ik heb het gevoel dat dat veulen een merrie zal worden en jij? ik kan er niks aan doen maar blijf het gevoel van hengst bij holly houden, terwijl een merrie bij mij ook heel welkom is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb het gevoel dat dat veulen een merrie zal worden en jij? ik kan er niks aan doen maar blijf het gevoel van hengst bij holly houden, terwijl een merrie bij mij ook heel welkom is.
Mac schreef:
@Marlijntjuh: get, wat afschuwelijk! Dat hoop je toch echt niet aan te treffen! Wel "interessant" om deze foto's te zien, maar had het natuurlijk liever anders gezien. Had het veulen vlekjes gehad, of is dat een anderssoortige verkleuring?
@Cayusejuhh: een veulen kan wel degelijk stikken, allen niet in de zin van dat er geen zuurstof naar de longen komt. Zolang het veulen nog in de baarmoeder zit, krijgt het zuurstof door de navelstreng van de moeder. Als daar een "kink" in zit, stikt het dus. Wij zijn vorig jaar een veulen kwijt geraakt in een
red bag delivery -vroegtijdig losgelaten placenta- op 329 dagen: door nog een complicatie konden we het veulen er niet op tijd uit krijgen en is het dus ook gestikt ... ...
vandaar me antwoord.
en weet dat ik die vraag meerdere keren heb gesteld 

! Ik had ook een heel sterk gevoel dat Spirit een hengstje kreeg, klopte ook. Vorig jaar dacht ik dat Spirit een merrie zou krijgen (had ook al een heel lief roze halstertje gekocht) en het werd ook een merrie. Dus het word afwachten en kijken of we gelijk krijgen
. En het zou mij ook niet verbazen als Holly een hengstje krijgt.
) 
) met een heel dun gekronkeld blesje dat in 1 neusgat loopt!
) 
hihihi

echt n nachtmerrie is dat! 

Maar van de andere kant: wat een interessante foto's weer...
Verder hoop ik al de hele tijd heel erg op een bruinbont hengstveulentje maar ik heb zo'n gevoel dat het een merrietje wordt. Effen bruin met een brede bles en min. 2 witte sokken. Zou me wel in het wassen schelen bij keuringen 
. Een merrietje mag pimpelpaars met groene stippen zijn, dat maakt me niet uit
. Neonlight schreef:Ik vind het wel grappig dat de tinkerliefhebbers op effen hopen!![]()
Kijk hier maar eens voor een aantal van zijn veulens: Gulliver veulens 2004 en 2005