[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:25

Heb gisteren eens onder hera haar buik kunnen kijken (met helm op :') ) en ik zag zowaar een heel klein uiertje hangen :D
Toen probeerde ik eens voor de uier te voelen... resultaat dat mijn hand nu beurs is... kreeg ik me daar toch een rotschop.... %)
Dus ze vind het absoluut niet leuk om aan de buik te zitten... neem maar aan dat er dus nog iets inzit! :D

Merries zien er allemaal mooi uit, dynamic staat al in de eindpositie Marije!
Sioux is idd lekker aan de buik, maar een drachtige merrie op dieet doen vind ik geen goed idee... laat haar maar lekker, heeft ze tenminste een excuus voor de gewichtstoename! :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:53

Anni ziet er goed uit!

Hera, autsj. :(:) Heaven is momenteel weer wat minder snel geïrriteerd gelukkig.

Ik kom net weer bij de tandarts vandaan, kies is weer gerestaureerd! Het was op een haar na geen zenuwkanaalbehandeling, dus heb weer veel geluk! Voelde de verdovingsspuiten niet eens, natuurlijk na de vorige keer toen ik in de zenuw werd geprikt, die pijn is niet te vergelijken met zo'n speldenprikje. :+

Straks nog even werken, volgens mij niet enorm veel post. Daarna weer weekend! *\o/*

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:15

ja, merries e, en dan drachtige merries in het bijzonder! :)

Ik nog 4uurjtes te gaan en dan pas dinsdag terug! :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:23

Auw hera zo gevoelig altijd?

Melody geeft er totaal niks om...ze heeft afentoe van die velletjes met viezigheid en die haal ik er wel eens het een babydoekje af.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:45

123! :Y)

Hera, Wejauw! :* Ik zou er geen gebroken pols aan overhouden als ik dat bij mendy zou flikken, ff voelen of het veulen wakker is, oke, maar 1x met mijn hand naar haar uier is oorlog..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:28

Altijd zo geweest ja, ze heeft niet graag als je aan haar buik en flanken komt, ook niet toen ze niet drachtig was. Maar nu is het extreem erg, ze schopt echt gericht!
Uier kijken kan nog net, maar voelen is uit den boze!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:50

Oiiie Hera auwah..
Dan heb ik geluk. Kan bij Cantate makkelijk aan de uier komen. Ook de troep ertussen weg halen. Vind ze heerlijk.

Dat oefen ik ook bij de merrie veulens.. lekker kriebelen onder de buik en dan langzaam naar de uiers. Beide veulens vinden het heerlijk nu.
Amia vind het echt minder. Gooit haar oren in de nek.
Kan haar buik wel aanraken maar krijg commentaar.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:01

Hier kan ik alles met de merries

@neonlight; ik heb dus zowiezo kans op een valkje of een valk geboren schimmel?
Want als winoa nu een valk merrieveulen krijgt dan voel ik me best genaaid aangezien ik heel graag een valk merrie had willen hebben maar heb me voorgenomen dat de veulens verkocht worden.

Winoa haar tante is bruin roan en heeft van verschillende hengsten bruin geboren schimmels,bruin roans en bruine veulens gehad maar toen ze van harm gedekt werd(zelfde hengst dus als waar winoa drachtig van is) heeft ze een valkje gekregen en dat valkje ben ik al jaren hopeloos verliefd op,staat nu ook te koop dat valkje maar kan haar helaas niet kopen.
4 pony's is financieel niet te redden.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:06

Tja, het is en blijft een specialeke :) op dat gebied ben ik er niet zo kwaad om dat ze niet van mij is :o
gelukkig is ze qua rijden en mentaliteit als je erop zit (en ook als ze uit de stal is) een zalig paard, anders had ik niet met haar gefokt...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:32

Fabje helemaal niet boos als ik aan uier of buik kom :) kan ik rustig aan gaan zitten friemelen.. Moet ook wel anders heeft ze ruzie met mij :P

Weet iemand toevallig hoeveel kans ik heb qua kleuren?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:03

Famosa vind alles best. Je mag aan haar buik, uier en flanken komen. Als het veulen net geboren is, mag je daar ook aan komen. Ze gaat gewoon door waar ze mee bezig is, meestal is dat met eten!
Scannen wordt zonder opvoelbox gedaan. De DA staat achter haar en dat gaat allemaal goed. Ze weet al precies als de DA met zn koffertje aankomt wat er gaat gebeuren.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:25

opvoelen gaat hier ook nog wel met de praam op... denk dat als ik de praam opdraai ik wel kan voelen, maar dat vind ik wat ver gaan, ze geeft aan dat ze het niet goed vind, dus ga ik haar ook niet dwingen, het is ook mijn paard niet... dan was het misschien anders. Of we aan het veulen mogen komen, daar vrees ik voor, maar zolang het kleintje mag drinken van haar (waar ik ook niet zeker van ben) dan ist voor mij oke, als het gespeend is dan wordt het toch wat makkelijker allemaal...

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:05

Dat laten drinken zou ik niet bang voor zijn. Ik was daar ook bang voor met Rosa. Die is door omstandigheden niet zo sociaal naar andere paarden, maakt niet graag contact en gaat andere paarden graag uit de weg en wij mochten echt niet naar buik en uier kijken, laat staan aanraken. Ze was de beste moeder die je als veulen kan hebben en na de geboorte is ze zelfs gemolken door de dierenarts. Rare dingen die hormonen...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:30

:) das leuk om horen Diane dat ze zo'n goede mama was, hopelijk gaat hera dat ook zijn, we zullen maar op moederinstinct vertrouwen!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:04

Veulen van dit jaar was Mendy's 1e veulen, de eerste dagen schopte ze nog weg als het veulen net wou drinken, ik vermoed door de spanning op de uiers en omdat het natuurlijk net nieuw was, gelukkig was vervolgens de 2e poging van het veulen prima, deed ze niks meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:40

inowa schreef:
Hier kan ik alles met de merries

@neonlight; ik heb dus zowiezo kans op een valkje of een valk geboren schimmel?
Want als winoa nu een valk merrieveulen krijgt dan voel ik me best genaaid aangezien ik heel graag een valk merrie had willen hebben maar heb me voorgenomen dat de veulens verkocht worden.

Je hebt 50% kans op de creme-kleur, creme op vos is palomino, creme op bruin is valk. Aangezien het niet zeker is dat Winoa het vosgen draagt is er 50% kans op vos (als ze het draagt) en 50% kans op zwart of bruin. Gezien haar ouders is de kans groot dat ze homozygoot agouti is, en dan is er geen kans op zwart.
Al met al, 25% kans op palomino, 25% kans op vos, 25% kans op bruin, 25% kans op valk.
Mocht ze geen vos-gen dragen dan is het 50% kans op bruin en 50% kans op valk.

En daar gaat dan de schimmelkleur eventueel overheen, en ik denk dat de kans ook groot is dat ze homozygoot voor schimmel is.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:18

Opvoelen ging hier met bril op nog wel redelijk, maar van harte is anders. :+

Geen idee nog hoe Heaven gaat reageren, ze is natuurlijk maiden. Haar moeder was volgens mij wel lief, dus als ik daar een beetje mee vergelijken kan. :) Toch heb ik het wel eens minder goed zien gaan, blijft dan wel in je hoofd rondspoken, maar we zien het allemaal wel. Ik geloof niet dat Heaven zo'n enorm vervelende merrie is. Ik zit alleen een beetje in over de buurman, die kan ze wellicht beter niet meer naast zich, want nu staat ze met voeren al te slaan naar hem, tegen de schutting aan dan wel. Laat staan dat als ze straks dat veulen aan de voet heeft. Kan er denk ik beter een minder nieuwsgierig aagje naast. :+ Maar dat kunnen we t.z.t. wel bekijken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:30

Ik vind het niet zo erg als een merrie mij niet bij het uier laat, het uier is ook voor haar veulen en niet voor mij ;)
Al is het bij mini's wel een stuk makkelijker om even te kunnen voelen dan helemaal op je knieën te moeten om dat uier op te zoeken :+

Muzefee, hier maak ik de tussenwanden altijd dicht vlak voor of na de bevalling. Sommige merries hebben al moeite als buuf adem haalt... Ken iemand en die hangt gewoon gordijntjes voor de tralies en dat werkt :D
Heb er zelf eentje die bijna over de voorwand komt als er een ander paard of mens vlak voor de stal langs loopt. Alleen de eerste dagen hoor, daarna gedraagt ze zich weer normaal maar de eerste dagen is ze heel beschermend. Kan daar eigenlijk alleen maar blij mee zijn, het is gewoon een super moeder :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:34

Jah moet maar even kijken wat wijs is. :) Ze kan de oudere merries vaak wel hebben, maar de puberende ruin naast haar mag niet eens naar haar kijken zo nu en dan. :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:39

Wij hangen ook altijd doeken tussen de stallen net voordat het veulen geboren wordt, merries stellen hun buurvrouw op dat moment beide niet erg op prijs, en degene die geen veulen heeft gehad, vind het veulen dan ook wel heel erg interessant op dat moment. Veel meer rust in de stal dus als er doeken tussen hangen, en na ongeveer een weekje halen we het doek bij de deur weer weg (daar overheen kunnen ze elkaar zien), maar de rest laten we eerst nog even hangen, zodat ze toch nog de rust op kunnen zoeken als ze willen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:27

Gefeliciteerd MarijeR!
Merel vandaag precies 5 maanden drachtig!
Wat de doeken betreft is wel een goed idee. Mijn merrie komt in een buitenstal en daarvan zijn de wanden al dicht.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:22

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 03-02-22 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:18

Dit jaar hebben we de stalwanden niet afgedekt, doen we nooit. Maar Mendy kan het wel goed vinden met die 2 naast haar.

Is maar goed ook dat we die niet hadden afgedekt trouwens, anders hadden de buufs niet gezien dat 't veulen er lag, en hadden we het pas de volgende ochtend ontdekt :+

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:22

Mag ik ook even ego zijn?
Vlak voor de feestdagen heeft mijn vriend mij gezegd definitief niet meer een relatie te willen met mij na bijna 12 jaar.
Twee jaar terug een oude boerderij gekocht, af laten breken en een nieuw boerderijtje met binnenbak en stallen teruggebouwd. Heerlijk uit de stad weg in de rust en ruimte zodat we al onze paardjes lekker aan huis konden houden. Nog geen jaar in een half af huis gewoond en nu moet ik alles afgeven. Mijn vriend weg, mooiste plekje op aarde voor mij weg, mijn paarden kan ik financieel niet zelf houden dus moet ik te koop zetten, mijn hond achterlaten...
Weg, weg, weg, alles kwijt |(

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:57

@SteffieA
zoo sterkte zeg!! vet heftig dat je gelijk zo veel kwijt bent!!

mijn merrie moet nog 3 maandjes:D ben al erg nieuwschierig wat er uit gaat komen!
Afbeelding

kijk hier voor meer foto's:
[ITP] 8 maanden drachtige merrie op de foto.