Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:17

de spanning is hier om te snijden! Je ziet echt dat de merries zich voorbereiden. Jullie slapen op stal Ach gut Het gaat niet lang meer duren!

@ odess: Ik duim voor je meis! Ach gut Gelukkig is het nu beter met odessa, hopelijk houd ze het nog even vast.
Is het veulen trouwens al wel levensvatbaar?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 16:21

Dank je Vrijalover, volgens mij helpt het want ik zie het een stukje positiever in nu! Volgens mij is het veulen levensvatbaar vanaf 295 dagen, maar ik zou blij zijn als het iig na 310 dagen geboren gaat worden!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:28

Odess schreef:
Dank je Vrijalover, volgens mij helpt het want ik zie het een stukje positiever in nu! Volgens mij is het veulen levensvatbaar vanaf 295 dagen, maar ik zou blij zijn als het iig na 310 dagen geboren gaat worden!

Stuur een PB naar Kraamkliniek. Zij kunnen precies vertellen hoe je moet handelen en wat je kunt doen en wat je moet doen. Ik heb ook info gevraagt voor Famosa met haar hoefbevangheid. Ik kreeg een super goed duidelijk antwoord terug!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:57

hoe is het met pepsi, simply, loolapaloza en macy?
Ngo steeds niets? Verdrietig

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 17:14

PhiaBink schreef:
Stuur een PB naar Kraamkliniek. Zij kunnen precies vertellen hoe je moet handelen en wat je kunt doen en wat je moet doen. Ik heb ook info gevraagt voor Famosa met haar hoefbevangheid. Ik kreeg een super goed duidelijk antwoord terug!

Bedankt voor de tip, heb ik gedaan! Ik kan alle informatie en adviezen goed gebruiken nu!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:25

Josiane moet officieel nog een kleine 2 weken, maar er zat vandaag hars aan haar uier.

Wat ik alleen niet zo leuk vind is dat er onder haar buik allemaal vocht ophopingen zitten.

Ze staat op ontploffen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:39

Owh jee, dan wordt het bij jou ook spannend Adriana!

Die kling van Odessa lijkt verdacht veel op die van Ivanka, die van haar staat ook vaak "open", onderaan zegmaar. Nu ben ik dat extra in de gaten gaan houden sinds ze drachtig is, dus ik heb ook geen idee hoe het voor haar dracht was Verward . De DA heeft er ook nooit wat van gezegd..

Maar fijn dat er weer een nacht zonder een veulen is Odess! Volgens mij is het voor jou nóg een ergere stresstijd dan voor de rest van ons Ach gut ...

Marije, wanneer was Macy ook alweer uitgerekend? Ik dacht dat zij een paar weken na Pepsi, Simply en Vanta uitgerekend was... Maar als je die uier van haar dan weer ziet... Haha!

Mac, die uier is zeker meer gevuld geworden daar achter ja! Ik vind die plop-speentjes echt grappig Tong uitsteken.

Loolapelooza (checkt even of ze het goed schrijft Tong uitsteken), die uiers van Vanta zijn echt gekreukeld *LOL*, haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:20

Tinne schreef:

Loolapelooza (checkt even of ze het goed schrijft Tong uitsteken), die uiers van Vanta zijn echt gekreukeld *LOL*, haha!

Volgens mij heeft Vanta een mislukte borstvergroting gehad. De Silecone proteses zijn volgens mij lek Tong uitsteken

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:31

Bold staat dus sinds gister bij de stal waar ze haar veulen mag krijgen, nu was ik daar vanmorgen, had ze haar eten niet op.. En gister was ze ook al aan de dunne.. Vandaag was dat wel iets beter, maar als ik hier al die verhalen lees, vind ik het wel eng omdat dat tekenen zijn? Ze heeft heel weinig uier en het veulen schopte ook. Maar vind het toch een beetje eng..

Ik had haar ook gelongeerd en toen was ze wel actief. Zal het er gewoon aan liggen dat ze verhuisd is? Toen ze van stal veranderde at ze in het begin ook niet goed.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:38

Hier ook nog geen veulentje hoor, Mai heeft nog geen haast volgens mij. Ze heeft wel duidelijk zucht, of uier, weet ik hoe jullie dat noemen. Maar nog geen teken dat ze ze al veulent snel.
Ach, ze mag wel wachten op mooier weer.

Trouwens Faniek, al mijn ver is van Subli, ik voer niet anders.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:47

Zou kunnen hoor Boldly. Lee eet ook standaard een week niet tot slecht als je haar verhuist. En van stress kunnen ze natuurlijk ook aan de dunne raken.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:30

Ik merk nu echt dat vreya geen zin meer heeft om te rijden. Bosritjes gaan nog wel, soms is ze heel druk en gestressd, maar als ik dan een tijdje doorrijd, heeft ze niet eens meer haar oortjes naar voren! Ach gut Dat heeft ze dus altijd gedaan. Volgens mij zit ze het niet meer zo zitten, en gelijk geef ik haar met die dikke buik! Ach gut Dus voor ons alleen nog stapritjes met de anderen mee, en verder lekker poetsen en knuffelen Lovers Ze heeft het nog lang volgehouden, haar eerste veulentje en zo'n megabuik!! Er moet wel een groot fjordje uitkomen zo te zien! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:38

Update Macy:
Ze drupt nu heel hard melk.
Bij ieder pas valt een druppel en bij een volgende beweging zit er weer eentje Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:45

oeehh...spannnend. Wat denk je zelf...vannacht? Het is aan het dooien al...dus wie weet

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:48

Vorig jaar duurde dit stadium een dag of 3 Rolleyes
Toen had ze daarna nog 3 dagen dat de melk er in straaltjes uit spoot Gestoord

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:50

En dit is dag 1 van dit stadium?
Betekend dat dan dat volgende week een Macy JR. rondloopt? Haha!

*kijkt rond of ze ergens Macy ziet*

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:51

zo spannend! de melk loopt nu echt goed door!!
Zou ze vannacht..? Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:56

Maar ik lees op je site dat ze pas 23 maart uitgerekent is? Dan is ze wel vroeg! Of gaat ze gewoon nog 2 weken lopen kegelen? Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:59

vrijalover schreef:
Maar ik lees op je site dat ze pas 23 maart uitgerekent is? Dan is ze wel vroeg! Of gaat ze gewoon nog 2 weken lopen kegelen? Clown

Ze zit nu op 318 dagen. Ze heeft al eerder op 323 en 326 dagen geveulend, alleen vorig jaar was met 342 dagen echt een uitzondering.
Als ze dit nog een paar dagen vol houdt, komt ze wel weer rond die 323 dagen...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:12

Jeetje Marije, als 1 van mijn merries er zo bij zou lopen zou ik allang aan de verdovende middelen zijn ... maar bij Macy hoort het er kennelijk bij ... Maar toch: ZO lang kan ze hier toch niet mee rond blijven lopen Nagelbijten / Gniffelen ??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:14

Mac schreef:
Jeetje Marije, als 1 van mijn merries er zo bij zou lopen zou ik allang aan de verdovende middelen zijn ... maar bij Macy hoort het er kennelijk bij ... Maar toch: ZO lang kan ze hier toch niet mee rond blijven lopen Nagelbijten / Gniffelen ??

Zeg dat niet te hard Mac... Als Macy dat hoort Nagelbijten / Gniffelen

*hangt voor de zekerheid de camera en gsm nog even aan het stroom*

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:37

Ze heeft een reputatie op te houden kennelijk Knipoog
Lijkt me wel vervelend zeg, de hele tijd voor de gek gehouden worden Verward

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:58

Hier wordt trouwens nog niets geproduceerd kwa uier, al zijn we eindelijk op de 300 dagen! (bijna 301 hihi)

Wat we hebben kwa gedrag:
- humeur klaart iets op/minder hongerig
- staat heel graag en veel in de stal
- als ze loopt zorgt ze dat ze de minste stappen hoeft te nemen om er te komen
- rolt veel en kreunt daar meer bij
- schopt wel eens naar haar buik tijdens het eten
- je mag niet meer aan haar buik zitten zonder 'reden' (poetsen)
- zelfs op 2 meter afstand krijg je een dreigend beentje, als je 'eronder' gaan hangen
- opvallend rustig rondom voorheen 'vervelende/enge' dingen zoals de hond, minder alert

Uiterlijk:
- geplopte tepeltjes
- vooral ronde buik
- minder schoppen in de buik (subtieler)
- iets slappe vulva, banden nog steeds hetzelfde, wel slapper dan voor de dracht maar nog niet heel erg

Kwa gedrag is echt het meeste aan haar te merken, maar daar heb ik helaas niet zoveel aan om te kunnen detecteren of het veulen zich aandient, daarbij zal ik toch echt de uier e.d goed moeten inspecteren...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:10

Famosa heeft heel veel zin om sneeuw te eten. Ik heb een rondje sneeuw weg gehaald. Er lag vanmorgen zeker nog 40 cm sneeuw. Elke keer met haar neus er door heen vroeten en een hapje. Ze wilde lopen. Normaal is het na 2 rondjes, ik wil naar binnen. Nu vond ze het wat mooi.

Up-date Famosa.

Melkbar:
Looplust: Ja
Eetlust: Vingers aflikken
Karakter: Lovers

Henk: Gestoord Frusty Rolleyes

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 00:11

Haha! Sjen echt leuk dat we zo gelijk opgaan Lachen Staan hele herkenbare punten in je lijstje! Vooral dat subtiele van het veulen, de buik gaat niet meer heen en weer maar je ziet wat kleinere en onverklaarbare bewegingen.

Net weer bij Odess geweest, uier lijkt te krimpen Verward Aan de ene speen een bloeddruppeltje, aan de andere een wit prutje. Haar vulva wijkt weer in het midden en onderaan, meer dan overdag dus. Zou het kunnen dat dat net als de uier (normaal gesproken) bij beweging minder wordt? Ze was iets onrustig, liep wat heen en weer maar geen verontrustende praktijken. Verwacht geen verassingen vanacht.

Goed, ben benieuwd of Macy morgen een verassing in petto heeft. En natuurlijk of er morgen al een veulentje is bij Sim, Mac, Loolapelooza of Dyonne. Maar voor nu, weltrusten. Slapen