[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:31

bedankt! zal wel lukken met de paarden daar ;)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:01

kappiegirl: gefeliciteerd met juwel! Al 4 maanden zeg! Nu O'marissa nog over 2 weken!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:17

Joepie parouscha gescand en nog steeds drachtig :):)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:35

Parouscha gefeliciteerd *\o/*

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:55

gefeliciteerd parouscha :+
Ik doe eind augustus nog een keertje laten scannen voor de zekerheid, maar wet look is nog voor 100% zeker drachtig, die begint nu al uit te deien :=

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:02

gefeliciteerd parouscha !!

Ik moet dringend aan het scannen gaan (bloost)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:07

Floor wordt vanavond gescand ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg. Ik heb niet gehoord dat ze weer hengstig geworden is dus het zal mij benieuwen.

Ik haal de veulens er ook in 1x vanaf ze gaan dan naar mijn vriendin in Lunteren die ook pony's heeft ze kunnen elkaar dus niet meer horen als ze weg zijn.
Het uier spuit ik dan regelmatig af en ze worden vrij schraal gezet. Vorig jaar ging dit erg goed, alleen toen ze terug kwamen kwam Bonnie de moedershet bijna over de hekken heen toen ze haar dochter weer hoorde. :oo

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:46

Gefeliciteerd Parouscha en KG!

Maar wel dubbel dus KG :(:)

Spannend Mabon!

En Marrlinde, fijne vakantie :)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:08

Floor is vanavond gescand op 17 dagen dracht en er was een klein vruchtje zichtbaar *\o/* *\o/* *\o/* voor de zekerheid wordt ze volgende week nogmaals gescand.
Dus 1 augustus komt ze naar huis.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:11

:):)
Gefeliciteerd!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:15

Kappiegirl, gefeliciteerd, en Paroucha, ook gefeliciteerd!

En een ieniminie Floor/Zidane babeje. *\o/*

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:26

Parouscha gefeliciteerd
Mabon hoop ook voor je dat je goed nieuws krijgt morgen.

Hier even een paar jaar van mijn leven weg.
Juwel had na het scannen nergens last van en was lekker brokjes wezen eten met haar extra vitamientjes en daarna ipv hooi samen nog even op de schrale wei gezet en toen het ging regenen heb ik ze weer binnen gedaan en zeg tegen mijn zoontje dat hij Juwel maar even een koekje moest geven omdat ze zo lief de box in liep ipv eerst het konijnenvoer op te eten om daarna nog even de kippenzak in te duiken en ze wilde het koekje niet aannemen ze gooide het zo op de grond met haar lip, ik dacht dat is niet goed als Juwel gaan voer wil dan is er iets aan de hand, en ja hoor vervolgens gaat ze schrapen en kijken naar haar buik en schoppen naar haar buik dus Dyllian naar binnen gestuurd voor de telefoon en de dierenarts gebeld, en gaan wandelen met haar laat ze zich in de baan omvallen en gaat helemaal plat liggen en sluit haar ogen gaat heel snel ademen en ik dacht die blaast zo haar laatste adem uit, ik ben nog nooit echt in paniek geraakt maar nu was ik echt totaal in paniek en heb haar overeind getrokken en heb met haar gewandeld en weer de dierenarts gebeld die met een bloedgang vanuit Stadskanaal naar ons is geblazen. De buurvrouw heeft even met haar gestapt heb ik even de kids op bed gelegt wil niet 3 kids erbij hebben mocht er iets naars besloten moeten worden jeetje ik ben me echt kapot geschrokken.
De dierenarts ariveerde bijzonder snel en heeft haar helemaal onderzocht koorts had ze niet ze was helemaal koud en stond helemaal te rillen zo zielig kreeg echt een schuldgevoel.
Ze was gelukkig verder in goede conditie en heeft dus last van het scannen haar anus is geiriteerd en daar door hield ze haar ondlasting op en daar kreeg ze dus koliek van. Ze heeft nu een hele zware pijnstiller gekregen en daar was ze al behoorlijk van opgeknapt en nu moet ik haar elke voerbeurt minimal 100gram lijnzaad geweld in warm water geven op haar voer zodat de ondlasting vet word en dus beter en zonder al te veel pijn naar buiten komt.
Het arme diertje. vannacht ga ik nog even kijken bij haar als de pijnstiller af aan het lopen is. Jeetje voel me er echt naar onder dan denk je goed te doen aan het scannen krijgt ze er zoveel pijn van voor haar is dit het laatste veulen en mag ze daarna lekker gaan sporten met mijn zoontje dat doet ze ook heel erg graag.

moest het even kwijt hoor sorry voor het hele verhaal maar heb hier niemand die even mijn verhaal aan kan horen heb 3 slapende kids op bed mijn vriend is er ook niet die is weer op de rit

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:30

Jeetje KG, dat is zeker schrikken :oo :(:)

Ik duim mee dat ze gewoon verder opknapt nu :* En jezelf niet schuldig voelen hoor :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:33

Zo, dat is echt schrikken! Heb trouwens nog nooit gehoord dat paarden na scannen dat ophouden, nooit bij stilgestaan ook dat zoiets kon. Hopelijk durft ze snel weer te mesten!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:55

lees net dat Emmelie Scholtens weg gaat bij stal laarakkers en samen gaat wonen/werken met haar vriend Jeroen Witte.
Wat dus ook waarschijnlijk beteken d dat ze uphill, westpoint en westenwind niet meer zal rijden... ;(

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:03

kappiegirl schreef:
Parouscha gefeliciteerd
Mabon hoop ook voor je dat je goed nieuws krijgt morgen.

Hier even een paar jaar van mijn leven weg.
Juwel had na het scannen nergens last van en was lekker brokjes wezen eten met haar extra vitamientjes en daarna ipv hooi samen nog even op de schrale wei gezet en toen het ging regenen heb ik ze weer binnen gedaan en zeg tegen mijn zoontje dat hij Juwel maar even een koekje moest geven omdat ze zo lief de box in liep ipv eerst het konijnenvoer op te eten om daarna nog even de kippenzak in te duiken en ze wilde het koekje niet aannemen ze gooide het zo op de grond met haar lip, ik dacht dat is niet goed als Juwel gaan voer wil dan is er iets aan de hand, en ja hoor vervolgens gaat ze schrapen en kijken naar haar buik en schoppen naar haar buik dus Dyllian naar binnen gestuurd voor de telefoon en de dierenarts gebeld, en gaan wandelen met haar laat ze zich in de baan omvallen en gaat helemaal plat liggen en sluit haar ogen gaat heel snel ademen en ik dacht die blaast zo haar laatste adem uit, ik ben nog nooit echt in paniek geraakt maar nu was ik echt totaal in paniek en heb haar overeind getrokken en heb met haar gewandeld en weer de dierenarts gebeld die met een bloedgang vanuit Stadskanaal naar ons is geblazen. De buurvrouw heeft even met haar gestapt heb ik even de kids op bed gelegt wil niet 3 kids erbij hebben mocht er iets naars besloten moeten worden jeetje ik ben me echt kapot geschrokken.
De dierenarts ariveerde bijzonder snel en heeft haar helemaal onderzocht koorts had ze niet ze was helemaal koud en stond helemaal te rillen zo zielig kreeg echt een schuldgevoel.
Ze was gelukkig verder in goede conditie en heeft dus last van het scannen haar anus is geiriteerd en daar door hield ze haar ondlasting op en daar kreeg ze dus koliek van. Ze heeft nu een hele zware pijnstiller gekregen en daar was ze al behoorlijk van opgeknapt en nu moet ik haar elke voerbeurt minimal 100gram lijnzaad geweld in warm water geven op haar voer zodat de ondlasting vet word en dus beter en zonder al te veel pijn naar buiten komt.
Het arme diertje. vannacht ga ik nog even kijken bij haar als de pijnstiller af aan het lopen is. Jeetje voel me er echt naar onder dan denk je goed te doen aan het scannen krijgt ze er zoveel pijn van voor haar is dit het laatste veulen en mag ze daarna lekker gaan sporten met mijn zoontje dat doet ze ook heel erg graag.

moest het even kwijt hoor sorry voor het hele verhaal maar heb hier niemand die even mijn verhaal aan kan horen heb 3 slapende kids op bed mijn vriend is er ook niet die is weer op de rit

Jeetje dan schrik je je ook kapot!
Ik hoop dat ze en beetje snel opknapt :(:)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:05

Dat is zeker schrikken KG! :( Duim voor je mee dat je merrie vannacht goed doorkomt en je snel de eerste mesthoop kan verwelkomen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:07

Lees net een stuk tekst door, dat als je appelazijn voert, dat je dan meer kans hebt op een merrie :))
Grappig ik wilde het zoiezo gaan voeren, voor de vliegen :D

[KS] Hét recept voor merrieveulens?!?
Laatst bijgewerkt door parouscha op 24-07-09 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:13

Overigens mag je drachtige merrie's een vitaminestoot geven en ook knoflook & appelazijn voeren?
Ik kon er niets over vinden bij de paardendrogist?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:15

Dank jullie wel allemaal, Ben weer een beetje blij, ze heeft een heel, heel, heel klein beetje gemest net toen ik ging kijken echt zo van kijk vrouwtje ik pers er wel even wat voor je uit hoor dat wil je toch zo graag? dat koppie erbij om kijken en oortjes een beetje naar achter gedraait en neusje opgetrokken ach ik heb wel te doen met haar. ben blij voor haar dat ze niet meer hoeft als dit veulentje in februari is geboren. Ik durf nu weer in mijn eigen bed te slapen was helemaal van plan ik de stal op het stro te gaan slapen zodat ik alles kon horen en meteen kon ingrijpen mocht het nodig zijn maar heb nu de camera aan gezet en vannacht ga ik nog eens kijken en dan morgen ochtend om 6uur weer als het goed gaat en anders slaap ik alsnog in de stal. '
Ze ademt ook weer normaal niet meer zo gejaagt.
Dierenarts belde net ook nog even hoe het met haar was en was ook blij dat ze een beetje had gemest, het hield hem ook wel een beetje bezig denk ik.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:20

Wat fijn dat ze weer wat beter lijkt!! En super zo'n betrokken DA :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:21

Inderdaad, dat is wel erg netjes zeg dat je da even belde :j

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:24

parouscha schreef:
Overigens mag je drachtige merrie's een vitaminestoot geven en ook knoflook & appelazijn voeren?
Ik kon er niets over vinden bij de paardendrogist?

Voor zover ik weet, kan dat gewoon :j

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:31

gefeliciteerd mabon!! eindelijk floor ook!!

@kg dat is schrikken! ik schrik ook altijd als nobel koliek heeft (minstens 1x pj) zelf buikpijn hebben is niet leuk maar als de paarden zich zo naar voelen is helemaaal niet leuk, en dan ook nog is door het scannen :(

@parouscha ik gaf vorig jaar ook appelazijn en kreeg geen veulen :+ nu niets gegeven en ik hoop dat nobel het omstebeurt doet, 4 jaar geleden een hengst en dan nu een merrie :P moet jou paard btw nog gedekt worden dan?

@manueeltje84 las het idd ook net, pff best een stap voor haar met die 3 goeie hengsten onder der kont! nog goede kampioenschappen gereden..

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:32

uhh parouscha lees net dat je paard nog steeds drachtig is een paar posts hierboven :+ maar t geslacht is nu toch al bepaald :P