[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:07

Sterkte knolselder ;(

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:26

knolselder: sterkte!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:42

Heel veel sterkte Knolselder

Brusi06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:51

Veel sterkte Knolselder!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:55

Potjandrie niet nog eenkeer pech bij jou. Pfff.
Heel veel sterkte. Neem het jezelf niet kwalijk. Hopelijk is wiske in orde.
Dikke furtuele knuffel.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:59

Knolselder oohnee zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Heel veel sterkte Y;(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:04

Ach nee knolselder, dat was totaal niet mijn idee toen ik mijn berichtje vanochtend plaatste.. Als ik je foto zag, had ik het ook niet zó snel verwacht.
Wat vreselijk dat het niet goed afgelopen is, neem je tijd en neem het vooral jezelf niet kwalijk, hoe moeilijk ook.. Helaas kunnen we niet alles voorkomen, al doen we ons uiterste best.. Heel veel sterkte Y;(

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:14

Scan was goed. Niks te zien voor wat je kan zien. Veulen lag goed en was heel levendig. Mega schoppen. Hield mijn merrie vast dus op afstand het hoofdje gezien. Uier waren nog helemaal niet zo groot. Op de foto vond hij ze mega lijken maar in het echt niet.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:17

Knolselder... heel veel sterkte en denk ook aan jezelf even want je doet zoveel voor ze en soms staan we gewoon machteloos tegenover de natuur hoe graag we ook anders zouden willen .... we kunnen niet alles voorkomen hoe graag we ook zouden willen.

wat een fijn nieuws kiko!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:29

Oh nee knolselder.... Wat erg... Heel veel sterkte. :knuffel:
Hopelijk is de merrie oké.

Gelukkig goed nieuws kiko! Dat zal een hele geruststelling zijn.

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:34

Heel veel sterkte knolselder! :knuffel:

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:08

Jaa heel blij mee. Had het eigenlijk ook wel verwacht maar omdat een paar hier mij toch wel bang maakte toch maar laten scannen. Het zou kunnen dat het veulen eerder komt omdat ze nu al harsdruppels heeft maar de tijd zal het zien. Als het nog minstens 3 weken blijft zitten zou fijn zijn maar liever nog iets langer want was vanuit gegaan half maart niks meer plannen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:39

Heel veel sterkte knolselder :knuffel: .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:59

Beter safe then sorry Kiko.
Fijn dat het goed nieuws was

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:19

Fijn Kiko. Nu vond ik je laatste uier foto ook niet heel angstaanjagend. Maar dat ze dan al harst vind ik toch apart. Zo vol was dat uier nog niet.

Wild Thing haar banden worden goed slap.
Afbeelding

Nigrante begint nu toch ook goed uit te dijen
Afbeelding
Afbeelding

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:36

Gefeliciteerd met je veulen Isa_Sofie! Wat een mooi veulentje heb je! :D

Heel veel sterkte Knolselder, hopelijk is alles oké met je merrie?

Gisteren op dag 215, ze moet nog 120 dagen gaan is bij ons Qalenza hevig begin zweten in haar flanken en uierstreek. ;(
Voor de rest gedraagt ze zich oké

Afbeelding

Afbeelding

Wat haar buikje betreft
Afbeelding

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:10

Kabayo Wat een prachtige foto's zeg! Hele mooie sfeer en kleuren kloppen zo perfect.

Nieky uier lijkt nog niet heel veel te doen. Maar met een Maiden is het natuurlijk altijd spannend. Wel heel fijn dat ze de 320 dagen is gepasseerd, geeft altijd weer veel rust.

Kiko Hier verhaart de ene ontzettend en de andere amper. Misty houdt nog even wat langer vacht aan haar teddyberenvacht.. En wat ontzettend fijn dat de scan goed was, ik hoop ontzettend voor je dat ze nog even wacht.

Bonny_dream hé wat balen zeg. Ik duim voor je dat ze de baby nog even netjes binnen houdt. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om ze goed in de gaten te houden.

Annash merrie is een New Forest, een Casandro van de Stompslag x Aladin. Ze is zelf kroon, sport en komt uit een mooie moederlijn (moeder zelf is oa prestatie fokmerrie en preferent en volle zus van ggk dekhengst).
Wat ben ik toch fan van Carlijn, hele aansprekende pony. Echt heel cool om daarmee je fokkerij te beginnen. Heb je zelf een voorkeur voor geslacht voor dit veulen?

Muronia Super leuk, de laatste weken gaan in. Aan de ene kant gaan die altijd heel snel, maar aan de andere kant duurt wachten altijd maar lang haha. Ze ziet er super uit!

Quir Bedankt weer voor je uitleg, super interessant!

goldenarrow Gaaf, spannend! Ga je de eerste nu ook al insemineren? Of pas wat verderop in het seizoen?

Phileine83 Lekker dat je nog kan rijden, ze krijgt al een behoorlijke buik of niet?

claucarlien Super spannend, succes komende nacht/nachten met extra waken! Inmiddels al wat geboren?

AM_Horses zo, die zijn echt al flink slap.. Kan toch niet heel lang meer duren zou je zeggen? Uier was nog niet heel groot toch? Die eerste foto van Nigrante kijkt ze wel echt heel lief zeg.

TJ_Stables Oei.. Iets van koliek? Of toch iets anders? Wat zegt de dierenarts?

Mijn knappe vent heeft inmiddels een naam: Golden Cupido fan Lux, roepnaam Cupido. Hij is echt geweldig, nog nooit zo een mensgericht veulen gehad. Dierenarts was ook helemaal fan, zo een brave had hij nog niet vaak gezien. Antistoffen zijn gelukkig ook helemaal in orde. Merrie doet het ook echt super met haar baby, is er heel trots en blij mee. Soms nog een ''gilletje'' als hij het uier wat wild pakt, maar verder niets. Hij moet nog flink uit de kreukels komen, maar dat is natuurlijk niet zo gek na al die tijd zo opgevouwen te hebben gezeten. Op deze foto's een paar uur oud.

Afbeelding
Afbeelding

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:26

Wat kan vreugde en verdriet toch dicht bij elkaar liggen..

Isa gefeliciteerd met je mooie veulen! Echt een beauty…

Knolselder heel veel sterkte met wat gebeurd is met je merrie/veulen.
Eens te meer reden voor mij om echt goed achter dat camera systeem aan te gaan ook & niet te denken ‘komt wel’.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:12

Gefeliciteerd met je veulen

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:45

Ik ben een paar maanden afwezig geweest, probeer bij te lezen.

Knolselder heel veel sterkte, een geboorte blijft toch risicovol en het kan zo snel misgaan, zeker bij de mini's.
Hopelijk heeft Wiske het wel gered.

We horen het wel als de tijd rijp is.

Veel merries die al aardig op weg zijn in de dracht, wordt een drukke maand maart.

Leuk de geboren veulens, geeft toch al een lente gevoel.

Onze Sterre is in een vroeg stadium haar veulen verloren en we starten volgende maand met goede moed met insemineren.

Fardau verwacht haar veulen half april en de twee shetlanders in mei.

Gisteren heb ik een ernstig vermagerde Friese merrie gekocht. Deze ga ik eerst in conditie proberen te krijgen en daarna beslissen wat ik met haar doe.Afbeelding

Morgen doet onze eerste gefokte kwpn merrie mee aan de jonge paarden competitie, ik vind het echt spannend.

En vandaag word ik bezig gehouden door onze Bengaalse poes, die aan het bevallen is.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:01

Isa_Sofie schreef:
Annash merrie is een New Forest, een Casandro van de Stompslag x Aladin. Ze is zelf kroon, sport en komt uit een mooie moederlijn (moeder zelf is oa prestatie fokmerrie en preferent en volle zus van ggk dekhengst).
Wat ben ik toch fan van Carlijn, hele aansprekende pony. Echt heel cool om daarmee je fokkerij te beginnen. Heb je zelf een voorkeur voor geslacht voor dit veulen?

Ik ken de afstamming niet om er wat zinnigs over te zeggen, maar ze heeft mooie predicaten en ook in de moederlijn! Je hebt een leuke naam bedacht. Wat fijn dat de antistoffen oke zijn en dat hij zo lief is! Hij heeft echt een leuk bekkie. :)

En tof dat je fan bent van Carlijn! Ik ook. :') Qua geslacht denk ik de ene dag doe maar een hengst, en de volgende dag een merrie. Een merrie heeft de meeste kans om aangehouden te worden als opvolger ook (mits ik er een klik mee heb), Carlijn is nu zestien. Ik ga het wel zien! Gok zelf op een bruine hengst, en dan ben ik er nog heel blij mee. Als het maar gezond is!

@Moner, oohhh een Bengaal! Ik heb er zelf ook 1, een silver rosetted dametje van nu negen jaar. Geweldig ras. Succes ook met je nieuwe aankoop.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:34

Knolselder heel veel sterkte :knuffel:

en Isa_Sofie gefeliciteerd *\o/*
Het komt weer dichtbij elkaar het lief en leed -O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:42

Moner: Oohhh, die kittens <3 Het is maar goed dat mijn vriend nooit akkoord gaat met een derde kat _O-

Isa Sofie: De bedoeling is wel om deze cyclus al te dekken. Wij hebben vorig jaar helaas heel veel pech gehad met merries die niet (goed) hengstig werden en van de 6 drachten zijn we er ook 3 verloren in een vroeg stadium helaas. Dus nu vroeg beginnen, de merries hebben nu een hele mooie hengstigheid en voor ons is het geen probleem om een vroeg veulen te hebben. Mooie naam trouwens voor je veulen!

TJ Stables: Kan dat niet ermee te maken hebben dat het sowieso redelijk warm nu is? Je merrie lijkt nog een vrij dikke vacht te hebben.

Nigrante ziet er goed uit AM!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:14

Kiko wat fijn en inderdaad beter het zekere voor het onzekere in zulke gevallen. Je slaat jezelf voor je hoofd als het wel mis was gegaan door zoiets.

Oh die heeft echt al slappe banden AM! En Nigrante ziet er super uit zo!

TJ_Stables het is ook best warm de laatste dagen en dan met wintervacht is zweten vrij normaal.

Isa_Sofie fijn dat ie gezond is verklaard, het is ook wel een echte Cupido hoor <3

Moner welkom terug. Ach wat sneu die Fries, hopelijk knapt ze gauw op. Die kittens zijn om op te vreten <3 . Ik heb hier nu een ragdoll kitten van 8 weken inmiddels. Het gaat zo snel!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:13

Am_horses klopt en dat vond hij ook dus moest wel in de gaten houden maar hij zei het kan ook zijn dat het veulen 3 weken eerder komt. Maar het hoeft niet. De tijd zal het zien. De placenta zag er goed uit voor zo ver hij binnen kon komen. En was leuk om het hoofdje te zien. Hij/zij is erg levendig dus kan mijn lol op straks!
Je ziet echt al verschil bij jouw dames. Ben benieuwd wanneer Wild thing gaat bevallen.

Isa_sofie het was zeker een opluchting al had ik zelf niet het gevoel dat ze het had maar dacht laat ik toch maar checken
Hier verhaard alles mega. Ik hoop dat het nog iets warmer gaat worden en droger want dan kan ik de deken aflaten bij haar. Ze heeft zo’n dun velletje. Gisteravond voelde ze koud aan dus toch op gedaan.
Wat een mooie naam heb je je veulen gegeven en heel toepasselijk zo met Valentijn.

Cindyrella helaas kan dat heel dichtbij zitten. Ooit mijn paard verloren door een trap van een ander paard terwijl ik erop zat. Been op meerdere plekken gebroken dus ter plekke moet laten inslapen. Paar dagen erna werd ik door mijn schoonzusje gebeld of ik wat leuks kon gebruiken. Mocht ik bij de geboorte van het veulen zijn. Dus ik heb in een week tijd 1 zien komen en zien gaan. Heel bijzonder was dat. Dat veulen heeft mijn naam gekregen en is in de stal geboren waar nu mijn merrie in staat en zij lijkt heel erg op dat veulen want toen geboren is dus ze heeft wel een bijzondere betekenis voor mij.

Moner welkom terug en wat naar dat je zo vroeg je veulen verloren bent. Hopelijk gaat het nu wel goed. En kun je zoneteen genieten van de baby boom hier!
Succes met je projectje en met de jongen paardencompetitie.

Annash zo kijk ik er ook tegenaan. Als het maar gezond is dan maakt de kleur en het geslacht niet uit maar stiekem hoop ik op een merrie maar gevoel zegt hengst. Denk kwa kleur dat het zwart wordt aangezien mijn merrie zwartbruin is en de vader zwart maar straks komt er ineens een vos uit.. dan sta ik wel effe raar te kijken ;-)
In beide lijnen zitten vossen dus het zou kunnen.

Goldensrrow succes met het insemineren. Hopelijk zijn ze gelijk drachtig en anders heb je nog even want het is nog vroeg.

Muronia inderdaad dat ja. Zou het mijzelf altijd kwalijk blijven nemen als het fout was gegaan.