[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:34

Wat een stoer dier Caily, zo vind ik tinkers wel echt supermooi.

Gefeliciteerd met de kloppende hartjes allemaal.

Wij hebben geen hond, hoewel ik wel zou willen maar aan de andere kant hebben we genoeg te doen. Misschien als de oude stal Gesloopt is en de nieuwe staat en de kinderen iets groter zijn en...wie weet.

Ik laat scannen op dracht (16-18 dagen) en op hartslag (2 1/2 week daarna) en verder niet.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:23

Ik had Trixie al wel 6x kunnen verkopen :=

Maar Olaf is minishet en Wiske minipaard. En dan heeft het veulen hooguit een half papier. Anders zou ik niet twijfelen <3

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:23

Hier ook vooral in meeleesstand, lekker druk druk :roll:

Gefeliciteerd aan alle kloppende hartjes! Succes nog voor degene die nog gaan insemineren... Hier nog maar 275 dagen wachten :+

Dat geloof ik best Knolselder, ze is zó leuk! <3

Door wie is ze gedekt LaDonna? Snap echt niet dat Noble een 2e premie gekregen heeft, hij is echt goed gelukt! -O-

Leila heeft een mooie 1e premie gekregen op de thuisinspectie *\o/*

Afbeelding

Wat worden ze toch alweer groot..

Op de eerste foto lijkt ze inderdaad het meeste drachtig Cynthia hahaha
En Shiloh gaat ook alweer bijna weg, snel gaat de tijd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:37

gefeliciteerd Saltiga!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:12

Knappe leila!!! <3

Vanavond weer insemineren het ei was nog niet weg wel nog groter geworden en was nu echt mega hengstig dus toch beetje positief.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:18

salatiga1995 schreef:
Door wie is ze gedekt LaDonna? Snap echt niet dat Noble een 2e premie gekregen heeft, hij is echt goed gelukt! -O-

Leila heeft een mooie 1e premie gekregen op de thuisinspectie *\o/*

[ [url=m/ivbdyD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat worden ze toch alweer groot..

Gefeliciteerd! Ze is ook heel mooi, terecht dus ;)

Ashley is nu drachtig van Ysselvliedts New Jersey, een Welsh A. Ik denk dat ik wel weet waarom Noble een 2e premie heeft gekregen, maar ik wacht het juryrapport even af. Ik pb je even.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:53

Ik hoop stiekem dat ze hier nog een scan doen rond de 60 dagen i.v.m. gust verklaring. Wil de baby nog een keer zien. :+ Nu op 26 dagen een kloppend hartje gezien. Inmiddels is het alweer een olijf, gaat stiekem toch nog wel snel (deadline van school komt eraan... dat kan ook meewerken).

Cynthia, heb nog even naar jouw baby's van dit jaar gekeken, maar zo schattig! Allemaal overigens. Vond dat vosje ook wel wat hebben hoor. <3

Gefeliciteerd Salatiga!

Dan kan ik het niet anders dan raak zijn deze keer CharmFaith! Ik duim met je mee. *\%/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:16

Ik vertrek morgen op vakantie *\o/*
En ik heb daar amper wifi of al gewoon bereik :D

Dusss...

Ik duim heel hard voor die paar die nog een poging wagen!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:01

Selente, je kan toch gewoon scannen als je dat zelf wil, of niet?

Dat vosje was Fi dr eerste, die was echt goed gelukt! Shiloh ook hoor, maar ik vind zelf bruin met weinig aftekeningen wat saai :)

Volgend jaar sowieso een créme baby (en een merrie!) :D

Fijne vakantie Knolselder! {:}

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:19

Fijne vakantie Knolselder, geniet van je rust!

Cynthia, ja in principe betaal ik gewoon een pakket... Maar ze staat bij een inseminatiestation, dus die zullen wel wat gewoontes hebben op welke dagen ze scannen denk ik. Eigenlijk is het ook enkel voor de gemoedsrust dat het er nog zit straks hoor. Enerzijds wil ik graag weten wat voor geslacht het wordt, anderzijds maakt het meniet zoveel uit zolang het maar gezond is. Gaat toch niet de laatste zijn van Ellie. :+

Edit - Was die vos nu niet van een van de pony's die je teruggehaald hebt? Ik vind bruin ook hartstikke saai... En wat heb ik? Een bruine merrie met een kolletje en een wit voet. :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:43

Bij mijn scanpakket zat blijkbaar alleen een echo op 18 dagen en rond de 30 dagen. Ik zou graag toch nog een keer een echo willen voor de gustverklaring (voor 1 oktober). Ik baal wel dat mijn merrie geen hengstigheid toont, want het valt nu niet op als ze verworpen zou hebben. Ik vind haar wel wat ronder lijken en ze doet nog steeds kwaad naar haar buurman. dus ik probeer me niet teveel zorgen te maken.

Succes, CharmFaith!
Salatiga1995, gefeliciteerd!
Ik hoop dat je dit weekend haar kunt laten dekken, Wisanda2003.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:11

Ik heb ook gescand rond de 20 dagen en rond de 38 dagen.

Ik kan nog niet zoveel ander gedrag herkennen bij Goldy als bij haar dracht van Gijs. Dus hopelijk niet weer een hengst (toch klein beetje voorkeur voor merrie :o)

Ladonna haar veulen gaat als alles goed verloopt vanaf oktober de komende tijd bij Gijs logeren hopelijk kunnen ze het samen goed vinden en lekker opgroeien.

Ik lees nog steeds mee met iedereen maar ben zelf een beetje in mee lees stand gegaan.

Hoe gaat het nu met de laatsten die afwachten op de scan? En gingen sommigen het nu nog wel proberen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:32

Bij mijn rondje dracht zit zelfs enkel de 18 dagen scan. Had meer verwacht voor €250,- :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:46

Ik heb geen pakket (doet mijn DA niet aan), maar ben iets meer kwijt voor drachtig krijgen en 18 dagen scan en kloppend hart. In totaal 4 scans, eentje voor inseminatie, eentje om te kijken of ei gesprongen was, en dan de 18 dagen en kloppend hart scan. Had geluk dat ze in 1 keer drachtig was en ik precies goed zat met de eerste scan (toonde dit jaar geen hengstigheid).

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:04

Ik ben maar 125 kwijt bij mijn pakket. En dat is eigenlijk onbeperkt scannen en inclusief drachtbegeleiding. Dan blijft het nog leuk! Zeker aangezien die van mij in het begin geen cyclus had... Exclusief medicatie etc. maar dat lijkt me logisch.

Imaginaerum, opzich is 1 scan los nog niet zo'n ramp toch? Ter bevestiging misschien wel fijn voor je gemoedsrust.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:22

Hier helaas ook geen pakket.
Had dit jaar wel fijn geweest. :=
Was een dikke rekening van de dierenarts.
Zolang het bij beide merries goed gaat en we 2 gezonde (merrie) O:) veulens krijgen ben ik blij. :))

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:22

@Cynthia82 volgens mij zag ik je voorbij komen op Facebook. Ga je verhuizen met Fi?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:28

Ik wel een pakket van €94,- excl. voorrij kosten. dus dat loopt nog wel op. maar wel heel blij mee.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:18

Neonlight schreef:
Ik heb geen pakket (doet mijn DA niet aan), maar ben iets meer kwijt voor drachtig krijgen en 18 dagen scan en kloppend hart. In totaal 4 scans, eentje voor inseminatie, eentje om te kijken of ei gesprongen was, en dan de 18 dagen en kloppend hart scan. Had geluk dat ze in 1 keer drachtig was en ik precies goed zat met de eerste scan (toonde dit jaar geen hengstigheid).

Dit traject klinkt echt hemels haha. Ik ben de tel van het aantal scans allang kwijt. Maar super fijn dat het ook nog wel eens voorspoedig gaat, geeft de burger moed :-).

Hier is de dierenarts weer geweest. De uitslag van de bacterie is binnen en de juiste ab kon gekozen worden. De nieuwe antibiotica slaat gelukkig goed aan en ze knapt nu ook weer op.

16 dagen scan was helaas niet goed. Wel 2 vruchtjes, maar allebei verschrompeld en vreemd van vorm (1 leek op een driehoekje ipv een rondje zelfs). Nouja, foute boel dus.

Maandag krijgt ze nogmaals antibiotica en dan denk/hoop ik dat ik de dierenarts even niet meer ga zien. Ik stop ermee. Het is genoeg geweest zo.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:40

Wat jammer Dais!

Mijn DA heeft ook een totaalpakket (scannen en insemineren) voor volgens mij ook €125. Wel alleen wanneer je op de kliniek scant.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:06

Pff wat enorm balen Dais... Wel fijn dat ze weer aan het opknappen is en dat de ab in ieder geval aanslaat...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:18

Selente schreef:
Fijne vakantie Knolselder, geniet van je rust!

Cynthia, ja in principe betaal ik gewoon een pakket... Maar ze staat bij een inseminatiestation, dus die zullen wel wat gewoontes hebben op welke dagen ze scannen denk ik. Eigenlijk is het ook enkel voor de gemoedsrust dat het er nog zit straks hoor. Enerzijds wil ik graag weten wat voor geslacht het wordt, anderzijds maakt het meniet zoveel uit zolang het maar gezond is. Gaat toch niet de laatste zijn van Ellie. :+

Edit - Was die vos nu niet van een van de pony's die je teruggehaald hebt? Ik vind bruin ook hartstikke saai... En wat heb ik? Een bruine merrie met een kolletje en een wit voet. :')

Hoe lang blijft ze daar staan dan?

Ik heb ook gedacht aan een geslachtsscan, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Wat als ze hengst zeggen, ben ik dan minder blij? Of ze zeggen merrie en dan blijkt over 8 maanden dat ze het verkeerd gezien hebben :')
Ik wacht wel braaf :o

Ik denk dat je me verwart met iemand anders. Ik heb nooit een pony teruggehaald.

Ik heb Daisy gehad en uit Daisy zijn TiSento, Fiore en LaVie gekomen.
TiSento is in 2014 overleden, Daisy afgelopen juni en LaVie is in februari verkocht.
Ik heb alleen Fiore nog en die heeft nu twee veulens gehad. Dat voshengstje en Shiloh.

Dit jaar was bruin de saaiste kleur die ik kon krijgen en ik hou van aftekeningen en ik wil een merrie. Ik heb 11 maanden geroepen ‘het zal wel een bruine hengst worden met 3 witte haren op z’n kop’. En kijk eens wat ik heb :+

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:24

Grapje, dat was Knolselder die ik in mijn hoofd had.... }:0

In eerste instantie wilde ik ook echt een merrie... Maar nu ben ik een ruin aan het beleren, en die ligt me zo goed, dat het me ineens niet meer uitmaakt als hij net zo'n karakter krijgt als deze. :')
Extra hard roepen dat je dit jaar dus inderdaad een palomino merrie krijgt hahaha.

Ellie blijft daar gewoon staan. Is ook een pensionstal in principe, en aangezien ze toch met pensioen staat voor nu vind ik het wel prima. Ik heb enkel nog goede bevallingen meegemaakt, maar zul je zien dat ik met m'n ongeluk straks weer met een redbag of een veulen met enorm lange benen die niet goed liggen kom te zitten... Heb daar zelf te weinig ervaring mee om dat te kunnen regelen, en ze kon niet landen op haar vorige plek. Hier gelukkig wel! Heb nu een enorme glansworm die zelfs in stal durft te slapen (heb ik haar nog nooit zien doen... behalve na de operatie toen ze echt pijn had). Ik was gewoon m'n paard kwijt omdat ik haar hoofd niet uit de stal zag steken, ben er letterlijk 3x straal voorbij gelopen (staan niet altijd in dezelfde stal, het is maar net hoe de kudde binnen komt). :')

Daarbij kan ik bij de dochter van de eigenaar van de paarden die ik train (volg je het nog?) slapen tegen de tijd dat het zover is. Die woont er 5 minuten vanaf. Ik nu ongeveer 15 tot 20...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:02

ual_95 schreef:
@Cynthia82 volgens mij zag ik je voorbij komen op Facebook. Ga je verhuizen met Fi?

Klopt ja :)

Ik sta nu op mijn eigen zomerwei waar ik al 20 jaar heel de zomer sta. Afgelopen winter stond ik op een heerlijke stal, maar vlak voordat ik daar voor een stal kwam kijken, is er ook iemand anders geweest. Omdat ik in mei toch weer naar mijn eigen wei zou gaan (van de vader van deze staleigenaresse), kon ik de winter komen en die ander vanaf 1 mei. Momenteel heeft zij geen stal vrij, dus ik het onzeker of ik in oktober/november terug kan komen (ik ben wel de eerste die mag komen als er plek is). Dus ik ben ook al rustig op zoek naar wat anders, omdat ik graag de voor mij perfecte stal wil ;) (en dat was mijn vorige stal..)

Wat balen Dais :(

Hier ook geen pakket, maar gelukkig was Fi heel braaf.
1 scan voor hengstigheid, volgende dag insemineren, 2 dagen later eitje weg, dag 17 drachtig, dag 42 hartje.

Denk wel dat ik nog een scan doe in september voor de gustregeling.

Selente, heerlijk dat je op zo’n stal staat!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:16

Dais balen zeg.

Hier helaas toch niet drachtig, maar ook 0,0 activiteit. Zo vreemd en altijd bij een merrie die uit logeren is he.
Nu hengstig gespoten. We proberen nog maar een keer. Dan maar een ontzettend laat veulen. Ik heb de ruimte wel.
Baal wel een beetje, maar dit kan er ook nog wel bij. Hopelijk krijg ik nog weer eens geluk....