[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:33

Iedereen een leuke kerst gehad?
Zie weer mooie foto,s voorbij komen,de merries gaan hard!

Ik zie dat er weer met kleurtjes gepuzzeld word,kan iemand wat voor mij berekenen?

Winoa is een bruin geboren schimmel en allebei haar ouders ook.
De ouders van de ouders zijn allemaal bruin geboren schimmels behalve de moeder van winoa haar moeder,die is vos geboren

Harm is een palomino met een schimmel vader en een palomino geboren schimmel moeder.
Harm zijn opa van vaders kant is vos en oma van vaders kant is schimmel.
Harm zijn opa van moeders kant is een palomino en zijn oma is vos dacht ik.

Kunnen jullie mijn kleur kansen berekenen?ik blijf namelijk bij bruin geboren schimmel hangen omdat allebei winoa haar veulens bruin geboren schimmels waren uit een vos en een schimmel vader

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:37

Luckystory schreef:
Muzefee in principe zou je uit jouw vosmerrie echt wel een zwarte kunnen fokken. Zeker als ze aa blijkt. Zekerheid zou je dan alleen hebben met een homozygoot zwarte hengst. Maar de kans bestaat ook wel met andere hengsten dat er een zwarte uit komt. ;)

Ben dan inderdaad heel benieuwd! Het is dus niet onmogelijk, da's altijd leuk te weten. :)

DB, bedoel inderdaad Bolero. :j Maargoed, hele mooie hengst, echt een plaatje! Maar toch besloten voor ik daarmee wil fokken, als ik ook wil blijven fokken, ga niet andermans stallen vol fokken, dat ik eerst wat nakomelingen wil zien. :) Een nakomeling is natuurlijk nooit een garantie, maar het geeft in elk geval een beeld. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:55

Inowa, je hebt ook al 50% kans op een verdunning, kan dus wel schimmel weer overheen gaan (en die kans is heel groot).
Verder kun je ook vos krijgen, met 2 nakomelingen weet je niet of je merrie niet een vosgen heeft. Kijk naar Neon, heb 6 keer een bruine gehad, dat is 100%, maar Neon kan wel vossen geven, die heeft het vosgen, getest daarop bij Van Haeringen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:45

Een poging gedaan om foto's te maken. famosa wilde niet gestoort worden, dus werkte ze niet mee. 1 foto was redelijk.

Zo ziet ze er nu uit

Afbeelding

Famosa heeft geen staart en maan exzeem!!! Ze is traditioneel op zn Spaans getoiletteerd. Dat is de manen eraf en de staartwortel voor een deel geschoren.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:52

@ Bimmetje: heb je een pb gestuurd daarover..

Ik heb geen idee wat eruit fab kan komen. Fab(bruin) haar vader is koffie vos en haar moeder is bruin. De hengst(zwart) heeft een donkerbruine vader en een zwarte moeder.

Fab haar nakomelingen uit een vos hengst was donkerbruin veulen en uit een zwarte hengst een bruin veulen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:25

Zo, ik ben ook weer thuis. :)

Heaven was weer lekker ongedurig op haar manier vandaag. :+ Was ik bezig d'r achterbenen te poetsen, stond ze te neuzen met 2 buurvrouwen. Ik had het niet door, stalgenootje waarschuwde precies op het moment dat er een ontiegelijke brul kwam en Heaven achteruit schoot. :+ Die brul had ze niet verwacht. :P

Verder even onze kasten van de muur weg gehaald, dan is dat vast gedaan, kan stalbaas bezig met de muur schoonmaken en mogelijk volgende week even alles schilderen. :j Wat een troep kom je dan weer tegen. :')

Zal hier weer even bezig met kralen enzo. Ze hadden bij de Aldi weer van die handige ladekastjes die ik vorig jaar er ook al had gekocht. Had er 3, maar die zaten zo vol en wilde m'n houtproducten ook wel in dat soort kastjes, dus heb er weer 2 gehaald. :) Zal ik zo de werkplek hier weer even anders inrichten en wil vanavond nog even een bestelling de deur uit doen, had zoiets gaafs gevonden! :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:26

Oeh Famosa ziet er mooi drachtig uit ;-)

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:43

hoi hoi
mijn sioux is vandaag 134 dagen drachtig :D

Afbeelding

ze krijgt al een aardig buikje!....
maar nu krijg ik veel te horen dat ze nog niet zo dik kan zijn vd dracht??..en dat ze dus gewoon vet is :')
maar ze krijgt niks meer en niks minder als anders??....ik heb toch het idee dat het wel vd dracht komt..ivm dat haar vlanken voller worden en dat haar buik aan de rechterzijde dikker is als links!....
ze zit voor de rest goed in de spieren..maarja alleen dat hangbuikje :P

moet ik haar nu op "dieet"zetten ofnie????

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:17

Famosa ziet er goed uit! :D

Sioux ook! Maar of ze nou echt vet is... Ze kan ook veel vruchtwater hebben toch? Een flink zwembad voor de beeb. ;)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:36

Ohww die kleurenleer is echt machtig interessant.
Ik heb geen enkele twijfels..... vos x vos grijns, en dat twee keer.

Famosa ziet er goed uit evenals sioux.

Ik krijg geen mooie buikfoto's. Op de foto ziet je niet wat er in werkelijkheid zit. Stom is dat.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:51

Leuke foto's van de drachtige dames! De buikjes groeien hard.

Hier staan de merries te zweten op stal door het veel te warme weer voor de tijd van het jaar en vandaag heb ik in 2 stallen de warmtelampen opgehangen :')
Nou ja, nu was er tijd voor en wie weet krijgen we in januari toch nog winter weer. Ze hoeven voorlopig iig niet aan _O-
Gisteren had ik nog ff een foto van Dynamic gemaakt:
Afbeelding

Zal morgen Isis nog eens op de foto zetten, die zat vandaag op 275 dagen dus nog 25 tot het mag komen en haar kennende, gaat ze er niet heel veel langer over doen...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:36

Diane_Basje schreef:
AGarcia schreef:
Oooee, sexy :+
Mendy is vos, gedekt met Linde Hoeve's Elegant (wellicht dat je die kent?)

Ja die ken ik wel, is ook een vos toch? Dan ga je sowieso een vos krijgen!

Jup, wij krijgen een vos :D
Ben wel benieuwd naar de kleur van de manen, die van Elegant zijn namelijk blond, die van Mendy donker.

Ik heb dit jaar bij de keuringen zeer mooie veulens van Elegant gezien, ben dus heel benieuwd want Elegant draagt ook veel wit.

edit: 124! :Y)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:37

Buikje veranderd al helemaal!! mooi is dat om te zien!! Nog ff en de eerste beebjes dienen zich al bij jou aan...

Onze poowns hadden wat extra energie vandaag... Liepen zich toch uit te sloven in de bak... Bij onze merries ga je nu steeds duidelijker zien dat ze drachtig zijn :-) JEEJ!!!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:43

ooee, ik kan in de toekomst kijken :+ :

De eerste veulenfoto's worden geplaatst door Marije!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:45

Famosa, Sioux en Dynamic zien er goed uit!

Hier laat Hala's veulen zich ook al goed voelen, vind dat toch wel erg vroeg maargoed, het zijn heel duidelijk veulenschopjes, te voelen voor de uier. Hala is nu ruim 5 maanden drachtig.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:46

Ben benieuwd wat Melody gaat geven...Mel zit ook vos achter,Ramzi heeft ook zwarte nakomelingen .Dus volgens mij kan het vos/bruin of zwart worden.

Ze begint nu echt zwaar te worden...rijden gaat ook lastiger.Al had ik al een dag afgebouwd vandaag stuiterde ze door de bak.
Nog minder dan 3mnd en dan is het zover!!!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:48

Bij het vorige veulen van Mendy was het echt 50-50
De vader van het veulen had zowel vos als bruine nakomelingen gegeven bij de moeder van Mendy.
Maar ik denk dat Mendy agouti draagt, want vos is aardig dominant, maar er kwam een bruin veulen uit.
*gaat zit morgen nog even inlezen over kleurengenetica*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:53

Die buik Marije! :oo Volgens mij zet het veulen alvast af om er straks in één zucht uit te rollen. :')

Ik zal me v/d week nog eens goed concentreren op Heaven haar buik. Merk eigenlijk nooit zoveel van beweging, Heaven beweegt vooral al zoveel. :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:02

Geen idee hoe groot de kansen bij Mel zijn.Haar moeder is vos en gaf met vos ook vos,maar met bruin gaf ze bruin.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:05

25 dagen, dat gaat echt ontzettend rap al Marije!

Hier ook 1 maal vos x vos, de eigenaar denkt dat er ook bruin uit kan komen, had ik eigenlijk toch moeten wedden :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:26

Kan altijd nog Nicole. :Y)

Ik ben helemaal op het goede nieuws van Kitzbi vergeten te reageren, sorry. Y;(

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:38

Neuh, iets met voorkennis en zo :D

Buurman heeft moeder en dochter drachtig van dezelfde hengst, dat is wel grappig, hebben we nog niet eerder gehad. Dochter is zelf donkerbruin met heel weinig wit, moeder heeft al vossen met heel veel wit incl buikvlekken gegeven, ze kunnen straks dus veel op elkaar lijken, of verschillen als dag en nacht :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:34

Super Kitzbi! *\o/*

Mooie Buikjes weer!

Marije schiet ook mooi op!

Hier rare tijden achter de rug.. Hoop nu op beter weer :D

Nog 52dagen tot uitgerekende datum en 38 dagen tot het veilig mag komen.

Ben ook rustig aan de training van Indira wat aan het oppakken (over vet gesproken :7 ) Die groeit al van 1 dag stilstaan, laat staan een half jaar.
Lichamelijk is ze gewoon bagger, zo stijf als een hark, dus lekker bezig.. Wie weet zit ik er nog een keer op in 2012 :D :o

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:16

Lang niet gereageerd, wel steeds meegelezen.

DL, prachtige fjod van je vriend zeg!
Inowa, wat fijn dat de schimmelinfectie wegtrekt. Zag er inderdaad pijnlijk uit.
Kitzbi, super dat het goed aardig is!
Ook mooie buiken komen er al voorbij! :D

Anni is ondertussen ook lekker op weg, 182 dagen, en ze begint nu ook lekker dik te worden. Ze loopt nog veel onder het zadel en voor de kar, conditie is prima. :)

Afbeelding

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:54

Wat een mooie buikjes allemaal!
@Sioux: is het haar eerste veulen? Het verschilt nog wel eens ze al eerder een veulen gehad hebben, daarbij komt ook dat iedere merrie weer anders is, de een wordt dikker dan de ander.