[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:55

Cardy fijn dat ze nog drachtig is!

Daisy welkom terug met halla!! Knap blauwoogje is ze toch!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:06

Hallo iedereen!

Mag ik jullie mee komen volgen? Ik heb in het verleden in DBT gezeten, maar het laatste jaar of 2 jaar niet meer wegens tijdsnood.
Maar ik hoop dit jaar eigenlijk wat beter te kunnen volgen. En het is altijd leuk mee uit te kijken naar anderen hun veulens, en wat kwijt te kunnen over die van jezelf.

Ik verwacht zelf 4 combinaties miniatuurpaarden. allemaal van eigen hengst Guillian VD Heesbeekhoeve.
Afbeelding
Afbeelding

Eerst Spots N Dots Stilettos in Style aan de beurt half maart. Een maiden merrie can 87cm en tevens mijn eerste zelfgefokte merrietje <3 Heel bijzonder dus!
Afbeelding

Ook in maart verwachten we eentje van Sebastopol's Chalalie. Zij heeft hier al enkele veulens gebracht.

Afbeelding

Half april is Spots N Dots Rosanne's Peanut Buttercup aan de beurt. Halfzus van Stien, uit hetzelfde jaar. Dus ook maiden en eerste eigen fok.

Afbeelding

En als laatste Southridge Ooh La La Destiny, voor een veulen in juli. Een nakomertje haha! Ze is Silverbuckskin, dus dat wordt leuk gokken.

Afbeelding

Ik hoop dat ik snel ka volgen wie wie is, want ik ben daar geen held in :')

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:11

Cardy.....Fijn dat alles nog goed zit.

Daisy.....Leuk dat je er ook weer bij bent.

Knolselder.....Gezellig! Leuke combi's heb je!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:43

Annelies welkom! Mij ken je :P en lin ofcourse.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:01

leuk Annelies dat je mee kletst, ik kan het hier ook soms niet helemaal volgen hoor, maar dat mag de pret niet drukken toch? ;)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:22

Afbeelding

Tooske 150 dagen drachtig. Ik vind het zelf nog erg keurig in verhouding <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:46

Oja en jolanda ook natuurlijk (lekker aardig ben ik weer :P )

150 alweer! Volgens mij heb ik die ook wel eentje ofzo die daar ergens is.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:07

Dustinlover schreef:
Oja en jolanda ook natuurlijk (lekker aardig ben ik weer :P )

150 alweer! Volgens mij heb ik die ook wel eentje ofzo die daar ergens is.

foei Ro }>

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:10

Idd Ldenboer, Tooske heeft nog een mooi figuur!

Hoi Annelies! Ik ben weer benieuwd naar je knappe veulentjes (en leuke namen ;) )

Hier zitten Jade en Satinka nu officieel over de helft :D
Jade 166/330
Satinka 175/340
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:39

Daisyjazz welkom terug met dit fijne nieuws! Dan maar laat, het is toch gelukt. Fijn voor je!

Knolselder welkom. Mooie merries heb je zeg!

Ldenboer ze ziet er inderdaad nog netjes in shape uit. Ben benieuwd hoe lang dat nog zo blijft :D

Tinniie whoehoewww over de helft, van het optellen nu weer naar het aftellen.

Het gaat voor mijn gevoel nog steeds best snel allemaal tot nu toe. Nog 5 dagen dan zitten we ook op 150.

Ik las vragen over wanneer vrij te vragen op het werk. Dat is zo lastig te voorspellen! Ik had het 2 jaar geleden prima geregeld met mijn collega's. Als er iets rommelde, dan mocht ik meteen naar huis (ik moet een flink stuk rijden naar huis, anderhalf uur) of een PBL-dienst opnemen. Helaas uitgerekend op de avond dat het veulen kwam net met die ene collega in dienst waar ik normaal nooit mee werk en hij had zichzelf eerder vrij gegeven, waardoor ik vanaf mijn werk telefonisch de bevalling mocht meemaken in plaats van live. En daar had ik dan weken lang voor zitten camstaren en zenuwpezen. Heel erg jammer. Maar, ik had wel hulp achter de hand. Iemand die vlakbij woonde mochten we inschakelen op het moment dat het nodig was, en dat was nu het geval, dus zij kwam meteen en heeft de bevalling begeleid.

Qua camera's. Ik denk dat ik een ander systeem wil, maar ik heb er weinig verstand van. Ik kan wel wifi in de stal regelen (deden we 2 jaar geleden met een wifi-versterker). Ik wil graag een systeem waarbij ik van huis uit op de camera kan kijken maar waarbij ik ook op mijn telefoon mee kan kijken wanneer ik op mijn werk ben (dus niet op het IP-adres waar de camera op zit aanwezig ben). Heeft iemand daar misschien een tip voor? (liefst ook nog een beetje betaalbaar, maar het is een investering voor langere termijn, want ik wil me graag meer toeleggen op de fokkerij en het zal dus vaker gebruikt gaan worden).

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:10

Wat fijn voor halla, leuk uitkijken weer

Welkom terug, diegene die haar boktnaam bedacht toen er toevallig een knolselder op het aanrecht lag die dag :D
knappe combi's, en veel maidens

Ldenboer strak in het pak nog

Carey altijd leuk die bevestiging.

Tinniie amai al over de helft nu, begint echt te tellen.

Vind het ook best snel gaan, en nu spreekt Linda me vast tegen :P of gaat het dit jaar toch sneller voor je :')

Murosch het beste en goedkoopste denk ik, is gewoon een kabel van je router naar de stal leggen en ingraven in de grond. Hoeveel meter is het? Bij ons liggen er ook overal kabels in de grond, eentje naar de ene stal en das 25 meter en eentje naar de paardenstal en das toch ook 20 meter want bakje staat in laatste kot. Dan zit er wel een tussenbakje op zodat je daar meerdere kan op aansluiten.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:52

Bedankt! Een paar bekenden die ik hier inderdaad al verwachtte tegen te komen :D

Tinnie, naar die van jouw ben ik ook benieuwd, daar komen meestal ook speciallekes uitrollen :D
Hier op de silverbuckskin na niets speciaals.
Tenzij Stien toch smokey is. Roos krijgt sowieso een vos(bont) en bij de anderen kan zwart, vos en bruin.

Ik neem geen vrij van werk. Maar ik werk nu ook helemaal niet veel uren, dus veel kans dat ik in de buurt kan zijn. Tenzij Oohla mij weer zoiets aandoet om bij mijn laatste check, 10min voor het werk, in arbeid te gaan _O-

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:21

Welkom terug Knolselder. Twee jaar niet meegekletst, wat gaat de tijd dan snel want ik kan je nog goed herinneren :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:38

Ik geloof dat ik wel 30 keer naar dit topic gezocht heb zonder resultaat :+
Anyway ik wil mij ook graag melden hier. Er komen hier echt prachtige combinaties voorbij waarvan ik heel benieuwd ben wat er uit gaat komen. Dat is bij mijn merrie niet echt een verrassing qua kleur :D Mijn merrie verwacht volgend jaar haar eerste veulentje. Het is een 6 jarige friese merrie van Andries x Brandus en ik rijd Z1/Z2 met haar. Echter gaan we nu uiteraard iets rustiger aan doen. We hebben haar geïnsemineerd met Elias 494. Een nieuwe hengst in het friese stamboek dus hij heeft nog geen nakomeling rondlopen dus dat maakt het extra spannend. Ze verwacht al vroeg een veulentje en ik ben heel blij om te zien dat ze gelukkig niet de enige is haha! Ze is uitgerekend op 15 maart 2018.

Afbeelding
Afbeelding

Foto van paps:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door droversrun op 05-10-17 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:38

Gezellig Knolselder :D

Hier weet mijn collega hoe belangrijk het voor mij is en ik kan gelukkig veel vanuit thuis doen. Ik werk gelukkig ook redelijk dicht bij stal, dus kan er zo zijn en kan eventueel ook later beginnen of een dagje vanuit thuis de belangrijkste dingen doen :)
Toen Khaleesi geboren was ben ik wat later begonnen en kon ik de dagen erna lekker op tijd naar huis om van haar te genieten <3
Ook als er ooit iets is met de dieren kan er heel veel op mijn werk.
(maar is andersom ook als er bijv. iets met de kinderen van collega is)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:43

Gisteren de factuur ontvangen van het dekgeld van Incognito, worden er kosten in rekening gebracht wat dus niet de afspraak was na dat akkefietje met Spielberg :( Vandaag maar ff een mail gestuurd met de afspraak, ik ga ervan uit dat het aangepast wordt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:49

Hé, dat is stom... Hopelijk wordt het snel netjes aangepast!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:12

Heee leuk Droversrun! Mijn eerste merrie is ook voor 15 maart :+

Oei Moratoetje, wat voor akkefietje was dat? In elk geval is dat wel verschieten als er niet aan de afspraak gehouden wordt. Ze mogen dat toch wel even gaan oplossen. Maar misschien hebben ze het zelf over het hoofd gezien.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:21

droversrun schreef:
Ik geloof dat ik wel 30 keer naar dit topic gezocht heb zonder resultaat :+
Anyway ik wil mij ook graag melden hier. Er komen hier echt prachtige combinaties voorbij waarvan ik heel benieuwd ben wat er uit gaat komen. Dat is bij mijn merrie niet echt een verrassing qua kleur :D Mijn merrie verwacht volgend jaar haar eerste veulentje. Het is een 6 jarige friese merrie van Andries x Brandus en ik rijd Z1/Z2 met haar. Echter gaan we nu uiteraard iets rustiger aan doen. We hebben haar geïnsemineerd met Elias 494. Een nieuwe hengst in het friese stamboek dus hij heeft nog geen nakomeling rondlopen dus dat maakt het extra spannend. Ze verwacht al vroeg een veulentje en ik ben heel blij om te zien dat ze gelukkig niet de enige is haha! Ze is uitgerekend op 15 maart 2018.

[ [url=m/IOYlu4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0hevpW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van paps:

[ [url=m/2ttZJM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw...hartstikke leuk!! Mijn Tooske krijgt een veulen van Take 455. Een tijdje uit de dekdienst geweest dus geen recente nakomelingen kunnen vinden.
Tooske is geinsemineerd op 6 mei dus onze dames zitten redelijk bij elkaar in de buurt wat bevallen betreft. Ook voor Tooske wordt het haar 1e veulen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:44

Knap Friesje!! Daar ben ik ook wel ben benieuwd naar!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:58

@knolselder: ze hadden levenloos sperma van Spielberg opgestuurd, we waren tien al in de 3e cyclus bezig. Achteraf hebben ze toegegeven dat de hengst ziek is geweest en met koorts heeft gestaan. Toen op advies gekozen voor een andere hengst en toen was mijn merrie in 1x drachtig!

Soms denk ik wel eens dat het mogelijk is dat het sperma van Spielberg al langer niet van goede kwaliteit was, mijn merrie stond steeds zo mooi hengstig, 3 cyclussen zonder resultaat, 1x een andere hengst en meteen mooi drachtig!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:15

Moratoetje schreef:
Gisteren de factuur ontvangen van het dekgeld van Incognito, worden er kosten in rekening gebracht wat dus niet de afspraak was na dat akkefietje met Spielberg :( Vandaag maar ff een mail gestuurd met de afspraak, ik ga ervan uit dat het aangepast wordt.

Dat is idd niet netjes, je mag toch hopen dat ze dit correct gaan oplossen. Ik zal dan ook wel binnenkort de factuur ontvangen, of het loopt via de Radstake want ik heb het sperma via hun besteld.

Droversrun welkom! Mooie combinatie en wat een gave hengst!!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 06:41

Moratoetje, dat is dan ook knap nalatig om je dat niet te vertellen. Mooi iig dat ze nu wel drachtig islam.

Droversrun : Welkom !

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:49

Bedankt allemaal :D Ben blij dat mijn merrie niet als enige zo vroeg uitgerekend is.
@Ldenboer62 leuk dat jij nog voor Take hebt gekozen, mag ik vragen waarom deze hengst? :)

Balen van je factuur Moratoetje, alsof je er nog niet genoeg teleurstellingen van hebt gehad, moet je ook nog hier achteraan....

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:57

Nog meer nieuwe mensen, leuk! En wat een mooie mini ponies en die fries is ook echt niet te versmaden! Droversrun: dat heb je maar mooi vlot voor elkaar gebokst dan dat je nu al z1 start, heel knap! Mooie papa uitgekozen. Als het goed is krijgt de merrie van een vriendin van mij ook een veulentje van hem. Ben benieuwd!

@Moratoetje: wat vervelend dat men dat niet eerder heeft aangegeven. Daar kun je toch maar beter eerlijk over zijn, zou je zeggen.. Hopen dat je het goed opgelost krijgt! Spielberg stond ook op mijn lijstje.. misschien later nog eens een keertje.