Ik gebruik hengstenbitten. De hengsten dekken eraan en Pony is zo'n drammer en zo lang al niet op het strand geweest dat ik haar ene bitje in had. Pris kennen we nog niet zo goed dus wilde geen risico nemen met haar. Zolang ze niet trekken of gek doen doet het bit ook niets. Als ze gaan trekken, trekken ze aan zichzelf
worden weinig gebruikt helaas. Zijn top dingen, zeker voor druktemakers. Ketting geeft altijd druk, zo'n bitje niet. als ze niks doen, hangt hij er gewoon
toen ik nog in de volbloeds zat gebruikten we ze heel veel. met die schieterige renpaarden Pony douwt overal doorheen, behalve zo'n bitje.
Set_Elkol
Geplaatst: 02-12-13 21:07
pff nou dames hoe normaal is het dat een merrie met rijden helemaal dwars gaat liggen?
De rit vandaag kostte me enorm veel moeite, Set wil niet van het erf af, wat zelfs resulteert in steigeren en bokken als we een stukje van huis weg zijn, achteruit deinzen, zo ronduit vaag.. Stukje het erf af gaat overigens goed, maar na een paar 100 meter begint het staken. Ze lijkt ook gewoon oprecht gestresst, anders dan ze normaal doet, niet gewoon geen zin zeg maar. Ik heb er 2 km naast gelopen (ook goed voor mij haha) en tijdens het lopen volgt ze me wel gewoon goed, alleen is ze wel nerveuzer dan anders. en als we eenmaal op gang zijn en verderop opstijgen en verder gaan vindt ze het leuk, wil ze heerlijk rijden, galopperen en reageert ze op de lichtste hulpen.. Zijn het de hormonen? Of misschien een soort gevoel van veiligheid en instinct om thuis te blijven? Mensen die dit herkennen misschien.
Nee niet specifiek. Hoewel Lis ook altijd wel dr periodes heeft tijdens de dracht. Ze wordt bij mij eerst hyperenergiek, heet, druk etc. Daarna komt een periode dat het eigenlijk wel weer gaat. Op dit moment zitten we in de fase "blijf vooral van me af, aaien en koekjes geven mag, maar doe maar niet er op zitten of uberhaubt me in beweging zetten". Over een paar weken gaat het dan wel weer, maar zit de buik zo in de weg dat we rustig aan richting alleen maar stapritjes zonder zadel gaan.
Kreeg vandaag (mede daarom) een berichtje van iemand, dat ik beter zijn paard kon gaan rijden, want dat het voor Lis zielig was haha... Ach, nu heeft hij (denk ik) wel een leuk dier dus we gaan eens kijken wat we daar mee kunnen... (offtopic, ik blijf het bijzonder vinden dat ik altijd wel wat te rijden heb, valt er 1 weg staan er zo weer 3 klaar voor me, en dat terwijl ik welliswaar leuk kan rijden, maar geen topruiter ben).
Ik merk bij Maquavinci wel met buitenrijden dat ze wat opstandiger is, ze vind het aan de ene kant heerlijk (als er een ander paard/pony bij is!) maar als ze iets niet wil probeerd ze te stijgeren (1x geprobeerd bij mijn verzorgster) en dan doet ze er ook alles aan om er niet langs te hoeven.. (gelukkig houd ze het nog wel ''safe'') En ook Maquavinci reageert op de lichtste hulpen, wel erg fijn trouwens
Ik was altijd zelf echt recreatieruiter, maar sinds ik met Lis ben gaan starten een paar jaar (ahum) terug vind ik dat toch het leukst. Had afgelopen jaar nog 4 actieve startkaarten. Helaas is er 1 verkocht, 1 langdurig (zo niet definitief) geblesseerd en 1 terug naar de eigenaar waardoor ik nog maar 1 paard te starten heb. Wel een leuk paard gelukkig haha...
Als ik de financiele middelen had zou ik ook graag meer paarden hebben, maar ik kan het stalgeld helaas niet opbrengen, dus nu alleen Lis en Selenya in eigendom en dus enkele paarden voor anderen om te rijden en/of uit te brengen.
Hahaha mooie foto's hierboven. Ik zal ook weer eens foto' maken moet eerlijk bekennen dat ik dat niet heel veel doe. Ik heb geen fototoestel en vind dat een mobiel toch niet zulke mooie foto's maakt.
weinig buik he Reuze benieuwd naar haar kleintje volgend jaar
Pony was op de vorige stal ook erg opstandig in het begin van haar dracht, ik denk nesteldrang. Waar we nu staan vind ze het zelfs leuk om hele einden over straat te gaan samen en wil dan niet meer de laan op naar huis toe
Woogy: haha ze heeft misschien wel zoiets van, nu lukt het allemaal nog straks word het lastiger.. wel lekker dat ze het zo leuk vind om lekker buiten te rijden!
ponyparadijs
Geplaatst: 03-12-13 11:02
deviltjh schreef:
dustinlover, die heeft nog echt geen buikje
Dat is ook niet zo heel gek. Ik verwacht niet dat die merrie tonnetje rond wordt. Daar is tenslotte maar een mini hengst op gegaan.
Ik zie wel wat buik. Maar niet echt een buik voor een merrie die ruim 200 dagen drachtig is. Vindt het ook wel spannend om te zien of ze echt groeit of dat het in verband met het kleinere veulen wat minder blijft. Mogelijk krijgt ze wel een beste buik omdat het haar eerste veulen niet is. En heeft ze gewoon veel vruchtwater.
Yellomofoon
Geplaatst: 03-12-13 13:38
Inderdaad een bescheiden buikje Dustinlover! Maar misschien zit er ook maar een kleintje in natuurlijk Gisteren was mijn merrie 200 dagen!
Ze is een beetje afgevallen, dus vanaf vandaag gaat ze op meer hooi... Ook heb ik mijn barebackpad net binnengekregen dus kunnen we weer gaan "rijden"
Yellomofoon: op jou foto is het buikje goed te zien al!
Ik rijd Maquavinci nu met boomloos zadel, ons dressuurzadel vind ik niet fijn meer liggen.. moet alleen eventjes wachten tot mijn pad voor onder dit zadel binnen is
Mijn boomlooszadel staat te koop. Ik kreeg daar zo'n vreselijke rugpijn van. Dus hopelijk gaat het met de barebackpad beter En ja je ziet haar buikje eigenlijk enkel als je een foto neemt schuin achter haar en als ze draaft, anders bijna niets!
Oke ik heb er pas 1x mee gereden want kreeg er een nieuw westernpad bij maar die is veel te groot voor Maquavinci haar rug.. als het bij mij pijn in mijn rug bezorgd gaat die ook weer weg. (Loop al van kleins van af met rugklachten) Hopelijk werkt je barebackpad goed
Lisette1987
Geplaatst: 03-12-13 15:55
yellowmoon, lux heeft ongeveer net zo'n buikje als jouw merrie, vooral aan de onderkant! zondat is zij op 200 dagen ik ga zo weer even rijden, ik merk met Lux helemaal (nog) geen verschil tussen wel of niet drachtig maar ze is zowiezo erg stabiel qua karakter
ponyparadijs
Geplaatst: 03-12-13 16:13
Vandaag 180 dagen drachtig. Nu ze stil staat lijkt het wel nog harder te groeien. Maar dat is natuurlijk de terug val van de bespiering.