Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:02

had ik het dus toch goed, ik hoop ook inderdaad dat je veulentje nog een maandje in t buikie blijft, de mijne moet nog 2 maanden in t buikie blijven als dat eventjes kan...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:07

Is niet mijn veulentje he... was t maar zo Maar ik rijdt Iwaya wel vaak en 't voelt soms toch wel een beetje als mijn lieverd. Ben ook erg bij haar betrokken

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:13

Laat dat veulen nog maar een tijdje in die buik zitten ! Ze kunnen beter wat langer dragen en dat je een mooi gezond veulen krijgt, als dat je een veulen krijgt die op het randje van levensvatbaar zit. Die hebben toch een minder goede weerstand enzo. Maar ik denk dat Iwaya het veulen nog wel lekker even binnen houd hoor

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:17

Haha ja van de ene kant ben ik zo benieuwd naar het veulen... Maar van de andere kant heb ik 1000 keer liever dat ze haar tijd mooi uitdraagt en een gezond veulen ter wereld zet! Dus dan heb ik liever geduld

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:52

wie zit er op de helluft helluft?

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:54

Zo de hoefsmid en DA zijn er ook weer geweest. Alles is weer doorstaan. Fayette en Hercules hebben mooie 'nieuwe' hoefjes, zijn weer lek geprikt en dankzij hun nette tanden ontsnapt aan een raspbehandeling

Tussen de hoefsmid en de DA in even tijd gevonden voor wat fotootjes. Fayette is vandaag 239 dagen drachtig:
Afbeelding Zucht, moet ik nou alweer op de foto?
Afbeelding bolle buik (en dat gaat vast nog een heel stuk boller worden )

En dan tot slot de nog leegstaande melkfabriek na een paar slenteren in de bak:
Afbeelding nog wel slappe theezakjes maar de productie/aanvoerlijnen zijn al goed bezig

Euhm.... jullie Sammie?

Edit: oeps, vergeet ik toch het leuke filmpje http://rapidshare.de/files/10968996/PICT0033.AVI.html

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:56

Ohh waarom hebben jullie merries al zo'n buik die van mij moet in april, en bij haar is nog niet zoveel buik te zien, word er n beetje zenuwachtig van!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:13

rijd je haar veel of niet alacairion? want die van terorita is in maart en heeft ook nog helemaal geen buik hoor
ik ben al over de helluft helluft sammie haha

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:19

Hollybolly schreef:
rijd je haar veel of niet alacairion? want die van terorita is in maart en heeft ook nog helemaal geen buik hoor
ik ben al over de helluft helluft sammie haha

Hallo kom ook ff mee doen, mijn merrie begint al aardig uit te dijen , alleen ze moet pas half juli en ik rij best veel ga mooi toch nog ff op wedstrijd.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:25

welkom mayday, jij moet nog wel een tijdje wachten inderdaad, maar er zijn zelf merries die in augustus pas zover zijn hoor dus

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:28

Haha dacht dat de mijne laat was, augustus dat is nog lang wachten, ik heb medelijden met diegene dat duurt nog zooo lang.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:28

Hier een foto van Angel d'r dikke buik . We zijn nu 7 maanden onderweg.
Afbeelding
Het gaat super, Angel loopt weer als een speer(na last van verbening van het hoefkraakbeen en hoefbevangenheid). Ik krijg er alleen al meer spijt van dat ik haar heb laten dekken. Haar andere veulen(oke, inmiddels bijna 2) blijkt(sinds de zomer, toen Angel net 2 dagen bij de hengst stond) lang niet goed genoeg te zijn. Kwa type en beweging is ze goed. Maar haar knieen zijn niet in orde, en ondanks dat ik er in samen werking met mijn leraar(ben bezig met een opleiding hoefsmid) lijkt het al erger te worden.
Voor Angel is dit dus haar laatste veulen. Pleegmoeder mag ze wel worden van de veulens die Roosje in de toekomst krijgt .

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:30

inderdaad al een buikie te zien, en het is inderdaad beter dat ze straks over gaat op pleegmoeder

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:44

Flettie: Ik vind Fayette echt een gave tink! Met een mooi buikje! De uier is idd nog niks, maar de aanvoer ziet er wel goed uit!

Dennis: Ze ziet er goed uit hoor Maar ik snap niet helemaal waarom dit zowieso haar laatste veulen is. Haar vorige veulen heeft geen sterke knieen begrijp ik? Maar kan dat niet aan de combinatie merrie/hengst liggen? Of dat het toevallig is? Wie weet gaat het met dit veulen beter

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:57

heb ik t weer is niet goed gelezen, ik dacht dat angel dus slechte knieen had maar ik denk dat jij gelijk hebt vrijalover

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:03

Hehe weer bijgelezen

Ja idd verkopen was de bedoeling
En nee het maakt niet uit: bont of niet bont, hengst of merrie (maakt wel verschil in prijs)

Verder nogal nare verhalen zien langskomen
Brrrrr nee mag er vooral niet teveel aan gaan denken...
Vooral dat tinkerveulentje vond ik naar...zag je die vlekjes al die het ging krijgen...mag er gewoon niet aan denken!!!

Aaaahhh! en Flet!!! Wat ziet ze er gaaf uit nu ze lekker rond en bol is van de dracht En wat is die shethengst Hercules een lastpak
en wat een gave tietfoto

Angel (dacht ik eerst weer: huh? mijn paard?) ziet er ook goed uit

Heb trouwens Tinkerbells buik gemeten.... 2m30

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:32

Zo, een paar uur weg en al weer veel bij te lezen! Wat moet dat de volgende keer worden......ik vertrek namelijk morgen op vakantie! Heb mijn meisje uitgebreid geknuffeld, en ik ben benieuwd of het buikje dikker is als ik terugkom!

Tot volgende week!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:34

Wat jammer dat angel niet meer veulens zal krijgen. Maar het is inderdaad waarschijnlijk beter als je het niet meer zou doen.

Leuk vakantie! *jaloers*
Ik denk dat je wel heel veel bij hebt te lezen als je terug komt in ieder geval wel als het op dit tempo doorgaat.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:45

@neonlight fijne vak ga je naar de sneeuw???
zo ja neem wat voor me mee ga dit jaar voor het eerst niet sinds 18 jaar zal aan je denken

@dennis wat een schattige shet heb je daar lekker buikje hoor.
ben benieuwd wat voor een klein dotje poetskatoen eruit komt

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:53

Ik krijg nu de hele tijd heel veel mailtjes van bokt dat er een nieuwe reactie is gekomen in dit topic, maar er komt niets bij

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:54

dat heb ik dus ook dacht al dat het weer eens aan mij lag.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:59

hehe ben gelukkig zo slim geweest om geen e-mailberichten te vragen voor dit topic

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:00

Ff een vraagje he?
Hoeveel dagen houden jullie aan om de dracht te berekenen?? dus met andere woorden hoeveel dagen duurt een dracht? 335??

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:02

Dat is misschien wel slim, ik heb nu 40 emailtjes van dit topic in 2 dagen das wel een beetje veel van het goede

Ik hou 335 dagen aan (in mijn geval precies 11 maanden)

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:04

morgen is vanity op 200 dagen!! ik zal morgen fotos maken en ze erop zetten..
echt een buik heeft ze nog niet, maar in vergelijking met eerst zie ik toch wel verschil (beetje rare zin )