[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:30

Die beelden zijn wel heel duidelijk, leuk zeg Lachen Maar dit zijn wel redelijk dure camera's denk?

Ik zit denk met een afstand van circa 50m, hoop dat het lukt.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:39

de camera die ik heb is ook met 1 kabel. Deze kabel is zo'n 50m lang denk ik zo en loopt door een stukje schuur, over het dak van de volgende schuur naar ons huis. Moet wel zeggen dat dit kennelijk een speciale kabel is maar precies weet ik dat niet, heb wel supergoed beeld in huis in iedergeval (kleur bij licht en z/w zonder licht)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:41

kan iemand mij ook uitleggen hoe het werkt als je een computer op stal zet, deze kan dan toch internet ontvangen en door middel hiervan de beelden versturen? dan heb je toch geen kabel nodig?
hoe sluit je de camera (en wat voor iets moet dit dan zijn) hier dan op aan?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:46

draaakje schreef:
zo ik lees het al, we hebben een camera expert! ik las ook dat met kabel beter was, alleen moest je wel uit kijken met vriezen las ik. en dan een camera die met een gewone internet (weet de naam niet) kabel was het makkelijkste. (dat word een lange kabel bij ons Tong uitsteken) je kan de kabel ook in een pvc buis leggen dyonne.

Nah expert... Ik ben er al een aantal jaar mee bezig (vanaf '04 heb ik de cams online) dus ik weet een beetje waar te zoeken en wat ik wel en niet wil Knipoog
Het ligt een beetje aan de camera of je met de temperatuur in problemen komt.
Mijn buitencams kunnen tot -20 prima aan.
Afbeelding
Sowieso gebruik ik camera's met een behuizing voor buiten i.v.m. het fijne stof in de schuur.

IP camera's (die direct op internet gaan) gebruik ik niet. Die werken niet met de software die ik gebruik en ik wil sowieso de cams via http://www.marestare.com online omdat er dan onbeperkt mensen kunnen kijken en de beveiliging van de pc veel beter is.
Ik heb de kabels van de camera's op 3 switchers aangesloten en daarvandaan lopen er kabels naar de pc en tv en dvd recorder.
Zo kan ik makkelijk kiezen welke camera's ik wel of niet wil bekijken (er hangen er hier in totaal 13 of 14 Nagelbijten / Gniffelen )

Daan_Ordeal schreef:
Die beelden zijn wel heel duidelijk, leuk zeg Lachen Maar dit zijn wel redelijk dure camera's denk?
.

De camera's die ik gebruik zijn rond de 200 euro p/s ongeveer. Wat ik nog wel eens doe, is bij http://www.hissink.nl informeren of ze nog demo's hebben liggen, die zijn dan weer wat goedkoper Knipoog

@ Draaakje, als je een IP camera wilt gebruiken, moet je Sjoert eens vragen, hij gebruikt een IP cam dacht ik.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:13

heel erg bedankt weer voor de informatie, ben alweer een stuk wijzer. ik heb de mensen van hissink een mailtje gestuurd met wat ik wil, misschien komen hun zelf wel met een idee. op de site zouden we altijd nog een wachtwoord kunnen zetten, ik verwacht geen 20 mensen tegelijk, maar stel dat dan zou een wachtwoord fijn zijn. (ook ivm het limiet, de andere site moet niet plat komen te liggen Tong uitsteken)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:15

Tijdens bevallingen kijken er bij mij soms 1000 of meer mensen Haha!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:19

Haai allemaal, ik weet het ik ben volkomen onbekend maar wel altijd het dikke buiken topic aan het volgen... Helaas hebben we de drachtige merrie op stal verkocht Boos! ze was echt prachtig! een D-day merrie gedekt door corronados boy junior! ik denk wel dat we nog foto's van der krijgen als het veulen geboren is Lachen wat ik mij eigenlijk afvroeg is.. na hoeveel maanden ga je zien dat een merrie drachtig is? wij hebben een andere merrie op stal staan die altijd veulens heeft gehad (is nu 13) en nu ook weer een aardig buikje krijgt, ze werkt elke dag en toch word ze dikker. ze is gekomen bij ons voor de handel en er zit geen dekbewijs bij... beetje vreemd toch? alvast bedankt.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:46

even tussendoor:

wij hebben ook 2 camera's met infrarood van Trust, prijs ontglipt me even, maar geloof dat die nu voor zo'n 100 euro per stuk wel te koop zullen zijn
hangt eentje voor en eentje achterin de stal, zodat we alles in beeld kunnen hebben.
We hebben 2 aparte systemen gekocht omdat we zo ook 2 schermpjes hebben, beide beelden van beide camera's zijn wel op beide schermen tegelijk te zien (switcht om de zoveel seconden van camerabeeld) zodat er een scherm bij ons staat en een bij mn moeder in de slaapkamer.
Onze stallen zijn wel erg groot, dus vandaar dat 2 camera's nodig was.

Wij doen ook een nachtlampje aan, geeft slechts een heel klein beetje rustig licht, maar prima om zeer goed beeld te hebben op de camera. De merries trekken zich er niets van aan en zelfs al zou ik camera's hebben die zonder kunnen, zou ik het toch laten branden.
Als je dan gaat kijken bij de bevalling, hoef je geen extra licht aan te steken en als je dat wel wilt doen, schrikken de merries hier niet van. (Tink schrikt zowiezo niet, Angel echter wel)

Verder werken we ook met Birth alarm Haha!
Bij Tinkerbell geeft die nooit vals alarm, die ligt nooit om te slapen, dus das wel handig
Bij Angel moet je de speciale stand gebruiken, want die ligt wel nog languit te pitten zelfs als ze hoogdrachtig is. Als de speciale stand aan staat, ook geen last van vals alarm OK dan!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:21

Wij hebben de lampen gewoon aan boven de boxen.
Wennen ze maar aan.

Ga niet speciaal voor die merries een nachtlampje hangen Haha!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:46

Ordeal krijgt van mij wel een nachtlampje tzt Tong uitsteken

Marije dat ziet er gaaf uit bij jullie!

Wat is de speciale stand van birth alarm?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:11

Hey Hallo Allemaal,
Kan ik mijn merrie ook nog opgeven voor de Dikke Buitek Topic 2009.

Die van mij is uitgerekend op 14 juni 2009 .

Donna ( Wilbert van 't Lievers ) x Wirbelstein - 14 juni 2009

Hier ook gelijk een filmpje van de 90 dagen scan, gemaakt 7 oktober 2008 ( tussen de 24 en 30 sec. zie je het veulen linksonderin in beeld )

[url]http://www.youtube.com/watch?v=CyvHWpzwYkc
[/url]

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:11

@ Sjoert de merrie is een Ferro.

Ik moet er nog even in komen hoor haha.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:28

hahaa ik heb inderdaad een draadloze, en we wisten precies hoelaat de stalhouder zijn eten ging opwarmen Haha!
maar toch, voor een camera van 49 euro, doet ie het al 4 jaar prima Ja, ook via marestare Ja

helaas is deze zwart wit, ik ben nog steeds aan het sneupen voor dezelfde in kleur.... wel zo leuk he Nagelbijten / Gniffelen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:43

Ja Summer moet natuurlijk in kleur Ja Haha!

Isis zit op 200 dagen Go jij! Go jij!
Nog 100 dagen en dan mág het komen (mini dus veilig na 300 dagen) en als ze net zolang draagt als dit jaar, hoeft ze nog maar 108 dagen. Toen beviel ze op dag 308 Lachen
Gut, over 2,5 maand begint het uier checken ook alweer Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:59

Ik heb ook een IP- camera die online staat.
Enige nadeel daaraan is dat dr maar een beperkt aantal mensen mee kunnen kijken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:09

Al die camera praat maakt dat ik er ook 1 wil, lol... Niet dat ik daar geld voor heb Boos!

Gisteren heb ik Farita ff gelongeert, en dan kun je toch wel zien dat ze een stuk meer buik heeft al. Ze heeft er nog duidelijk geen last van, maar't zit er wel. Ze zit nu op 127 dagen, man wat gaat de tijd langzaam. Ik heb het idee dat ze qua buik enzo al veel verder is, lol.
Hihi, gister met d'r weze wandelen, en afentoe liep er opeens een paard van 180 naast me, ipv 1 van 172. Volgens haar was het erg spannend allemaal zo buiten wandelend, hihi. Ze blijft wel perfect naast je, maar snuiven, en kijken, en groot worden, en dan nog meer kijken. Echt zooo schattig.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:34

Mijn vriend legt binnenkort ook een camera aan in de stal.
Ik kan dan via mijn gsm inloggen en kijken naar mijn haflinger!

zometeen komt de veearts enten! En natuurlijk even haar buikje bekijken... Ben benieuwd wat hij ervan vindt!
Ze zit vandaag op 170 dagen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:56

Gefeliciteerd Haflingertje!

Marije ook gefeliciteerd, dat gaat echt snel!! Zeker als ze vorig jaar op 308 dagen is bevallen.

Airborn ik heb dat gevoel bij Ordeal ook, dat de buik al veel dikker is dan ik had verwacht op dit aantal dagen dracht.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:59

Jeetje zeg wij hebben dit jaar 372 dagen moeten wachten op de kleine man haha.

Daarom hou ik ook echt 340 aan met de kleintjes.

Ik zit er ook nog aan te denken om te kijken of ik op stal kan slapen tegen de tijd van de bevalling. Dat is natuurlijk nog makkelijker.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:47

hummmmh... het fijne vergeet ik er ieder jaar weer van dus moet elke weer de gebruiksaanwijzing lezen Clown

tzit ongeveer zo in elkaar:

Stand A is voor "normale" merries: merendeel van de hoogdrachtige merries slaapt niet meer volledig languit liggend. Wanneer ze dan langer dan 3 seconden ofzo plat liggen, is dat door een wee en gaat de birth alarm af.

Stand B is voor "lastige" merries die ondanks hoogdrachtige toestand toch nog languit liggen slapen, daarbij krijg je dus in stand A vaak vals alarm omdat zijn langer dan 3 seconden plat liggen en de birth alarm dus van een wee uitgaat terwijl de merrie gewoon slaapt.
Voor die merries stel je stand B in, die gaat af van zodra ze langer dan 3 seconden plat liggen en dan binnen de 7 seconden weer recht komen, dat is namelijk de duur van een perswee ofzoiets.

Er is ook nog een stand C, voor koliek-controle.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:20

LADPR schreef:
Jeetje zeg wij hebben dit jaar 372 dagen moeten wachten op de kleine man haha.

Daarom hou ik ook echt 340 aan met de kleintjes.

Ik zit er ook nog aan te denken om te kijken of ik op stal kan slapen tegen de tijd van de bevalling. Dat is natuurlijk nog makkelijker.

Ik had ze vorig jaar op 305 en 308. Ook al eens een mini op 303 dagen.
Over het algemeen kom ik bij de mini's toch wel rond de 320 dagen uit. Dat houd ik ook maar aan als uitgerekende datum.
Al heb ik ook wel eens een mini op 351 gehad maar dat was echt een uitzondering bij de mini's hier...

(zal je zien, nu gaan beide voor het stalrecord, 351+ Clown )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:32

Haha, tot nu toe hier een op 325, 351 en 372 dagen

Hoop wel dat ik voglend jaar niet zo lang hoef te wachten hoor hihi

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:58

Jeetje, wat een verschillen qua draagtijd zeg! Ik ga bij Divoza maar een singel-alarm huren.....hmm ga ik nu maar al vastleggen geloof ik Knipoog
Tot hoelang rijden jullie door? Ik heb het idee dat de merrie het zelf wel aangeeft, is dit bij jullie ook het geval? Porva net gereden en ik merk toch dat ze er meer meoite mee gaat krijgen......erug rustig nl. Ik kan met lange teugel-werk wel lang doorgaan gelukkig maar ben even benieuwd hoe jullie dat onder het zadel doen...tips?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:09

Ik zit er ook over te denken om bij Divoza de birth alarm te huren, die stand B is wel super handig lijkt mij!

En wat een verschil inderdaad in draagtijd, ik ben heel benieuwd wanneer het bij Ordeal zo ver is. In de stal slapen is wel handig ja, daar is bij mij ook wel ruimte voor maar ik geloof dat ik dan geen oog dicht doe met mijn angst voor spinnen Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:12

Hihi ik moet dan echt in een tentje of zo slapen maar scheit ook echt voor beestjes, dus niet zo'n goed plan, misschien kan ik het tegen dei tijd op een andere manier nog regelen