Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:26

@JJ, ik vind die foto eigenlijk helemaal niet leuk, een veulen hoort geen zadel op te hebben Clown

@cindy, wat zien ze er allebei goed uit, Ravita heeft er niks van geleden, ze is mooi vol.

@yashilha, doe je Boe dan naar de opfok, of blijft ze thuis?

@Jenny, ben benieuwd naar de foto`s van Ilana, heb je nog wat gehoord hoe het met Sun is?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:45

monique: nee niets meer van gehoord, ik heb al een paar mailtjes gestuurd maar die krijg ik gelijk weer terug Huilen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:52

@Yashilha, heerlijk filmpje Haha! Balder doet dat ook als je aan komt lopen Lovers

@Cindy, wat zien ze er goed uit OK dan! Super!

Balder is inmiddels helemaal donker en ook groot! Zal binnenkort eens wat foto's van hem maken weer Lachen

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:07

Monique Boe blijft gewoon thuis Knipoog
Jennyk dat is jammer dat je nog niets hebt gehoord
Richtje kom maar op met die foto's Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:18

Het is nu niet zulk mooi weer! Maar vandeweek wel weer als het goed is. Komt goed Ja

Hij is alleen niet helemaal fit op het moment Ach gut

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:19

richtje: niet fit? Wat heeft ie?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:33

Hij begon een week of 3/4 geleden wat te hoesten. Maar niet heel erg, je hoorde hem alleen als je toevallig in de buurt was als hij hoestte. Hij was verder ook gewoon fit, geen koorts, geen snot. Maar duurde me wat te lang dus na 1,5 week toch de VA er even bij gehad. Die beaamde eigenlijk wat ik al dacht, zit in de voorste luchtwegen en hij lijkt verder nergens last van te hebben dus we doen nog even niets. Goed in de gaten gehouden uiteraard en het moest met 1,5 week echt over zijn. Had hem vorige week ook eigenlijk niet meer gehoord dus dacht dat het over was. Maar van het weekend was ie toch weer aan het hoesten. Dus gister de VA er weer bij gehad en begonnen met antibiotica spuiten. Denk dat we net op tijd geweest zijn, want vanmorgen vond ik hem veel te tam en hoorde ik hem te vaak hoesten naar mijn zin Ach gut

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:35

Ze staan dag en nacht buiten, maar denk dat ik hem nu met die regen dus ook maar een nachtje binnen laat staan vannacht. Wil hier geen risico mee nemen

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:51

JJ Op zich een grappige foto, maar of het zadel nou zo een goed idee is voor het veulen?

Wanneer zijn jullie weer begonnen met rijden van de bevallen merrie? Lieten jullie het veulen er dan gewoon bij lopen?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:52

Ik heb haar na een maand weer iets opgepakt, maar toen stond ze na 3 dagen kreupel van de mok.
Ben vandaag toevallig voor het eerst weer aan de slag gegaan (Balder is nu 3 maanden). Veulen blijft gewoon op stal dan Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:51

Ik ben ook na een maand weer begonnen, 3x per week.

richtje: he wat naar dat ie verkouden is zeg! Opzich ook niet vreemd met dat kwakkelweer. Hier staan ze ook nog dag en nacht buiten!

Nou monique, na je vraag eerder vandaag heb ik toch de nieuwe eigenaar van sun maar weer gemailt en...... ik kreeg antwoord terug Go jij! Go jij!
Het gaat prima met haar, ze is heel mak en loopt netjes aan het halster mee.
Ook in de groep doet ze het heel goed en kan prima met de anderen overweg.
Goed nieuws dus! Owja we mogen ook een keer komen kijken Go jij! Go jij!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:53

Balder is inderdaad niet fit..... stond vanavond met 39.5 graden 'koorts'. Volgens de VA nog geen reden tot paniek, maar wel heel goed in de gaten houden. Grote kans dat hij eerst nog veel zieker gaat worden, maar met 2 dagen moet hij echt verbeteren en met 5 dagen moet het over zijn. Zo niet, dan gaan we weer verder zoeken.....
Tot die tijd ook de merrie goed in de gaten houden, want als het geen virus is kan de merrie door besmetting uierontsteking krijgen.

Ik ga dus zo maar weer richting stal om te temperaturen en controleren.....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:54

Wat super dat het zo goed gaat Jennyk!! Dat is altijd fijn om te horen Ja

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:15

Hallo Doei!

kom weer even bijlezen maar was maar twee pagina's!!!

arme balder Ach gut hoe gaat het nu??

heb het toch wel erg druk met mijn nieuwe studie, erg veel werk vooral en de werkdruk ligt hoog dus moet alles wel een beetje bijbenen!!

daarom wat minder tijd op bokt, want die tijd die ik over heb ben ik bij de paarden..

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:37

Ik meld me hier ook weer een keer.
keresa leuke foto`s

SR je foto's doen het helaas niet meer.

FA gefeliciteerd met jullie zoontje

hiboune 2 weekjes is wel erg kort vind ik.

yashilha leuk filmpje, ze komt er echt op aan geraced!!

JaneJansen Dat hebben wij ook een keer gedaan bij het trekpaard. Er was toen een wedstrijdje tussen trekpaarden. (in het totaal heeft ze hem 7 minuten omgehad net voordat ze de ring in ging om gedaan en toen ze eruit kwam gelijk weer af gedaan.)
Afbeelding
Afbeelding

Cindy: ze zien er beide goed uit.

Richtje Beterschap met Balder. klinkt niet echt lekker. Bij mok gebruik ik shapley's MTG dat werkt echt super vind ik.

Jenny Wat leuk dat je weer bericht hebt over Sun Flower fijn dat het zo goed gaat met haar.

Hier zijn die 2 van mij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphne loopt nu bij ze in de wei omdat de trekpaarden niet meer bij huis staan maar op een ander stuk land.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphne gaat eind van deze maand weg ze gaat dan de opfok in.

Brigit en Angel zijn vorige week gechipt en gaan begin november voor ruim een maand naar een vriendin van mij die ook 2 veulens heeft.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:40

Groot gelijk TabeR! Studie en paarden gaan voor Ja

@Mabon, wat een heerlijke foto's! Daphne ook alweer groot Lachen

Net weer eventjes bij Balder geweest, die is nog hetzelfde. Temperatuur blijft gelijk, hij is nog behoorlijk sloom maar eet en drinkt wel voldoende.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:34

Richtje bah, je ventje ziek Ach gut Goed blijven drinken is heel belangrijk, verder moet ie het nu de baas zien te worden. We hebben het hier achter ook een keer gehad met een veulen ( in de eerste winter, na het afspenen) die bleef zo steeds weer terugkomen, maar dat kwam doordat ze maar steeds voor een paar dagen AB gaven, even goed volhouden dus, dan gaat het vast snel weer over!

Mabon: wat leuk zo de drie dametjes samen

pff *blaast uit na avondje poets-woede* Nu even rust in de tent hoor Lachen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:31

Haha, die foto van dat veulen met een pop erop heb ik gekregen van iemand, ik doe dat zelf niet. (wordt ws rodeo!)
Geweldig dat dat trekpaard veulen er ook niets om gaf!
Ik legde weleens een vest op mijn veulen haar rug. Dat ging wel goed maar iets vastbinden? Nee dat lijkt me nog niet verstandig.

Ik heb rond 3 maand pas weer gereden en dan in het land met het veulen erbij.
Mooie foto's weer hier!
Beterschap met Balder!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:48

@Richtje, balen dat Baldr niet lekker eraan is, beterschap voor hem Ach gut

@Jenny, heerlijk dat het goed gaat met Sun, altijd fijn om te weten.

@Mabon, Daphne ziet er goed uit zeg, de andere ook trouwens, ze doen vlgs mij veel samen die twee hè.

@Nicole, poetswoede, haha, het is najaar hoor Haha! Haha! ik hoor het wel vaker in het voorjaar Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:09

Goedemorgen.

Richtje hoe is het met Balder?

monique4 Brigit en Angel doen echt alles samen. Het eerste wat ze 's morgens doen als ze de wei opgaan is elkaar opzoeken en lekker kroelen met elkaar. Lovers
Als ik ze 's avonds binnen haal dan lopen ze vaak los over het erf. De moeders lopen direct naar de stal (er staat immers eten in de voerbak) en de kleine dames gaan op onderzoek uit meestal lopen ze achter mijn bouvier of jack russel aan. Rolleyes Als je dan een keer met de voerschep rammelt dan zie je ze ineens opkijken en ook naar de stalling komen. Schijnheilig

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:32

mabon: wat een heerlijk stel samen! Je ziet ook haast geen hoogte verschil en dat terwijl er toch een tijd tussen zit!

Monique: ja idd erg fijn om te weten dat het goed met haar gaat en dat ze blij met haar zijn!

Effe een vraagje voor jullie:
Ilana gaat over 2 weekjes weg, nou loopt ze vrij makkelijk aan een touwtje (oké niet 100% goed maar gaat best goed) Nou zijn we nu 3 dagen bezig om dat iets te verbeteren en dat doet ze heel goed, maar voor je haar te pakken hebt is een hele klus. Ze wordt er zo zenuwachtig van dat ze bijna niet meer te benaderen is. Moeten we hier nou mee doorgaan of juist alleen maar weer vertrouwen geven dat ze gewoon naar mensen toe kan komen zonder dat die wat van haar willen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 14:37

jenny: Ik zou het laatste doen. Ze kan aan een touwtje lopen dan kan ze dat straks bij de nieuwe mensen ook, maar ze moet het wel nog leuk vinden om naar die nieuwe mensen toe te lopen Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:38

ja idd naar hen, maar ook naar ons en dat doet ze dus niet echt niet meer, je moet haar nu opsluiten in de stal als je haar wilt aaien en dat kan nooit de bedoeling zijn!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 14:40

Ja daarom, ik zou de druk nu achterwege laten, ze heeft het geleerd en dat is voor nu toch genoeg? Zonde om ten koste van de spontaniteit en vertrouwen door te gaan

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:44

oké van nu af aan dus weer proberen alleen maar te knuffelen! Gaat wel goed komen hoor, lekker met dat mooie weer in de wei zitten Haha!