[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:23

jeanna gefeliciteerd met jullie dochter!! gaat alles goed?

Ik ga niet meer scannen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:47

Jeanna gefeliciteerd nu lekker genieten van je wondertje

Ik heb even een dipje door verschillende omstandigheden en dan ga ik me gelijk in Mn hoofd halen dat het wss niet meer goed zit ... vanmiddag zou de dierenarts op stal komen om te scannen alleen omdat mijn vader met spoed was opgenomen en ik in het ziekenhuis zat kon ik niet op stal zijn... mijn stal genoot heeft ervoor gezorgd dat ze gescand werd en heeft het me weer even een schepje richting het positieve gebracht want blubje inmiddels 92 dagen oud zat nog goed verstopt in mama’s buik ...
Als je goed kijkt zie je dus links de beentjes boven aan het hoofdjezitten en onder een stukje staartwortel ... ik moet nu even mijn best doen om het los te laten en er even vanuit proberen te gaan dat we in mei een veulentje verwachten ...

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:23

Sterkte candalisa en spoedig herstel voor je vader
Gelukkig alles nog ok met blubje

Ik scan eind deze maand ook nog eens

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:25

Ik ga ook nog een keer scannen, denk volgende week.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:01

Ik kom ook weer heel even onder mijn meeleessteen genaamd vakantie uit ;)

Fijn dat blubje gewoon nog aanwezig is candalisa!!

Hier volgende week (gok vrijdag) scannen op 99dgn ipv 100dgn ivm weekendtarief :P
Nog n paar dagen genieten in het verre USA en zaterdagmiddag ben ik weer terug in jullie tijdzone en dan ga ik ook weer even alles bijlezen ;)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:45

Wat een mooie buikjes komen hier al voorbij zeg! Hier 30 augustus nog een scan gehad, zag er allemaal keurig uit. Foto van het ruggengraatje gekregen en een filmpje van het hartje <3

Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:07

Sterkte Candalisa! Wel fijn dat Beeb er nog zit.

Ik ga volgende week woensdag nog een laatste keer scannen :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:23

candalisa, sterkte met je vader. fijn dat je merrie nog goed drachtig is.

Dieuwke, leuk dat je foto en filmpje hebt gehad.

geniet nog even een paar dagen van je vakantie Cubalibre, hoop dat je niet in orkaangebied zit.. zag net een bericht voorbij komen op fb dat de WEG misschien last krijgt daarvan.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:11

Alles gaat prima met ons. Herstel van de keizersnede duurt wel vrij lang dus ik moet nog even geduld hebben en niet teveel doen :+ bedankt voor de felicitaties!

Fleur is over de 60 dagen en het is ook wel eens tijd om Billie Jean af te spenen.

Sterkte met je vader candalisa!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:26

Sterkte Candalisa...

Ik ben toch blij dat dat dekseizoen weer voorbij is. Geeft een soort van rust.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:17

Upstate New York, geen orkaan hier alleen veel regen momenteel.... vandaag hadden we anders in NYC gezeten maar vanwege flinke buikpijn bij mij die verzet naar morgen.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:38

Jeannaa proficiat met je kleine spruit! Geniet er van en sterkte met je herstel van de keizersnee.

Cubalibre ow balen van het weer en ook de buikpijn. Hopelijk bederft het niet al te veel uitjes.

Candalisa sterkte met je vader! Wel fijn dat je nog een mooie scan had van je merrie.

Dieuwke grappig die echo! Ribjes tellen ipv teentjes.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:42

Jeannaa gefeliciteerd met je dochter!

Nog even genieten van de vakantie CL, wel balen van het slechte weer en de buikpijn.

Gelukkig alles nog ok met kleine beeb Candalisa!

Wat is dat al duidelijk zeg dieuwke! heel mooi om te zien!

Ik heb maar eens een volgtopic gemaakt van mijn 3 dames, 2 zijn over de 120 dagen en begin al op te tellen naar de 200 om daarna naar de 300 af te tellen :+ O:)
[KS-MK] Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:52

Ik ook Knolselder, des te eerder begint het nieuwe seizoen en kan ik weer een bestelling doen bij Tinne <<) :D

Joan heeft weer groen licht gekregen, de breuk is geheeld *\o/*

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:08

Luna wat een knapperds zijn het ook!

CL je komt iig terug met goed weer! hier wordt weer mooi komende week!

Noisy *\o/*

Dieuwke mooie echo!

Vandaag even snel tussen de drukte door op Sal geklommen en dat deed wel goed. Hoe draakig ze in het begin was hoe lief ze nu is <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:29

Zo hè hè, na weer een drukke paar weken weer eens tijd om hier mee te lezen!

farahtjuh, sterkte nog, wat ontzettend naar zeg!

Wat fijn Noisy!

Knappe merrie candalisa!

Jeannaa gefeliciteerd met je dochter!

CL, ik hoop dat je weer een beetje opgeknapt bent, geniet nog even van je vakantie de laatste dagen!

Mijn merries zitten inmiddels alweer op 161 en 115 dagen, nog maar een weekje en dan heeft Aziza de eerste helft alweer gehad! Jammer dat de tweede helft toch altijd langer lijkt te duren :+

Vorige week heb ik al mijn paarden weer eens op de foto gezet, en eindelijk ook weer eens wat mooie foto's van Aziza gemaakt. Deze zijn mij heel dierbaar, ik zet haar niet zo vaak op de foto en nu ze toch langzaamaan zichtbaar wat ouder begint te worden, zijn de foto's des te specialer.
Ook Kas (de papa to be) heb ik weer eens op de foto gezet, wat ontwikkeld hij zich toch fantastisch! Ik ben zo benieuwd naar zijn veulens ook! En natuurlijk ook een paar foto's van Aleeyah gemaakt.
Als je alle foto's wilt zien, ook van de andere paarden, kijk dan even in het topic: [ITP] Genieten! Mijn Arabische kudde ITP

Aziza
Afbeelding

Aleeyah
Afbeelding

Kas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:12

Wat een mooie paarden :wow:
Dat blijft toch altijd tot de verbeelding spreken die Arabieren!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:27

Idd ze hebben toch net dat tikkeltje schoonheid meer mee dan de rest :P

Leuk terug aan de slag candalisa, hoe gaat het met je vader inmiddels.

Noisy oh Lily gaat volgend jaar ook op date met Mo. Dat wordt leuk aftellen.

Cl ben je al terug? Niet naar de WEG geweest. Wij hebben al een zilveren medaille in de reining. Uiteraard heeft Amerika ons weer geklopt. Wat een talenten hebben we toch in zo een klein landje.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:08

Even een vraagje:

Wat doen jullie als je geen (eigen) birth alarm hebt? Een huren/lenen, een kopen of geen alarm gebruiken? Wij willen proberen een camera in de stal te maken als het lukt met internet enzo, maar van een camera wordt ik 's nachts natuurlijk niet wakker haha :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:54

Niet naar de WEG geweest Fotsy en nog steeds in Amerika.... laatste volle dag hier, morgen nog n 3/4e dag te gaan. Vliegen om 6u lokale tijd (dus +6u voor jullie) naar Atlanta en dan van daaruit door naar Amsterdam.

WEG is n beetje uit de richting en daarnaast vind mijn rug n hele lange autorit ook not done ;)

Hier geen geboorte alarm, nog nooit gedaan en tot nu toe ook helemaal niet het idee dat ik die nodig ga hebben. Hier waken en camerabewaking maar onze staleigenaar waakt ook gewoon mee :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:56

SparkYY_8 schreef:
Even een vraagje:

Wat doen jullie als je geen (eigen) birth alarm hebt? Een huren/lenen, een kopen of geen alarm gebruiken? Wij willen proberen een camera in de stal te maken als het lukt met internet enzo, maar van een camera wordt ik 's nachts natuurlijk niet wakker haha :P

Van een alarm ook te vaak niet, of te laat.. Ik gebruik melk strips, alarm, en camera. Enige waar ik volledig op vertrouw is de camera/mijn eigen ogen. Dit jaar hadden we ook nog een redbag; alarm gaat pas als ze echt al liggen te persen. Dit veulen had het niet gehaald als we er niet allang hadden bij gestaan..

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:13

Ik ga ook trachten een camera te installeren. En als ik het verwacht een luchtbedje klaarzetten in de stal er naast. Gelukkig ook hier waakzame stalgenootjes.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:52

Ik ga ook voor de camera en wil kijken of ik zo'n magneet zender geval (al sla je me dood voor de echte naam) aan dr vulva kan laten hechten.
En ik heb een toffe staleigenaar die ook mee waakt en zelf een drachtige merrie heeft. :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:41

Diertjec, wij overwegen het systeem ook aan te schaffen. Het nadeel eraan is dat het met een verkeerde ligging niet af gaat. Wij hadden bv eens 1 waarvan de rug eerst lag. Dan komt er dus niks uit, en gaan de magneten niet van elkaar af.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:46

Ik heb ook camera, halsteralarm en melkstrips en ik waak ( dus zombitransformatie is dan ook een feit) Het best vind ik de camera.
Tot hiertoe geenenkele gemist en idd als veulen verkeerd ligt dan ben je te laat met alarm.

Ja begrijpelijk cl als dit zover van je baan ligt.