heeft weer wat meer grasjes gehapt en haar slobber ging na de pijnstiller weer helemaal goed naar binnen dus heb haar gewoon 2x gegeven in de tijd dat de pijnstiller het best werkt zodat ik weet dat ze genoeg lijnzaad binnen heeft gekregen.
Ze krijgt morgen nog een keer een ab spuit en een pijnstiller en dan gaan we met onze eigen arts verder praten over hoe nu verder. Als ze morgen ochtend gewoon wat eet maakt niet uit wat als ze maar eet en geen koorts heeft dan ben ik echt super blij.
Vanavond had ze zonder dekentje op de wei gestaan en was ze wat laag in tempratuur 36.9 en morgen ochtend hoop ik dat ze gewoon 37.5 heeft dan ben ik gewoon zo blij dan hebben we denk ik het ergste gehad.
kreeg ook van de dierenarts te horen vandaag dat hij zelf dacht dat ze zondag niet zou halen zoals ze vrijdag was toen hij kwam. Ze had een hartslag van 50slagen per 30sec en nu heeft ze weer een normale hartslag.
We gaan nog wel snachts 2x kijken ik vertrouw het niet tot ze smorgens weer hinnekt en graaft bij haar voerbak voor eten. Tot die tijd is ze Juwel nog niet maar het gaat wel een klein beetje de goede kant op.

O'marisa heb ik nog niet hengstig gezien en hoest de helft minder met de sutalysin en haar snotneus is ook aardig weg aan het trekken ben ik zo blij om die verliest ook nagenoeg geen wittig slijm uit haar kling dus heb goede hoop dat ze over een aantal dagen een nog wel een vruchtje zal dragen. en dat we daar misschien een beetje geluk mee mogen hebben maar goed we zullen het weten over een paar dagen.
Tot die tijd verdient Juweltje alles zorg en aandacht die ze nodig heeft om helemaal beter te worden. Al denk ik zelf dat ze niet echt meer te rijden zal zijn maar goed de tijd zal het leren.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:30

Wat fijn dat er vooruitgang is bij Juwel.
ik blijf gewoon duimen zodat ze hopelijk snel weer de oude is.

miszlisanne schreef:
@kg fijn dat ze weer aan kwam draven!

@mabon met nobel gaat het echt super!! al 117 dagen ofzo geloof ik. ze zoekt de ruzie gelukkig niet meer op in het land en houdt zich afzijdig.
enne we hebben een tinkerveulen en die werd vrijdagavond gewassen voor de keuring, en toen werd ik ff lichtelijk de stal door gesleurd met een hinnikende nobel hahaha. maar ze voelt zich ook echt top!

Fijn dat het zo goed gaat met haar.
Nobel wilde zeker even kijken wat er aan de hand was met het tinkerveulen en of zij niet even moest helpen. (d'r moedergevoelens beginnen natuurlijk op te spelen) :D