[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:34

kappiegirl dat is zeker goed schrikken zeg maar fijn dat het nu alweer beter gaat met haar. Ik had hier ook nooit bij stil gestaan dat dit zou kunnen gebeuren.

parouscha Dat recept heb ik 2 jaar geleden uitgeprobeert bij mijn shetlanders van toen Bonnie en Maaike en raad eens ze hadden alle twee een merrieveulen :D Dit jaar bij Bonnie weer gedaan ben benieuwd wat het gaat worden.
Floor lukte niet omdat zij een maand bij de HH stond die niet in de buurt woont dus ik ben benieuwd wat die gaat krijgen.

Die van mij krijgen ook appelazijn en knoflook en zo nu en dan een opkikkertje, ook tijdens de dracht geen problemen mee gehad. Ook het trekpaard van mijn broer krijgt het gewoon tijdens de dracht.

Neonlight schreef:
Kappiegirl, gefeliciteerd, en Paroucha, ook gefeliciteerd!

En een ieniminie Floor/Zidane babeje. *\o/*

Ben blij dat ik haar volgende week op kan halen nu gaat het wachten natuurlijk lang duren... :D :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:39

Thx voor de info :D
Dan ga ik het gewoon bestellen en proberen , voor het appelazijn middeltje om een merrietje te krijgen ben ik al te laat.
Je moet het zoiezo een maand voor het insimineren voeren en dat heb ik al niet gedaan :P

Maar die rottige vliegen, daar doe ik het voor :)

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:34

Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd!!
@ KG hoe gaat het nu met dr??

Over dat appelazijn en dan een merrie, het is de hengst die het geslacht bepaald. Of dat appel azijn zou gelijk alle Ychromosomen vernietigen als het het lichaam binnen komt?
Maar stel nou dat alle Y tjes het sterkste waren en de Xjes het niet redden. Dan heb je geen drachtige merrie :+

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:53

Ik kom mn neus hier weer even binnen steken!
iedereen van harte met de drachtige merries!!!

Met de mijne gaat het nog altijd goed!
Veulen loopt er nog steeds bij , is nu al ouder dan drie maanden, maar hij moet erbij blijven tot de veiling van Prinsjesdag, want daar mag hij naartoe!

Volgend weekend moeten we ermee naar Ermelo voor de filmpjes en Foto's, even voor uit trekken, want het is 300km enkele reis vanaf hier!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:00

Wat leek Peetje!!! Ik ken de voorzitter erg goed, net als de DA etc....

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:00

Goedemorgen na vannacht 3x eruit te zijn geweest om te kijken hoe het met me kaboutertje was zitten me ogen nog een beetje dicht maar goed kon ook niet zo best slapen... vannacht heeft ze lekker gestaan als ik kwam keek ze wakker op en haar adem was netjes dus weer geprobeerd wat te slapen en wekker gezet.
maar toen ik net ging voeren stond ze wat wazig voor zich uit te kijken en ging ze niet naar haar bakje toe wat ze normaal omdat ze zo weinig krijgt op af stiert maar nu dus niet dat baart me zorgen maar goed de pijnstiller is afgelopen en er zal vast wel wat pijn zijn nog omdat ze natuurlijk geen gewone koliek had zal er wel weer pijn terug komen denk ik.
Maar ik ga zo snel lijnzaad halen en slobber dan maar hopen dat ze trek heeft en lekker wat gaat eten ervan als ze maar iets eet dan ben ik al blij.
Maar goed als ze voor de middag geen verbetering geeft dan ga ik toch de dierenarts weer even bellen. Gelukkig heeft ze nog een hoop vetjes waar ze ook nog wel een beetje op kan teren maar als ze ziek zijn zijn die vetjes natuurlijk ook altijd wel snel weer weg.
Ik ga haar zo ook even op een wat vollere wei zetten misschien gaat ze wel wat grazen ofzo. heb echt een beetje te doen met me oude beesie.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:16

parouscha schreef:
Lees net een stuk tekst door, dat als je appelazijn voert, dat je dan meer kans hebt op een merrie :))
Grappig ik wilde het zoiezo gaan voeren, voor de vliegen :D

[KS] Hét recept voor merrieveulens?!?

In 2007 hebben we het geprobeerd en in 2008 zijn er bij ons 2 gezonde merie veulens geboren, merries hadden daarvoor allebei een hengst..

2008 heeft Pip geen azijn gehad en wel een merrie veulen..

Dit jaar weer allebei niet gehad, dus ben benieuwd..

Ach het is wel grappig, alleen niet echt realistisch.. haha..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:21

wat een verhaal kappiegirl!
Ik hoop dat ze toch weer opknapt en dat ze straks toch wat eet.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:25

KG, wat een rot nacht..
Ik hoop ook dat ze snel weer op de been is, en dat je het snel kan vergeten..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:57

parouscha: nog mooi drachtig, super!

mabon: floor drachtig! Gefeliciteerd!

Kappiegirl: hopen dat ze zich snel weer beter voelt!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:00

Heb haar nu op een volle wei gezet zo van als je eet dan komt er ook nog wat extra's binnen. Ze loopt wel een beetje rond en neemt zo af en toe een hapje maar het gaat niet van harte. heb O'marisa er ook bij gezet en staan ze samen zielig te zijn ga zo maar eens proberen of ze lijnzaad met slobber wil eten, is wel een rare gewaarwoording om Juwel van alles te geven maar niets te eten normaal moet ik haar remmen in haar eten. Ik denk dat ik voor de zekerheid nog wel de dierenarst laat komen vanmiddag kan hij ook even zien hoe ze is. Ik vertrouw het nog voor geen meter. Met scannen zat er ook wat bloed op de handschoen van de dierenarts dus misschien dat ze wel een soort van wondje heeft in haar darm ofzo en dat het daarom zo veel pijn doet, dat ga ik zo ie zo ook nog even na vragen of daar risico aan zit.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:05

@ saffier, oow kijk, das wel leuk en altijd wel es handig!

Kappiegirl, hopelijk knapt ze weer snel op!
arm beest!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:07

Kappiegirl: wat een schrik, ik zal duimen dat het betere gaat met d'r. En ik zou idd de DA nog even vragen.

Ik lees met jullie mee. Dit jaar geen veulen dus helaas geen DBT voor mij dit jaar.... Maar ik zal stiekem af en toe wel wat posten als het mag ;-)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:23

KG beterschap!

saffier: Volgens mij was de theorie dat het milieu in de baarmoeder dan zuurder zou worden en dat y-tjes daar minder goed tegen kunnen dan x-jes

quintus: Jij post maar hoor! :)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:43

ik ben veels te lang niet hier geweest!
sorry!

iedereen van harte met de nieuwe drachtige merries!

kappiegirl heb er hier 1 lopen die heeft vaak koliek en ik raak altijd beetje gestressed als ze zo raar gaan doen brr

met die ''ouwe'' gaat t niet zo goed

paar weken terug zoals bekend al kuur ab gehad
dit hielp niet voldoende longen waren nog steeds vuil en hij had moeite met ademen
vervolgens 8 dagen ventipulmin gehad ook dit hielp maar minimaal
da er weer bij
nu weer 3 dagen ventipulmin en een week antibiotica en ben vandaag begonnen met prednisolon
als dit niet werkt moet hij naar de kliniek
ze verdenkt hem toch van pus en troep in de longen..

duimen dat de prednisolon aanslaat dit is iets nieuws voor hem..dus ben benieuwd!

met hiba gaat t nog steeds goed ook al spelen de zwangerschaps hormoontjes flink op en is ze beetje humeurig en vals..maar ja ;)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:05

Jeetje KG wat een nacht en wat een zorgen om Juwel :(:) :(:) Ik duim nog even mee voor haar :*

@Hiboune, ach de ouwe ook niet goed :(:) Wat een ellende!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:26

dierenarts is weer onderweg. Ze heeft er 39.6 koorts bij gekregen en daar ligt voor mijn de grens met nog even aankijken. Ze wil wel maar haar lijf lijkt niet te willen zeg maar. Ze loopt stijf vanuit haar rug en eet een paar grasprietjes, al geeft ie haar maar weer even een pijnstiller ofzo zodat ze weer even kan eten en aansterken en vooral uit rusten en misschien antibiotica zodat ze die koorst naar beneden krijgt.
Zou het kunnen dat er met scannen een zenuw is geraakt ofzo waardoor ze zo niet Juwel is zeg maar? Ik ben echt alles aan het bedenken waardoor ze ineens zo ziek is zodat ik de dierenarts weer de oren van zijn hoofd kan vragen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:30

Jeetje wat een ellende :(:) Vreselijk he om ze zo te moeten zien :(:)
Je zou haast denken dat er iets niet goed of bekneld zit inderdaad..... Moeilijk he als het zo onduidelijk is!

Sterkte weer :*

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:46

Misschien is er wat geraakt en is dat aan het ontsteken? *duimt verder*

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:49

Oeh, jeetje..

Weet je al wat meer?

Succes!!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:15

Juwel heeft nu antibiotica gekregen en weer pijnstillers en morgen weer en dan moet de koorts minder of weg zijn. We duimen maar weer verder en hopen dat alles goed gaat nu ze had net bij de dierenarts alweer wat meer praatjes en deed weer kopschudden alsof ze een arabier was dus ze besefte zelf wel dat er weer geprikt werd denk ik hij mocht ook niet meer tempen (ik wel). Dus dat is alweer een heel klein beetje de goede richting op. We (dierenarts en ik) hopen dat ze morgen weer zoals van ouds gaat steigeren met prikken in de borst dan weten we zeker dat ze de goede kant op gaat hoe meer praatjes hoe beter...
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:19

Nog even spannend dus!! Hopelijk slaat de antibiotica goed aan en wordt ze snel weer echt lastig ;)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:13

Ik ga ook duimen voor Juwel dat de anti-biotica aanslaat.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:20

@saffier, dat versterkt weer mn gevoel op een hengst :P dat vorig jaar de Ytjes sterker waren maja ik voerde appelazijn dus die redde het niet, en de Xjes wilde niet haha (om ff af te dwalen)

@kg jeetje dat het nog niet over is! hoop dat het gauw over gaat en de AB aanslaat!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:48

miszlisanne hoe gaat het met Nobel?