[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:43

Poe, ik ben echt nog niet met namen bezig hoor! Voor het KWPN moet het met een K beginnen, en ik héb nu al 4 paarden met een K als eerste letter op stal staan (Kanway, Kanysha, Kanméra en Karamba; alleen geen KWPN'ers). Dus dat word lastig.... Ik vind het vaak wel leuk om iets met de naam van de moeder en vader te doen of te combineren, dus eens verzinnen of dat lukt.
Moeder heet Valeska en vader is Eye Catcher. Iemand ideeën?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:13

Vind het zo lastig. Ik maak inderdaad ook combi van beide..

Vind dat ook leuk voor de hengsten houder. Heb de dekking gewonnen tenslotte

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:19

Wat een mooie buikjes weer allemaal! En wat een verhalen!

Ik moet inderdaad ook een naam met een k bedenken voor het KWPN. Maar ik was er al snel uit wel eerder voor de merrie als voor de hengst maar ik vind me namen nu al top!

Ushi zit vandaag op 222 dagen dracht en ligt steeds meer om haar buik te verlichten. Ushi staat in een actiefstal en loopt dus de hele dag. Maar we hopen dat het niet gaat sneeuwen of zwaar gaat vriezen want we willen haar het liefst pas na oud en nieuw op stal halen. Maar als het gaat sneeuwen of vriezen gaat ze eerder op stal.

Ik denk dat ushi wel als een van de dikste bok merries door kan gaan haha!

Ik weet al zeker dat het een schimmel word, verder hoop ik op een leuk blesje en 4 witte benen net zoals ushi heeft. Ik hoop op een merrie en heb ook het gevoel dat het een merrie word. Ushi haar vorige veulen (was haar eerste veulen) was ze zooo anders en dat was een hengst! Maar het maakt niet uit wat het word het blijft sowieso!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:21

Ik heb gelukkig keuze uit 3/4 letters komend jaar. W, (X), Y en Z. Dat vergemakkelijkt het wel, want niet alle Friese namen vind ik leuk en het idee is toch wel ern enigszins Friese naam te geven.

Kleurbestelling hoeft dus ook niet, ik ga uit van een zwarte. Ik wil wel veel manen en sokken bestellen als dat kan!

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:21

Afbeelding
Dit was van de week toen ze lekker aan het slapen was.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:42

Zo al weer een tijdje geleden, wat n mooie buikjes weer.
Hier nog 2/3 maanden geduld tot het eerste veulen.
En uiteraard hengsten voor volgend jaar alvast aan het bekijken ;-)

De 4 dames groeien hard door.

Normaal staan ze hier buiten met inloop.
Vanaf wanneer zouden jullie ze snachts echt op stal zetten (met evt cam).
Ik dacht vanaf een maandje er voor om ze er weer een beetje terug aan te wennen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:31

Naam van vader en moeder in de nieuwe naam verwerken is wel leuk! Dan zou het ben worden bij mij haha.

Mijn merrie staat nu al op stal snachts. Ze vindt het buiten niet veel aan met slecht weer.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:09

Onze merrie staat alleen 's nachts binnen met erge kou, wanneer buiten de drinkbak bevroren is of als het buiten erg nat is, zodat ze niet meer droog kan liggen. We hopen dat het veulentje lekker buiten geboren wordt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:32

in de western wereld wordt de naam van het veulen vaak een combi van mama en papa, of een van de twee.
Zo kende ik een paardje sheesha tuff chic, papa hesa tuff chic, vond ik wel leuk bedacht.

Heb momenteel ook nog alleen een merrienaam die me heel plots te binnenviel, hengstje moet ik nog naar zoeken, had deze twee jaar geleden wel maar vind die op de aan of andere manier niet meer passen.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:44

Leuk al die bestellingen!

Bij Wish weet je het nooit wat er uit komt :D Haar vorige veulen van Johnson was een vos, met een bles en 4 hoge witte benen terwijl Wish en Johnson zelf bruin zijn en met weinig aftekeningen.
Afbeelding

Met Eldorado is er dit jaar geen kans op een vos veulen, wordt dus sowieso een bruine of zwarte. Ik denk een bruine, maar ik hoop een zwarte met een kolletje :)

In Fairy haar stam komen alleen bruine voor, dus ik denk dat dit veulen ook bruin zal worden.

Qua namen vind ik het heel erg lastig met de letter K. Voor een merrie heb ik naam, maar ik denk dat Fairy een hengst krijgt. en bij Wish twijfel ik heel erg. Ik zei vanaf het begin een merrie, maar neig nu toch ook naar een hengst. Nog maar even goed brainstormen over de namen :o

Lovelyn wat een lieve foto zeg!! <3

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:18

Mijn merrie heet Crime Time, vader heet Royal Higness.. Ik zit te denken aan Royal C Time bij een hengst of Royal Time.. Voor een merrie vind ik Royal Celebration Time wel leuk, of Royal Dance Time, maar dan heb ik die C er weer niet bij.. Als jullie nog suggesties hebben :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:41

Wat een bestellingen allemaal :D

Bij Aziza hoop ik echt heel hard op een merrie, na het overlijden van Rahnanah en op de leeftijd van Aziza zou een opvolgster zeer welkom zijn. Maar ik hou mezelf voor dat het een hengst wordt, dan kan het alleen maar mee vallen :')
De kans op schimmel is ook dit keer weer het grootst, maar grote kans dat Aziza er weer een gekleurd veulen van maakt, zoals al 3x eerder met een heterozygote schimmel hengst :+

Van Mausi maakt het me niet zo heel veel uit wat het wordt, aangezien zij me dit jaar een schitterend merrieveulen gegeven heeft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:49

Namen moet ik me nog een keer over buigen, maar daar heb ik nog 5 maanden voor. Tijd zat dus. Wil wel een naam die in lijn ligt bij de laatste 3 veulens (Reedhill's Salt 'n Pepa, Reedhill's Silk 'n Satin, Reedhill's Spick 'n Span). Zoek dus een naam met een 'n ertussen, en Reedhill's natuurlijk als stalnaam ervoor. Kleur wordt palomino, valk of smokey black, met 50% kans op een appaloosakleur eroverheen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:56

Wil je het ook weer met een S laten beginnen Neonlight?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:10

carola schreef:
Poe, ik ben echt nog niet met namen bezig hoor! Voor het KWPN moet het met een K beginnen, en ik héb nu al 4 paarden met een K als eerste letter op stal staan (Kanway, Kanysha, Kanméra en Karamba; alleen geen KWPN'ers). Dus dat word lastig.... Ik vind het vaak wel leuk om iets met de naam van de moeder en vader te doen of te combineren, dus eens verzinnen of dat lukt.
Moeder heet Valeska en vader is Eye Catcher. Iemand ideeën?

Kite catcher?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:11

Bonny_CT schreef:
Mijn merrie heet Crime Time, vader heet Royal Higness.. Ik zit te denken aan Royal C Time bij een hengst of Royal Time.. Voor een merrie vind ik Royal Celebration Time wel leuk, of Royal Dance Time, maar dan heb ik die C er weer niet bij.. Als jullie nog suggesties hebben :P

Of gewoon Royal Crime

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:33

Hier geen bestellingen al zou n merrie van sabina wel welkom zijn om zelf aan te houden.
Maar verder maakt t me voor de 4 niks uit ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:39

inowa schreef:
Bonny_CT schreef:

Of gewoon Royal Crime

Alleen de vertaling dan weer :P koninklijke misdaad.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:41

Jibbel schreef:
Wil je het ook weer met een S laten beginnen Neonlight?

Niet noodzakelijk, was nu meer toeval, maar het bekt wel lekker met die s-en.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:47

Hier ook een naam met de K... ik heb nu zelfs nog niet eens ideeën, 2 jaar geleden wel ideeën en 1 ervan is t geworden.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:13

Of gewoon Royal Crime[/quote]

Alleen de vertaling dan weer :P koninklijke misdaad.[/quote]

Hmmm ik zie een potentiële naam met een K! :D :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:24

Ik moet aan de hengsten namen met een R.
Vader heet Roman Lifestyle.
Kan dus eigenlijk alles verzinnen en dan zet ik er Roman voor

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:46

Ik moet of het een K beginnen of met een F.. ligt eraan welk stamboek we gaan inschrijven

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:48

Bij mij moet een hengst met de M beginnen (en ik heb een geweldige naam die ik graag wil geven, maar die begint met de S... )

Voor een merrie maakt de beginletter niet uit, maar het moet wel eindigen op -onia (zo heten alle merries uit de merrielijn). Dat is dus nog best lastig!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:55

Zo ben ik ook bezig Laura :)

Ik vind Romans one of iets in de richting ook leuk. Heb je ook wat van de merrie