[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:11

Ik kan maar een keer in de zoveel tijd naar de merries toe, staan op een afgesloten landgoed in de winter en de hele club komt staan dringen rond je, meestal lukt het dan niet. Dit jaar stond 1 merrie al een tijdje apart in een weitje bij huis en kon ik er wat meer mee friemelen vantevoren Lachen

Dus je kunt katjes echt duidelijk voelen in de buik, dat is ook leuk!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:24

Nicole: nou, de naam die hij krijgt, was oorspronkelijk voorzien voor een merrietje, maar ik vind hem gewoon passen Clown
heb al twee jaar op rij hengstjes met een nogal vrouwelijke naam, dus why not Tong uitsteken (Chenoa, Dilhara, F...) Deze keer eindigt ie op O dus das zelfs al een verbetering Tong uitsteken
Hoop alleen dat de kopers akkoord gaan Clown anders moet ik toch nog een naamwijziging doorvoeren Rolleyes

Had ik vorig jaar trouwens met Dilhara ook, als ik geluidjes maakte, naam zei,... dan "antwoordde" hij.
Chenoa (veulen van andere merrie Knipoog) was wel actief en voelbaar, maar toonde niet echt reactie, die schopte maar wat in het wilde weg.
Deze is echt geweldig, je hoeft maar te strelen over die buik en dan geluidjes te maken in de stijl van hei, oehoe enzo en dan beweegt ie Haha!

Bij Tinkerbell heb ik tot hieroe wel al 2x iets gevoeld, maar is nu weer een tijdje geleden...
Bij Angel voel ik het veulen dus duidelijk beter Knipoog kan dus ook aan de merrie liggen he als je niet echt iets voelt

Ik doe trouwens exact hetzelfde als SA Ja OK dan!

marlijn: gefeli met de dikke mijlpaal!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:21

hey fernia hoe is het eigenlijk met je verhuizing?

Nou bij vick niet veel te melden ze heeft afgelopen zondag vrij gesprongen ik zal morgen of zo ff een topic maken zijn hele mooie foto's geworden. Ze is soms wat sloom, maar verder met rijden gaat super. De baby schopt regelmatig dus dat zit wel goed.

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 02:41

Citaat:
ik ga er van uit dat jij erbij bent... Dus is het handig om iemand achter de hand te hebben die doorgeefluik wil spelen

ik hoop wel dat ik er bij ben maar je weet maar je weet het maar nooit !!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:26

Zo ik meld me ook weer een keer aan
Heb zo goed en zo kwaad wel jullie verhalen mee gelezen
Omdat mijn jongste zoon vaak ziek is en in het ziekenhuis beland regelmatig heb ik niet echt veel tijd gehad om teposten Bloos
Bij sommige van jullie schiet het al lekker op
Met Yashilha gaat het goed,ze heeft een lekker buikje
Ik heb spijtig genoeg het veulen nog niet gevoeld
Ik zal er even een foto bij doen van Yashilha(jammer genoeg met deken)
Zal proberen morgen zonder temaken
Ze is nu trouwens 232 dagen drachtig Knipoog
Afbeelding

Afbeelding
Ze is trouwens een erg raar paard sinds ze drachtig is
Haar humeur is bijzonder slecht tegen andere paarden(dat is vrij normaal denk ik)
Maar ze staat liever in de bak kuil te eten dan op het land Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:47

ijsklontje: leuk dat je ernaar vraagt Haha!
begin stilaan erg veel stressjes te krijgen dat het nu toch erg dichtbij komt, dat alleen gaan wonen Nagelbijten / Gniffelen
Keuken is zo goed als af: nog 1 kastje plaatsen en een prikbord en de magnetron Clown zal straks eens foto's maken, want het is, al zeg ik het zelf, een ware bezienswaardighed geworden Clown Pling (zowat de hele straat en de hele familie zijn al komen bewonderen D )
oja! en gordijnen nog!

de slaapkamer is af (behangen en geschilderd), de inboedel moet er nog in (volgende week) en er moet nog een lamp geïnstalleerd worden en gordijnen.

bureau is ook even af als de slaapkamer Knipoog

badkamer is klaar, wil alleen nog een handdoekenhouer ophangen en een schilderijtje Knipoog

berging moet nog opgepoetst en ingericht worden

woonkamer heeft een eerste laag verf gekregen, plafond moet nog gewit worden, schouw denk ik ook (weet niet of ze dat gisteren nog gedaan hebben) en de deurstijlen krijgen ook nog een likje vernis Knipoog

en last but not least moet degang nog helemaal behangen worden. Lijstjes zijn al geverfd, plafond nog niet... das ook voor volgende week...

Al bij al eigenlijk nog een hele lijst werk Bloos!
maar het lijkt toch echt snel te gaan nu Ja

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:37

wij zitten vandaag op de helft Haha! Haha!

160 Dagen! Hyper!

Iedereen gefeliciteerd met mijlpalen.. dat klinkt al veel meer dan dat van mij Haha! maar we zijn goed opweg..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:40

@TabeR, gefeliciteerd Go jij! Go jij! maar uhhh, heb je je niet vergist? staat 160 dagen Nagelbijten / Gniffelen

@frenia, hard aan het werk dus in je nieuwe huisje, ben je nu al aan het idee gewend om samen te gaan wonen, wanneer trekken jullie in jullie stulpje?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:06

170 dagen Schijnheilig excuus..!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:16

hier nog niet zoveel te melden, merrie toont niets, het is ook de eerste Nagelbijten / Gniffelen
ik weet nog steeds de uitgerekende datum niet
ik lees wel steeds mee, maar moet er echt inkomen, andere keren begoin het gelijk al aan het begin, nu val ik er halverwege in Nagelbijten / Gniffelen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:19

Nou bij Whis voel ik ook niks bewegen hoor hihihi
Maar ik gaat er maar vanuit dat het goed zit.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:32

Haha Dana01, dat heb ik dus ook. De vorige keren heb je de spanning van het dekken en het scannen, nu heb ik een drachtige merrie gekocht en ik moet er nog een beetje gewend aan raken dat er hier volgend jaar een veulentje rondhuppelt.

Bij de aankoopkeuring is ze nog wel gescand, dus toen konden we het veulentje wel zien, dus dat maakt het wel wat echter...

Tes zit nu op bijna 140 dagen, nog heel lang te gaan...

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:09

Lygna op 170 dagen Pling

Afbeelding

Afbeelding

en ja ik weet het! Der mooie staart is afgegeten door een shet toen ik in Canada zat dus schrok nogal toen ik terug kwam Scheve mond

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:35

ik weet zelfs niet wanneer ze is uitgerekend Clown ik weet alleen wie de vader is, en dat het veulen in mei, juni of juli komt Clown
ik zal volgend weekend eens een foto maken, misschien dat ik dan ook de datum weet Nagelbijten / Gniffelen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:37

ShamalArabs schreef:
Ow, dat doet me denken... bij shanaya is het meestal wel heel duidelijk te voelen, dus tussen nu en tot ongeveer een week voor de bevalling mogen jullie best komen voelen hoor!

Als je in de buurt woonde dan was ik zeker meteen langs gekomen!bedankt voor het aanbod Ja

Ik ben sinds 141 dagen gestopt met de regumate. Da had gezegd dat ik met 120 dagen moest gaan afbouwen en dat ik daar 3 weken over mocht doen. Wel vreemd hoor, toen ik regumate gaf had ik nog een beetje het gevoel dat ik het behouden van het veulen onder controle had ( Gestoord ) .
Nu moet Ravita het zelf doen.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:07

Raya: wat heb je een onwijs leuke pony !!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 01:41

ik las iets van een hangbuikje en ingezakte rug
Ik heb een merrie staan drachtig van veulen nummer 8
Ze is niet helemaal superstrak meer maar mag absoluut niet klagen en heeft geen ingezakte rug.. En deze merrie wordt niet bereden

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:11

Denk dat het ook verschillend is hoor per paard Lachen
Gister met speedy gesprongen voor het eerst, en ze vind het echt super Haha! en springt er ook echt wel hoog overheen..

is echt onwijs leuk om te zien hoe ze geniet we gaan wel heel hard door de bochten.. en haha 1x knalde ze er doorheen omdat ze te graag wou en niet uitkwam maar weigeren deed ze niet was heel trots op der.. Lachen
nog steeds..
heb ook foto's dus zal even kijken welke ik kan plaatsen..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:52

De dames vinden het te koud voor veullies op het moment. Ze hebben alles nog druk op pauze staan. Shanaya doet sowieso niet veel, en njadien probeert zoveel mogelijk haar net eindelijk opkomende uier weer te laten slinken. Als ze in dit tempo doorgaan verwachten we volgend jaar in de zomermaanden pas veulens... Maar goed, wat niet is kan nog komen en ik vind het ook echt niet erg als ze een jaar volmaken, dan zitten we alweer dichter bij de lente Knipoog
Misschien is het voor de dames wel heel normaal om op het allerlaatste moment pas een uier te krijgen in de wintermaanden, ik ken ze nu alleen maar in de zomermaanden wanneer ze een veullie moesten krijgen...
Als ik dan even Shanaya apart bekijk en vergelijk met de voorgaande jaren dracht, dan mag ze nog wel een flinke partij buik erbij krijgen. Voor haar doen lijkt ze nu eerder op 8 of net 9 maanden dracht ipv bijna 10.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:14

hallo ik kom me ook maar weer eens melden om mee te gaan kleppen met jullie als iedereen het goed vind
heb 4 van de 5 dames drachtig
keresa is nu 202 dagen
Lynn 170 dagen
Esta Passada 148 dagen
Marina139 dagen
Keresa en Esta Passada zijn moeder en dochter en
Welshcobs merries
Lynn en Marina zijn welsh A merries
ik wacht in spanning af dat het zo ver zal zijn
ga van de week even kijken of ik foto's kan maken van de dames met de dikke buiken

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:25

@Raya, wat een leuke wollige pony Haha! jammer idd van de staart, heeft ook al een lekker buikje Knipoog

@Dana01, oei 3 maanden de kans om te veulenen, kan je aan de DA niet vragen om een betere schatting te maken, hopelijk laat ze het duidelijk zien wanneer het veulen komt, anders wordt het erg vermoeiend voor je Knipoog

@cindybijl, lijkt me idd nu een raar gevoel nu je met de regumate moet stoppen, controle over geven aan je merrie, zal nu toch wel goed zijn.

@SA, is ook koud nu, laat ze het veulen nog maar binnen houden tot het nieuwe jaar, dan kunnen we knallend beginnen Haha!

@keresa, welkom, 4 merries drachtig, en volgen elkaar mooi op, leuk foto`s Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:27

icoliene zit nu op 159 dagen dracht..morgen 160 dagen..
AND '' IT '' IS STILL GROWING!!!

ze word serieus abnormaal dik.....

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:49

Wat een lekkere buikjes komen voorbij zeg!

Hier weer een mijlpaaltje, Tes zit op 140 dagen. Nog heel veel te gaan...

Ze ziet er momenteel zo uit, geen buik te zien, maar het is gewoon een leuke foto Knipoog

Afbeelding

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:15

monique4 schreef:
@Dana01, oei 3 maanden de kans om te veulenen, kan je aan de DA niet vragen om een betere schatting te maken, hopelijk laat ze het duidelijk zien wanneer het veulen komt, anders wordt het erg vermoeiend voor je Knipoog

zo erg is het nog niet hoor, er is wel een dekbon, alleen is die nog niet bij ons beland Clown
ze is een paar maanden weggeweest om keuringsklaar gemaakt te worden, onder de hengst te gaan en beleerd te worden, dus alle papieren zijn nog niet terug, als we die hebben kan ik tot op de dag nauwkeurig uitrekenen wanneer veullie komt (zou moeten komen, dankzij macy vertrouw ik geen merrie meer Clown )

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:08

Het is alweer een paar weken geleden dat ik een berichtje hier heb achtergelaten, de afgelopen tijd heb ik alleen meegelezen maar nu is het dan tijd voor foto's van mijn drachtige dame die vandaag de mijlpaal van 170 dagen heeft bereikt! Het is haar eerste veulen die we op 8 mei 2008 verwachten.

Eerst een foto van d'r slaperige koppie
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TAJDIL7C.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn afgelopen zondag genomen, ze moest netjes gepoetst worden omdat we dressuurwedstrijd hadden (2e met 191 punten!) Zolang het kan blijven we actief rijden, en tot nu toe geeft ze nog niet aan dat ze er problemen mee heeft.

Ondanks dat het haar eerste veulen is vind ik dat ze al een redelijke buik begint te krijgen, ze is van zichzelf niet echt fors. In mijn profiel staan foto's waarop ze zonder "buikje" te zien is.