Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:44

wat erg marlijntjuh ik kan er gewoon niet over uit. het veulen van missy zal vast heel mooi worden hoor ik heb het gevoel dat dat veulen een merrie zal worden en jij? ik kan er niks aan doen maar blijf het gevoel van hengst bij holly houden, terwijl een merrie bij mij ook heel welkom is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:36

Wat een nare verhalen passeren hier nu even zeg. Allemaal veel sterkte, in het bijzonder marlijntuh, dat is natuurlijk de grootste nachtmerrie van een fokker.
Wel mooi dat je die foto's hebt gemaakt trouwens. Mooie vlekjes had hij. Wat me ook opvalt is dat het veulen compleet is op de oortjes na, daar zit nog een vlies over net als de ogen???

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:37

Mac schreef:

@Marlijntjuh: get, wat afschuwelijk! Dat hoop je toch echt niet aan te treffen! Wel "interessant" om deze foto's te zien, maar had het natuurlijk liever anders gezien . Had het veulen vlekjes gehad, of is dat een anderssoortige verkleuring?

@Cayusejuhh: een veulen kan wel degelijk stikken, allen niet in de zin van dat er geen zuurstof naar de longen komt. Zolang het veulen nog in de baarmoeder zit, krijgt het zuurstof door de navelstreng van de moeder. Als daar een "kink" in zit, stikt het dus. Wij zijn vorig jaar een veulen kwijt geraakt in een
red bag delivery
-vroegtijdig losgelaten placenta- op 329 dagen: door nog een complicatie konden we het veulen er niet op tijd uit krijgen en is het dus ook gestikt ...
...

Nee dat klopt wat je zegt.. Ik dacht dat Missy bedoelde dat de navelstreng om het koppie zat vandaar me antwoord.
Bij babys is dat ook zo namelijk en heb zelf 3 kids gehad en weet dat ik die vraag meerdere keren heb gesteld
maar door knik in navelstreng kan idd de toevoer stoppen..
Brrrrrr meid ,
hoe dan ook.. vind het verschrikkelijk voor jullie

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:43

marlijntjuh wat erg zeg!! ik wens jullie veel sterkte!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:52

Ik denk ook dat Missy een merrietje krijgt Hollybolly ! Ik had ook een heel sterk gevoel dat Spirit een hengstje kreeg, klopte ook. Vorig jaar dacht ik dat Spirit een merrie zou krijgen (had ook al een heel lief roze halstertje gekocht) en het werd ook een merrie. Dus het word afwachten en kijken of we gelijk krijgen . En het zou mij ook niet verbazen als Holly een hengstje krijgt.

@ Neonlight, Het veulen had ook al oortjes hoor! maar die zitten gewoon helemaal plat tegen het lichaam aangeplakt omdat hij natuurlijk nat was, en de oren nog niet zo hard waren als bij een voldragen veulen. Er zit ook nog geen vlies over, dat lijkt mischien door de foto. Het veulen had ook echt al wimpertjes en een klein flosje aan het puntje van zijn staartje

@Cayusejuhh, ik bedoelde inderdaad dat de toevoer was gestopt omdat de navelstreng afgeklemd was, niet dat het om het veulen zijn nek zat. Ik kwam gewoon niet helemaal goed uit mijn woorden, kan het begrijpen dat je dacht dat ik bedoelde dat de navelstreng om zijn nek zat.

@ barb, thnx

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:05

Wat is eigenlijk de wens en het vermoeden van iedereen wat betreft geslacht?

Ik heb namelijk geen flauw idee wat het zal worden, en het maakt me ook niet uit. Vorig jaar wilde ik perse een hengstje en die heb ik nu, dit jaar is een hengst en merrie welkom. (Alleen graag niet allebei )

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:09

Ik denk dat ik bij Sweety een zwart hengsteveulen ga hebben met witte sokken en een witte bles.
Maar gelukkig maakt het helemaal niks uit welk geslacht of kleur het zal hebben want ik ga het zelf houden. Maar ik hab zo een ster vermoeden naar een zwarte hengst wat ik trouwens heel erg mooi vind. Een effe tinker.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:17

ik heb t al gemeld, wil graag een gezond veulen, dus maakt mij niet uit, maar heb t gevoel van een hengst, terwijl ik ook dolgelukkig zal zijn met een merrie

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:25

Wow, een zwarte hengst met witte sokken en een witte bles, dat is zeker gaaf!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:26

Ik denk dat vivara een merrie krijgt (hoop ik ) met een heel dun gekronkeld blesje dat in 1 neusgat loopt!
(hafXhaf dus de kleur verder kan ik wel raden )

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:31

Ik hoop op een bruine hengst met mooie lange golvende lichte manen en een schitterende staart hihihi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:33

waaauw pennydroom

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:33

@marlijntjuh heel veel sterkte met jouw en je merrie.
zijn altijd nare gebeurtenissen.

hier zijn de veulens vorig jaar allen gezond terwereld gekomen
en zijn nog steeds in goede gezondheid.
het jaar daar voor hebben we 1 veulen verloren
het beestje is in mijn schoot overleden
ze was verkouden,en stond apart in het land,was een mooie warme dag,kom in het land om haar medicijnen te geven,en zag haar niet,moeders stond op haar gemakje te grasen.
ik vond haar in een sloot ze was tussen de schrikdraad linten door gekomen,en in de sloot gevallen
ik heb geschreeuwt iedereen kwam aan hollen,haar eruit gehaald.
ik wist toen al dit is gebeurd,beestje had zo een vechtkust en wilde duidelijk niet dood,we hebebn de v.a gebeld om haar een spuitje te komen geven.
de schuim kwam uit haar mond dat was rood van het bloed,ze ging weer staan en weer liggen.
uteindelijk heb ik iedereen weggestruut en bleef samen met een vriendin zitten.
ze kwam weer liggen en legde haar hoofd op mijn schoot.
ze tilde haar kopje nog eens op en keek ons met grote ogen aan,ik zei toen ga maar,en het was gebeurd,ik zit weer met tranen in mijn ogen
stomme is al die tijd heeft de merrie niet naar haar om gekeken
die wist het volgens mij gewoon al.
ik wil dit ook nooit meer meemaken,
het is nog steeds een raadsel hoe ze tussen het lint door is gekomendie staat er 2 rijen dik,
was duidelijk te zien dat ze keihard gevochten had om eruit tekomen
zie haar nog liggen ze keek me aan of ze zeggen wou eindelijk hulp
was op 7 juli we waren die dag naar de keuring geweest in dronten
was al een k.L.o.t.e dag alles zat tegen terra werd de ring uitgeknikkerd,paard kwam uit de trailer en viel achter over.
dus ik denk ff lekker zero verwennen
nou veeg me maar weg wat een pech dag
maar goed zulke dingen gebeurren ook.
zeker als er zo veel veulens worden geboren.
wij toosten hier altijd op het eerste veulen en als de laatste gezond geboren is is er taart.
maar dan hopelijk worden ze gezond 3
Afbeelding
dit was ze toen ze 1 dag oud was toen ze overleed was ze bijna 2 maanden en al bijna hellemaal wit.

nu weer over naar de wat leukere gebeurtenissen
wat terra haar veulen betrefd het word een mooie donkerbruine of zwarte merrie
genaamd buhaysah wat betekend loopt met trots

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:35

Wat vreselijk naar zeg echt n nachtmerrie is dat!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:39

Ik zou werkelijk niet weten wat Cheyenne krijgt, de kleur zou ik echt niet weten, cheyenne zo licht en paps zo donker ...... word een verassing en verder, een hengst zou leuk zijn.....

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:39

bah, wat een naar verhaal, hopelijk gaat dit keer alles naar wens!!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:40

Wat een naar verhaal!

Ik denk dat Missy een zwart-bont merrieveulen krijgt. Een hengstje is ook zeker welkom natuurlijk! Ik hoop dat het veulen vos-bont word, maar dat kan alleen als 1 van missy's ouders vos was.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:48

ik heb een sterk gevoel dat het dit keer een hengstje wordt.. en ik hoop ook op een hengstje.. vorige keer wilde ik een merrie en ik dacht dat het een merrie werd.. en voila een merrie

Allemaal nare verhalen hier.. niet iets om vrolijk van te worden

@ Marlijntjuh.. Jou sterke gevoel he.. Wat zou pauk krijgen denk je

Pauk haar temp was trouwens 37,8 dus niets verbazends..

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:08

Jeetje Marlijntjuh ook namens mij nog sterkte!

Ik heb ooit een verkeerd afgelopen tweeling geboorte meegemaakt en dat kleinste veulen had wel wat van jou foto's weg, ook nog qua vorm. Alleen hij had al haar...

Ik heb geen specifieke wensen, maar ik hoop vurig dat alles gezond ter wereld komt en gezond blijft, ook voor de merries!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:45

terorita, wat een naar verhaal zeg...
Ik hoop natuurlijk op een gezond veulen dat gezond mag opgroeien. En voor jullie allemaal ook natuurlijk!

Adriana op hoeveel dagen waren die dan geboren?

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:55

brrrr Terorita, wat een verhaal zeg.pfff....

Wat ik hoop voor het veulen????
Maakt niet uit merrie/hengst, kleur ook niet, als t maar gezond is, en ENORM kan lopen. }>
Maar ja, dat weten we nog niet natuurlijk
Ga straks weer rijden(vanmiddag)Ben benieuwd want het is al een paar dagen geleden dat ik ze gereden heb!
En ik heb buiten gevoeld dat er n koud windje zit!!!!Dus....
We zullen het wel zien.
Ze zit vandaag al op 264 dagen, gaat eigenlijk best wel snel.
Maar kheb er zoown zin innnnnnnnn!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:28

@ Marlijntjuh: wat onzettend jammer dat Spirit verworpen heeft Maar van de andere kant: wat een interessante foto's weer...

Ik lees hier allemaal griezelverhalen... ach, het hoort erbij en stiekem hoopt iedereen dat het hem of haar zelf niet overkomt. Ik heb nog een veulentje gekend die netjes geboren was, kerngezond tot hij met een week of 2 lekker met zijn moeder aan het rennen was in de wei. Tot ze beiden hoog op de rem voor de omheining moeten, moeders maakt tegelijkertijd een draai om haar as, bokt en raakt daarbij haar veulen die met een vaart onder het draad door in de sloot belandt: gebroken nek

Ik hoop natuurlijk op een gezond veulen en dat Fayette het met een poep en scheet geboren laat worden Verder hoop ik al de hele tijd heel erg op een bruinbont hengstveulentje maar ik heb zo'n gevoel dat het een merrietje wordt. Effen bruin met een brede bles en min. 2 witte sokken. Zou me wel in het wassen schelen bij keuringen

Verder niet zoveel te melden. Fayette krijgt steeds vaker last van 'zware' momenten. Dan staat ze een beetje afwezig in een hoekje van de bak of in haar stal een paar minuten lang maar zwaar te ademhalen en te zuchten. Om daarna weer vrolijk om zich heen te kijken en verder te eten. Vanmiddag komt de hoefsmid nog langs en de DA voor de jaarlijkse inentingen en om het gebit van Fayette en Hercules te controleren. Kortom: het wordt weer een middagje waar ze niet van gaan genieten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:35

Ik vind het wel grappig dat de tinkerliefhebbers op effen hopen!

@Marlijntjuh: het kan heel goed dat Missy een vosgen draagt en dat geen van de ouders vos was, omdat vos dus recessief is, en zwart vaak niet homozygoot is, en dan een vosgen en een "zwart" gen heeft.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:43

Baaaaah terrorita, wat een vreselijk verhaal!! En idd weten merries het als het mis is. Lee heeft ook helemaal niet naar haar veulen gezocht. Wel had ze vreselijke verlatingsangst. Colin (mijn man) of ik moesten bij haar blijven anders raakte ze in paniek. Ze gedroeg zich echt alsof ze het gevoel had vreselijk gefaald te hebben. Zo verdrietig ... maar in de loop van de dag werd het beter en 's avonds was ze weer normaal. Paarden gaan er wat dat betreft heel goed mee om. Veel beter dan mensen, die toch vaak blijven hangen of stikken in hun verdriet.

Uiteraard is mijn Number One Priority: een gezond veulen!!! Ik zou heel graag een merrietje willen, maar ik heb sterk het gevoel dat Lee een hengstje bij zich draagt. Als dat zo is, dan graag met vlekjes . Een merrietje mag pimpelpaars met groene stippen zijn, dat maakt me niet uit .

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:53

Neonlight schreef:
Ik vind het wel grappig dat de tinkerliefhebbers op effen hopen!

Nee, ik hoop op een bonte maar ik verwacht een effenkleurige. De hengst is zelf zwart-bont maar geeft opvallend veel effenkleurige veulens waarvan het overgrote deel min. 2 witte voeten/sokken heeft Kijk hier maar eens voor een aantal van zijn veulens: Gulliver veulens 2004 en 2005