Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:58

PS Flettie: dat zwangere gedrag klinkt bekend! Lee zondert zich ook vaak af en staat dan een beetje voor zich uit te staren. Als 1 van de anderen het dan waagt om haar te storen kunnen ze een flinke snauw verwachten!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:39

O Flettie, die laatste is gaaf! Als je er zo eentje hebt maakt het niet uit dat ie niet bont is, toch?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:49

Voor het Tinkerstamboek maakt het dus niet uit, wel of geen vlekken?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:54

Mac: Als jij een merrietje krijgt die pimpelpaars met oranje vlekken krijgt kom ik desnoods nog 's nachts de rivier over.... Dat wil ik zien.

Waarschijnlijk zijn we tegen de tijd dat Lee bevalt al naar ons nieuwe huis in Duitsland vertrokken.

Ik hoop echt op een merrietje bij voorkeur zwart of donkerbruin. Het zal dus wel een schimmelhengst worden want alles loopt hier vaak anders dan wij hadden gehoopt. Niet beter of slechter maar anders....
Als het veulen gezond ter wereld komt en alles loopt zoals het moet ben ik al dolgelukkig hoor.

Honey wordt dus ongeveer 7 weken voor de uitgerekende datum nog verhuisd naar Duitsland, ongeveer 2 uur rijden met de trailer.
Daar zie ik wel enorm tegen op en ik hoop van harte dat het goed gaat.
In ons nieuwe huis staat een fijne bevallingstal van 4x4 voor haar klaar. Dat is wel veel beter dan de stal hier waar vorig jaar Ardino in geboren is.

@ Boldy: Namen.....ik vind het een geweldige hobby om alle sites met namen waar de betekenis ook bij staat door te spitten....

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:00

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:05

Mac schreef:
Voor het Tinkerstamboek maakt het dus niet uit, wel of geen vlekken?

Nope, bont of effen maakt niet uit. Of zoals het zo mooi staat omschreven in de rasomschrijving:

Citaat:
Bont gekleurd. Echter ook andere, bij pony’s/paarden, bekende kleuren zijn toegestaan

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:10

Mac schreef:
PS Flettie: dat zwangere gedrag klinkt bekend! Lee zondert zich ook vaak af en staat dan een beetje voor zich uit te staren. Als 1 van de anderen het dan waagt om haar te storen kunnen ze een flinke snauw verwachten!

hhihii die van mij ook. Van de week stond ze met een jaarling haflinger in de bak. MET VLECHTEN. En ze hapt richting haar omdat ze vervelend was. EN in eens zagik dat Pitana ( die van mij) met een heel vlecht in haar mond stond
had ze in 1 hap die vlecht van die haflinger manekam getrokken en stond met dat hele dingin haar mond.
SChaamde me diep maar heb alleen maar kei hard gelachen

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:32

Fleda,leuk dat filmpje van de dikke dames!

En Maroes is vandaag 240 dagen drachtig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:34

Vief hoeft nog maar 89 dagen vandaag... en nog word ze niet echt dik?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:42

Cayusejuhh schreef:
hhihii die van mij ook. Van de week stond ze met een jaarling haflinger in de bak. MET VLECHTEN. En ze hapt richting haar omdat ze vervelend was. EN in eens zagik dat Pitana ( die van mij) met een heel vlecht in haar mond stond
had ze in 1 hap die vlecht van die haflinger manekam getrokken en stond met dat hele dingin haar mond.
SChaamde me diep maar heb alleen maar kei hard gelachen

Dan zou ik baalen! Als die haflinger van mij was natuurlijk Ik snap wel heel goed dat je gelachen hebt.. Ik zie het al helemaal voor me, een paard met een vlecht in haar mond

Neonlight schreef:
Ik vind het wel grappig dat de tinkerliefhebbers op effen hopen!

@Marlijntjuh: het kan heel goed dat Missy een vosgen draagt en dat geen van de ouders vos was, omdat vos dus recessief is, en zwart vaak niet homozygoot is, en dan een vosgen en een "zwart" gen heeft.

Ik wel wel een bont veulen! Maar Missy is waarschijnlijk homozygoot bont, want ze heeft allemaal van die spots. Dit is volgens mij niet bewezen maar ik hoop wel dat het waar is
Missy kan een vosgen hebben, want dat is recessief dus zie je zowieso niet. Maar dan zouden haar ouders toch aan haar het vosgen door moeten geven? *denkt hee hard* Oh! het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat Missy's ouders ook zwart(bont) waren, maar dat 1 (of allebij) wel het vosgen hadden, en die door hebben gegeven. En da zouden dus de opa en/of oma van Missy vos moeten zijn Hahahaha dat is wel heel ver gezocht, maar is natuurlijk wel mogelijk

Ik ga vanmiddag ook weer even op Missy rijden. Kijken wat die ervan vind, want ze heeft weer een paar dagen stilgestaan.

@Alacairion Weet je heel zeker dat ze nog drachtig is? Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze helemaal niet zo dik word. Je hebt wel meer merries waarvan je bijna niet kan zien dat ze drachtig zijn en dat er dan wel gewoon een mooi gezond veulen uit komt. Is ze maiden? daar kan het natuurlijk ook nog aan liggen, als merries hun 1e veulen krijgen worden ze meestal toch niet zo dik.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:17

mijn hollyday hoeft nu nog maar 79 dagen... ik hoop op een gezond veulen met de volgende kleur en aftekeningen: bruin, met bij de knieen en spronggewricht zwart, en dan het liefst vier witte voetjes, maar dan denk ik niet omdat pap en mam allebei op precies dezelfde benen maar 3 voetjes hebben en 1 zwart. pap heeft een bles, mam kol en sneb, dus hoop ik op een mooi blesje.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:22

Jeetje jullie zijn niet bij te houden in dit topic

Ik had vandaag het dekbewijs + de rekening van het dekken van Macy bij de post, dan lijkt het al weer wat dichterbij te komen
Vanmorgen ook maar weer eens wat foto's gemaakt van de buiken.

Ik snap er niets van, op de foto lijkt Copper echt een dikke buik te hebben maar in de wei zie ik dat echt niet
Maar ik heb wat foto's van andere jaren erbij gepakt en zag dat ze de andere keren pas vanaf zo'n 35 weken echt dikker gaat worden dus ze heeft nog even.
Vandaag zit ze op 32 weken, 2/3 van de dracht dus gehad
Afbeelding

Fleur is iets verder, 35 weken.
Ze wordt steeds aanhankelijker en ik vrees dat ze straks de laatste weken alleen nog maar op schoot wil als ze zo door gaat
Afbeelding

Kyra zit nu op ruim 37 weken en is juist iets afstandelijker.
Aaien mag, kijken naar de buik moet ze echt niets van hebben, laat staan aanraken...
Afbeelding

En als laatste een foto van Macy.
Ze staat bijna op ploffen en is nu ruim 39 weken drachtig en ze moet officieel nog 57 dagen tot haaruitgerekende datum.
De hormoontjes vliegen in het rond en ze loopt de hele dag boos naar de andere merries en Samson te kijken.
's Avonds op stal ligt ze heerlijk te slapen en we hebben iedere avond een kort knuffelmoment. Even kroelen en borstelen
's Ochtends begint ze mooi te uieren, als ik haar aan het eind van de middag weer binnen zet, is het meeste weer weg. Al heeft ze geen lege theezakjes meer als ze buiten heeft gelopen.
Afbeelding
Voor de mensen die de vorige jaren ook de cam hebben gevolgd, macy's mental coach (de zwarte kat achter het hek) loopt weer 2x per dag mee om Macy ook te controleren
Ik ben benieuwd of hij dit jaar weer in de stal zit tijdens het veulenen...
Linkje met foto's van de kat: bij het veulenen van Copper
waken bij Macy

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:39

wat een leuke kat en wat een buiken, copper heeft echt wel een buikje hoor marije, maar je maar geen zorgen daar zit echt wel wat in en arme macy, nog 2 maandjes en dan is ze er wel vanaf hol is niet zoiets als Kyra, maar Kyra heeft echt een megabuik. Maar hol wordt gereden en is nog wat strakker, zij heeft namelijk de laatste 7 jaar geen veulen meer gehad. nog 2.5 maand. t schiet echt al op. geen uier te zien, ik ga er morgen weer heen om te rijden dus dan volgt weer een verslagje

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:40

Jeetje, ik ben even een weekje te druk met school en jullie praten even een stuk of 10 pagina's vol! Maar ik ben weer bij!

Terrorita, wat een verschrikkelijk verhaal!!
Hopelijk gaat het deze keer allemaal goed

Flettie: Spannend! En 'leuk' dat je merkt dat Fayette het steeds zwaarder krijgt. Aan Vreya merk ik nog niet zoveel, mag van mij binnenkort wel beginnen, kunnen we aftellen

Mac: Ik blijf Lee een geweldige merrie vinden! En ze ziet er goed uit, ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen!!

Fleda: Wat een leuk filmpje! De drachtige mutsen

Maroes: Dat is al bijna 250 dagen, wat gaat de tijd snel!! Ik vind Maroes trouwens echt al heel bol! En Fleur die al uier begint te krijgen, nog even en het is weer waken

Hollybolly: Klinkt als een mooi veulen, maar nog even afwachten he 79 dagen klinkt trouwens heel weinig! Vreya moet nog bijna 100 dagen als ze het net zo lang volhoudt als vorig jaar!

Marije: Leuk de merries weer te zien! Macy is echt zooooooo dik! Maarja, ze hoeft ook niet zo lang meer he! En is Fleur nou zo gegroeid of lijkt dat zo? En ik ben benieuwd of de poes er dit jaar ook weer trouw bij is

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:52

jij hebt dan echt wel veel bij moeten lezen vrijalover die van jou is ook al aardig ver 243 dagen.... ik hoop inderdaad op een mooi veulen, dat hoopt iedereen denk ik en ieder veulen is mooi

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:08

Ik moet 3 pagina's bijlezen en dat vond ik al een heel karwei Maar wel mooie, leuke en helaas ook zielige verhalen. Maar dat is idd de natuur. Gelukkig gaat het ook heel vaak goed

@Marlijntjuh: Dat zijn behoorlijk heftige foto's... ik kreeg best wel een brok in mijn keel toen ik ze zag. Maar ook wel interessant om te zien hoe een veulen er op 200 dagen uitziet.

@Mac: Volle-uier-foto's? Ik zal morgen mijn best doen om foto's te maken

@MarijeR: Leuke foto's zeg! Grappig die kat bij de bevalling Fijne hulp

Nog 47 dagen te gaan voor Iwaya! (of langer of korter... you never k'now) Denk zelf dat het veulen wel iets eerder komt, omdat het waarschijnlijk vrij groot is. De papa is nl. een stuk groter (9 cm) als Iwaya.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:23

Ik denk dat Copper wel drachtig is hoor! Ze is misschien nog niet zo dik, maar dat komt nog wel denk ik.

Wel leuk dat die kat telkens bij de paarden komt staan, zou die het aanvoelen als ze op het einde van de dracht zitten ofzo?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:32

volgens mij ben jij één van de eerste die hier in het DBtopic het veulentje krijgt spannend nog een dikke maand.

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:33

Vandaag is sweety 221 dagen drachtig en ze heeft een mega buik ! Voor foto's moeten jullie even in dit topic kijken
viewtopic.php?f=53&t=522353
@ fleda : wat een leuk filmpje zeg
@ MarijeR Leuke foto's die buikjes zie je ook goed groter worden :p

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:39

En nou dacht ik wel een orginele kat te hebben

Daarnet was ik in de wei bij Ardino. Zijn weimaatje heeft de benen genomen en is over de bakrand gesprongen. (minstens 1.50 hoog)
Hoe Grannoes het voorelkaar heeft gekregen is me een raadsel, maar het feit blijft dat hij zonder schade opgelopen of aangebracht te hebben bij de merries staat. }>
Nootje stond dus alleen. Kyra de hond wilde wel graag even spelen en de kat dacht tja ik ook!!
Gauw even een foto gemaakt.

Afbeelding

Marije: Zit de kat echt op wacht? Wat schattig! Ze zullen het best aanvoelen denk ik.
Mooie foto's. En ik vind dat Coppers buik er wel drachtig uitziet.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:42

Hollybolly schreef:
volgens mij ben jij één van de eerste die hier in het DBtopic het veulentje krijgt spannend nog een dikke maand.

Joepie!!! Iwaya mag eerst! Nog ruim 6 weken Maar zodra iwaya is geweest zijn er ook heel wat die er vlug achteraan komen! Leuk al die veulens dan
Vanaf wanneer is het veulen eigenlijk levensvatbaar?

@quinzy: ik ga je foto's meteen even kijken

@Twinkel: Wat een schattige foto ! Maar of nootje het ook leuk vond... wat kijkt ie sipjes Echt zo van.. wat moet ik bij die hond en kat
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 13-01-06 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:43

wat een lief beesie die ardino.... en wat een leuke foto's van sweety, heb een berichtje geplaatst

vanaf 320 dagen is het veulen wel levensvatbaar iwayalover.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:44

Dat hoofd van Ardino! Hij staat echt te kijken van "wat gebeurt hier nou weer"

Z'n weidegenootje kan wel heel goed springen als hij zonder schade over 1.50 springt Hij vond de merries gewoon veel liever

Ik dacht dat een veulen levensvatbaar was vanaf 300 dagen, maar dat weet ik niet zeker.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:45

wat denk jij iwayalover, ik maak mijn onderschrift maar opeens paars in plaats van zwart, lekker opvallend of vergis ik me nu

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:50

Whaha ja vond paars wel leuk

Maar Iwaya moet haar veulen dus nog minstens 27 dagen binnenhouden voordat het levensvatbaar is. dat moet wel lukken
En als het idd bij 300 dagen levensvatbaar is hoeft t nog maar 7 dagen binnen te blijven zitten... Maaruh liever geen risico's dus laat het maar lekker zitten tot zijn/haar tijd rijp is

@Quinzy: Heb je foto's bekeken. Leuke tink en idd al een lekker buikje Zo te zien vind ze het kroelen echt heerlijk