Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LinSa schreef:Wat een heftige reacties! Ik weet niet of dat naar aanleiding van mijn bericht is, maar zo ja, dat is niet nodig hoor.
Ik vraag niet wanneer ik vrij moet nemen, ik vraag hoe jullie dat regelen. Ik neem aan dat de meesten werken. Hoe regel je dat met je baas? Krijg je vrij, reserveer je alvast wat dagen? Zelfde geldt voor het waken op stal. Mensen zoals ik die verder weg wonen, waken jullie dan op stal? Wanneer begin je daarmee? Slaap je in een caravan/tent of heb je de luxe van een kamer? Of waarom kies je ervoor je merrie weg te brengen? Welke eisen stel je aan de stal die de bevalling gaat begeleiden? Wie weet heeft iemand een super tip.
Er worden hier kosten noch moeiten gespaard voor de pony's. Ik wil al sinds ik mijn merrie heb (10 jaar inmiddels) een veulen fokken, maar ik heb het nooit gedurfd, juist omdat er zoveel mis kan gaan en dat vergeef ik mezelf niet. Daarom vind ik het leuk om te horen hoe anderen het regelen. Daar kan ik dan juist weer tips uithalen of dingen waar ik wellicht nog niet eens bij stilgestaan had.
Dus nogmaals, er wordt hier nergens op beknibbelt en er gaat alles aan gedaan worden om de merrie zo goed mogelijk bij te staan.
Fotsy schreef:You tube filmpjes kijken en niet alleen de slechte maar ook de mooie dan weet je wat je kan verwachten want in the heat of the game moet je nog even kunnen nadenken.en genieten
![]()
Zo is er ook de theorie te wachten tot je de pootjes blaas ziet en dan gaan voelen. Niet wachten tot je de pootjes ziet, want een veulen duw je niet zomaar terug als het al te ver is.
Het is maar een tip.
Balen van de merrie met slechte tanden. Hoe komen ze daaraan? Moet ze dan onder narcose? Komt vast wel goed.
Linda maar volgens mij was er bij jou veulen al iets aan de hand dus niks aan te doen helaas.
Het is een alarmbel als ze te vroeg melk maken of te lage ph maar ik weet niet of je er iets had kunnen tegen doen. Zo komen tweelingen ook af.