[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:19

Balen knolselder tja de dames verkiezen ook misschien Olaf :D

Leuke honden hebben jullie allemaal. Wij 2 Aussies.

Spannend dias

Zijn er nog veel aan het dekken? Ik was even ontstipt dus heb efkes niet zo vaak meegelezen en dan blijft niet alles hangen als je teveel ineens moet lezen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:30

Vulina, ik vertrek zaterdag normaal voor 2 weken op vakantie. Dus helaas. Ik ga de hengst ook geen 100den kilometers laten reizen voor een 1 malige misschien.

Ja, ze willen allemaal Olaf lijkt het wel <<)
Trixie is ook wel heel erg leuk. Je zou al bijna geneigd zijn de combi nog eens te maken O:) Maar bewust zo eentje maken... In weet niet. En dan wil ik het waarschijnlijk weer niet weg doen, zoals Trixie en Rosette :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 00:10

Ah knolselder wat rot! Hoopte zo dat het toch raak zou zijn... :(:)

Succes nog voor smeetje en Dais!!

Wij hebben hier een (oma) Jack maar die is haar laatste jaren aan het doen vrees ik. Ga daar echt kapot van zijn als die overlijd maar goed. Ze is 13 inmiddels en als pup flink geleden...
En een Mechelaar pup die 9,5 maand is en de wereld aan kan in zijn mening maar die stiekem ook denkt dat ie schoothondje is. _O- heb dus regelmatig een hond die bijna even zwaar is als ik zelf over me gedrapeerd liggen. _O-

Opfok vind ik moeilijk... liefst zou ik ze in een gemengde leeftijden groep hebben.... Maar ergens zou ik ‘het’ na af spenen ook graag dicht in de buurt houden. Dan zou ‘het’ bij mijn ruin en de merrie komen. Als het een hengst is, heb ik geen keuze. Maar een merrie is toch verleidelijk om hier te houden eigenlijk...
Rêve stond altijd bij mijn twee ruinen waarvan eentje een oudje was en dat is eigenlijk een heel stabiel paard geworden.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 06:32

Wij hebben nog 1gastmerrie staan. Die wordt maandag gescant. Hopelijk deze keer mooi dragend. Dit keer scannen we op ki centrum zodat we alles beter kunnen bekijken.

Wat balen annelies! Welke combis had je eigenlijk gepland dit jaar?

Wij hebben een chihuahua, klein, brutaal en tonnen energie! Hij is altijd overal mee bij de paarden. Speelt met het veulen van dit jaar en we maken normaal wandelingen van 1.5 uur ongeveer haha. Nooit gedacht dat ik zo'n klein hondje leuk zou vinden.
Ben altijd erg fan geweest van poedels en berner sennen. Ook totaal verschillende karakters maar wel zalige honden.

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:47

Ik had Wiske en Suus naar Bailey en Jupi naar BamBam. Dan kon volgend jaar Wiske naar BamBam. Jupi was wel drachtig, maar heb ik niet meer. Maar hoe ik het nu moet gaan doen, weet ik dus niet meer. We zullen zien.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:17

Balen Annelies!

Ben benieuwd Sara, hopelijk gast merrie gewoon drachtig!

Vulina 11 veulentjes dan kun je er weer tegen aan haha.

Hier alle 4 drachtig, maar 1 wordt verkocht dus als alles goed mag gaan 3 veulentjes. 2 eind maart en 1 eind mei. Kan ik mooi even bijslapen voor de laatste :P

Hier heb ik een ongeleid projectiel en dat is de border collie en de liefste en best luisterende is mijn aussie x border

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:47

Selente schreef:
Ik zie het ook Cynthia! Precies zoals die van mij iets meer gevuld. Enkel is die van mij morgen pas een olijf. :+ Knap paardenkind.

Misschien wel een olijf ter grote van een kat? :+

Zonde Vulina, maar één van de twaalf niet gelukt is een hele mooie score!

Fotsy schreef:
Amai dat zijn er toch een hoop vulina

Ik zie het ook Cynthia

Mijne krijgt precies ook wel een buikje. Ik zou graag nog eens gaan scannen maar die Corona maatregelen altijd. :x

Wat een miserie dias

Mooiescan ladonna

Dat is in België veel strenger dan hier he? Hier komt de veearts gewoon zoals anders.
Shiloh gaat 11 september wel naar België verhuizen. Dus ik hoop maar dat er geen strengere maatregelen komen vanwege Corona en dat de grenzen weer dicht gaan..

Knolselder, dat is echt heel erg balen -O- Precies wat je zegt: Vorig jaar regelde Olaf het voor je en nu je zelf echt aan het plannen bent, lukt het niet...

Neonlight schreef:
Cynthia, op de eerste foto van de drie is ze het meest drachtig. :')

Stiekem is die foto van volgend jaar maart :+

Tiwi, mooi he, zo'n kloppend hartje? <3

Ik ga nog niet op zoek naar opfok. Eerst maar eens een gezond merrieveulen ernaast (hengst wordt verkocht) en dan ga ik wel kijken. Ik heb ook een redelijk vroeg veulen, dus als ik dan gelijk op zoek ga, is echt niet alles al vol gelukkig.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:48

Ik heb volgend jaar wel knappe merries te lease :')

Hier komt de DA ook gewoon scannen en in het KI centrum nemen ze merrie mooi over en als de merrie op de trailer staat terug mag je de scan bekijken als er wat bijzonders te zien was.

Als alles goed gaat hebben wij maar 3 combis ipv 4 :D 1 merrie is een voorschot op gestort dus die gaat verhuizen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:35

Wij hebben vandaag gescand op kloppend hart en alles was goed.

Ik sta meer in de meeleesmodus want wij hebben een huis gekocht met een hectare land eraan en ons huis is ook al verkocht. Wij moeten er 2 november uit zijn en op ons nieuwe stekkie moet alles nog gemaakt worden zodat de paarden daar kunnen staan. Druk druk druk dus.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:40

Oooh wat leuk angelpam! Gefeliciteerd met de koop en verkoop!

Hier ook op meeleesstand, laatste weken op werk weer drukker gehad.
Vandaag nog een dagje administratie afronden en dan 3 weken vakantie. *\o/*

Hier komt de dierenarts vanmiddag Olivia scannen voor een kloppend hartje. Heb nog een shetlander lopen die geënt moet worden.
Misschien bij Ariel ook nog even een pretscan. Die is nu 76 dagen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:56

Gefeliciteerd angelpam!

Ik ben ook te druk voor mee kletsen.

Wel heeeeeeeel blij dat mijn hengst van 20, die 19 juni hier gekomen is vanuit Polen, nog gewoon goed bevrucht. Dat was natuurlijk best wel een gok. Maar 3 merries gedekt in 1 week, en alledrie drachtig, dus ruimschoots geslaagd. Ben zo blij met dat dier. Hij gaat super samen met de ruin die hier staat voor training, en na ruim 10 jaar kon ik zo opstappen en wegrijden. Heerlijke ritjes aan het maken met hem, en in de bak zet hij ook zijn beste beentje voor. Na 11 jaar mijn droompaard te zijn geweest, heb ik hem (onverwacht) hier, maar hij laat de roze wolk nog steeds heel <3

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:40

Bij een heleboel is het nu gelukkig toch (bijna) helemaal gelukt met de dekkingen lees ik.

Gefeliciteerd met je nieuwe huis ook Angelpam, dream come true neem ik aan? Is ook nog mijn enige grote wens nu.
De wei met stallen die ik al héél lang huur wordt verkocht, maar de vraagprijs is zo absurd hoog dat we daar dus hoogstwaarschijnlijk weg moeten. Dat betekent dus naar een pensionstal vrees ik en een paar paarden verkopen, anders is het niet meer te betalen. Heb daar zó geen zin in....
Helft van het land is nu al in kleine stukjes verkocht. Hoop dat ze voor de rest van het perceel nog gaan zakken naar hun eerste vraagprijs, dan is er net genoeg grond over om mijn hobby uit te blijven voeren. Maar ik reken maar nergens meer op nu, geeft "paniek" in mijn hoofd.

Succes vanmiddag Renske en alvast fijne vakantie!

Heerlijk dat alles zo op zijn plek valt met de hengst Caily

Ik zou zelf bijna overwegen om dan toch Olav Wiske te laten dekken Knolselder, maar weet niet of dat kan met verwantschap enzo. Geen gedoe meer zo vlak voor je vakantie en dan volgend jaar waarschijnlijk wel een veulentje.Maar snap dat je hier enorm van baalt!

Blijft nog even spannend dus Dais. Ik duim voor je dat het allemaal nog iets op gaat leveren.

Ik wil als volgende hond ook een Aussie. We hebben nu een oude Ridgeback, heerlijke hond voor thuis en op de wei maar niet makkelijk om mee te nemen. En daarnaast een oude Jackel ( kruising Jack Russell x Teckel). Heerlijk hondje, stoer onvermoeibaar ( wordt nu iets beperkter nu hij ouder wordt), altijd blij en wil altijd mee.
Is nu ook mee op vakantie en dat is alleen maar gezellig.

Ze luisteren beide nu supergoed
maar met dat jachtinstinct van beide had dat toch wel meerdere jaren nodig. Hiervoor altijd herder(achtigen) gehad en die vond ik toch beter trainbaar.
Maar zoals ze nu zijn zijn het heerlijke honden.Ik zou er alleen niet nóg een keer voor kiezen.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:03

Cynthia, hahaha, ze haalt de verloren maanden gewoon in met haar buik straks :+
Belgie heeft gezegd de grenzen niet opnieuw dicht te gaan gooien, hoe dramatisch het stukje corona ook gaat worden. Ben ik wel blij mee, want heb nogal wat familie daar wonen, en we hebben een huisje in de Ardennen waar we dan niet naartoe zouden kunnen...

Oh wat leuk angelpam, gefeliciteerd! Ondanks dat het enorm druk is en voelt denk ik dat het uiteindelijk het allemaal dubbel en dwars waard gaat zijn! :D

Renske, ga je dan vragen of ze het geslacht kunnen zien? <<)

Caily, fijn dat hij zo goed past en het zo goed doet. Zo zorgen sommige hengsten enkel voor veel kopzorgen, geeft deze je juist veel rust.

Later zou ik ook nog wel graag een Aussie willen hebben... Maar ook een Ridgeback! Vind die toch wel heel erg mooi hoor BusyMissy!

Ik ga deze week even op stal navragen welke scannen ze nog verwachten te doen... In eerste instantie wilde ik graag het geslacht weten, maar hoe verder ik kom hoe mee ik daaraan twijfel haha.

Daarnaast merk ik nu al dat ik geen goede ben voor de handel... Ben momenteel een paard aan het inrijden, en moet moeite doen om er geen betalingsregeling voor te regelen. >;)

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:08

Fiona vanochtend weer gescand... ze is heel goed hengstig! Van de 20 eitjes zitten er nu nog 12 waarvan er zich 2 heel goed lijken te ontwikkelen... hopelijk zet het door en kunnen we van het weekend dekken

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:28

Cynt lees ik toch gewoon over foto van Fi heen.. knappe fi!!

Angelpam gefeliciteerd!

Renske duimen maar weer!

Caily knap dier!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:45

Ik heb er wel over zitten denken selente. Maar geslacht is eigenlijk voor ons de enige grote verrassing. :')

Kan snappen dat zoiets voor paniek in je hoofd zorgt busymissy.
Duimen dan maar dat de vraagprijs gaat zakken.

Qua honden, wij hebben 2 stuiterballen.
Een golden retriever en een boerenfox. Beide reutjes dus geen nest met pups hier. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:03

Antwerpen heeft vooral een probleem en strenge maatregelen momenteel. Limburg gaat nog redelijk.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:14

En anders; Meestal geven ze wel van te voren aan dat de grenzen dicht gaan. Dus desnoods gaat hij één of twee weekjes eerder verhuizen. Is ook geen ramp. Maar ik ga er vanuit dat het wel los zal lopen.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:02

Ik ben van provincie Antwerpen, dierenarts komt hier ook nog gewoon langs als in hem bel gelukkig.... volgende maandag moet die komen scannen voor kloppend hartje Op 45 dagen . Kijk er al naar uit !

Wij hebben 2 Franse Bulldogs ook heerlijke hondjes !

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:07

Op welke dagen scannen jullie eigenlijk allemaal?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:11

16-18 dagen 1e dracht scan, eventueel nog op 40 dagen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:12

Wij wonen belgisch limburg tegen de nederlandse grens. Doen onze boodschappen altijd in Nederland dus dichte grenzen was wel erg aanpassen haha!

Ik scan op 18 dagen en binnenkort worden er nog 2 gescant op 100 dagen ongeveer. Daar hebben we nog geen kloppende hartjes gescant. Andere merrie was laat gescant en daar zat een heel mooi vruchtje.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:18

Bij Olivia hebben we een kloppend hartje gezien. :D
Bij Ariel nog een pretscan gedaan, alleen Ariel vond het geen pretje. Dus niet meer naar het geslacht kunnen kijken. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:41

Hier is ze op 15 juli geinsemineerd. 31 juli 1e "drachtig of niet" scan en 4 sept. komt hij voor de 2e scan.
Dat is dan.. 16 dagen, en 51 dagen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:21

Knolselder schreef:
Ja, ze willen allemaal Olaf lijkt het wel <<)
Trixie is ook wel heel erg leuk. Je zou al bijna geneigd zijn de combi nog eens te maken O:) Maar bewust zo eentje maken... In weet niet. En dan wil ik het waarschijnlijk weer niet weg doen, zoals Trixie en Rosette :=

Nog een Trixie? Nee dat kun je mij ook niet aan doen.... <3 O:) O:) Ik snap dat je die niet weg kunt doen. :D